áfzien….

Hallo…. lezers van mijn overgrootje’s logjes! Sorry dat ik even inbreek maar ik móet m’n verhaal even kwijt want je wilt niet wéten wat ik dezer dagen allemaal meemaak!
Ken je die apparaten die vaak bij de supermarkt voor de deur staan..noemen ze soms een vliegtuig en dan gooit mijn mama iets in een gleuf en dan hobbelt het even lekker ….zo´n ding ja!

Maar vórige week stapten papa en mama en één van m´n oma’s óók in zo’n  vliegtuig, was wél een hele grote dat wél!
Niemand  hoefde een centje in de gleuf te gooien maar het ging tóch hobbelen! En wel zó erg dat ik binnen een half uur m´n moeder helemaal onder gespuugd heb, en een uur later m´n vader!
Soms sliep ik even lekker maar toen ik úren later weer uit dat speeltje mocht kon ik ineens niemand meer verstaan…..tjonge, wát een raar taaltje, zelfs mijn papa en mama praten hier vaak zo raar, in de winkels bijvoorbeeld.
am LeviZe zeggen dat ik nu voor een paar weekjes daar woon en “daar” is Florida dus dat taaltje zal wel Floridaans zijn, ja toch?
Het is hier wél lekker warm én er is strand en van alles waar je leuk in, of mee, kan spelen.

Hártstikke hoge glijbanen waar je met water weer vanaf gespoeld wordt en dat vind ik best wel leuk.
Micky1
M´n papa is wél een beetje bang, dat zie je zó want hij kruipt helemaal achter me weg om maar niet te hoeven zien hoever we naar beneden gaan… wát een watje, ik heb de grootste lol hoor!

Je wilt niet wéten wat een rare mutsen ze hier dragen en mama wilde mij óók zo´n vreemd hoofddeksel opzetten……. is wel duidelijk hé, daar word je als  kind toch niet gelukkig van om er zó bij te moeten lopen!micky
Zou jij met zoiets op je hoofd gezien willen worden … néé toch.
Helaas moet je je  als  kind nou eenmaal maar alles laten welgevallen  en dus  kom ik er niet onderuit en kiezen ze gewoon zélf waar ik voor gek mee mag lopen!
goofNou ja, ik leg me er maar bij neer maar zoals ik in het begin al zei…. het is áfzien en ik ben blij dat ik hier even m´n hart kon luchten, gewoon in de taal die ik gewend ben en waarin ik papa, mama en oma kan zegger …o ja en poes…. en als ik terug kom vást nog wel een paar woordjes want ik leer snel hoor…zolang het maar géén Floridaans is!

 

 

 

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. tagrijn
    Apr 07, 2014 @ 20:55:10

    Ach joh, geef ze nou maar even hun zin. Vinden ze leuk. Er staat weer zooooveel tegenover. Toch?

    Rietepietz zegt;

    Misschien heb je wel gelijk…nu je dat zo zegt… ik heb het helemaal niet zo gek getroffen met m’n ouders dus oké, ik laat ze dan maar ff!

    Beantwoorden

  2. roadlaura1969
    Apr 07, 2014 @ 11:55:26

    Floriaantje nog roze op zijn snoet en daar kwam iets op zijn bolletje o wat hadden ma en pa een lolletje 😉

    Heerlijk toch wat ze al beleven in deze tijden 🙂

    Rietepietz zegt;

    Hij is nog wel héél jong en zal zich er later niets meer van herinneren maar dan hééft hij natuurlijk de foto’s en de filmpjes nog;-)

    Beantwoorden

  3. John
    Apr 07, 2014 @ 09:52:50

    Tja, het leven van een peuter gaat niet altijd over rozen. En je pa en ma onder spugen hoort er bij. Zit daar maar niet over in 🙂
    En nog leuke foto’s als aandenken.. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou m’n pa en ma waren toch niet héél blij met die spuugpartij, ze hadden wél schone kleding voor mij in de handbagage maar natuurlijk niét voor zichzelf ! Maar ze waren inderdaad niet boos dat klopt ,dus je zult wel gelijk hebben;-)

    Beantwoorden

  4. Rebelse Huisvrouw
    Apr 07, 2014 @ 08:53:13

    Het valt allemaal niet mee he Levi? Dat snap ik best wel hoor. Maar die hoofddeksels staan bijzonder leuk, niets mis mee!

    Rietepietz zegt;

    maar wie lóópt er nou met zulke rare dingen op z’n hoofd, ik snap natuurlijk wel dat op mijn leuke snuitje álles staat maar ik moet een beetje bescheiden blijven zegt m’n grootje

    Beantwoorden

  5. Blog Zonder Naam
    Apr 07, 2014 @ 04:34:50

    Ja Levi, het leven van een peuter is niet gemakkelijk. En gelukkig kunnen pappie en mammie een beetje floridaans praten, dan kunnen ze in ieder geval iets te eten voor je bestellen wat je lust, want ik denk dat je nog geen ‘hete hond’ lust en dat schijnen ze daar veel te eten.

    Rietepietz zegt;

    Nou mijn mama spreekt zelfs heel goed Floridaans, zij heeft een jaar in Ohio gewoond en daar gaan we óók nog een paar dagen heen. Ik eet trouwens al behoorlijk “met de pot”mee, mijn mama is niet zo van ‘de potjes” uit de winkel;-)

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Apr 07, 2014 @ 00:50:49

    Mooie plek om Floridiaans te leren voor hem, alleen begrijp ik hieruit dat je niet al; je kippen in het hok hebt volgende week 🙂

    Rietepietz zegt;

    Jawel hoor, ze zijn al over de helft van de vakantie en Kleindochter met man en kind arriveren twee dagen later dan zoonlief ook weer in Nederland. En dochterlief is nu al gewoon hier want het is de ándere oma die mee is.

    Beantwoorden

  7. J@n.
    Apr 07, 2014 @ 00:06:55

    Och joh, met die ouwetjes komt het ook wel goed hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ja met hén wel, maar dié zitten niet met dat Floridaans te tobben:-)

    Beantwoorden

  8. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Apr 06, 2014 @ 23:09:13

    al hoezeer ik je ‘gemopper’ ook snap…je bent wel een bofkont zeg!
    Jij mag het Floridaans letterlijk beluisteren…. ik moet het hier doen met dat wat op de tv is……
    Jij mag in zo’n grote vogel…. ik heb t nakijken…..

    dus ehhh niet klagen maar dragen die hap 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja ja, ik doe m’n best ,maar vraag het maar aan m’n overgrootmoeder “reizen is afzien” zal zij zéker beamen! Maar ondertussen amuseer ik me hier te pletter sssttt… niet verder vertellen hoor!

    Beantwoorden

  9. RenéSmurf
    Apr 06, 2014 @ 22:40:05

    Het valt ook allemaal niet mee he, men doet maar van alles. Maar je vermaakt je toch prima!

    Rietepietz zegt;

    Maar als peuter mag je wel eeen béétje inspraak verwachten…. ik ben éigenlijk nog veel te jong voor zo’n grote reis!

    Beantwoorden

  10. kakel
    Apr 06, 2014 @ 21:44:15

    Rietepietz, wat een juweel van een kleinkind heb je toch! Ondanks dat spugen, alla, daar kan dat arme kind helemaal niks aan doen? Helemaal naar Florida in een vliegmasjien… En geef toe: wat je het kind ook aantrekt of opzet: alles staat hem!

    Rietepietz zegt;

    Ik wéét het niet , vliegtuigreizigers zijn meestal niet blij met kinderen op de vlucht vanwege het gejank….. en jánken doet levi niet maar ja, of zo’n spugend kind nou zo fijn is voor de omliggende passagiers? ;-(
    Maar inderdaad, dáár kan hij niets aan doen en voor hém had mams schone kleertjes…voor pas en haarzelf niet;-) hij viegt volgende week nog even door naar Ohio… zal weer een feestje worden!

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Apr 06, 2014 @ 20:53:50

    O wat leuk! Wat zullen ze genieten daar!
    Ik vind de petjes toch heel leuk staan, heel fotogeniek hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ze genieten met volle teugen krijgen we hier door, vooral die kleine dreumes die natuurlijk ‘eigenlijk nog veel te jong is voor zo’n grote reis.
    En hij heeft inderdaad een heel fotogeniek koppie en is nog een reuze makkelijk kind ook!

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Apr 06, 2014 @ 20:45:33

    Om in te lijsten! Prachtig kind.
    Heerlijk zeg zo’n vakantie. Ik vind Floridaans trouwens een mooi woord.

    Rietepietz zegt;

    Ben ik hélemaal met je eens maar k ben natuurlijk bevooroordeeld;-)
    Waar haalt zo’n kind die term vandaán hé! !

    Beantwoorden

  13. Marion
    Apr 06, 2014 @ 19:48:09

    Tja, dat spugen was even niet leuk maar je hebt het daar best naar je zin, zo te zien.
    Nog een prettige tijd in Florida.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou dat gaat vast wel goed komen, we doen zóveel leuke dingen hier en het is heerlijk warm.Ik heb al een soort duikpak aangehad, dat moest omdat we met een rare boot naar zeekoeien gingen zoeken . XXX

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Apr 06, 2014 @ 19:21:48

    een heel mooi verhaal met erg leuke foto’s,
    een fijne zondagavond toegewenst

    Rietepietz zegt;

    Ja waar háált zo’n kind het vandaan hé!
    jij ook een fijne zondagavond!

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    Apr 06, 2014 @ 18:05:21

    Schitterend verhaal , mooi geschreven maar als je oma bent van zo’n leuk manneke heb je wel inspiratie natuurlijk. daar kun je een boek over schrijven 🙂
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik bén natuurlijk bevooroordeeld maar het is een onwijs gaaf jochie! jajajaja, dat zeggen álle groot en overgrootouders natuurlijk

    Beantwoorden

  16. minoesjka2
    Apr 06, 2014 @ 17:12:06

    Tjonge ……. wat een verhaal weer van die kleine man zeg Hahaha…. ja, gelukkig is het een flinke jongen en kan hij veel doorstaan, zelfs een bange papa.

    Rietepietz zegt;

    Van wie zou het kind het hébben hé! 😉

    Beantwoorden

  17. Marja
    Apr 06, 2014 @ 15:22:19

    In een grote vogel helemaal naar Florida. Sjongejonge toch. Wat een avontuur. Nou, je staat er gekleurd op, hoor. Je bent een echte kanjer. Neem voor de terugreis maar een primatourtje, dat scheelt een hoop rommel.

    Rietepietz zegt;

    Ja hé, vooral op het strand ben ik gewoon “een Hunk”!
    Ik ga al eerder wéér vliegen hoor maar dat is maar een korte vlucht, naar Ohio want mijn moeder wil me natuurlijk even showen aan de familie waar ze een jaar bij in huis gewoond heeft.
    Daar zullen ze dus wel Ohiooons praten… ik laat het maar over me komen:-)

    Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Apr 06, 2014 @ 14:06:14

    Schattig en wat een leuke foto’s………

    Rietepietz zegt;

    Niet niks hé, om wanneer je pas 16 maanden oud bent al zóveel mee te moeten maken!Jammer dat hij er laten niets meer van zal weten maar…. dan hébben ze de foto’s nog:-)

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Apr 06, 2014 @ 14:03:52

    ja, als je hoog vliegt kan er wel eens iets los geraken, desnoods iets uit de maag. Gelukkig geen onderdelen van het speelgoedje.

    Rietepietz zegt;

    Op grote hoogte zou dat inderdaad problemen kunnen geven wanneer er stukken speelgoed door de lucht zwerven;-) Maar ik ga ervan uit dit het voor de medepassagiers óók geen pretje was zo’n spugend kind,maar ja, dat is overmacht!

    Beantwoorden

  20. isis45
    Apr 06, 2014 @ 13:37:43

    Het leven van een peuter gaat niet over rozen, dat merk je nu wel. Maar de foto’s zijn leuk. Kijk maar uit, als hij terug is versta je niets meer van zijn gebrabbel 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou vóór zijn vertrek verstond ik ‘m óók niet hoor, het is nog echt gebrabbel dat alleen moeders verstaan! Maar het gaat wél hard en in drie weken kúnnen ze aardig wat oppikken op die leeftijd.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

