vet…

Ondertussen heeft  hier alláng het “normale leven” z’n intrede weer gedaan , óók wel weer prettig hoor want al die uitstapjes zijn toch bést vermoeiend.
We hebben gelukkig nog even de kans gekregen om bij te komen, beetje in de tuin rommelen waar het met dit vroege voorjaar natuurlijk genieten is van alle voorjaarsbloeiers. De rododendron is écht prachtig!
Maar  eind vorige week was het uit met de pret, één telefoontje van de drukkerij en we zijn alweer dágen hard aan het werk, óók vermoeiend maar tóch anders  vermoeiend!

Geeft niets hoor, het mooie voorjaarsweer is toch ook een beetje op het retour als ik de weervoorspellingen mag geloven.
Niet dat die héél duidelijk zijn hoor;  “af en toe een buitje maar ook droge perioden”….. ja hallóóó, als het buien zijn zijn er natúúrlijk droge periodes .
Nog zo’n duidelijke:  ” hier en daar bewolking maar óók periodes dat de zon er door komt”  …. tjongejonge…..als er hier en daar bewolking is ……zijn er dus óók hier en daar plekken waar de zon er door komt, dat kan ik allemaal zélf wel bedenken.
Nou ja, wij zijn van de straat en jullie hebben na een paar ellenlange logjes even tijd om bij te komen….. ik ga  m’n handen  even in de crème zetten, die zitten onder de sneetjes en kloven, ze schrééuwen om vettigheid!
DSCN4533

 

 

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ria
    Mei 08, 2014 @ 15:53:39

    Die weermannen hebben het toch maar goed..Ze kunnen er zonder blikken of blozen uitkramen wat ze willen .
    Leuk dat jullie nog altijd vrij en ongebonden in de running zijn.

    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ik luister meestal dan naar de regionale zender, dan weet je tenminsten dat ze het over de regio hebben, dat scheelt nog iéts.
    Het is hártstikke leuk om nog zo gewaardeerd te worden en we voelen ons erg thuis daar, we hangen er ook al zó lang rond!

    Beantwoorden

  2. terrebel
    Mei 08, 2014 @ 15:30:31

    Beterschap met de kloofjes en zo! Maar dat komt wel goed, toch?

    Rietepietz zegt;

    Ja natuurlijk komt dat wel goed, even een beetje verwennen en ze zijn weer als nieuw die handjes van me…;-)

    Beantwoorden

  3. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mei 08, 2014 @ 13:06:50

    zo frons ik al zolang als ik me kan herinneren mijn wenkbrauwen bij het zinnetje

    Plaatselijk een buitje in het gehele land……

    Rietepietz zegt;

    Vroeger vertelden ze véél minder maar wist je veel beter waar je aan toe was.
    nu moeten geloof ik hun tijd vol praten en dan komt er alleen maar onzin uit!

    Beantwoorden

  4. John
    Mei 08, 2014 @ 09:44:45

    Hmmmm, dus maar even kunnen genieten tijdens het bijkomen. Nou ja, in de drukkerij hebben jullie het vast en zeker goed naar de zin, en het geeft natuurlijk toch een extraatje. En dat extraatje is nooit verkeerd.

    Rietepietz zegt;

    We genieten óók van het werken hoor, anders zouden we het niet doen want echt nódig is dat extraatje niet. maar toch wel fijn omdat we er vaak leuke dingen mee kunnen doen voor mensen die het verdienen om eens iets extra te hebben.

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Mei 07, 2014 @ 19:04:13

    Oh, sneetjes en kloven kunnen zo zeer doen. Hopelijk valt het mee bij jou.

    Rietepietz zegt;

    het is vandaag al een heel stuk beter, een beetje vettigheid doet wonderen, en we hadden vandaag een klusje dat minder een aanslag op de huid was;-)

    Beantwoorden

  6. Rebelse Huisvrouw
    Mei 07, 2014 @ 17:23:10

    Mooie foto! Ja, als ik die weerberichten hoor denk ik ook wel eens: praat toch een gewoon Nederland, wat willen jullie nu eigenlijk zeggen?!?

    Dan heb ik veel liever jullie limerickjes!

    Rietepietz zegt;

    Ze leuteren hun 10 minuten vol denk ik, héél veel z.g. informatie waar we niets wijzer van worden.
    Marja is een kei in limericks en ik mag het ook graag proberen want het is zó leuk als het lekker loopt.

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    Mei 07, 2014 @ 17:03:56

    Prachtige rododenderon, en wat het weer betreft als wij gaan fietsen kijken we meestal even naar de lucht.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Mensen die veel buiten zijn weten meestal wel aardig wat voor weer ze kunnen verwachten. Ze hebben er alleen véél minder woorden voor nodig meer van; ” regenjassen meenemen? “

    Beantwoorden

  8. cornma
    Mei 07, 2014 @ 12:03:31

    Ik heb bewondering voor het feit dat je nog steeds op komt draven als er werk is op de drukkerij. Ik geloof (nee, ik weet het zeker), dat ik vriendelijk zou bedanken en me meer met de rodo’s en andere planten bezig zou houden. En daarna de handen in het vet, als ik eraan denk tenminste.

    Rietepietz zegt;

    maar we doen dat heel graag hoor, het bedrijf is zó met ons leven vergroeid dat we het erg zouden missen. En het is natuurlijk vrijwillig , we hóeven niet en mogen néé zeggen, dat maakt het véél leuker dan verplicht werken.

    Beantwoorden

  9. gewoonanneke
    Mei 07, 2014 @ 11:17:21

    Als ik altijd naar het weerbericht luister zou ik zelden meer op de fiets stappen, dus ik heb er eigenlijk een beetje lak aan, het ergste wat kan gebeuren is een buitje op mijn hoofd. Hebben jullie een eigen drukkerij gehad waar je zo nu en dan nog bijspringt ?? Wel leuk als het zo nog kan in de running blijven kan toch nooit kwaad.

    Rietepietz zegt;

    Je hebt gelijk, en eigenlijk is een bui op je hoofd krijgen alléén vervelend als je ergens “op netjes” moet binnen komen.
    Nee , de drukkerij is niét van ons maar Henk is daar als leerling drukker in 1953 begonnen. We hebben dus héél ons huwelijk “van deze drukkerij gegeten” en ook ik heb er nadat de kinderen de deur uit waren nog jaren gewerkt.
    De mensen die er nu nog werken zijn ook “een soort kinderen van ons”omdat we die vrijwel allemaal als leerling zagen binnenkomen.het is klein bedrijf waar vrijwel geen verloop in het personeel is en dat kweekt dus een band. Ik zou het verschrikkelijk vinden als we er niet meer regelmatig zouden kunnen binnenvallen en ons werk wordt zó gewaardeerd. We werken natuurlijk minder lange dagen, nooit meer langer dan 5 á 6 uur per dag.

    Beantwoorden

  10. Leids Glibber
    Mei 07, 2014 @ 02:32:16

    Ik heb er respect voor dat jullie nog steeds op afroep zo hard werken, maar jullie hebben er ook lol in dat scheelt natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Het is gewoon léuk en wat meespeelt, Henk wert al sinds 1953 bij dit bedrijf en er is weinig verloop onder het personeel. De mensen die er nu nog werken zag hij vrijwel allemaal als jonge knulletjes binnen komen en het zijn dus ook een beetje “kinderen”van hem.

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam
    Mei 07, 2014 @ 01:28:52

    Ik ken dat gedoe met het weer als geen ander……. Vandaar in de afgelopen dagen 111 grote balen koeienvoer voor komende winter gemaakt.
    Eigenlijk moest ik mezelf ook maar eens cosmetisch verwennen… misschien ook maar even de handjes in het vet zetten?!?

    Rietepietz zegt;

    Het is ook wel bekend dat boeren (en boerinnen natuurlijk) altijd goed kijk op het weer hebben. Wie veel buiten in de natuur werkt kijkt héél anders naar het weer dan iemand die op kantoor werkt dat is dus wel logisch! je hebt hard gewerkt zie ik dus van mij heb je wel een lekkere verzorging van je handen verdiend.

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Mei 07, 2014 @ 01:11:35

    Je moet maar zo denken. er is niks zo veranderlijk als het weer.

    Rietepietz zegt;

    grappig…. ik hoor het m’n moeder zeggen…. dat was één van haar lijfspreuken.Ook te gebruiken bij mensen die niet erg weten wat ze willen, dan zei moeders altijd “je bent zo veranderlijk als het weer”

    Beantwoorden

  13. Petr@
    Mei 06, 2014 @ 23:07:40

    Jullie kunnen rijmen en dichten zonder je hemd op te lichten haha.
    Prachtig die rodondendron, ik heb hem ook in de tuin.
    Ik ben ook een smeerder Riet, ik ben er aan verslaafd denk ik, altijd maar smeren 😉

    Rietepietz zegt;

    Limericks schrijven is een soort verslaving geloof ik;-)
    Nee nee, deze staat écht hier in de tuin hoor…. jij hebt vást een broer of zus van deze;-)
    Eigenlijk vergeet ik vaak te smeren maar zodra het gevoelig wordt wil ik wel natuurlijk.

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Mei 06, 2014 @ 23:07:34

    ja, het weer kan ook maar niet duidelijk genoeg zijn.
    We bekijken vaak de buienradar en dan nog is het afwachten.

    Elke droge dag is er weer eentje, en naar mijn gevoel zijn die dagen om beurten steeds. Dat mag zo blijven, op zich.

    Rietepietz zegt;

    We hebben dit jaar eigenlijk toch nog niet veel regen gehad, we hebben hier zelfs de tuin al een keer moeten sproeien, het moet niet gekker wórden !Voor jou als schilder is het natuurlijk belangrijk of het een beetje droog blijft.

    Beantwoorden

  15. beauninoblog
    Mei 06, 2014 @ 21:51:21

    Mooie Rhodondendron Riet. Ach, ik luister wel gewoon naar mijn eksterogen en jichttenen voor het juiste weerbericht.

    Rietepietz zegt;

    Ja mooi hé, hij was nog nooit eerder zó vroeg zo mooi!
    Volgens mij is dat ook de béste manier om enigszins betrouwbaar te weten wat voor weer het wordt;-)

    Beantwoorden

  16. kakel
    Mei 06, 2014 @ 21:14:41

    Zelfs buienradar zit er vaak naast! Eentje die voor ons een betere interpretatie van het weer geeft is Ed Aldus van TV Rijnmond. De Krimpenerwaard behoort niet echt tot de regio, maar toch is het net een stukje beter dan de “gewone” weersverwachting.
    Kalmpjes aan Rietepietz, dan breekt het lijntje niet 😉 De rhodo staat netjes op de foto 😀
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Ik kijk ook nooit op buienradar, meestal zit ik zelf beter schat ik het weer zélf beter in;-) nou ik mag graag een beetje druk op de ketel zetten,maar dat moet natuurlijk niet ál te lang doorgaan,dan ontploft de ketel misschien wel en dat kunnen we niet hebben hé!
    Ik heb jouw groeten overgebracht aan marion, ze vond het héél lief!
    het gaat met kleine stapjes vooruit met haar, misschien maak ik er nog wel een logje over als het nóg wat beter gaat en ze weer zelf naar de computer kan.

    Beantwoorden

  17. Zus
    Mei 06, 2014 @ 21:06:11

    Jullie wisselen het wel goed af, de inspanning en ontspanning.Alles in balans!
    Net als het weer,dan zon dan regen, maar al met al wel een lekker voorjaar.
    En laat die weermannen maar kletsen ik kijk wel uit het raam. Liefs XXX

    Rietepietz zegt;

    Meestal wórdt er voor ons gezorgd, het leuke van vrijwillig werken op oproepbasis dat het áltijd leuk is. Zijn we even niét nodig ,fijn, we hebben altijd genoeg dat is blijven liggen of graag willen doen. Zijn we dan na enige tijd weer nodig ….óók leuk want dan zijn we weer even onder de mensen uit ons werkzame leven!

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Mei 06, 2014 @ 20:52:39

    leuk verslagje, werk niet te hard……
    fijne avond toegewenst

    Rietepietz zegt;

    Té laat, we hebben écht hard gewerkt de laatste 2 dagen maar morgen kan het gelukkig op een iets lager pitje. Maar de avond is dan des te lekkerder, jij ook fijne avond!

    Beantwoorden

  19. roadlaura1969
    Mei 06, 2014 @ 20:45:50

    Tja het beste is om in de ochtend naar buiten te kijken qua Weer want de voorspellingen verschuiven van dag tot dag .

    Gelukkig zit er op een positieve manier “achter de geraniums zitten” er bij jullie niet in 🙂

    Rietepietz zegt;

    de voorspellingen worden soms per dagdeel nog bijgesteld.
    We hébben nog geen geraniums dus dat is nog even behelpen voor ons;-)

    Beantwoorden

  20. Marja
    Mei 06, 2014 @ 20:45:19

    Soms vind ik die weermannen inderdaad bedroevend in hun uitleg. Ze hebben meestal geen sikkepitje dichterlijke inspiratie. Zullen we eens een limerick over het weer maken? O nee, stomme opmerking van mij. Jij zit nu met vette kluifjes. Blijf maar even weg van het toetsenbord.

    Rietepietz zegt;

    Het weer, altijd goed voor een praatje
    maar wat ze daar doen, met zo’n staatje
    dat klopt meestal slecht
    maar dat breien ze recht
    er was in de wolken een gaatje!

    Beantwoorden

    • Marja
      Mei 06, 2014 @ 21:23:12

      Wauw. Dat loopt gesmeerd.

      Er was eens een buitje in Leiden
      Dat wilde de plantjes verblijden
      De zon werd heel boos
      Verbood toen die hoos
      Verwarmde met stralen de heide.

      Rietepietz zegt;

      ja wéét je toch , we kunnen het niet laten;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

