dubbele F

E toets Mijn toetsenbord heeft al een tijdje een dubbele F,  ja écht waar hoor kijk zelf maar!
Dit is het toetsenbord van mijn bijna 4 jaar oude laptop.
Bij aanschaf had het toetsenbord natuurlijk kéurig  maar één F en een E .
Maar geleidelijk veranderde de E in een F  en het stokje van die F wordt zelfs in snel tempo korter.
Etoets2Op het toetsenbord van de  half jaar oude computer boven begint hetzelfde probleem zich voor te doen,  réuze vreemd omdat alle andere letters nergens last van hebben.
Oke, de E is best een veel gebruikte letter  maar dat de letter al na een half jaar  ” sleets”  aan het worden is is toch wel vreemd.

En wat blijkt……?
Etoets1Het ligt waarschijnlijk aan m’n vingertje!
Door de stand van het, toch wat verfrommelde eerste kootje, ten opzichte van de plaats van de E blijkt  de nagel meer dan normaal op de toets te rammen.
De nagel is na de operatie ( in april 2006) om de boel weer aan elkaar te breien veel harder geworden dan alle andere nagels  had ik maar 10 van die nagels i.p.v. dat broze spul op de andere 9 en zit  óók niet helemaal recht op de vingertop. Daardoor is het model van de nagel ook  wat hoekiger  en steekt wat buiten de toch al krom  staande vingertop….. en dát puntje krast dus blijkbaar  steeds meer verf van de E af.
Misschien zou er niets aan de hand zijn als ik keurig met 10 vingertjes zou typen maar …. ik dóe maar wat!
Vreemd genoeg had ik op eerdere computers op laptopjes nooit dit probleem, misschien is dus tóch de verf wat minder sterk dan vroeger.
Maar dán moeten er meer mensen zijn met “kale toetsjes” toch…. ? Heb jij óók een kale E ?

27 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hanscke
    Apr 07, 2014 @ 14:15:28

    hier heb ik ook geen last van sleetse toetsen.

    Rietepietz zegt;

    heb ik weer…. ik heb én een versleten toets én een versleten vingen:-)

    Beantwoorden

  2. Hartelijke Hot Hulk
    Apr 06, 2014 @ 11:05:52

    Nee, wel een kale kop.
    Telt dat ook mee?

    Rietepietz zegt;

    Eh…. als het van het tikken komt wél dus eh… ben jij getikt? 🙂

    Beantwoorden

  3. riet(je)
    Apr 06, 2014 @ 09:53:05

    mijn E is nog perfect……..heel apart dat ie bij jou slijt……maar gelukkig weet
    je dat het ’n E is, toch? fijne zondag, liefs van mij

    Rietepietz zegt;

    Ik heb het idee dat jij de computer ook wat minder gebruikt dan veel andere mensen, dat helpt natuurlijk óók om het heel te houden:-)

    Beantwoorden

  4. reismeermin
    Apr 05, 2014 @ 21:39:15

    Nou ik typ blind, ik kijk bijna nooit naar de toetsen. En nu zie ik dat mijn E nog perfect is. Ik heb hier een mega leesachterstand, dus ik ga snel verder lezen 😉

    Rietepietz zegt;

    Succes maar ik zou me daar niet al te druk om maken, ik ben óók nog te volgen zonder dat je alles inloopt hoor;-)

    Beantwoorden

  5. isis45
    Apr 05, 2014 @ 12:36:49

    Hier geen kale toetsen en ik type met twee vingers. Blind typen heb ik ooit wel geleerd, maar dat is ver weggezakt.

    Rietepietz zegt;

    dan ben ik nog spekkoper, ik gebruik er een stuk of 4á 5 maar ik ben nogal al “rammerig” al zeg ik het zelf en met zo’n harde nagelkomt dat misschien te hard aan!

    Beantwoorden

  6. John
    Apr 05, 2014 @ 10:20:17

    Als ik kijk hoeveel jij de e in je logs hebt staan, dan is je conclusie dat het een veel gebruikte letter is helemaal juist.
    Ik gebruik natural keyboards. lekker goedkoop, maar wel functioneel. Zodra de toetsen die ik veel gebruik slecht worden vervang ik het.

    Rietepietz zegt;

    Het is wél raar dat ik eerder nóóit last had van verdwijnende letters ,het keyboard van de 9 jaar oude computer die ik ooit had was nog helemaal goed leesbaar.Waarschijnlijk wordt er tegenwoordig gewoon op materialen bezuinigd om de prijzen concurrerend te kunnen houden!

    Beantwoorden

  7. Albert y Mara fotoblog
    Apr 05, 2014 @ 00:41:13

    Inderdaad mijn “E” (apart toetsenbord dat ik in Spanje heb + 24 inch scherm voor mijn MacBook Pro) wordt ook iets minder, alleen bij mij het bovenste streepje, dus geen “F” zoals bij jou. Je hebt weer een plezant onderwerp voor een logje gevonden, en daarom reageer ik. Salu2 Albert

    Rietepietz zegt;

    Dan zal het toch óók wel iets te maken hebben met de “aanslag” en die is natuurlijk bij iedereen verschillend!
    Voor mij is het leuke van loggen dat eigenlijk iedere onderwerp een logje op kan leveren en er altijd weer mede bloggers zijn die er ook plezier aan beleven.

    Beantwoorden

  8. gewoonanneke
    Apr 04, 2014 @ 23:36:12

    Vond het wel een beetje pikante vraag haha. Nee ik heb geen kale letter op mijn toetsenbord. Ik tik blind met 10 vingers en zo snel haha dat ik amper de toetsen raak. 😉

    Rietepietz zegt;

    Wéét je toch… ik hou ábsoluut niet van dubbelzinnigheden:-)
    Lijkt me heerlijk als je vingers je hersenkronkels bij kunnen houden , dat lukt mij nou nooit en daarom sluipen er (best wel) regelmatig foutjes in m’n logjes!

    Beantwoorden

  9. beauninoblog
    Apr 04, 2014 @ 21:50:48

    Ik typ mijn blog meestal met 1vinger op mijn telefoon.
    Er zit wel een barstje in mijn schermpje.

    Rietepietz zegt;

    Tjonge, dat lijkt me een dagvullende taak met één vinger en jouw meestal niet echt korte logjes. Maar van dat kapotte schermpje zien we gelukkig geen barst;-)

    Beantwoorden

  10. roadlaura1969
    Apr 04, 2014 @ 21:24:40

    Eee nee geen Kale E, zit dat even mee 😉
    Mijn kwaal bij mijn laptop is dat bij de spatiebalk in te drukken de pijl verspringt en dat is vermoeiend 😦

    Gelukkig heb ik nog mijn slimme foon 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dud niet alleen iedere gek heeft z’n gebrek maar óók iedere laptop;-)

    Beantwoorden

  11. kakel
    Apr 04, 2014 @ 20:36:09

    Ja! En een kale F, R en N. Tenminste op mijn oude laptop, op de nieuwe NOG niet 😉 Ach ja, ze maken ze tegenwoordig niet meer zoals vroegah. Het maakt me niet uit, ik type toch blind, wat weer heel anders is dan met allebei mijn ogen dicht.

    Mijn oma had ook een apart vingerkootje. De wijsvinger waar ie opstond stond altijd stijf, maar als je ‘m met de hand omvouwde (eh… ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en daarna weer los liet, schoot ie als een raket omhoog. Erg leuk speelgoed voor de kleinkinderen. Jammer wanneer oma je haar kamde want dan stak ze steeds die stijve vinger in je oog, maar ach, daar hebben we nog een reserve exemplaar van 😉

    Rietepietz zegt;

    Hilarisch vingertje dus die oma van jou!Mijn vingertje is ook wel een beetje berucht in de familie maar dat is meer omdat ik een soort heldin werd dor de krankzinnige verhalen die ik erover schreef.Verder is het alleen een beetje lastig met vlees snijden omdat ik dan vaak over de vork heenshiet wanner ik het vlees klemvast denk te hebben;-)

    Beantwoorden

  12. ingridblogs
    Apr 04, 2014 @ 19:09:32

    Nee,ik heb ge3n last van een kale E. Ik ben wel de F1,F2 en de F3 kwijt…..waarschijnlijk door wat wilde kootjes.

    Rietepietz zegt;

    Wat gék… ik weet niet eens welke funktie die F1 F2 en F3 hebben 😉 Hoe krijg je het voor elkaar!

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Apr 04, 2014 @ 16:40:31

    Ik dacht trouwens even dat je het over een cupmaat ging hebben.

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha… Ooit had ik wel een “dubbele cup” maar dat was de A cup;-)

    Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Apr 04, 2014 @ 16:40:07

    Ik heb een verdwenen C. Echt volledig verdwenen. Het is maar goed dat ik wel blind kan typen. 😉

    Rietepietz zegt;

    Wat typisch…. ik hoor wél meer mensen die de E missen! Misschien toch iets met de manier van aanslaan die vast bj iedereen weer anders is. Ik ben wél jaroes op mensen die blind typen….als ze niet blind zijn dan hé!

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    Apr 04, 2014 @ 13:24:24

    Haha een kale E.Nee, die heb ik niet. Niet verder vertellen maar ik zie wel iets anders wat kaler worden.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, hij zinspeelde daar zelf óók al op, ik vertel het niet verder hoor maar je bedoelt die “e” die achter de “sch” en vóór de “del” staat 🙂

    Beantwoorden

  16. Petr@
    Apr 04, 2014 @ 13:04:05

    Je hebt net zo’n vinger als mijn tante in Frankrijk en haar 2 dochters 😉
    Die hebben ook zo’n kromming in hun wijsvinger. Ik zal eens vragen of ze ook last van een kale e hebben haha.
    Hier zijn alle toetsen nog keurig!

    Rietepietz zegt;

    Ik neem aan dat het iets erfelijks was bij de tante en nichtjes. Mijn kreukje liep ik op toen mijn vinger een machine aaide waar dat niet verstandig was. Het eerste kootje hing nog aan een klein stukje aan de vinger en is met kunst en vliegwerk weer aan elkaar gezet maar op dát moment was het geen optie iets aan het verkreukelde bot te doen omdat het maar de vraag was of alles bleef zitten. Ik ben nooit meer terug gegaan voor een hersteloperatie!

    Beantwoorden

  17. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Apr 04, 2014 @ 11:49:31

    ik tik met 10 vingers blind….
    nu op jouw verzoek ff goed naar mijn toestenbord gekeken, lappie van 5 maanden jong, alle letters nog in keurige orde.

    Maar….. door ziekte van mijn nagelstyliste heb ik nu al een hele tijd geen gelnagels meer…. toen ik die nog wel had versleet ik een toetstenbord per jaar 😉

    Rietepietz zegt;

    Oéps ,dan hebben nagels dus wel invloed lijkt het. En deze nagel is de énige keiharde nagel die ik heb, de rest breekt al af bij een stevige windvlaag!

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      Apr 06, 2014 @ 23:10:57

      ja klopt.

      overigens…. ik weet niet of je het weet maar ….zolang je een nagel blijft knippen blijft hij zwak…..
      als je hem altijd vijlt… wordt ie gaandeweg harder. Ik geloofde dat voorheen ook niet maar het is echt zo, merk ik nu zelf 😉

      Rietepietz zegt;

      Ik merk wél verschil in zomer en winter, de zon lijkt dus wél iets uit te maken. Over het algemeen vijl ik m’n nagels, domweg omdat er weinig te knippen valt ,ze breken té makkelijk af. Ik denk zelf altijd dat het een “oorlog souvenir” is, net als een zwak gebit en slechte gewrichten. allemaal met kalk te maken en juist in de periode 42 t/m 45 was de voeding bar slecht voor kleine kinderen.

      Beantwoorden

  18. Marion
    Apr 04, 2014 @ 09:35:03

    Nee, geen versleten E en hij is toch al heel wat jaartjes oud.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Maar jij typt ook zo beschaafd:-)
    XXX

    Beantwoorden

  19. Blog Zonder Naam
    Apr 04, 2014 @ 09:19:47

    Watervaste viltstift doet wonderen!

    Rietepietz zegt;

    Zolang het alléén die E is kan ik het nog wel onthouden,en anders kan een stickertje óók nog!

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Apr 04, 2014 @ 08:55:26

    mijn toetsenbord is al enkele jaren oud en zowel Eva als ikzelf tokkelen er dagelijks op, maar tot op heden geen kale toetsen.

    Rietepietz zegt;

    Het is gewoon niet éérlijk…. waarom jij wél een moie glimmende E en ik niet!!!! er zullen wel meerdere oorzaken zijn voor het kaal worden, zelfs de vorm van de toets kan van invloed zijn.

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Apr 04, 2014 @ 00:52:21

    Ik heb inderdaad ook geen E meer , maar weet gelukkig waar hij zit 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, je hoort ook veel slechte dingen over die E in combinatie met nummers dus misschien maar goed dat we er geen meer hebben;-)

    Beantwoorden

  22. tagrijn
    Apr 04, 2014 @ 00:49:32

    Geloof het of niet: al een jaar is de letter E, en dan ook alleen die, helemaal van de toets verdwenen! (Het begin van een cursus blindtypen?) Toch heb ik geen verfrommelde kootjes.

    ;Rietepietz zegt;

    Zou zómaar kunnen dat men me stiekem een curcus blind typen op wil dringen, ik zit nérgens meer van te kijken. Misschien heeft het dan toch méér met de verf te maken,of de manier van typen.

    Beantwoorden

  23. J@n.
    Apr 03, 2014 @ 23:28:18

    Nee, ik heb dat probleem meer met mijn hoofd, maar daar wordt toch niet zo intensief op gedrukt. 😉

    Rietepietz zegt; <p Nou ja, misschien heb je jezelf wél vaak op het hoofd moeten krabben om alles dat er tegenwoordig in de politiek gebeurt 😉

    Beantwoorden

  24. RenéSmurf
    Apr 03, 2014 @ 22:50:30

    Nee, hier geen kale letters, temeer daar deze laptop zo gloed als nieuw is. En ik tik ook maar wat, met een aantal vingers en de backspaceknop.

    ;Rietepietz zegt; <pGeen kunst natuurlijk met een nieuw toetsenbord;-) ik gebruik dan óók nog vaak "delete"

    Beantwoorden

  25. ria
    Apr 03, 2014 @ 21:50:42

    Mijn toetsenbord doet het al 6 jaar prima alhoewel ik, door gebroken vingers en door ooit fijt aan de linker wijsvinger ook niet meer met tien vingers typ. Vaak moet ik een lettertertje terug omdat de wijsvinger het niet pakt, negen vingers nu,Toetsenbord gaaf, vinger versleten.

    Groetjes,

    Rietepietz zegt;

    Ben ik uiténidelijk toch niet slecht af, tenslotte is een toetsenbord te vervangen en een vinger niet. Maar jij typt dan toch met meer vingers dan ik ondanks dat er één werk weigeraar is;-)

    Beantwoorden

  26. Marja
    Apr 03, 2014 @ 21:29:26

    Nee, ik heb geen kale e. Ik tik met 10 vingers en heb hooguit vette toetsen door de chips die ik regelmatig verorber. Misschien kun je jouw e coveren met een ministickertje? Dat kun je dan telkens vervangen. Wf willfn jf nog wfl kunnfn volgfn.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha gaat gofd komfn hoor!Fr komt nog wfl hft juistf lfttfrtjf uit;-) Ik heb ,vooral boven in hoofdzaak stoffige toetsen!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

