“de ballen”!

Denk nou niét meteen dat Rietepietz in een hoekje zit te kniezen omdat er deze  woensdag  wéér door Nederland gespeeld moet worden, in tegendeel….. ik maak me óp voor de strijd!
Ik weet natuurlijk bést  waar ongeveer de (voetbal)schoen wringt!
Als Henk voetbal kijkt  is hij een beetje van de wereld, kijkt niet meer naar z’n Rietepietz om omdat hij de bal in ’t oog wil houden.
En zij is nou net  van….   “geen bal aan” !
Daar moest maar eens een oplossing voor komen….  maar dan wél op m’n eigen  manier …..
Als Henk  voor de buis wil zitten om een bal te zien dan moet dat gewoon  kúnnen!
Ja lief hé….. maar dacht je dat hij er blij mee was…..?  Ik begrijp gewoon niét waarom hij  het nou niét leuk vond dat ik  me in stijl had uitgedost  …… hij dacht vást dat ik  “als een balletje”  was  ……..Tja… mannen hebben geen gevoel voor humor als je  voor de TV gaat staan……..wat zou jij doen in zo’n geval?   Oh eh….. dan kan een balletje kan raar rollen …… klik ff  op het plaatje,…..je had  zóiets in gedachten…..?

als een balletje

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. reismeermin
    Jun 22, 2014 @ 13:38:42

    Hihi, ja zo kun je er ook een slaatje uit slaan 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, het is meer “dealen met de omstandigheden” en er het beste van maken;-)

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Jun 20, 2014 @ 12:32:55

    Normaal vind ik er geen bal aan, maar tijdens het EK en WK maak ik ene uitzondering en ga (zogenaamd) fanatiek kijken.

    Rietepietz zegt;

    Normaal roep ik ook hard “geen bal aan “dus vandaar dat ik “de bal aan heb”;-)

    Beantwoorden

  3. cornma
    Jun 20, 2014 @ 11:00:22

    Die bal maakt je wel wat dikker dan je eigenlijk bent.:-)

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, wat schéélt het….. die paar pondjes;-)

    Beantwoorden

  4. gewoonanneke
    Jun 19, 2014 @ 19:41:34

    Wat een leuk maf mens ben je eigenlijk haha. Als je maar niet zo voor de tv gaat staan bij het Nederlands elftal want dan zou manlief wel eens kunnen stoppen met meedoen met al je grillen, wat ik dan weer niet hoop want ze zijn zo leuk.

    Rietepietz zegt;

    Ik zal wel wijzer zijn, dat wordt me inderdaad zeker niet dank afgenomen!
    Maar in dit geval is het allemaal keurig in PSP gerommeld ,er wás wel een mensgrote bal maar die stond ergens voor een winkel dus daar heb ik een foto van gemaakt en daarmee aan de slag gegaan;-)

    Beantwoorden

  5. Wieneke
    Jun 19, 2014 @ 10:07:15

    Noem jij jezelf nou digibeet ergens? Hoezo? Waarom? Knappe bal, hoor 🙂

    Rietepietz zegt:

    Nou tegenwoordig zeg ik heel bescheiden dat ik half-digibeet ben;-)
    Dat werken in PSP heeft verder niet zo heel veel te maken met vaardigheden op het internet. Het geplaatst krijgen achter zo’n foto was weer wél ff nadenken, het móet wel anders kunnen, dat kan ik wel vragen aan mensen “die meer weten”maar het is gewoon leuker om het zelf uit te vogelen!

    Beantwoorden

  6. roadlaura1969
    Jun 18, 2014 @ 21:25:07

    Hahahaha geweldig nu zul je wel duizelig zijn hihi 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik voel me nét een draaitol;-)

    Beantwoorden

  7. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Jun 18, 2014 @ 17:43:06

    Zo dan…… ben jij ff speciaal!!

    Bij iedereen had ik de log niet gaan lezen bij het zien van de titel…maar omdat jij jij bent….

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ik voel me héél speciaal hoor!
    Ik moest ook héél erg aan je denken, het was ff vogelen om de animatie aan het plaatje vast te zetten(het is véél te druk om gewoon open neer te zetten).Nog niet helemáál zoals ik gewild had maar het is me uiteindelijk gelukt!
    Maar zo’n animatie maken is leuk, wél lastig omdat je goed op moet letten maar toch leuk.

    Beantwoorden

    • Melody
      Jun 19, 2014 @ 23:39:54

      en dat maakt het nou allemaal zoveel leuker he….de mogelijkheden zijn eindeloos, het enige dat je nodig hebt is lef… en daar heb jij gelukkig geen gebrek aan.

      Beantwoorden

  8. jokezelf
    Jun 18, 2014 @ 17:10:46

    Geweldig! De bal is en blijft rond, daar doe je niks aan. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Hoewel…met al die uitstekende delen van mij eraan wordt de richting toch wel iets beïnvloed 🙂

    Beantwoorden

  9. ria
    Jun 18, 2014 @ 13:23:28

    Ik snap Henk wel met zo’n draaikont voor de buis……:-)
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Goh….. is het zó duidelijk? 😉

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    Jun 18, 2014 @ 13:13:19

    Haha goeie bal, Jan heeft geluk dat ik net zo graag mee kijk 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja dat misschien wel, maar aan de andere kant, mijn hobby is voor Henk óók totaal niet interessant en daar kijkt hij óók niet mee! Daar kan ik wel mee leven hoor! maar vanavond gaat hij bij dochterlief kijken met meerdere liefhebbers en dat gun ik hem best hoor!

    Beantwoorden

  11. Mrs. T.
    Jun 18, 2014 @ 11:59:35

    Hahahaha, gek mens dat je toch bent!

    Rietepietz zegt;

    Dat moet maar hoor, we hebben al zóveel “normale mensen” 😉
    Maar gelukkig kon ik gewoon mezelf blijven en zorgde een uurtje lekker PSPjen voor het “effect”

    Beantwoorden

  12. ingridblogs
    Jun 18, 2014 @ 10:24:07

    Haha….leuk gedaan!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, het is zó leuk dat geknoei in een fotobewerkingsprogramma!

    Beantwoorden

  13. meninggever
    Jun 18, 2014 @ 10:18:32

    Of je nu Rietz bent of bal, je scoort wel altijd….zoals nu!

    Rietepietz zegt;

    Deze bal kwam op m’n pad en dan móet ik daar gewoon iets mee;-)

    Beantwoorden

  14. Marion
    Jun 18, 2014 @ 10:17:22

    Vind je het voetballen nu iets leuker, je bent tenslotte bal geweest 🙂
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nee natúúrlijk is het nu niet leuker… hoe denk je dat zo’n schop aankomt;-)
    Maar het was wél leuk om even te knoeien in psp.Ik ben dan weer te ongeduldig om een nog later opkomend idee nog ff door te voeren, de bal hád natuurlijk ook uit z’n vierkantje moeten verdwijnen,maar dan moest ik het nóg een keer over doen en ik hád het al een keer over moeten doen toen hij bijna klaar was omdat psp ereens mee stopte #*$#*
    werd ik niet blij van.XXX

    Beantwoorden

  15. riet(je)
    Jun 18, 2014 @ 10:11:44

    hihi, wat ben je toch ’n creatieveling………echt heel leuk! fijne voetbalavond, ik hoef niet te kijken, maar hoor iedereen wel juichen in m’n omgeving! liefs van mij

    Rietepietz zegt;

    ach je kunt overal het beste uithalen als je wilt;-) ik kijk óók niet hoor en Henk kijkt vandaag niet thuis,leuk voor hem (én voor mij)

    Beantwoorden

  16. John
    Jun 18, 2014 @ 10:02:25

    Hahahahahaha Geweldig gedaan dit Riet Hahahaha
    Ik heb verder niets op te zeggen. Ik lig in een deuk 😀

    Rietepietz zegt;

    Altijd leuk hoor om een beetje te knutselen in psp en ik had de mazzel onderweg een bal tegen te komen met een doorsnee van zo’n anderhalve meter,snel een foto van gemaakt want met een plaatje van veel te weinig pixels begin je niks natuurlijk. Ik hoop dat uitdeuken niet teveel gaat kosten;-)

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Jun 18, 2014 @ 00:28:16

    Ik snap er niets van. Dat Henk jou liever niet voor de tv ziet paraderen. Jij bent toch veel en veel mooier dan die bal(len) daar in het verre Brazilië! 😀

    Rietepietz zegt;

    Tja…ik snap er óók niets van! Maar ik zou dit soort grappen in het niet uit durven halen, voetbalkijkers zijn héél onvoorspelbaar;-)

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Jun 17, 2014 @ 23:27:21

    Je kan ook zoals wij een abonnement bij de KPN nemen, want dan lig je er zoals wij misschien wel uit. Leuk voor rietepietz, maar minder voor Henk en ook minder leuk voor Joke en Jan.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb wél internet via KPN maar TV hebben we via de schotel….verhip….. nooit aan gedacht, zou ik héél makkelijk kunnen saboteren…even een halve slag draaien en hij heeft onverklaarbaar geen beeld. Zou niet geven hoor vandaag want vandaag is hij ingekwartierd bij Liefhebbers” en dat gun ik hem van harte!

    Beantwoorden

  19. terrebel
    Jun 17, 2014 @ 23:16:39

    Jij bent alvast klaar voor het voetballen! En inderdaad: mannen vinden het net zo leuk als vrouwen wanneer zij iets op TV willen zien en het zicht wordt geblokkeerd. Dat klopt zeker!

    Rietepietz zegt;

    Op dat gebied is Henk dan weer mazzelkont, het gebeurt maar héél zelden dat er iets op TV is waarbij hij me zou kunnen storen. Zijn “vijand” is eerder mijn laptop, die zit altijd nét op mijn schoot als hij er zou willen zitten;-)

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Jun 17, 2014 @ 23:02:10

    Ojee, daar kan je wel draaierig van worden! Kijk maar uit!

    Rietepietz zegt;

    Precies, ik werd zélf al gek van dat draaien, vandaar dat ik het maar achter een plaatje verstopt heb, wat nog een heel gepuzzel was;-)

    Beantwoorden

  21. Suskeblogt
    Jun 17, 2014 @ 22:45:11

    Rietepietsz draait door had eigenlijk de titel van dit logje moeten zijn ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja ik héb wel even een schop onder de kont nodig maar dán ga ik ook aan de rol!

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jun 17, 2014 @ 22:30:29

    Je bent prachtig. Gelukkig hebben de Belgen hier geen herrie gemaakt vanavond. Jij maakt de rest helemaal goed.

    Rietepietz zegt;

    Zélfs met een team met de naam “de rode duivels” blijven Belgen beschaafde mensen;-)

    Beantwoorden

  23. Mirjam Kakelbont
    Jun 17, 2014 @ 22:22:10

    Goal! Qua humor schiet je veel verder door dan het voetballen!
    Nou ja, dat je man het niet kan waarderen, echt weer een man, hoor 🙂
    Morgen gaan we naar een verjaardag, om 18.00 mogen we aanschuiven. Mijn lief al helemaal in de stress want “we” moeten morgen spelen, Haha.
    Ik kijk liever naar jou dan naar de tv, ongeacht wat er op is. Maar niet als de Tour de France begint…
    Zwaai zwaai Marion!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Ja moet kúnnen toch een beetje humor? Ik blijf het áchterlijk vinden dat overal de agenda’s aangepast moeten worden op voetbal maar dat ligt ongetwijfeld aan mij!
    Ik verstop me óók bij voorkeur op het internet, gewoon lekker logjes lezen en even met Marion bellen of zo;-)

    Beantwoorden

  24. Blog Zonder Naam
    Jun 17, 2014 @ 21:21:16

    Koning voetbal is dus koningin voetbal geworden….
    Vandaag heerlijk in het land gewerkt. De laatste balen werken we morgenochtend weg. Gelukkig niet met voetbalprint……

    Rietepietz zegt;

    maar dan maar tijdelijk hoor;-)
    Vanmiddag was het wel lekker maar vanmorgen hield het niet over! Maar je hebt de buit dus weer binnen,dat is mooi!
    Die man uit het filmpje is goed maf als het geen “nep”is! Ballen moet je zuinig op zijn;-)

    Beantwoorden

  25. beauninoblog
    Jun 17, 2014 @ 20:55:57

    Studio Riet of RI Oranje? Hahaha.
    Zou de spelden maar ver weg leggen Riet!

    Rietepietz zegt;

    Ri oranje klinkt wel een beetje Braziliaans dus laten we het dáár maar op houden! Nee hoor, spelden kunnen geen kwaad bij dit soort voetballen;-)

    Beantwoorden

  26. Astrid
    Jun 17, 2014 @ 20:53:47

    HA HA HA…. hoe verzin je het weer! Hier kan Henk toch niet om heen wanneer hij nog een kopje koffie wil hebben want jij kan niet door de deuropening…

    Rietepietz zegt;

    Maar eh… ik zou bijna zeggen “hij ziet geen bal” maar dat is dan óók weer niet waar;-) Gelukkig ben ik gewoon m’n (niet zo) slanke zelf dus daar kan hij makkelijk langs;-)

    Beantwoorden

  27. Petr@
    Jun 17, 2014 @ 20:35:46

    Geniaal! Riet draait door!
    Leg neer die bal en goal!!!!!
    Ik snap niet dat je man niet liever naar jou kijkt dan naar het scherm haha.

    Rietepietz zegt;

    Ja gék hé! En dan heb nog zó m’n best gedaan om me in te leven;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

