alweer genieten….

Ja hoor, we hebben weer écht het vakantiegevoel! Hoewel er heel af en toe toch even gewerkt moet worden hebben we óók veel tijd om van het heerlijke weer te genieten. Nee rústig nou maar, ik ga niet wéér diashows maken met natuurfoto’s …… ik ken m’n beperkingen, natuurfoto’s maken kan ik  beter aan anderen over  laten!
Je wilt niet wéten wat ik allemaal “afknip” om er nooit meer iets mee te doen omdat ik dan denk; ” tja , national geographic ga ik daar niet mee halen” !
Het genieten is er niet minder om hoor, mens wat is het héérlijk om alle groen  in de liggende gemeenten te herverkennen, ik noemde al het Westerpark in Zoetermeer, we waren ook al in “het Delftse hout” en vandaag in de polders tussen Zoetermeer en Zoeterwoude!
Natúúrlijk maak ik dan foto’s, maar dan meer van  situaties die toch wat minder voor de hand liggen al blijven m’n vingers jeuken als ik een sloot vol met waterlelies zie. Maar nee, mijn oog valt dan op twee jonge knullen die een tikkie vreemd idee hebben over wat een ” waterfiets” is……

DSCN4706
In het Delftse   hout  wordt behalve gewaterfietst ook veel gevist en soms is het blijkbaar goed te combineren.
Er zit van alles  en het meeste wordt gewoon terug gegooid, maar ja, wanneer je een dolfijn gevangen hebt neem je natuurlijk mee naar huis, je wilt uiteindelijk niet op “visserslatijn” aangesproken worden!

DSCN4705
In de polders  ruikt het héérlijk naar vers gemaaid gras, en we denken héél even dat men er zandsculpturen aan het maken is …….

DSCN4714
Geen idee waarom de boer niet even lekker”aan de rol gegaan is” want normaal gesproken zie je dat gemaaide gras in grote rollen lang de kant liggen, ik moet natuurlijk metéén aan “de boerin zonder naam denken” , ook zij had het kort geleden druk met zorgen voor het wintervoer voor het vee.

DSCN4715
Ziet er best wel een beetje spooky uit zoals  die bergen gras er bij liggen  ik zie  er wel een neus  en een mond van “de grote verschrikkelijke grasman” in  , waarom zou er alleen een grote verschrikkelijk sneeuwman zijn …… toch?
Wegwezen dus en maar weer verder  langs een boerderijtje  waar de kortgeschoren  schapen een schaduwplekje hebben gezocht….. , zwarte schapen…..hoe zit dat nou met “het zwarte schaap uit de familie”  in een familie waar ze allemáál zwart zijn vraag ik me dan af…..

DSCN4717

Tja….. en als we dan even ergens neerstrijken om iets te eten en we hebben dit uitzicht kan ik het tóch weer even niet laten….. nee niets voor National Geographic natuurlijk maar wél een geweldig achtergrond….eh voorgrond natuurlijk om van te genieten terwijl  je je natje en je droogje hebt………dat zég ik toch….geniéten!

DSCN4707

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Jun 16, 2014 @ 20:23:04

    Mooi, die foto’s. Is eigenlijk dubbel genieten!

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten , was best lekker nagenieten! Wel mooi op tijd geweest want het weer is nu toch behoorlijk omgeslagen!

    Beantwoorden

  2. gewoonhanny
    Jun 15, 2014 @ 20:17:43

    Zeg dat wel, genieten. In optima forma!

    Rietepietz zegt;

    zo is ’t maar net! Je moet vakantie gewoon zelf maken wáár je ook bent!

    Beantwoorden

  3. ingridblogs
    Jun 15, 2014 @ 12:12:28

    Hahaaa…..dat is nog eens een echte waterfiets. Grassculpturen zijn het dan hè 😉

    Rietepietz zegt;

    Misschien begrijpen al die ánderen het wel verkeerd….kán toch?
    Je hebt helemaal gelijk, gras sculpturen…. dat ik dat nou niet z’slf zag! 🙂

    Beantwoorden

  4. meninggever
    Jun 15, 2014 @ 10:28:41

    Dart genieten is nog onderdeel van een volgend verhaaltje op mijn Meningblog. Omdat het niets van doen heeft met rijkdom of (vermeende) armoede. Het zit in jezelf of je van een sloot, waterfiets, bos of veld kunt genieten, dan wel van een wandeling door de mooiste stad van ons land. Geld maakt niet gelukkig, soms maak je door nadenken gelukkig wel geld…:) Ook wij kunnen hier ‘om de hoek’ aardig terecht voor alles wat het Hollandse landschap mooi maakt. Van koeien tot kroost, van watervogels toch echt blikken exemplaren die over vliegen. Als je er oog voor hebt volgt de camera vanzelf. En ook ik mag stellen duizenden plaatjes te bezitten die nooit worden benut voor iets beters dan een digitaal archief….Maar doorkijken daarvan is ook genieten…..:)

    Rietepietz zegt;

    Wie hiér niet kan genieten van de natuur om zich heen zal dat óók op een dure buitenlandse reis niet doen is zo mijn gedachte. Misschien dat er éven een verrassingseffect is bij palmbomen of hoge bergen maar dan heb je het verder wel gehad.
    Puur genieten kan overal dat ben ik helemaal met je eens. Dat geld niet gelukkig maakt heb ik wél een kleine kanttekening bij. Voor zie amper z’n rekeningen kan betalen maakt een flinke verbetering in de financiële situatie écht veel gelukkiger hoor.
    Ook ik ervaar het als gelukkig makend dat we wanneer we willen onderweg op een terrasje kunnen neerstrijken om te lunchen. Het “grote geld” is waarschijnlijk waar jij op doelt, dat brengt immers vaak meer kopzorg dan plezier met zich mee maar toch….. het zou me onwijs gelukkig maken als we álle kleinkinderen een leuk huisje cadeau zou kunnen geven. Ik weet nóg hoe blij ik er van werd dat, toen dat nodig was, wij iemand waar we houden konden helpen met wat zeer nodigde “flappen”!

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Jun 15, 2014 @ 05:00:16

    Nou Rietz…… Ik heb nieuws voor je….. Deze week ga ik weer lekker rollebollen in het gras!! Er ligt weer zo’n 9 hectare gemaaid en zodra de zon mee wil werken dan gaan we aan de rol!!!
    Hier op de Giessen zie je niet veel waterfietsen, er worden meer kano’s en fluisterbootjes (sampan’s) verhuurd. En er zijn twee rondvaartboten…. Waterecreatie voldoende dus!

    Rietepietz zegt;

    Klinkt als een héleboel gras;-)
    Rondvaarten zijn altijd leuk, wij willen in Zoetermeer graag de poldervaart maken, daarvoor waren we van de week nét een kwartier te laat en de volgende ging ,voor ons, te laat. Ik wens je dan maar weer sterkte met het “aan de rol gaan” 🙂

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Jun 15, 2014 @ 00:01:46

    Zal ook nooit Geographic halen met mijn foto’s maar plaats ze ook zo nu en dan gewoon omdat ik er zelf zo van geniet. Gewoon blijven doen hoor………En dat gras ligt inderdaad op vreemde hopen zo, misschien hebben er wel kinderen in zitten spelen denk ik dan. En het ruikt zeker verrukkelijk vooral ’s morgens of ’s avonds.

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig hóeven de foto’s niet altijd volmaakt te zijn, als ze maar iets uitstralen van wat ons bezighoudt en dát doen jouw foto’s altijd.
    Ik weet niet zo goed hoe dat werkt met dat gras, misschien is er wel een aparte machine nodig om die rollen te maken en gebeurt dat alsnog op een later tijdstip.

    Beantwoorden

  7. Albert y Mara fotoblog
    Jun 14, 2014 @ 22:48:47

    Vakantiegevoel kan je overal krijgen. In jouw geval is werken een hobby geworden en het brengt als AOW’er ook nog wat op. Mijn hobbies kosten alleen maar geld en ik kan er helaas niet bij klussen, vanwege het feit dat ik met Mara het grootste deel van het jaar in Spanje woon. Gelukkig een eigen appartement hier dat hypotheek vrij is. Mooi verslag trouwens. Die dolfijn hebben ze toch niet gekocht in onze “dolfijne” stad. Vanuit Los Boliches een hartelijke groet van Mara en mij.
    Salu2 Albert
    OT: Wij danken je hartelijk voor je medeleven bij het overlijden van onze (schoon)mama.

    Rietepietz zegt;

    Je hebt gelijk, wij hebben vaak vakantie gevoel in eigen land zónder dat we vakantie hébben.
    Werken doen we inderdaad meer als hobby dan om de verdiensten maar wát we ermee verdienen hebben we fijne dingen kunnen doen voor mensen die dat op dat moment even hard nodig hadden.
    Ik vertrouw erop dat jullie de extra verdiensten (net als wij) niet écht nodig hebben want met ieder AOW plus pensioen is prima te leven, zéker als je geen torenhoge hypotheek hoeft op te hoesten.
    Een ouder verliezen blijft op welke leeftijd dan ook toch ingrijpend en medeleven is dus nooit misplaatst.

    Beantwoorden

  8. cornma
    Jun 14, 2014 @ 14:25:17

    Haha, geweldige foto’s weer en het verhaal erbij is super. Wat nou National Geo, wij gaan liever naar het koninkrijk van Rietepietz, daar krijgen we echt originele dingen te zien. En soms ook te horen.:-)

    Rietepietz zegt;

    Het zal ook wel iets uitmaken of je voor je broep foto’s moet maken of ,zoals ik, lekker raak kan knippen. Die digitale fotografie is een zegen, vroeger moest je altijd zuinig zijn omdat ontwikkelen en afdrukken duur was maar je helaas niet eerder de foto kon zien. Nu knip ik bij álles waar ik een verhaaltje in zie , feestje toch?

    Beantwoorden

  9. minoesjka2
    Jun 14, 2014 @ 13:46:25

    Geweldig die waterfietsen met jou commentaar erbij zeg!! Ik zou het ook zien, maar nooit op het onderschrift zijn gekomen 🙂 Ach ieder zijn talenten zullen we maar zeggen ……… Hoop dat het genieten jullie niet aan het vervelen is, want jou blogjes er over vervelen mij allerminst 🙂

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig hebben we allemaal weer andere sterke kantjes, anders zou het een saaie boel worden in logland;-) Geen zorgen hoor, wij vervelen ons nog láng niet buiten, voorál op weekse dagen omdat het dan overal lekker rustig is, de huishouding doen we dan wel in het weekend.Laten maken we ruimte voor de mensen die van het weekend afhankelijk zijn;-)

    Beantwoorden

  10. Melody
    Jun 14, 2014 @ 11:50:19

    Nou ja zeg…… National Geographic zou zich stevig in de handen mogen knijpen maar helaas voor hen moeten ze zich tevreden stellen met fotografen die niet aan jou kunnen tippen want ook al zegt een foto meer van 1000 woorden, wat bij hen dan vaak wel het geval is, bij jou zegt een foto 2000 woorden, jij ziet dingen die hun fotografen niet zien.

    En dat genieten? Heerlijke bijkomstigheid waarvan ik jullie er nog talloze gun!

    Rietepietz zegt;

    Zolang ze hier niet met een contract aan de deur staan blijven m’n foto’s dus exclusief voor jullie 😉
    Maar ik heb de mazzel dat dit soort situaties altijd héél hard om mijn aandacht schreeuwen…..en als ze die eenmaal hebben fluisteren ze me het verhaal óók nog in ….als dát niet handig is ;-)!

    Beantwoorden

  11. powerpointgreetje
    Jun 14, 2014 @ 11:37:39

    een mooi verslag met mooie foto’s Riet, fijn weekend toegewenst

    Rietepietz zegt;

    In het weekend zijn we meestal minder uithuizig, dan is het overal veel drukker en is het thuis óók goed toeven;-)

    Beantwoorden

  12. beauninoblog
    Jun 14, 2014 @ 10:30:41

    Nou, dat is zeker genieten. Wat is Nederland toch mooi soms. Vooral als de zon schijnt. Jullie zijn bofkonten!

    Rietepietz zegt;

    We zijn gelukkig héél goed in “de gelegenheid benutten” en dan hoef je écht geen grote reizen te maken om te genieten,uiteindelijk is groen “groen” waar je ook op de wereld verblijft;-)

    Beantwoorden

  13. John
    Jun 14, 2014 @ 09:55:56

    Dat is echt zoetwater vissen. Dat doe ik nooit. En ik gooi alleen dat terug wat onder de maat is. De rest gaat mee naar huis en wort gegeten. Soms eerst de vriezer in.
    Ik zie dit trouwens nooit op tv, dus zo slecht doe je het niet.

    Rietepietz zegt;

    Zoals jij vist is de énige manier waarop ik er vrede mee kan hebben, Ik kan de sport niet zien in een vis op z’n minst een paar benauwde minuten bezorgen , en waarschijnlijk een zere bek,alleen maar om er even een foto mee te kunnen maken. Als onderdeel van de voedselketen is het verantwoord, of jij hem dan vangt of een beroepsvisser.

    Beantwoorden

  14. Marion
    Jun 14, 2014 @ 09:52:20

    Nou , wij hebben donderdag in het delftse hout ook genoten, toch? Deze foto’s zijn ook niet te versmaden en hoe jij dat verteld, heel aantrekkelijk.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Klopt, we zijn donderdag ook over het bruggetje gegaan waar ik op stond om de foto’s van waterfietsen te maken. Had natuurlijk een spectakelfilmpje kunnen worden als die oudere heer die in het bootje probeerde te stappen met z’n kleinzoon er écht uitgekieperd was, toch even jammer;-) XXX

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Jun 13, 2014 @ 23:46:58

    Heel mooi Rietz, maar ik ben nou ff bezig met voetbal.
    Met 5-1 winnen van Spanje……..!

    Rietepietz zegt;

    Nou ik ken je gelukkig als een normaal en heel verstandig mens dus ik vergeef je deze dwaasheid voor deze keer;-)

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jun 13, 2014 @ 23:32:35

    Blijf jij nu maar gewoon lekkere sfeerfoto’s maken Riet, daar zijn wij sterker in 🙂 Ik probeer het ook wel eens om van die mooie natuurfoto’s te maken maar denk dan ook anderen kunnen dat beter. Maar zoals jij sfeer neer kan zetten daar kunnen een hoop natuurfotografen nog een lesje van leren. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ga ik ook zéker doen hoor, heb ik veel teveel lol in en bij gelegenheid maken we toch bést eens een aardige natuurfoto dacht ik zo!

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Jun 13, 2014 @ 22:21:12

    haha, je wordt nog gevonden op de google met die zoekwoorden! Ha, dit interesseert me overigens meer dan de documentaires op die zender. Maar dat weet je wel, jij doet ook maar je best.

    Rietepietz zegt;

    Wij kunnen NG niet eens ontvangen, dan moeten we iets aanvullends op de schotel abonneren en dat vind ik de moeite niet. Daarvoor kijk ik véél te weinig TV en al helemaal geen documentaires, ik ga liever zelf de natuur in.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Jun 13, 2014 @ 21:57:52

    In die bovenste grasfoto lijkt het wel op een lavastroom.

    Rietepietz zegt;

    Heeft het inderdaad óók wel iets van weg maar volgens mij ruikt dat héél anders;-)

    Beantwoorden

  19. kakel
    Jun 13, 2014 @ 21:42:29

    Die waterfietsen… Eentje met een fiets en de andere met een dolfijn erop. Je oog moet er ook maar op vallen (plop.)
    Die bulten van gras zien we hier ook steeds meer. Ik denk dat het komt omdat er steeds meer boeren de koeien binnen blijven houden. Een stal met een “gelijkmatig klimaat,” noemen ze dat. De grootste lariekoek, want nu staan de koeien niet alleen in de winter op stal, maar het hele jaar. BOE! Vandoor die grote voorraden gras die de boer nodig heeft. Wel een raar gezicht als je bovenop zo’n berg een tractor ziet rijden!
    Ik verbeeld me dat ik het zwarte schaap van de familie ben. Het witte zou ik ook niet willen zijn, lijkt me zo saai. Tenzij heel de familie zwart is, dan wil ik wel wit zijn 🙂
    En je laatste foto zou zomaar de basis voor een moderne Monet kunnen zijn!
    Liefs en een fijn weekend,
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Het grappige was dat héél toevallig deze waterfietsen elkaar nét voor de brug waarop wij stonden passeerden, dan vált je oog er natuurlijk makkelijk op en duik je uiteraard metéén van de brug af om je oog weer op te duiken;-)
    Hadden ze nou maar een zeil gehad dan hád ik nog een oogje “in het zeil kunnen houden!
    Ach ja, we zijn over het algemeen allemaal wel ergens een beetje “het zwarte schaap” denk ik, maar als álle schapen zwart zijn valt het zwarte schaap dus gelukkig niet meer op!
    Ik ben gék op dat soort foto’s maar om er écht iets van te maken moet je natuurlijk iets méér hebben dan een automaatje;-) Geeft niet ,in het echt is tóch altijd 100 x mooier!
    Jij ook een héél fijn weekend !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

