Zwaai zwaai…..

Tjongejonge wat zijn die 9 dagen omgevlogen….. zó stonden we op centraal station Rotterdam om ze van de Thalys te halen …en na drie keer met de ogen knipperen stonden we er alweer om de Thalys te zien verdwijnen mét onze Amerikaantjes.
thalys2Rare gewoonte van me om dan toch maar weer met het vertrek te beginnen, maar dat is natuurlijk  wat ons nog het meest vers in het geheugen ligt.  Niet dat het een tranendal was hoor, dat vertrek is altijd een vorm van chaos waarbij geen ruimte is voor een innig afscheid …ik zou bijna zeggen ; “ze doen het erom” !
rotcentr.lift1Ze komen  dit keer keurig 20 minuten vóór vertrek aan met de trein uit leiden ,  daar niet van …… dus snel de lift in om via de hal weer in de volgende lift omhoog te gaan naar het juiste perron .
Dan zóu er  nog een comfortabele  13 minuten zijn om gedag te zeggen ware het niet dat schoondochter Andrea toch nog héél nodig een “bathroom” wil bezoeken. Zou niet veel tijd hoeven vragen áls we de toiletten nemen die ik bij het afhalen had bezocht ergens midden tussen alle perrons……
rotcentr.maar Andrea interpreteert de bordje toch iets anders  en als , zij en ik, de grote perrontrappen afgestormd zijn  zet zij koers naar de ingang…. links de hoek om …dáár weer een grote trap óp en dan vinden we eindelijk de toiletten.
Terwijl bij de rest van de familie op het perron de zenuwen toch enigszins op een kookpunt komen….leggen Andrea en ik de weg in de omgekeerde  af nadat het toilet bezocht is. We komen precies op tijd om in de verte de Thalys aan te zien komen en Ruud een zucht van opluchting te zien slaken.
propthalysWe kunnen nog nét even iedereen een knuffel geven vóór ze zich in de trein proppen die overduidelijk helemaal volgeboekt is.
Door  de spiegeling van het glazen dak van het station (ik had het er al eerder over) is het onmogelijk om in de trein te kijken , we zien ze niet meer op het station staan dus ze móeten erin zitten maar nog even zwaaien is dus geen optie,  jammer!
Evengoed zwaaien we de trein heftig na omdat zij óns waarschijnlijk nog wel kunnen zien.
We besluiten om nog maar even van de gelegenheid gebruik te maken het station, waarvan we tot nu alleen de  binnenkant konden zien, ook even aan de buitenkant te gaan bekijken.
Na een járenlange bouwput moet er toch wel iet meer te zien zijn dan perrons en trappen  die, hoewel strak en modern toch niet héél anders zijn dan andere perrons en trappen. Nou ja, misschien het gebrek aan overdekte wachtruimtes op de perrons waardoor je er overal uit je hemd waait ….. gelukkig draag ik veiligheidshalve al nooit een hemd !
Ergens had ik al gelezen dat het station op een scheepsromp geïnspireerd  is….. nou  ontgaat  het me ten éne malen waarom  je in ’s hemelsnaam een treinstation op een schip zou willen laten lijken….!
maar áls het het schip zou zijn lijkt het toch al averij opgelopen te hebben want “de boeg”  heeft ogenschijnlijk een ánder  hoog obstakel niet gemist bij het aanmeren!  Jammer dat de Thalys niet vanaf station Haarlem vertrekt …. dat is zóveel mooier…. maar dat zal wel weer  aan mij liggen!

rotcentraal

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Apr 27, 2014 @ 13:52:19

    Jammer dat het er alweer opzit he? Maar inderdaad: jullie hebben het fijn gehad en daar gaat het om. Er zijn weer gouden herinneringen bijgekomen!

    Rietepietz zegt;

    Er zijn niet alleen gouden herinneringen bij gekomen …maar zelfs gouden ringen;-)

    Beantwoorden

  2. datzalwel
    Apr 24, 2014 @ 19:14:40

    Het zal best moeilijk zijn om ze weer zo’n tijd te moeten missen, maar je hebt een troost, je webcam :-). Geen vervanging maar toch meer als de oude bakelieten telefoon.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    het is altijd weer even afkicken ja, maar gelukkig mochten we alweer snel een dagje werken en dan went het weer snel.
    Skype is inderdaad een úitkomst,ik moet er niet aan denken hoe weinig je vroeger mee kreeg van overzeese kinderen. Maar ook in onze tijd is er al héél veel verbeterd, aanvankelijk hadden we ook nog geen skype maar was regelmatig bellen en maieln al wel mogelijk .

    Beantwoorden

  3. Kay
    Apr 24, 2014 @ 13:30:45

    wuif wuif dan maar , het is hier nog ff stil 😉

    Rietepietz zegt;

    Maar niet lang meer hoor, als het éven kan zet ik om de andere dag een logje en dat gaat vandaag dus vast nog wel lukken, stog genoeg ,ik kan alleen zo moeilijk kiezen wat er éérst mag/moet;-)

    Beantwoorden

  4. kakel
    Apr 24, 2014 @ 08:25:44

    Die negen dagen dat ze bij jullie waren zijn véél sneller voorbij gegaan dan de terugreis voor je gasten duurt 😉 Van het lezen van jullie toiletbezoek kreeg ik al de zenuwen dus kan ik me helemaal in Ruuds opgeluchte zucht verplaatsen. Maar je hebt ze even in je armen en nog net een tikkeltje dieper in je hart kunnen sluiten. En daar gaat het om!

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn nog een béétje “in de buurt”, een paar dagen in Parijs en dat voelt nog dichtbij omdat we dan nog in dezelfde tijdzone zitten.
    Met Andrea in de buurt is het nóóit saai, ben ik al makkelijk in plannen omgooien….. ik ben een kleinkind bij haar vergeleken ;-)Maar je hebt gelijk, ze graven zich stiekem steeds verder in;-)

    Beantwoorden

  5. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Apr 24, 2014 @ 01:40:08

    Hoe kort het ook was…. je hebt ze weer ‘even’ bij je gehad en dat is een onbetaalbare rijkdom. Ik kan wel zeggen: ‘koester het…enzo” maar dat doe je toch wel 😉

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, in die dagen moet ook álles wijken om van iedere minuut te kunnen genieten.

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Apr 23, 2014 @ 23:45:02

    Ja de tijd vliegt he als je het goed naar je zin hebt. Fijn dat het leuke dagen waren met elkaar, die kan je nog even lekker koesteren.

    Rietepietz zegt;

    Véél te snel maar zo gaat dat helaas! We gaan gewoon weer aftellen naar een volgens congres in Europa …. alleen is er nú nog geen bekend. Maar dat komt vast nog wel!

    Beantwoorden

  7. ria
    Apr 23, 2014 @ 16:18:08

    nou ben ik toch mog even mensen naar de trein gaan brengen. Hèhè ik ben er moe van en ga nog even voor het koken bankhangen, haha.Maar eerst naar de wc.
    Grapje hoor meis, maar een leuk verslag en zo hoor en zie je bnog eens wat.

    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Nou wij waren echt óók wel moe hoor, misschien niet eens lichamenlijk maar emotie kan óók zeer vermoeien.
    Evengoed hadden we er geen minuút van willen missen!

    Beantwoorden

  8. minoesjka2
    Apr 23, 2014 @ 15:41:07

    Ja, jammer hé dat van die leuke fijne dingen zo snel voorbij gaan. Hoop dat je aan dit bezoek nog vele leuke herinneringen over houd. 🙂

    Rietepietz zegt;

    ja dat is gewoon zo, dit soort leuke dagen vliégt voorbij. Maar de leuke herinneringen blijven natuurlijk volop aanwezig!

    Beantwoorden

  9. ingridblogs
    Apr 23, 2014 @ 12:21:28

    Pfff,wat een chaotisch afscheid van de Amerikaantjes…ben bekaf 😉 Mooi Station….

    Rietepietz zegt;

    O was jij dat die voor ons uit liep….nou ja , als je de toiletten maar gehaald hebt;-)

    Beantwoorden

  10. isis45
    Apr 23, 2014 @ 12:01:09

    Ja, 9 dagen zijn zó voorbij. Maar ik neem aan dat jullie de tijd goed besteed hebben. En ja, als echte Rotterdamse ben ik toch wel trots op het nieuwe station, al zal die van Haarlem ook wel mooi zijn.

    Rietepietz zegt;

    Oéps… nog meer Rotterdamse teentjes ik op getrapt heb ;-)* kusje d’r op* Best wel leuk hoor wanneer mensen trots op hun stad zijn maar ja…. moderne gebouwen verliezen het bij mij vrijwel áltijd van oude gebouwen. Ik heb trouwens nog trauma’s van die keren dat ik op station Rotterdam in de puinhopen m’n weg moest zien te vinden want wat hééft het lang geduurd, net als op Den Haag centraal trouwens .Ik ben als volbloed Haagse geboren en getogen, heb er tot m’n 45 ste gewoond maar kan toch niet met trots terug kijken op Den Haag, ik zou er zelfs niet gratis meer willen wonen.

    Beantwoorden

  11. Kay
    Apr 23, 2014 @ 10:15:59

    Ieder neemt afscheid op zijn manier,
    de één al gevoeliger dan de ander.
    Het beste ( naar mijn ervaring) is niet om te kijken als ze vertrekken.
    Ik heb nl een probleem met afscheid nemen,
    want al in veel gevallen zag ik ze nooit meer terug.
    Gelukkig gaat het bij jullie er beter aan toe.
    Is het niet Typisch ook dat toilet nodig hebben als er maar een mum van tijd meer rest.Herkenbaar hoor. Groetjes ♥

    Rietepietz zegt;

    Ruud woont al een kleine 20 jaar in de USA, aanvankelijk steeds voor korte periodes maar nu al zeker 15 jaar “voor het echie” . Ik ben totáál geen emigranten moeder maar als het moet dan moét het en leer je ermee omgaan.
    Ik schreef daar in een iets over in een logje na een vorig bezoek.
    https://rietepietz.wordpress.com/2012/07/08/als-er-iets-is/
    Ergens héél ver in de hersenpan waart er wel altijd iets rond dát het iedere keer de laatste keer kan zijn dat je ze ziet maar dat stop ik dan toch wel snel héél ver weg. Gelukkig heeft skype toch de mogelijkheid ze véél dichter bij je te laten zijn dan vroeger dus laat ik maar niet zeuren!

    Beantwoorden

  12. John
    Apr 23, 2014 @ 09:21:46

    Afscheid nemen is apart. In sommige situaties kan het het best zo kort mogelijk duren.
    En sommige mensen wil je nooit te lang missen.
    Maar ja. Sommige mensen wonen ver, en daar doe je niets aan. Jullie hebben vast de nodige fun gehad.

    Rietepietz zegt;

    Wij rekken het in ieder geval nooit en in dit geval zijn ze nu nog niet helemaal buiten ons bereik. Ze verblijven nog een klein weekje in Parijs zodat we in theorie in drie uur bij ze kunnen zijn.
    Maar je hebt gelijk ,ik zóu ze natuurlijk liever “in de buurt” houden maar dat is helaas niet aan mij!

    Beantwoorden

  13. Marja
    Apr 23, 2014 @ 08:45:12

    Lekker chaotisch, en dat allemaal zonder hemd en met hoge nood. Ik word er een peu nerveu van. Het gebouw vind ik niet echt mooi, maar jouw volgende logjes zullen prachtig zijn. Kom op, vertel …….

    Rietepietz zegt;

    Jaja… ik d’r an maar alles moet nog even op z’n plaats zakken. Het is altijd zovéél in zo korte tijd en van heel bijzonder tot zo gewoon als de hond uitlaten of samen met een kleinkind zwemmen;-)

    Beantwoorden

  14. beauninoblog
    Apr 23, 2014 @ 06:50:53

    Tja, waarom ze er perse van die tocht hokken van willen maken is mij ook een raadsel. En dan bijna nog geen bankjes ook. Soms weet ik gewoon niet meer hoe ik staan moet en ga ik maar op de betonnen trap zitten. Daar betaal je je dan al jaren scheel aan. Ergerlijk. Maar niet te lang/ veel bij stilstaan. Letterlijk. Whahaha;-D

    Rietepietz zegt;

    Klopt, zélfs beneden, waar je wél een dak boven je hoofd hebt tocht het als de hel, je zou bijna voor je plezier naar de toiletten gaan, daat tocht het niet én je kunt er zitten…… ;-)verhip… nu snap ik ineens de functie van “het familietoilet dat ze er hebben….. 😉

    Beantwoorden

  15. Spinnetje
    Apr 23, 2014 @ 02:51:13

    Haarlem…oi…daar heb je me hoor als echte Rotterdammert 😉 En het chaotische vertrek…ik denk dat het saai wordt als het gladjes zou gaan, en wij hebben weer wat te lezen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Oéps, was niet de bedoeling hoor om op zere teentjes te trappen * doet kusje op teentjes*;-) Laat het je troosten dat ik het nieuw station van leiden en Den Haag centraal óók niet mooi vind….ik hou nou eenmaal niet van die moderne toestanden en zie liever zo’n prachtig oud station…helaas verdwijnen die in rap tempo.
    Je hebt gelijk, als dingen gladjes verlopen bij ons word ik wantrouwend;-)

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Apr 23, 2014 @ 00:39:18

    Niets is vreemd in jouw familie. Dus ook het chaotische vertrek niet. Gelukkig was iedereen op tijd in de trein. Nu nagenieten van het bezoek en de ongetwijfeld vele foto’s.

    Rietepietz zegt;

    Op gebied van “chaos”kan ik van onze schoondochter nog wel iets leren;-) Maar gelukkig komt mééstal alles toch nog op de pootjes terecht.
    Vreemd genoeg heb ik zélf weinig foto’s gemaakt maar ik zal hier en daar nog wel iets kunnen bietsen!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Apr 23, 2014 @ 00:21:32

    Dat zijn dingen, daar hebben wij niet voor gestudeerd, daar hebben wij geen verstand van………

    Rietepietz zegt;

    én wij hoeven er ook niet een flinke zak geld aan te verdienen …..en dan is de binnenkant van die overstekende kap ,oppervlakkig bezien, nog gemaakt van tuinschuttingenhout….dat ziet er over 5 jaar niet meer úit!

    Beantwoorden

  18. Petr@
    Apr 22, 2014 @ 23:11:40

    Jammer Riet dat ze weer weg zijn, maar ik denk wel dat jullie van elkaar genoten hebben!
    Nu weer afkicken 😉

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn zelfs nog in Europa, Parijs om precies te zijn en dat lijkt toch nog héél dichtbij……ik zóu in 3 uur bij ze kunnen zijn;-)

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Apr 22, 2014 @ 22:49:50

    het allerbelangrijkste is dat je ze weer gezien hebt en leuke dagen hebt gehad,
    Greetje

    Rietepietz zegt;

    Dat is zéker het allerbelangrijkste en reken maar dat we plezier gehad hebben;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

