gedraai….

Nee joh…. dit  gáát geen politiek logje worden, hoewel er zijdelings wel eens een politiek item tussen door glipt bedoel ik  het gedraai nu letterlijk.  Ik vertelde al eens eerder dat we in een piepklein straatje wonen waar het éénrichting verkeer is…..neehéé,  niét bij de mensen maar voor de auto’s die ook alléén aan de kant van de rijrichting  mogen parkeren.
Door de herinrichting van de kade waar de straat op uit komt is ons straatje nu al een maand eenrichtingverkeer (inderdaad, alweer niet bij de mensen) en kunnen we  zelfs met de fiets de straat niet aan de gebruikelijke kant uitrijden.

We zijn wél keurig voorgelicht door de gemeente en mogen  zolang de overlast duurt ( en dat is ruim 2 maanden)  de straat zowel in -als uitrijden al moet je daar dan wél de auto voor keren in het kleine straatje. Natuurlijk is dat niet altijd een makkie, temeer daar de mensen van de opgebroken kade óók hun auto kwijt willen en de parkeerdruk  iets hoger is dan normaal. Er staan dus wel eens een auto ’s waar het eigenlijk  niet is toegestaan.

straatje
Dit ondanks er duidelijk aangegeven is  dat we rekening moeten houden met doorgang voor hulpdiensten, maar ja het eigen ongemak is  soms  toch nét iets belangrijker denk ik.

straatje1

Toch is het niet echt overdreven  om rekening te houden met hulpdiensten bleek al een keer maar gelukkig liep het goed af met ons buurtvrouwtje maar het is wel duidelijk…..” ’t ken net”!

kade2
Achteruit rijden kán natuurlijk ook, mits er geen auto’s aan de verkeerde kant geparkeerd staan want dan is het héél er opletten. Voor mij sowieso omdat m’n nek weinig beweging heeft en  de spiegels toch vaak wat vertekenen.
Gelukkig heeft ons Suusje maar een klein kontje en is draaien wel te doen als alles een beetje meezit.
Er staan nogal wat bomen en lantaarnpalen waar je beter geen ruzie mee kunt zoeken  maar die staan stil dus dat komt wel goed.
Haastige automobilisten zijn  soms wél lastig , en dan maakt Henk toevallig nét een filmpje, maar oke, leven en laten leven. De man die me voorbij reed parkeerde in de rijrichting  zag ik in m’n spiegel toen ik nog een plekje naar achteren wilde …. dan maar niet naar achteren aansluiten zodat deze haastige meneer niet hoeft te rommelen om eruit te komen als hij er achteruitrijdend uit wil.
Ook als hij wél wil keren is heeft hij dan wat ruimte . Prettig is het allemaal niet maar ach…. ik heb m’n draai al aardig gevonden hoor!

 

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Apr 07, 2014 @ 08:50:01

    Het blijft altijd een beetje apart als mensen maling hebben aan bordjes. Die dingen staan er niet voor niets zou je zeggen.

    Rietepietz zegt;

    Om niet te zeggen asociaal , en áls er dan even geen andere optie is let dan óp of er een plekje vrij komt dan kun je de auto alsnog goed parkeren. In dit geval waren wás er een vrije plek.

    Beantwoorden

  2. isis45
    Apr 05, 2014 @ 12:32:20

    Het blijft altijd lastig zo’n afsluiting, maar het is je goed af gegaan hoor. En twee maanden is ook weer zo voorbij.

    Rietepietz zegt;

    Eind van de maand is de overlast voorbij(hoop ik) want zelfs zónder sneeuw en ijs ligt men iets achter op het schema helaas.

    Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Apr 05, 2014 @ 00:04:56

    Gelukkig duurt het maar een paar maanden, maar het is inderdaad wel behelpen, sommige mensen kijken nergens naar als ze maar een plekkie hebben.

    Rietepietz zegt;

    Dat is zéker waar, ik zag vanmorgen nog iemand haar auto óp een paal parkeren dat kwam de auto niet héél erg ten goede zul je begrijpen.Was niét hier in de straat trouwens!

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Apr 03, 2014 @ 20:59:51

    En zo is dat dus een poosje geven en menen. Moet eigenlijk gewoon kunnen .

    Rietepietz zegt;

    Ja zo is het wel ongeveer, en gelukkig lukt dat ook wel, het is voor de goede zaak natuurlijk!

    Beantwoorden

  5. kakel
    Apr 03, 2014 @ 14:21:31

    Volgens mij kun je zo meedoen aan een parkeerwedstrijd! Het gaat je allemaal soepeltjes af. De meneer in het filmpje keek nog even naar je in het voorbij lopen en krabbelde aan zijn reukorgaan. Het kan niet anders of hij dacht: die dame heeft een neus voor parkeren 😀
    Een paar maanden geleden heeft onze straat open gelegen en twee maanden blijken dan verdraaid lang te duren!
    liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad wél vervelend maar voor een goed doel, Vandaar dat ik áls er de ruimte voor is maar metéén keer, je weet immers nooit van te voren of je de volgende keer dat je weg rijdt haast hebt en dan begin je al met ergernis bij het weg rijden!
    Dat moeten we niet hebben natuurlijk:-)

    Beantwoorden

  6. ingridblogs
    Apr 03, 2014 @ 11:03:08

    Verdraaid goed Rietepietz….

    Rietepietz zegt;

    Ik ben niet ontevreden;-)

    Beantwoorden

  7. ria
    Apr 02, 2014 @ 23:34:30

    Geweldig de bovenstaande reactie van jou Riet, énig .Vorige week had ik een belabberde week en de laatste dagen een belabberde website. Nu is alles weer in orde en ben ik weer aan het bijlezen overal.
    Ik wens je morgen een fijne zonnige warme dag.
    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad, ik zag vreemde dingen op jouw site en moest er echt even de weg zoeken. Wél lekker fleurig nu! Vandaag is mijn stapdag met Marion dus dan zit het wel goed !
    Ik hoop dat je nu weer uit je dip krabbelt, dippen hoort er wel bij natuurlijk want je komt éigenlijk nu pas weer met de benen op aarde na een heel zware periode! Geniet maar lekker van de zon,dat doet een mens goed!

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Apr 02, 2014 @ 19:49:17

    Dat ging toch vrij soepel.

    Rietepietz zegt;

    Ik krijg nu ook genoeg oefening;-)Maar ruim twee maanden is bést lang !

    Beantwoorden

  9. Suskeblogt
    Apr 02, 2014 @ 18:32:41

    je vindt zo te zien goed je draai daar.

    Rietepietz zegt;

    Goed gezien en “gevonden”spullen mag je houden dus ik heb m’n draai mee naar binnen genomen;-)

    Beantwoorden

  10. roadlaura1969
    Apr 02, 2014 @ 15:04:16

    Jij en Suus zijn een ingespeeld team. Ik zou als ik er niet woinde een alternatieve zoeken zonder capriolen of dingen die de boel onnodig ophouden, mijn nek is nl niet zo lenig en mijn pinda is dan wel fijn en klein maar nee ik loop liever een stukje 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja ik voel me thuis in m’n Suus hoor, dat heb je goed gezien. Mijn nek is óók niet “jé dat” en daarom keer ik de auto liever dan dat ik achteruit moet steken. Het is hier allemaal best wel smal en dan rijd ik liever vóóruit!

    Beantwoorden

  11. datzalwel
    Apr 02, 2014 @ 13:09:03

    Dat deed je netjes. Wij hebben met de parkeerproblemen nu wel geluk met onze parkeergarage, maar je leert wel niets bij aan handigheid.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, file parkeren verleer je snel als je dat niet regelmatig doet.De eigen oprit is óók zo’n gevalletje “routineverlies”. Maar comfortabel is een garage natuurlijk wél, vooral bij sneeuw en vrieskou;-)

    Beantwoorden

  12. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Apr 02, 2014 @ 11:56:26

    😉 dat je niet weet dat het ‘even’ mag is tot daar aan toe….. op momenten dat het niet mag en de straat geblokkeerd wordt door een ‘hoge-bomen-snij-machine’ …tja dan moet je wat…. en neem je een stoeprandje mee 😉

    Rietepietz zegt;

    Natuurlijk moet je wel eens improviseren als er gewerkt wordt maar hiet staat dus een koeiegroot bord waarom je er niet moet parkeren.Normaal mag het óók niet maar wordt het oogluikend toegestaan. Maar nu kun je niét aan de voorkant eruit en dan krijg je geknoei met achteruitrijden of keren als er een té smal stukje weg over blijft. Vooral wanneer er ambulances of brandweer auto’s nodig zouden zijn, die wagens zijn nou eenmaal wat breder dan mijn Suus!

    Beantwoorden

  13. hanscke
    Apr 02, 2014 @ 09:56:55

    De mijnheer doet ook nog een vriendelijke groet.

    Rietepietz zegt;

    Geen idee wat de meneer doet, waarschijnlijk iets aan z’n neus!
    maar mocht ik hem geérgerd hebben dan is dat geheel zijn probleem dacht ik zo! Wanneer ik de ruimte héb als ik aankom draai ik de auto metéén. Het zou anders kunnen dat ik bij het wegrijden niet meer kán draaien!

    Beantwoorden

  14. John
    Apr 02, 2014 @ 09:38:24

    Zelf ben ik een ster in achteruit rijden. Zelfs met kar kan ik dit kunstje keer op keer.
    Maar rekening houden met regels en dergelijke, daar zijn veel mensen slecht in.
    Gelukkig liep het deze keer goed af.

    Rietepietz zegt;

    Henk kon dat óók heel goed, ik heb daar veel minder oefening in en dan raak je dat toch kwijt. Door slijtage aan de nekwervels zit er niet veel zijwaardse beweging in m’n nek en daardoor keer ik liever dan achteruit rijden. Er was geen paniek hoor,ik had hem al gezien en ken dat soort rijders wel. Waarschijnlijk iemand die per dag veel adressen moet bezoeken en dan raken ze geagiteerd bij iedere seconde oponthoud. Hij zal niet begrepen hebben waarom ik de auto niet gewoon in de rijrichting neer zette…. zijn probleem dan!

    Beantwoorden

  15. Marion
    Apr 02, 2014 @ 09:28:45

    Wat een gedoe, maar je deed het weer goed. Die man zal het moeilijke hebben gehad.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik heb de man niet weg zien rijden maar na een half uur wás hij weg.
    Gelukkig zijn onze Suus en ik ondertussen een goed koppel;-) XXX

    Beantwoorden

  16. Marja
    Apr 02, 2014 @ 09:09:48

    Niks mis met dat kontje van jou (w autootje). Je doet het prima.

    Rietepietz zegt;

    Nee toch…? gelukkig blijft mijn kontje buiten beeld;-)

    Beantwoorden

  17. beauninoblog
    Apr 02, 2014 @ 04:55:32

    Wel prettig dat het maar tijdelijk is. Netjes gedaan hoor Riet en Suus!

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, het straatje is totaal ongeschikt voor verkeer van twee kanten. Ik ben extra blij nu met onze Suus en haar kleine kontje;-)

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Apr 01, 2014 @ 23:34:35

    Het blijft kostelijk om die verkeersproblemen bij te houden. Wij zien het hier dagelijks omdat onze woonomgeving het laatste jaar danig op de schop genomen wordt.

    Rietepietz zegt;

    In oude steden is inderdaad wel een inhaalslag te maken wat de wegen betreft. Moderne steden hebben overal vrij liggende fietspaden en om met dat doel is er nu om de hoek een grote renovatie bezig, het wordt prachtig maar ja, voor ons nog een maand afzien!

    Beantwoorden

  19. gewoonhanny
    Apr 01, 2014 @ 23:12:39

    Lastig als in het straatje ineens tweerichtingsverkeer is. Gelukkig ben en heb jij een prima draaik*ntje.

    Rietepietz zegt;

    Met de bewoners verloopt het allemaal wel goed, het probleem zit ‘m in de “bezoekers”, die denken vaak dat het zo’n vaart niet loopt met het bord “doodlopend”aan het begin van de straat en raken dan geërgerd wanneer ze moeten “hannissen” om er weer uit te komen.

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Apr 01, 2014 @ 23:12:39

    Sommige mensen hebben nu eenmaal weinig tot geen geduld, maar je hebt hem er keurig ingezet hoor.

    Rietepietz zegt;

    Er was gelukkig genoeg ruimte dus dat benut ik dan metéén want zodra alles vol staat is het veel lastiger. Deze man was “een bezoeker” en die zijn nog onaangenaam verrast wanneer blijkt dat de straat écht “doodlopend is zoals op het bord aan de ingang staat.

    Beantwoorden

  21. Zus
    Apr 01, 2014 @ 22:39:14

    ’n Behoorlijk gepriegel daar in jullie straat,maar het ging je goed af, dat heb je vast meer gedaan.En met wat goede wil kunnen er veel makke schapen in he.XXX

    Rietepietz zegt;

    Ondertussen wéét ik al bijna niet anders meer;-) . Op het moment dat de ruimte er is als ik aan kom rijden draai ik ook metéén maar om. Later moet je maar afwachten of die ruimte ervoor is en dan zou ik achteruit moeten rijden en dáár wordt ik niet blij van! Fijn je weer hier te zienXXX

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    Apr 01, 2014 @ 22:37:02

    ha, die man is al buiten beeld gewandeld en het draaiautootje staat nog na te zuchten. Welk een gedoe, kan dat nou echt niet anders?

    Rietepietz zegt;

    In de randstad is de parkeerdruk in grote en middelgrote steden héél hoog en dus zullen we het “ermee moeten doen”. De renovatie van de aangrenzende kade is een grote verbetering v.w.b. verkeersveiligheid en daar valt 2 maanden overlast toch weer een beetje bij in het niet.

    Beantwoorden

  23. Blog Zonder Naam
    Apr 01, 2014 @ 21:38:45

    Ik zag aan het eind van het filmpje de man nog net een schalkse blik werpen op het draaiende kontje van Suus. Kijk maar uit voor je het weet zit jullie wagen vast aan een dure duitser of een snelle italiaan. Je kent dat wel; dat noemen ze dan VERzeKERING.

    Rietepietz zegt;

    Ja Suus is een klein verleidstertje, onze vorige Suus had inderdaad al binnen een half jaar VERzeKERING( wat leuk bedacht) met een grote opel die het kontje van Suus te grazen nam. Ik hoopte nog op nageslacht maar dat is er toch nooit gekomen;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

