open deur….

Het voorlopig laatste extra lange weekend staat voor de deur…. dus snel de deur open zetten  hé!
En dan wordt het nog mooi weer óók, je begrijpt….. , ik ga niét een lang, boeiend, informatief en  goed onderbouwd log schrijven zoals ik ánders altijd doe…….. hoe bedoel  dat  dát je nog nooit is  opgevallen….tttjjjssss, let dan ook óp!

Nee hoor,  ik zie rechts en links iedereen aanstalten   maken om er een leuk weekend van te maken en zie her en der  de caravan  uit de winterstalling gesleept worden ….áls die al niet op de Veluwe staat
Wij blijven lekker gewoon thuis  want het zal overal wel héél druk gaan worden, zeker ook op de campings.
Ook onderstaande caravan staat klaar om op pad te gaan, op klaarlichte dag natuurlijk reuze grappig maar ….. je zult met een slaapdronken hoofd in het donker naar de toiletten op weg zijn en tussen de bomen door deze grapjurk in beeld krijgen……

schrikcaravan
Ik heb tóch al niets met een camping waar je in holletje nacht naar buiten moet om een wc te zoeken….. en kan niet garanderen dat ik zo’n geval niet even een slecht van pas komende maar loepzuivere imitatie van   een alarmsirene  weggeef.
Maar oke, ga allemaal lekker genieten van het mooie weer, trek de natuur in en maak het gezellig, dat gaan wij óók doen.
Hebben we bést verdiend na  toch weer een  hard werken.

pinksterbloem

 

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Christel
    Jun 17, 2014 @ 17:06:32

    Animal is wel knap geschilderd.

    Rietepietz zegt;

    Zéker weten, ik doe het niet na hoor;-)

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Jun 16, 2014 @ 20:20:51

    Ik zou wel schrikken van zo’n caravan als ik na een avondje stappen naar mijn tent toe strompelde… 😀

    Rietepietz zegt;

    En hoe méér wijntjes “erin zitten”hoe harder de schrik natuurlijk;-)
    Ik hoor je al gillen;-)

    Beantwoorden

  3. cornma
    Jun 10, 2014 @ 14:14:57

    Het was best een mooi Pinksterweekend. Zaterdag bloedheet en benauwd. Zondag minder warm met ’s middags een buitje en gisteren weer de hele dag mooi en warm. Dussss…

    Rietepietz zegt;

    Er waren plaatselijk wél grote verschillen begrijp ik, we hebben hier iedere dag wel wat zon gezien maar ook iédere dag wel regen gehad. Maar met een beetje uitkienen konden we toch veel naar buiten.Maar het géén lekker vast zomerweer waar je op kon rekenen.

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Jun 10, 2014 @ 02:43:19

    Hij is wel leuk die caravan. Vroeger veel gekampeerd, maar na drie keer regen toen miniglibber klein was heb ik het op gegeven.

    Rietepietz zegt;

    In de jaren 70 had je een aantal jaren op rij dat het wél mooie zomers waren, maar later was het inderdaad vaak huilen met de klep dicht .Ik ben ooi nóóit fan geworden hoor maar voor kinderen is het natuurlijk wel fijn zo veel buiten kunnen spelen.

    Beantwoorden

  5. ingridblogs
    Jun 09, 2014 @ 12:25:30

    Te warm om ook maar iets te doen……

    Rietepietz zegt;

    Maar toch véél minder warm dan beloofd was, in ieder geval hiér!

    Beantwoorden

  6. riet(je)
    Jun 08, 2014 @ 11:08:15

    heerlijk uitrusten en de natuur opzoeken is ook helemaal mijn ding, wel vanmiddag ff kunstkijken in ’n park hier in Enschede, echt mooi………even het weer afwachten, fijne dagen, liefs riet(je)

    Rietpietz zegt;

    Het weer viel wat tegen maar als je geen strak tijdschema hebt kun je toch nog van het zonnetje genieten zo nu en dan.Ik hoop dat het nog lukt om kunst te gaan kijken.

    Beantwoorden

  7. gewoonanneke
    Jun 08, 2014 @ 10:39:49

    Ook fijne Pinksterdagen met mooi weer. Wil niet zeuren haha maar het regent hier wel momenteel. 😉

    Rietpietz zegt;

    Dat is niet zeuren, er was een stralend mooi weekend beloofd maar dat viel reuze tegen. Ook hier regende het vanmorgen, en gisteren laat in de middag óók al. Voor ons maakte het niet zoveel uit maar al die mensen naar de camping zijn zullen toch moeten schipperen!

    Beantwoorden

  8. John
    Jun 08, 2014 @ 10:07:30

    Thuisblijven is hier ook een fijne optie. Hier is sowieso alles bij de deur.
    Ik houd wel van kamperen, maar dan met een tent, en het liefst niet op een camping.
    Al dat hutje mutje gedoe.. dan kan in net zo goed in een Vinex wijk gaan wonen.

    Rietpietz zegt;

    Voor de natuur hoef jij inderdaad niet naar een camping te trekken ,mensen die zo landelijk wonen hebben daar meestal minder behoefte aan dan “wij randstedelingen”;-) Ik vind een camping ook maar niks maar in de tijd dat de kinderen klein waren was het voor hen toch een gewéldig uitje.

    Beantwoorden

  9. Blog Zonder Naam
    Jun 08, 2014 @ 05:00:24

    Ik laat de duer juist dicht….. Dan blijft de warmt buiten! Met een behuizing op het noord-westen, onder de hoge bomen en met een rieten dak is het altijd heerlijk koel in huis met dit weer. En kramperen….. Nee, niets voor mij. Er is geen camping die toestaat om mijn vee mee te nemen, zelfs niet op kampeerboerderrijen….

    Rietepietz zegt;

    Jij zit goed als het écht warm weer zou worden, ondertussen weten we natuurlijk dat de weervoorspellingen er, althans hier in het Westen, weer behoorlijk naast zitten!
    Nee kamperen lijkt me niet voor jou, voor de natuur hoef je er niet uit, daar zit je middenin 😉

    Beantwoorden

  10. kakel
    Jun 07, 2014 @ 21:09:00

    Wij zijn nogal thuisblijvers, weer of geen weer:-) Dus ook met Pinksteren.
    Maar we genieten uiteraard wel van de zonneschijn 😀
    Liefs en fijne dagen,
    Kakel

    ;Rietepietz zegt;

    Wij ook wel hoor,en zéker op dat soort drukke dagen, we gaan liever op stap op dagen dat iedereen moet weken;-)

    Beantwoorden

  11. minoesjka2
    Jun 07, 2014 @ 19:46:08

    Nou, aan die caravan is wel aandacht besteed zeg 🙂
    Wens jullie ook een heel fijn pinksterweekend toe hoor.

    Rietepietz zegt;

    In daglicht best leuk hé, in de nacht lijkt het me minder;-)
    Dankjewel gaat zeker lukken.

    Beantwoorden

  12. Hanscke
    Jun 07, 2014 @ 12:36:30

    Als goede pensionado’s blijven wij met Pinksteren natuurlijk thuis. Veel te druk, ook op de boerencampings. Kamperen met caravan ben ik leuk gaan vinden toen we weer met zijn tweeën waren. Voor die tijd altijd een huisje gehuurd. Dit weekend dus in mijn eigen comfortabele huis en straks lekker bbqen. Waar weten we nog niet. Achter of opzij

    Rietepietz zegt;

    Het went snel hé om buiten de drukke periodes op stap te kunnen en wat scheelt het véél! Het ziet er hier al niet meer zomers uit, de mooie blauwe lucht van vanmorgen is verdwenen en er vallen dikke regendruppels. Waarschijnlijk kan de BBQ dus beter in de schuur blijven vandaag!

    Beantwoorden

  13. meninggever
    Jun 07, 2014 @ 10:54:22

    Kamperen lijkt mij meer op een soort verbanning naar een strafkolonie. Vreselijk. Niks voor mij, ik ben echt van het comfort en de privacy. Dus aan mij is het niet besteed. Zonder dat kan je trouwens ook heel erg genieten van mooi weer en pinksteren hoor. Want idd, laatste keer dat we voor de Kerst nog van dit soort verplichte vrije dagen meemaken…..:) Fijne Pinksteren Rietz en Henk!

    Rietepietz zegt;

    Nou wij hebben het vroeger met de kinderen wél gedaan, gewoon omdat het stadskinderen héérlijk was om op de Veluwe zo de natuur in te kunnen lopen en fietsen. Maar,inderdaad, maak me niet wijs dat ik destijds vakantie had want het was( zeker destijds) op veel punten afzien. Tegenwoordig bieden veel caravans het comfort van eigen wc en douche ,al is het allemaal klein, tóch een verbetering!

    Beantwoorden

  14. Marion
    Jun 07, 2014 @ 10:05:25

    Ik blijf ook maar lekker thuis, best gezellig hoor, er zal wel iemand aan komen waaien. Fijn weekend.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Heel verstandig, de weervoorspellers hebben het weer véél te rooskleurig voorgesteld, ondertussen vallen hier dikke druppels uit de lucht en is de boel helemaal dichtgetrokken.
    lekker puzzelweertje;-) XXX

    Beantwoorden

  15. Marja
    Jun 07, 2014 @ 08:54:39

    Ja, in de nacht lijkt me dit behoorlijk angstaanjagend. Wij blijven lekker hier met de kinderen en Rafaella en gaan alleen zondag even naar Tilburg. Soort van pinksterreünietje. Ik wens jullie een zalig weekend. Keep it cool.

    Rietepietz zegt;

    Dat wil je toch niet in het schemerdonker tegenkomen? Wel humor natuurlijk maar of kinderen daar nou blij van worden….
    Heel veel plezier met hele “spul”om je heen, en ik hoop dat er buiten gegeten kan worden zodat manlief geen last van de poezen heeft.

    Beantwoorden

  16. beauninoblog
    Jun 07, 2014 @ 08:26:32

    Heerlijk wordt het. Ik ga nu – hup- uit de veren voor een heerlijke lange dag. -Nou ja, last dat hup maar weg. En die veren heb ik ook niet-. Fijn weekend Riet!

    Rietepietz zegt;

    Ja het ziet er nú al geweldig uit, je bent niet hupperig dus? Dat komt wel hoor, als je de zon gevoeld hebt! Laat die veren maar aan de vogeltjes over;-)

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Jun 07, 2014 @ 00:33:38

    Jullie ook een heel fijn pinksterweekend gewenst, en wat is er mis met thuis?

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, gaat helemaal goed komen en natuurlijk is “thuis”de plek waar ik het liefst ben.

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Jun 06, 2014 @ 22:50:34

    Ha, wat een te gekke caravan! Die afbeelding! ja, ik was vorige weekeinde er al uit, dit weekeinde niet hoor, lekker rustig thuis.

    Rietepietz zegt;

    Het is nog nét geen smurf die erop staat;-) Ja wel humor maar ik weet niet of het in de avond bij kinderen een succes zal zijn, die doen geen oog meer dicht!

    Beantwoorden

  19. Melody
    Jun 06, 2014 @ 22:28:24

    Volkomen met je eens…..dat gekrampeer ook altijd…..wat zien ze erin? Nee laat maar hoef het antwoord niet te weten.
    Wij blijven heeeeeeeeeeeeeerlijk thuis en wensen jullie een fantastisch weekend!

    Rietepietz zegt;

    Bovendien is het met dit soort dagen overal stervensdruk, we zijn de laatste tijd al tamelijk uithuizig geweest dus “there’s no place like home”

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Jun 06, 2014 @ 21:48:44

    laten we in ieder geval van het beloofde mooie weer genieten.

    Rietepietz zegt;

    Dat gaan wij zéker doen, ik hoop dat het er voor jou óók in zit en dat je fit genoeg bent…als je al uit het ziekenhuis bent, beterschap.

    Beantwoorden

  21. Petr@
    Jun 06, 2014 @ 21:05:21

    Voor het eerst gaan we dit jaar niet met de pinksteren weg maar een weekend later.
    Maar nu is het heeeeel mooi weer en misschien volgende week niet haha. We zullen zien.
    Thuis is het ook fijn hoor! Fijn weekend Riet!

    Rietepietz zegt;

    Het zou wel héél jammer zijn als het volgende weekend slecht weer geeft, maar dan is het overal wél veel rustiger dan tijdens juist het Pinksterweekend. Wij blijven ook lekker in de buurt en zoeken de rust.

    Beantwoorden

  22. powerpointgreetje
    Jun 06, 2014 @ 20:43:25

    wens jou ook een heel fijn pinksterweekend, geniet er van met vele groetjes, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Dat gaat helemaal goekomen, we hebben er zin in;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

