oververhit…

Hebben jullie óók altijd een ezelsbruggetje om het kenteken van de auto te onthouden?  Vást wel, onze vorige Suus had de letters KNK en daar maakte ik metéén “”Kan Niet Kopen” van. Beetje bezijden de waarheid want we konden Suus 1 nou juist wél kopen maar dat doet er ff niet toe als je zo’n inval hebt.
De Clio die we daarvoor hadden had nog vier letters GLNF   die ik makkelijk kon onthouden door “Geen Lol”  met de Engelse vertaling  “Not Funny” er achter,  zodat  de Clio geen pretje leek te worden .
De mensen in de garage, ja dat doen ze dáár dus ook,  hadden een héél ander ezelsbruggetje bedacht voor die GLNF de laatste 2 letters stonden volgens hen voor NeeF en de eerste twee voor een “staat van opwinding” waarin die neef volgens hen verkeerde.

oververhS1Ook bij onze Suus 2 was het ezelsbruggetje  op slag duidelijk…. S X H  schot voor open doel als je man Henk heet toch?
Precies  “SeXy Henky blijft lekker  in het geheugen hangen.
Natuurlijk nóóit gevraagd wat Suus daar zélf van vindt …. tot vandaag , toen het  er op leek dat  Suus er een beetje oververhit  van raakte ….. !
We stapten in, contact aan, ruitenwissers aan want het goot van de regen, en karren maar.
Maar Suusje heeft het niet naar haar zin, ze wil niet “wissen”, ze  geeft slechts hier en daar een zwiep en de auto vult zich met een vaag  rookgordijn…. duidelijk  oververhit en dat kunnen we niet hebben natuurlijk!
Voordat de vlammen eruit slaan zetten we Suus even lang de kant om haar te kalmeren. Als we weer instappen is het nét even droog en is Suus blijkbaar afgekoeld…….. totdat er wéér een bui valt en de ruitenwissers weer aan moeten.

De boodschap is duidelijk, Suus brand van verlangen …. naar een monteur en stom toevallig  zijn we toevallig dicht  in de buurt van de dealer.
Daar blijkt dat de inborst van Suus een  vlammende  opwelling heeft gehad die de motor van de ruitenwissers in brand heeft gezet.
We laten haar achter met een gemankeerde gleuf  tussen de ruit en motorkap, en zonder wissers …. dát zal haar leren om zó in vuur en vlam te staan voor  mijn SeXy Henky.

overhverhS

 

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Mei 21, 2014 @ 22:16:44

    Heb nog nooit een kenteken onthouden moet ik zeggen, waarom moet je dat onthouden, je kan toch in de papieren kijken als het nodig is haha. Wel grappig gevonden die namen.

    Rietepietz zegt;

    Ja natuurlijk staat het in de papieren maar ik ben wel meer “van het onthouden”ook bij telefoonnummers!
    Het is ook wel een beetje afwijking om bij die letters leuke ezelsbruggetjes te vinden en dat gaat éigenlijk vanzelf.

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Mei 20, 2014 @ 11:31:59

    Zou Suus in de overgang zitten? Dat kan ook hoor. Misschien is ze gewoon wat weerbarstig door de hormonen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou Suus is nog er jong het zóu dus eerder de peuterpubertijd kunnen zijn;-)

    Beantwoorden

  3. beauninoblog
    Mei 15, 2014 @ 07:09:48

    Ach, gun haar ook haar lolletje;-)
    Zelfs mijn ezelsbrug jan ik niet onthouden. Wat een ellende met die parkeermeters. Heb er nu maar een foto van gemaakt. Haha.

    Rietepietz zegt;

    Ja als je een nogal gangbaar type en kleur auto hebt is een foto een goede oplossing. Onze Suus ik lekker hoog dus die zien we meestal wel boven de andere auto’s uitsteken en de donkerbruine versie komt niet zoveel voor.

    Beantwoorden

  4. meninggever
    Mei 14, 2014 @ 09:33:32

    Wel opmerkelijk dat je dit meemaakt. Gelukkig volop garantie en vast snel uit te wisselen. Maar een Suuz met zo’n pech is uitzonderlijk. Kijk, ooit, lang geleden, kocht mijn toenmalige chef een splinternieuwe Rover. Now we’re talking. Die had dit regelmatig. Brandend dashboard, gewoon weigerende ruitenwissers, een kachel die aanstond in de zomer maar niets deed in de winter. Importeur en dealer werden er gek van. Hoe het kenteken luidde weet ik niet meer, ezelsbruggetjes hield ik niet bij. Wel is opmerkelijk dat ik nu al aan de derde auto bezig ben met de cijfers 30 in het kenteken. Is dus iets dat aan mij kleeft….:)

    Rietepietz zegt;

    Ja gek hé, maar het kán natuurlijk altijd gebeuren! het was ook één van de reden om toch weer in te ruilen voor nieuw, het is zó comfortabel dat je nergens geen omkijken naar hebt en áls er iets fout gaat het gewoon garantie is. Ook de eventuele pechhulp is altijd een geruststellende gedachte en al is het onderhoud bij de dealer dan misschien iets duurder het geeft bij het ouder worden toch heel veel rust dat we er altijd terecht kunnen zonder gedoe.
    Ja raar he met die cijfers, wij hebben vrijwel áltijd wel iets in de 20 erbij ,ook dit keer weer;-)

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Mei 14, 2014 @ 01:35:26

    Zo’n 25 jaar geleden kocht mijn man een nieuwe bestelbus om de kaas mee bij de klanten af te leveren. Nummerbord met de letters BKLK….. Boerenkaas Lekkere Kaas. Hij heeft de bus jaren gehad…. Helemaal stuk gereden. Maar de BoerenKaas, Lekkere Kaas wel al slogan gehouden voor het bedrijf.
    Wat moet die monteur een postzegel opgezet hebben toen je zei: Mijn Suus staat in vuur en vlam door SeXy Henk; haar gleuf is hele heet…… Kun je haar een beurt geven?? Ik bedoel maar… Voor je het weet lig je zelf op de motorkap……Met die monteurs van tegenwoordig….

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, dát lef had ik niet hoor om de zaak “zo te presenteren”, bij onze vorige dealer kwamen we al héél lang over de vloer maar hier pas 5 jaar en je ziet de mensen amper omdat er maar weinig onderhoud nodig is tegenwoordig.

    Grappig dat jullie er een bedrijfsslogan aan over hielden maar het is inderdaad wel een erg goed gevonden invulling.Maar mondje dicht hé, vóór je het weet komt men van hogerhand alsnog geld innen voor het aanreiken van de slogan.!

    Beantwoorden

  6. ria
    Mei 13, 2014 @ 17:36:26

    Ik lig hier in een deuk. Geweldig inval
    groetjes Ria

    Rietepietz zegt;

    Pas op hoor, straks loop je schade op door die deuken, dan ben ik niét aansprakelijk hoor 😉

    Beantwoorden

  7. Melody
    Mei 13, 2014 @ 13:48:15

    Suus geeft het al aan……zij is de regen zat….net als wij….. zij kan niet verbaal mopperen zoals wij wel dus doet zij het nonberbaal

    En ja wat die kentekens betreft…… heb ooit in de garage gestaan bij een 2e handse auto die ik wel aantrekkelijk vond…. tot ik het kenteken zag. Heb een andere gekozen toen 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat is zéker wel mogelijk, en het hééft geholpen denk ik want vandaag zien we de zon eindelijk weer!

    Je ziet inderdaad wel eens bedenkelijke combinaties maar dat zou ik dan juist weer een pluspunt vinden, ik heb een afwijking voor dingen die nét even anders dan normaal zijn;-)

    Beantwoorden

  8. John
    Mei 13, 2014 @ 12:25:45

    Gek genoeg hoef ik dat niet. Ondanks mijn slechte geheugen onthoudt ik het kenteken van mijn huidige auto. Van alle andere auto’s ben ik het wel al kwijt hoor. Zelfs van de gene waar ik 2 maanden geleden afstand van moest doen. Zo gaat dat, uit het oog uit het geheugen..

    Rietepietz zegt;

    Ik kan er géén eed op doen of ik ook alle bijbehorende nummers nog weet, wél van de nieuwste natuurlijk, de rest ook ook niet belangrijk meer. Het is lastig als je het niet weet omdat je dan altijd papieren op moet zoeken;-)

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    Mei 13, 2014 @ 01:12:17

    Dat is iets wat je met dit weer absoluut niet kunt gebruiken.
    Geef Suus eerst een stevige hersenspoeling en heropvoeding dat ze niet naar sexy mannen mag kijken, voordat ze haar werk weer ‘gewoon’ gaat doen.

    Rietepietz zegt;

    We hebben haar voor straf achtergelaten voor heropvoeding;-)
    Nu maar hopen dat ze niet van de kook raakt bij die monteur met z’n lange manen;-)
    We hebben trouwens geluk dat het nú regende want dit weekend moeten we een wat langere rit maken en dán wil je dit soort dingen niet meemaken.

    Beantwoorden

  10. powerpointgreetje
    Mei 12, 2014 @ 23:49:29

    Leuk!!!!
    Wij hebben ook een Splash en toen we de auto gingen ophalen in de garage
    en zag het kenteken (5 jaar geleden) GVN, kwam spontaan in me op: Greetje Vloekt Niet, hahahaha
    Heel makkelijk om te onthouden.

    Rietepietz zegt;

    Wat een héérlijk wagentje is die Splash hé, ik heb er zó veel plezier van , vooral als ik met Marion (plus rolstoel) op stap ben door de hoge zit kan zij heel makkelijk instappen.
    Ijzersterk jouw ezelsbruggetje, zo werkt het het best, het éérste dat in je hoofd opkomt is altijd het beste!

    Beantwoorden

  11. J@n.
    Mei 12, 2014 @ 23:49:29

    Wat maakt ie me nou? Die is nog jonger als die van ons!
    Maar dat van die ezelsbruggetjes klopt wel, jullie hebben wel hele goeie! 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik weet niet hoe oud je jouwe is maar Suus is nog nét geen 5 maanden oud.Maar je ziet, het kan gebeuren!
    Hoe gekker hoe beter bij die ezelsbruggetjes hé, op onze leeftijd kóm je er niet iets gewoons want dan kom je niet verder dan “ik hád een ezelsbruggetje maar hoe was het ook alweer”! dan moet je een ezelsbruggetje hebben om het ezelsbruggetje te onthouden;-)

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Mei 12, 2014 @ 23:16:16

    In dit land is het toch wel handig als Suus het motertje van de ruitenwissers niet in vuur en vlam zet

    Rietepietz zegt;

    Zo is ’t maar nét, het regende niet héél hard maar toch moest ik heel langzaam rijden omdat ik bar slecht zicht had.Gelukkig was het maar een klein stukje op héél bekend terrein.

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Mei 12, 2014 @ 22:04:38

    ojee, dat is vervelend als iets niet meer doet zoals het het moet doen.
    Bijnamen zijn bijgeloof.
    Nee, ik weet bijna nooit nummerborden uit mijn hoofd, en telefoonnummers overigens ook niet.

    Toevallig had mijn manager GRF in zijn nummerbord en is ook nog eens GeReFormeerd. Zulks toeval onthoud ik dan wel.

    Rietepietz zegt;

    Nou dit heeft niets te maken met bijnaam of bijgeloof, gewoon een manier om het kenteken wél te kunnen onthouden en dat is toch vaak makkelijk.
    Ik weet trouwens óók de, voor mij, belangrijkste telefoon nummers uit m’n hoofd voor zover het een vaste lijn is . 06 nummers weet ik alleen die van mezelf .

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Mei 12, 2014 @ 21:44:09

    Ik speel dat spelletje altijd als ik achter ern auto voor en brug sta te wachten of in de file. Moet dan zo kort mogelijk zijn.

    Rietepietz zegt;

    Wie vertél je het, ik amuseer me er bij ieder stoplicht mee!En inderdaad, hoe minder “ballast” hoe mooier, Maar het help écht om je eigen kenteken te onthouden….. ja ja … je wordt ouder mamam ,geef het maar toe!

    Beantwoorden

  15. kakel
    Mei 12, 2014 @ 21:26:05

    Arme Suus, heeft ze eindelijk een opwindend standje gevonden, raakt ze er meteen oververhit van. Dat die regenbuien haar niet afgekoeld hebben.
    Mijn vorige auto had als kenteken de letters FDHF waar ik het ezelsbruggetje: (Rik) Felderhof voor had gevonden. Dat was nog eens een auto. Als het gevroren zat, zat het ijs aan de binnenkant van de ramen, en als ik harder dan 120 reed begon het stuur zo hard te trillen dat ik er ondeugende gedachten van kreeg 😉
    Uiteindelijk heb ik haar ingeruild…voor een blauwe!

    Rietepietz zegt;

    Ja ziélig hé! En dan meteen achtergelaten worden met een open gleuf in de regen op vreemd terrein….. de stumper!
    Het éérste dat me in hoofd op komt bij FDHF is “Fieze Dikke HuFter klopt niet maar dat maakt niks uit ,ik zóu het ermee kunnen onthouden. ‘kBen dan weer een stuk minder beschaafd als jij natuurlijk maar áls het maar werkt.
    Zo’n trillend stuur zónder batterijen is “a joy for ever” had je nóóit weg moeten doen;-)

    Beantwoorden

  16. Petr@
    Mei 12, 2014 @ 20:58:31

    Ach die Suus, een klein binnenbrandje deed haar gemoed gloeien van verlangen haha.
    Ik hoop dat het vuurtje snel gedoofd is.
    Ik heb LV in mijn kenteken en ijdel als ik ben is dat: Lieve V … (mijn achternaam ;-))

    Rietepietz zegt;

    Nou een behoorlijk stinkend binnenbrandje, gelukkig valt het nog ruim in de garantieperiode!
    Volgens mij heeft iederéén wel dat soort ezelsbruggetjes nodig om het kenteken te kunnen onthouden.Met een X kan je natuurlijk niet háál veel;-)

    Beantwoorden

  17. Marja
    Mei 12, 2014 @ 19:51:08

    Je bent weer heerlijk ondeugend. Geen wonder dat Suus ook balorig wordt. Zullen we gewoon een zonnetje aanvragen? Zijn we ook van dat waterballet af.

    Rietepietz zegt;

    Wie…. Ik? Hoe kom je dáár nou bij, ik moet gewoon een pakkende “ezelsbrug” hebben om het kenteken te onthouden en dan is ,wat je het eerste inval altijd het beste.
    Bij stoplichten kijk ik ook vaak naar de kentekens voor me om te zien of me iets makkelijks invalt.
    Maar Suus is gewoon een hitsig kreng!

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Mei 12, 2014 @ 19:30:24

    Superirritant, wissers die niet goed wissen. Hier hebben we een heel klein beschadigingetje (is dit goed geschreven?) op de voorruit en daardoor altijd een streep bij het wissen. Niet tof! 😦

    Rietepietz zegt;

    Ze deden uiteindelijk niéts meer en het ging steeds meer naar brand stinken!
    Dat kán niet goed zijn natuurlijk 😉 (dat zál toch wel goed geschreven zijn en zo niet… dan slaap ik daar écht niet minder om;-))
    Ja beschadigingen zijn niet prettig maar even een ruit vervangen kost óók een rib uit je lijf!

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Mei 12, 2014 @ 19:04:54

    Ze maakt het wel erg bont, Nieuw kenteken aanvragen ?? Groetjes

    Rietepietz zegt;

    Is misschien wel beter ja, maar we geven haar nog een tweede kans;-)
    Maar het moet niet gékker worden !

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Mei 12, 2014 @ 18:20:48

    Tijd voor Suus dat het ophoudt met regenen, Het is allemaal teveel geworden dat weer van de laatste dagen ! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat zoú kunnen natuurlijk, maar hou het erop dat SeXyHenky haar teveel werd!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

