rekken en d’r bij blijven..

eindpunt
Goed gezien, ik ben Eyra en vanuit dit luxe vervoermiddel wil ik toch nog even graag een verhaaltje bij elkaar blaffen want we nú overkwam lust ik als hond ff geen brood van.
Hoewel mijn oppasteefje eigenlijk zélf veel te blaffen had, ze was een weekendje weg,   heb  ik gewoon geëist dat ik éérst m’n verhaal mag doen omdat het héél belangrijk kan zijn voor mijn soortgenoten!

Als stokoud hondje is het zaak toch vooral te laten merken dat je nog lol in je leven hebt….
Dat  was ik de laatste paar weken een beetje vergeten, je kent het wel, véél bibberend liggen slapen,  door je pootjes zakken , spugen en noem maar op wat je als hondje op de verkeerde plaatsen kan loslaten. En vergeet m’n flinke hartruis niet!
Logisch dat ik ff niet toe kwam aan kwispelen, zou jij toch óók niet doen als je  “bijna  16 x 7 jaar (= +/-112) jaar oud zou zijn!

Maar dat kwispelen blijkt dus van lévensbelang, en eten óók want als je dat allemaal niét doet denken de mensen teefjes en reuen dat je ondraaglijk lijdt. Nou ja, ik wil wel toegeven dat het écht ff niet lekker met me ging,  dat vond de dierenarts trouwens ook maar  ook die kan geen pup meer van me maken natuurlijk.
Wat hij wél voor me kan doen is maken dat ik nóóit meer pijn heb en héél veel rust kan krijgen, daar moest mijn eigen teefje maar eens over nadenken.

Je begrijpt dat de schrik me in de pootje schoot, al helemaal toen er bij het oppasteefje in de tuin een groot gat gegraven werd .
Hoe mooi het me ook lijkt om daar…… vééél later……. onder een mooi bloemenperkje te mogen liggen, ik vond het nu toch écht wat voorbarig.
Ik snap wel dat het vrouwtje het goed bedoelt want blij werd ze er óók niet van, dat zag ik héus wel….. dat verhaal over uien schoonmaken trap ik heus niet in!

Hoogste tijd om te laten zien dat ik héus nog wel met m’n staartje kan kwispelen, en heel soms probeer ik nog een beetje te spelen, ik eet m’n bakje weer zo goed als leeg . Word ik natuurlijk niet jonger van en heel lang lopen lukt niet meer maar als ik met het wagentje naar een mooi plekje gereden wordt amuseer ik me daar bést hoor, beetje rond kuieren, kijken of er leuke vriendje zijn en vooral véél snuffelen, héérlijk!
Ondertussen is de dierenarts gebeld dat hij (nog) niet hoeft te komen en over de kuil ligt een grote plank…… was ik even mooi op tijd om te laten zien dat ik nog bést plezier heb in m’n hondenleven zélfs al heeft dat wel wat beperkingen…………maar ik wordt zó verwend…….!

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. roadlaura1969
    Jan 05, 2017 @ 18:13:36

    Lieve Eyra , ik las dat je al een tijdje over de regenboogbrug bent.
    Wat hebben ze goed voor je gezorgd en nu nog verblijd jij hun met mooie herrineringen. Geef je Lotje van ons een poot en een lik ?
    Woef groetjes van Ladie en ZaZoe 🐶💋

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 05, 2017 @ 18:22:29

      Hoi Ladie en Zazoe, als ik lotje tegenkom zal ik dat zeker doen. Maar ik lig hier heerlijk en al denken ze dat ik het niet merk, ik zie wel dat ze áltijd even naar mijn plekje kijken als ze naar de schuur gaan. Maar blijven jullie nog even bij jullie mensenbaasjes.

      Beantwoorden

      • roadlaura1969
        Jan 05, 2017 @ 18:29:51

        Hoi Eyra , niet niezen Lotje staat in een mooi potje op een plaatsje waar ze elke avond een lichtje branden.

        Wij zullen ons best doen, ook hier is een stilzwijgende afspraak dat lijden niet moet of hoeft. Tot die tijd blijven lekker eigenwijs,veel vraatjes, lui en reislustig .

        Je oppasteefje schrijft met en veel liefde over jou, je indruk is onuitwisbaar.

        🐶💋

        Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Mei 25, 2014 @ 11:15:54

    ACh ja het is altijd moelijk, wat is het juiste moment en gaat het echt niet meer. Het blijft altijd rot om afscheid te moeten nemen van een hond of ander huisdier.

    Rietepietz zegt;

    Het beestje heeft nog téveel momenten dat ze lol in het leven heeft om toch die beslissing te kunnen nemen,maar op slechte dagen hopen we allemaal dat ze zélf haar oogjes dicht doet.

    Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Mei 21, 2014 @ 16:45:35

    zolang hij nog van het leven kan genieten zonder al te veel pijn en andere ongemakken, gewoon laten zou ik in dit geval doen. Genieten van dat beestje zolang het nog kan.

    Rietepietz zegt;

    Dat gaan ze ook zéker doen, voor de pijn zijn er pilletjes, dat is dan weer wél slecht voor de nieren maar dat moet dan maar. Ze ziet er gelukkig nog heel vaak heel vrolijk uit!

    Beantwoorden

  4. cornma
    Mei 21, 2014 @ 16:27:03

    Ai Eyra, dat klinkt eigenlijk toch allemaal niet zo lekker, hoor. Ik hoop dat je toch iedere keer je staartje weer in beweging kan brengen om eens lekker te kwispelen. Ik heb mijn baasje net ook flink laten schrikken. Niet expres hoor, ik kon er niets aan doen. Ik viel gewoon om tijdens het wandelen en kon niet meer opstaan. Baasje nam me in zijn armen en liep al toepend om zijn vrouwtje met me naar huis. Zij schrok vreselijk, maar was heel lief en toen voelde ik me meteen een stuk beter. Ik loop weer en kwispel weer. Ik ben pas 9, maar ik hoop net zo oud als jij te worden.

    Rietepietz zegt;

    Ach beestje toch, maar het is zó herkenbaar.Ik he dat de laatste tijd ook al een paar keer gehad, dan val ik gewoon om en krijg de bibbers. Mijn vrouwtje schrikt dan natuurlijk óók en de dokter kan er eigenlijk niets aan doen, het komt wel een beetje omdat ik al zo oud ben. Maar ik herstel meestal wel weer na een paar dagen al kan ik dan meestal toch weer wat minder dan ervoor. Maar mijn vrouwtje geeft me de tijd hoor, ze vindt dat die kuil bij m’n oppasteefje kan wachten zolang ik nog best wel goede dagen heb zoals in het filmpje!

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Mei 20, 2014 @ 20:57:29

    Staartje in de lucht en af en toe nog vlotjes doorlopen, dat ziet er toch goed uit!
    Maar iedere dag is er 1, en dat is mooi meegenomen.
    Ik hoop nog een vrolijke zomer voor jou Eyra!

    Rietepietz zegt;

    Zoals het gaat ij oudjes hé, de ene dag wat eter dan de andere maar volop genieten van de goede dagen. De warmte is natuurlijk minder voor oudjes als ik !

    Beantwoorden

  6. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mei 20, 2014 @ 17:05:53

    Nou Eyra, ik snap je helemaal hoor!!
    Enige tijd geleden voelde ik me, waarschijnlijk, net zo als jij….. totdat ik mijn vrouwtje tegen het baasje hoorde zeggen…. ‘ik moet maar ff met Noah naar Abe’…..aardige vent hoor maar hij kan heel venijnig uit de hoek komen met zo’n lang glimmend dingetje waar een scherpe punt aan zit……maar ehhh ik blijf er liever bij vandaan als je snapt wat ik bedoel.
    Brego had het ook gehoord en die kwam naar me toe, tikte met zijn neus mijn neus aan en fluisterde: ‘als je nou straks naar de keuken gaat, als ze eten voor ons maken, loop ik wel wat langzamer dan lijkt het alsof jij enthousiast bent…. waarna hij vervolgde metL en zodra zij dan de keuken uit is eet ik je bak wel verder leeg…..

    Hmmmm het eerste deel vond ik wel interessant natuurlijk maar om nou die veelvraat mijn bak te geven, tja dat gaat toch net 1 stapje, offe beter gezegd, 4 hondenvoetjes te ver, vind je ook niet?

    Kortom….ik ben weer springlevend hoor, zij het dan met beperkingen zo ongeveer als jij…..wat denken die mensen wel niet, dat ze ons zomaar in de hoek van de tuin onder een stukkie groen kunnen planten….die zijn daar gek! Alhoewel zij weer niet zo boffen als wij, wij hoeven niet te lijden, een spuitje en t’is klaar, dat hebben zij dan weer niet ;-()

    ik geef je een pootje-schouder-tik en zeg: hou vol ouwe!

    Noah

    Rietepietz zegt;

    Tjonge wát een verhaal Noah,maar wel fijn dat jij op een maatje kunt rekenen, dat scheelt toch een slok op een borrel! Hier valt het natuurlijk echt op als ik niet eet.
    Ik zie de laatste tijd die dokter ook vaker dan me lief is en hij heeft duidelijk verkeerde ideetjes.
    Weet hij veel dat ik gewoon even meer tijd nodig had, ik bén tenslotte stokoud voor een hond,al ben ik dan een “rashond” .
    Wel heel lief dat ik “later” bij m’n oppasteefje in de tuin een plekje krijg, voor grote honden zoals jij is dat veel moeilijker, dan moet je vrouwtje écht een heel grote tuin hebben, zoals onze Koninginnen altijd hadden en dus hun honden een mooi plekje konden geven, nou ja, mijn oppasteefje is natuurlijk óók een beetje een Koningin!
    Ik geef je een pootje-schouder-tikje terug…. oefff, wat ben jij hóóg zeg!

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      Mei 20, 2014 @ 23:35:14

      Nou Eyra …je moet je oppasteefje om haar leesbil vragen want volgens mij heb jij helegaar niet gezien dat ik speciaal voor jou door mijn stramme gewrichten ben gezakt om bij jouw schouder te kunnen komen… enne ik ben blijven liggen wachten op jou want wou natuurlijk niet 2x omlaag en omhoog moeten :-))

      Ons baasje roept altijd overal bij: ‘nee nee, geen plek, kan niet, past niet…’ en ons vrouwtje zegt altijd… ‘meten is weten’… enne zij krijgt dan meestal gelijk hoor. Dus ja onze tuin is zo groot niet maar zij vindt vast wel een plekkie voor ons… is haar iedere keer nog gelukt.

      En ja joh, t’is wat met ons “Rassies” he? …. ik word over 2 maanden ook al weer 12 en jij weet hoeveel dat echt is.

      Het komt alles goed joh! Zowel vóór onze gang over de regenboog als daarna!

      Beantwoorden

  7. ingridblogs
    Mei 20, 2014 @ 16:49:39

    Dan is het zo jammer dat ze niet kunnen praten…..

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, op haar maniet weet Eyra best wel duidelijk te maken “hoe het ervoor staat”, maar je hét gelijk, praten zóu makkelijker zijn;-)

    Beantwoorden

  8. datzalwel
    Mei 20, 2014 @ 12:56:28

    Dat zijn de moeilijke dingen hé, de gang naar een dierenarts waarvan het beestje toch aanvoelt dat het niet een leuk uitstapje is waar het mee naar toe moet.Wel goed in ieder geval is het feit dat je het lijden kan besparen als het zo ver is.Voor zo lang als het nog gaat nog veel plezier met het gezelschap van eeen geweldige huisvriend.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Er wordt nog héél erg van en met het beestje genoten, zelfs de jongste generatie is helemaal gék op het beestje. Eyra zal zéker niet onnodig hoeven lijden maar dochterlief hoopt toch wel héél erg dat ze niet zélf die laatste beslissing hoeft te nemen. Maar gelukkig is het nu weer even niet aan de orde!

    Beantwoorden

  9. roadlaura1969
    Mei 20, 2014 @ 12:13:21

    Ach Eyra de oude dag…Lotje was eerst mijn adoptiefmoeder en zij heeft toen ook heel hard haar best gedaan, gelukkig dat opvoedteef toch wel door had dat het echt wel tijd was voor Lotje om te gaan.

    Ik gun jouw hetzelfde Eyra dat je nu nog vol kan genieten en dat jouw opvoedteef ook voelt wanneer het tijd ….tot die tijd kwispel, wandel en doe je uiltje knappen dan zul je nog wel ver stappen.

    Een Woef van mij Ladie en mijn adoptoefmaatje Za-Zoe…Wat Twiggy en Ziggy kwetteren zal ik je sparen *gehoor svhade* 😉

    Rietepietz zegt;

    O ja, ik maak me daar geen zorgen over, mijn vrouwtje is een schat die niet zou willen dat ik geen lol meer in het leven kon hebben omdat ik alleen nog maar pijn zou hebben.
    máááár, niemand was méér opgelucht dan mijn vrouwtje dat ik uiteindelijk tóch nog overeind krabbelde.Er is wél afgesproken dat “er niet meer aan me gesleuteld” gaat worden,op mijn leeftijd moet je ergens grenzen stellen.
    Dank dames voor de woef, dat doet me goed;-)

    Beantwoorden

  10. Marion
    Mei 20, 2014 @ 10:56:37

    Eyra je bent een wonder, knuffel van mij.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij hebben jij en ik wel iets gemeen, we krijgen regelmatig een fikse opdonder maar krabbelen stééds weer overeind.Wel jammer dat daarna steeds weer wat “dingetjes” het niet meer helemaal willen doen, dat herken jij ook wel denk ik.Maar we gaan gewoon door tot het gaatje hé!

    Beantwoorden

  11. John
    Mei 20, 2014 @ 09:29:09

    Als de hond het nog doet is er niets aan het handje. En pijnstillers werken ook bij hondjes hoor.
    Nee, gooi maar een boom in dat gat, en laat Eyra nog maar doen. Die red zich nog wel.

    Rietepietz zegt;

    Nou bij vlagen “doet” Eyra het niet echt maar ze herstelt toch steeds weer wonderbaarlijk. Ze heeft inderdaad wel wat pijnstillers maar na haar “pillen eet” avontuur in december hebben er toch wel wat vitale onderdelen een flinke oplazer gehad. We laten het gat gewoon open als afschrikwekkend voorbeeld dat lijkt te helpen 😉

    Beantwoorden

  12. Blog Zonder Naam
    Mei 20, 2014 @ 01:12:16

    Oei Eyra, wat ben je dan al oud. Ons hondje Fanny is maar ruim 15 jaar geworden. En vroeger bij de boerin thuis hadden ze Tippie, Zij werd ook bijna 17 mensenjaren.
    Bij de Intereppers heeft zusje Internep nu een puppy, Fleurtje. Maar de jongens zijn er ook wijs mee hoor! Alleen mijn schoonzus niet zo, want zij moet haar bed uit als Fleur ’s nachts in haar bench heimwee heeft naar mama-hond.
    Je bent vast wel blij dat ze de hondenkar hebben uitgevonden, zodat de mensje je aangenaam rond kunnen rijden en je zo uitgelaten aan de rondje kunnen laten meedoen! Maar goed dat er mensen zijn, want geen hond zou het voor je doen……Reken daar maar op! En die kuil? O, die is vast voor een heel groot bot, voor je volgende verjaardag!

    Rietepietz zegt;

    Nou je hebt aardig wat “hondenervaring”zie ik al en bijna 17…. wauw… ik gá er m’n best voor doen al is het niet héél erg waarschijnlijk dat ik dát ga halen.
    Dat wagentje is een uitkomst want nu kan ik tenminste mijn krachten sparen tot ik op een plekje ben waar het leuk spelen en plassen is.
    M’n vrouwtje was zó blij toen ik er weer een beetje bovenop kwam dat ze het er graag voor over heeft me in het wagentje rond te rijden.
    Tja die kuil wil ik toch maar liever niet aan denken, ik ben toch bang dat mijn botjes er op den duur in terecht komen! Maar m’n oppasteefje vindt het niet erg dat de kuil nog niet dicht kan, die mag van háár nog best een jaar open blijven liggen.

    Beantwoorden

  13. beauninoblog
    Mei 20, 2014 @ 00:08:28

    Ach Eyra, je wilt je vrouwtje natuurlijk geen verdriet doen, ik begrijp het.
    Moeilijk hè? Het laatste wat je wilt is is afscheid van haar nemen. Misschien Eyra, is het een idee om, mocht het zover komen, te vragen of je vrouwtje de dierenarts thuis wil laten komen zodat je heerlijk vertrouwd in haar armen in kan slapen. Dat heeft mij enorm getroost toen ik onze Nino in moest laten slapen. Je vrouwtje voelt vanzelf wel intuïtief wanneer het je tijd is hoor.
    Genieten jullie nog maar fijn van alle mooie momenten samen en laat je maar flink verwennen hoor!
    Groet, Narda. Ps: heeft je vrouwtje wel eens verteld over de regenboogbrug? Die bestaat hoor! Google maar eens. X

    Rietepietz zegt;

    Ja héél moeilijk, niet alleen voor mij hoor, ik zag deze weken veel mensen die me niet willen missen maar ja, ooit houdt het op.
    Mijn vrouwtje wéét gelukkig dat de dokter thuis komt als dat nodig is maar ze hoopt héél erg dat zij niet hoeft te beslissen wanneer ik de oogjes voorgoed dicht moet doen. Met mijn slechte hart kán ik natuurlijk opeens niet meer wakker worden.
    Je hebt gelijk dat mijn vrouwtje het wel zal weten als “leven”voor mij niet leuk meer is en ze is nu al blij met “dat gat in de tuin”bij m’n oppasteefje, dan hoef ik niet “op de grote hoop” zal ‘k maar zeggen.
    Maar gelukkig is me nog enige tijd gegund om te genieten met m’n mensen en niemand doet moeilijk dat ik af en toe m’n plasje niet meer op kan houden.

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Mei 19, 2014 @ 23:44:59

    Er is het hondje niks menselijks vreemd.
    🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat is zeker waar , maar hondjes hebben dan soms de mazzel dat ze een (te) grote lijdensweg niet af hoeven te maken, je zou als mens soms hond willen zijn!

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Mei 19, 2014 @ 23:13:59

    Laat ze maar een plant in dat gat poten, dan ben je pas echt gerustgesteld.
    Maar je weet ook, elke dag is er eentje, en kan de laatste zijn, zeker in jouw geval.

    Rietepietz zegt;

    Nou de kuil ligt uit het zicht dus daar doet niemand moeilijk over, maar je hebt gelijk natuurlijk ,ook voor hondjes houdt het érgens op!

    Beantwoorden

  16. kakel
    Mei 19, 2014 @ 22:53:36

    Op het laatst zag Eyra een beetje pips rond de ogen, maar dat zal de warmte wel zijn, denk ik. Ze ziet er nog vief uit, en plaste nog een behoorlijk plas voor zo;n klein hondje. Waar kleintjes groot in kunnen zijn 😉
    Let op mijn woorden: Eyra gaat de statistieken veranderen! Dat wens ik haar in elk geval toe ❤ Ach, en die plank…gewoon een dwarslegger!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Na zo’n “ziek,zwak,misselijk”periode verbaas ik iedereen steeds weer door er bovenop te komen en tja…. m’n eigen teefje wil natuurlijk wél zeker weten dat ik écht geen lol meer in m’n leven heb vóór ze drastische dingen onderneemt.

    Beantwoorden

  17. tagrijn
    Mei 19, 2014 @ 21:32:17

    Nou Eyra, je loopt er echt nog bij als een hele krasse knar. Dus blijft dat kuiltje nog heel lang leeg.

    Rietepietz zegt;

    Dat wil ik wel héél graag geloven maar ja, de statistieken zeggen toch écht dat iédere maand er één is op deze hoge leeftijd.
    Maar ik dacht vorige week zelf óók dat m’n laatste uur geslagen had.

    Beantwoorden

    • Mrs. T.
      Mei 19, 2014 @ 23:28:42

      Huh, dacht je het zelf ook? Wat akelig! 😦 Sterkte hoor.

      Rietepietz zegt;

      Met al dat gebibber vond ik het leven óók even niet meer leuk en sliep ik alleen maar.

      Beantwoorden

  18. Marja
    Mei 19, 2014 @ 19:40:13

    Ach gossie, Eyra. Heel veel sterkte en laat die plank nog maar even liggen.

    Rietepietz zegt;

    Dat zegt mijn oppasteefje nou ook! Maar ik blijf proberen de zaak te rekken hoor, dát beloof ik! Mijn vrouwtje is zó blij dat ik nu weer wat opgekrabeld ben, al snapt ze wel dat ik ooit toch in die kuil terecht ga komen (ze is al blij dat ik ergens een mooi plekje krijg) dat ik niet maar ze hoopt zó dat niet zij dat moment hoeft te bepalen!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

