triootje

Heel diep van binnen dacht ik al een tijd aan een triootje, niet  voor “de afwisseling” hoor, meer omdat  ik één vaak een beetje behelpen vind en die tweede toch ook niet in álle omstandigheden  echt lekker is.  Tja een mens, en zeker jullie Rietepietz, wipt noodgedwongen  graag nog eens aan bij meneer  Anders.
Zucht…., het is weer zover,  mijn  “nieuwe leesbril”  strekte  na precies 1 jaar en twee maanden de pootjes en verdween op de een of andere duistere manier uit mijn jaszak…… nee héus, ik kon er niets aan doen!

trioNou ja, ik had tóch al een tijd m’n twijfels of ik een grotere TV moest kopen óf een veraf bril om de ondertiteling makkelijker te  kunnen lezen  en  met “halve prijzen voor hele brillen”  wordt die keus wel iets makkelijker, toch?
Leuk triootje niet?  Ga nou niet zeuren dat je daar ook multifocale glazen voor hebt…..,
Zo’n multifocale bril zit de hele dag op je neus… weinig kans dat die verloren wordt….óf een pootje breekt…óf op de bank  precies op de plek ligt waar ik ga zitten. Die blijft dus héél…. dat kán  ik  de firma Anders niet aan doen, dan moeten ze personeel gaan ontslaan!
verafbrilOnderaan bij het trio dus de spiksplinternieuwe leesbril …….en bovenaan bij het trio de spiksplinternieuwe TV bril , o wacht, kijk even “of tie een beetje staat als tie op m’n neus zit”.
Best wel een geschikt montuur om eventueel multifocale   glazen in te zetten …. maar ja…. eigenwijsje wil niet aan de hele dág een bril op de neus dus het wordt een beetje schipperen.
De leesbril  voor de krant en het werk, bij voorkeur een klein montuurtje omdat ik er overheen wil kunnen kijken!
logbril En dan hier links  natuurlijk nog  de bril waar ik  jouw en mijn logjes door bezie, de middelste.  Nee ik weet niét meer welk logje ik toen las maar aan de gezichtsuitdrukking te zien ben ik er door verrast.
Nee nee, we gaan niét wedden op de levensduur van de brillen hé….. je weet hoe netjes ik ben op m’n brillen, écht waar!

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: tovertassen | van koninklijk tot knettergek
  2. reismeermin
    apr 05, 2014 @ 21:47:45

    Mijn vorige bril had ik 5 jaar, de huidige is op weg naar 2. En ik heb hem op zodra ik opsta en hij gaat pas af als ik naar bed ga..

    Rietepietz zegt;

    PRECIES… ÓPZETTEN ÉN OPHOUDEN IS DÉ MANIER OM BRILLEN HEEL TE HOUDEN;-)

    Beantwoorden

  3. minoesjka2
    mrt 28, 2014 @ 17:13:51

    Leuk trio zeg 🙂 En vooral die bovenste vind ik je erg goed staan.

    Rietepietz zegt;

    Met die bovenste had ik ook metéén een klik, soms weet je gewoon op slag “dit is ‘m” !

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    mrt 28, 2014 @ 12:57:52

    Staan je beide geweldig….is eens wat Anders 😉

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor het compliment, en ik “zie alles weer Anders”;-)

    Beantwoorden

  5. ingridblogs
    mrt 28, 2014 @ 11:54:48

    Ik zag Rietepietz al met Henk en ? bezig in een filmpje….pffff 😉

    Rietepietz zegt;

    Je gaat er toch niet van drómen hé! Maar nee, het is me niet gáuw te gek maar zóver zou ik toch niet gaan, zou slecht uitpakken voor de geestelijke volksgezondheid vrees ik;-)

    Beantwoorden

  6. cornma
    mrt 28, 2014 @ 09:50:15

    Ik las de titel van dit stukje en vroeg me meteen af: wil ik dit wel weten? Maar al snel dacht ik er achteraan: hé, dit is Rietepietz, het moet wel een heel ander triootje zijn dan jij denkt. En ja hoor, een heerlijk stukje over drie verschillende brillen. Wel ingewikkeld hoor, om steeds van bril te moeten wisselen. Maakt ook het risico op kwijtraken groter. Ik doe het slechts met eentje en dat gaat prima. Hij zit gewoon altijd op mijn neus.:-)

    Rietepietz zegt;

    Ja slim bedacht natuurlijk, ik hou altijd wel een oogje op de geestelijke gezondheid van m’n lezers;-) Maar ik mag graag even iemand op het verkeerde been zetten dat is waar!
    Ik zou een leuke vakantie kunnen maken van het geld dat ik in de loop der jaren aan brillen heb uitgegeven, maar ja, meestal is het wel “eigen schuld ,dikke bult, dus ik ga maar niet klagen!

    Beantwoorden

  7. powerpointgreetje
    mrt 27, 2014 @ 21:24:03

    Ik heb maar een bril om te lezen, voor dichtbij en veraf te zien, ideaal….
    Een leuk triootje, maar ga toch voor de eerste Riet.Fijne avond toegewenst en geniet van het mooie weer, doe ik ook.

    Rietepietz zegt;

    Spaart uiteindelijk ook veel geld ,al is zo’n bril wél veel duurder.Maar doordat de bril altijd “in gebruik is” is er nooit sprake van verlies of rondslingeren waardoor je schade oploopt.Gaan we doen hoor, en dat geldt ook voor jullie!

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    mrt 27, 2014 @ 20:56:14

    Ik heb ook een bril voor alles. Maar als ik de krant of een boek lees zet ik ‘m af. Want dan kan ik het niet goed zien, tenzij ik een of andere idiote houding aanneem.

    Rietepietz zegt;

    Zonder leesbril kan ik echt geen krant lezen!
    Maar je hoort dat wel meer dat mensen de bril áfzetten om te lezen, ik wórd alleen maar afgezet met brillen;-)

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    mrt 27, 2014 @ 18:42:05

    Ik heb maar één bril en eigenlijk wil ik al heel lang een nieuwe. Maar ik kan maar niets naar mijn zin vinden.

    Rietepietz zegt;

    Zolang het geen haast heeft kun je in ieder geval op je gemak rond snuffelen. best wel lastig hé om iets te vinden dat goed bij je past.
    Met de grote bril op de eerste foto had ik metéén een klik…..!

    Beantwoorden

  10. isis45
    mrt 27, 2014 @ 11:00:33

    Ik heb ook 4 brillen. Eén voor de hele dag met geslepen leesgedeelte (varifocus kan ik niet tegen), één computerbril, één zonnebril op sterkte waarvan de glazen zo donker zijn dat ik er niet mee mag rijden (ik ben heel gevoelig voor licht) en één zonnebril voor in de auto. S.pecsavers is blij met mij.

    Rietepietz zegt;

    Wij hebben toch maar het beste voor met de opticiens hé!
    Maar het is vervelend dat geknoei met al die brillen en kost onnodig veel geld omdat er véél makkelijker iets gebeurd met een bril die staat waar hij hoort, op de neus!

    Beantwoorden

  11. Leo's mening
    mrt 27, 2014 @ 10:28:04

    Ik heb indertijd wel gekozen voor een alles-in-een bril. Bevalt me prima. Kost wel iets meer, en je hebt vaak geen voordeel van de acties bij die ketens, maar ik ben wel heel tevreden met het resultaat. Opvallend genoeg gaat het dichtbijzicht niet achteruit, al jaren niet, en schuift het verafgedeelte met minipietsiestukjes ahteruit soms. Dat ouder worden komt met gebreken maar die bril is er niet echt een van als je ziet hoe lang ik er al mee rondloop…

    Rietepietz zegt;

    Kost zelfs wel véél meer dacht ik maar dat haal je er wel uit omdat een bril die altijd op je neus staat véél langer meegaat.
    Ik werkte net omgekeerd als jij, had 30jaar geleden alleen een TV/autorij bril. Toen ik tien jaar later aan een leesbril moest werd de veraf bril minder sterk. En uiteindelijk verdween de veraf bril, de oogafwijkingen lijken elkaar dus te compenseren. Nu de leesbril ondertussen veel sterker is geworden komt óók de “afstandbril” weer in zicht!

    Beantwoorden

  12. Suskeblogt
    mrt 27, 2014 @ 10:16:12

    ik koop er steeds 3 voor 10 € bij Hans Anders. Zo heb ik er steeds bij de hand en als er een breekt (want ze zijn niet erg sterk) heb ik vlug een andere aan.

    Rietepietz zegt;

    Die werken inderdaad prima zolang je geen silinder in de glazen hoeft te hebben. Ik heb soms wel zoiets om bij het winkelen in m’n zak te steken….zodat ik niet de échte bril verlies zoals dit keer;-)

    Beantwoorden

  13. Marion
    mrt 27, 2014 @ 09:53:00

    Hopeloos hé, die brillen, ik heb er ook drie en nog zie niet meer goed, balen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Zeg dat wel, en dat ondanks dat er al zoveel kan .Maar we willen natuurlijk gewoon altijd goed kunnen blijven zien én horen als het even kan XXX

    Beantwoorden

  14. Petr@
    mrt 27, 2014 @ 09:46:07

    Ik vind je de bovenste ook het beste staan!
    Altijd handig meerdere brillen. Maar Riet, je bent nu je portemonnee en je bril verloren, heb je een gat in je jaszak? 😉
    Ik heb contactlenzen, maar om te lezen komt daar sinds een jaar ook een leesbril bij.

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor , geen gat in m’n zak. Maar sosm wil ik zonder tas op stap en prop dan gewoon tevéél in m’n zakken en gooi er ongemerkt het één uit als ik naar het ánder grabbel! Contactlenzen lijkt mij nou weer doodeng, ik word al gek als er een haartje in m’n oog zit, laat staan een homp plastic;-)

    Beantwoorden

  15. John
    mrt 27, 2014 @ 09:19:42

    Ik mag ook weer bijna voor een nieuwe bril van mijn verzekering. Ik denk dat mijn ogen er ook wel aan toe zijn. Een groot deel van je leven kun je zonder bril af, en als je er dan aan begint… vreemd eigenlijk.
    Ze staan jou prima iig 🙂

    Rietepietz zegt;

    Mijn verzekering vergoed pas iets bij hogere sterktes dan mijne en eerlijk gezegd vind het voor mij ook niet zo nodig.Dit soort brillen kost niet heel veel als je een beetje op de acties let. Maar voor mensen met dure glazen kan het een rib uit het lijf zijn!

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    mrt 27, 2014 @ 00:24:10

    Ik wordt eerlijk gezegd helemaal doodziek van dat brillengedoe. Aparte bril voor de pc , bril met multifocaal voor de rest van de dag en zonnebril op sterkte . En na iets meer dan en jaar moet ik helaas ook weer gaan vervangen 😦

    Rietepietz zegt;

    helaas, dat hoort toch een beetje bij het ouder worden, ik kreeg ook de boodschap dat er misschien wel sprake is van beginnende staar, wil ik nog ff niet aan denken! Maar lastig is het allemaal wel dat klopt!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    mrt 26, 2014 @ 23:51:27

    Het blijft wel makkelijk, dat je zomaar op je horloge kunt kijken en dan kunt lezen welke datum het is. Ik zet dat ding al jaren niet meer af!

    Rietepietz zegt;

    ja in ieder geval heel móói dat het allemaal kan, maar ik kan maar niet wennen aan “een bril voor altijd”. Maar ooit zal dat er wel een keer van moeten komen natuurlijk. Maar tot die tijd zorg ik goed voor het personeel van meneer Anders;-)

    Beantwoorden

  18. ♫ M e l ☺ d y ♫
    mrt 26, 2014 @ 23:20:46

    wauw……nog mooier dan voorheen 😉
    zal jij ff goed uit je doppies kijken zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen, wat een feestje 😉

    Rietepietz zegt;

    Het verschil in de twee foto’s is óók wel een beetje de tijd waarop ze gemaakt zijn.De eerste op een dag dat we al een paar dagen vrij hadden, de tweede na een dag hard werken, is toch ook te zien. maar ik “zie het allemaal weer zitten”;-)

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      mrt 31, 2014 @ 11:57:41

      mooi mooi mooi! Vooral die laatste 5 woorden zijn om erg blij van te worden 😉
      Hoop dan ook, en wens het je ook van harte toe, dat die 5 woorden elke dag 24-7 bij je mogen blijven.

      Rietepietz zegt;

      Dankjewel voor de mooie wens, ik heb het al eens eerder gezegd, ik mag niet klagen.Wil niet zeggen dat er nóóit iets vervelends is maar wél dat er mééstal geen reden tot klagen is.

      Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    mrt 26, 2014 @ 23:01:21

    Gelukkig ben ik nog niet aan de bril. Maar zoals je ziet, er kan van alles aan gedaan en meegemaakt worden. Met als resultaat weer die scherpe blik!

    Rietepietz zegt;

    Een eerste bril is altijd een openbaring, je zicht verslechterd heel geleidelijk aan en wat is alles dan ineens mooi scherp als je voor het eerst door een bril kijkt;-)

    Beantwoorden

  20. gewoonanneke
    mrt 26, 2014 @ 22:59:26

    Ik heb ook zo’n triootje omdat ik geen zin heb om altijd een bril op te hebben. Het voldoet, soms lastig het is niet Anders.

    Rietepietz zegt;

    Helemaal mijn idee, alles tussen, pakweg 1 en 5 meter zie ik nog goed genoeg (behalve te kleine ondertiteling) dan ga je toch niet de hele dag met een bril op je neus lopen. maar het geeft wél meer “uitval”dan met één bril die de hele dag op je neus staat,maar ja…. wat Ánders;-)

    Beantwoorden

  21. Blog Zonder Naam
    mrt 26, 2014 @ 22:16:52

    Ik weet niet hoe sterk je glazen zijn ( ik bedoel dus de sterkte van je brillenglazen), maar bij winkelketens als Kruidvat, Trekpleister, Jumbo en Hema (om er maar een paar te noemen) hangen hele rekken met brillen in allerlei sterktes….. Niet dat ik er een nodig heb, maar mijn moeder heeft verscheidene brillen door het hele huis verstopt en bij regelmaat vindt ze weer een exemplaar om te gebruiken. Ook een idee.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, ik heb er wel eens zoeen om in m’n zak onderweg bij te hebben bij het winkelen, om prijskaartjes te lezen. Maar voor meer leeswerk heb ik er niet veel aan omdat ik ook een cilindrische afwijking heb dus om veel te lezen is zo’n kant en klaar brilletje niet geschikt voor mij.

    Beantwoorden

  22. kakel
    mrt 26, 2014 @ 21:58:03

    De pest met brillen passen, is dat je niet ziet hoe ze bij je staan. Daarvoor moeten er eerst glazen op de juiste sterkte in. Ik voel me altijd net een blinde kip voor de spiegel bij de brillenzaak. Dat ik me zo goed in deze situatie kan verplaatsen, is omdat ik pas een nieuwe bril heb. Een aderlating, hoor!

    Over een bril heen kunnen kijken is belangrijk, maar de bovenste staat je het best. Is mijn bescheiden mening 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou zó erg is het gelukkig nog niet met me, de leesbril is wel al tamelijk sterk maar als een metertje van een spiegel af sta kan ik het nog prima zelf zien. De bovenste bril was inderdaad “liefde op het eerste gezicht” al ben ik niet heel erg ijdel in brillen, ze moeten tegen een stootje kunnen en lekker zitten (al is dát letterlijk natuurlijk weer niet de bedoeling)

    Beantwoorden

  23. Marja
    mrt 26, 2014 @ 21:35:12

    Geweldig toeval dat we het allebei over brillen hebben. Ik vind ze alle drie leuk omdat ze op jouw neus staan. 😉
    Ik heb gelukkig alleen een leesbril nodig en die hangt tussendoor aan een koordje om mijn nek.

    Rietepietz zegt;

    Grappig hé, alsof we heb afgesproken hebben, jouw plaatje zou een leuke illustratie voor dit log zijn;-)
    Ik heb óók wel eens zo’n koortje gehad maar daar hang ik mezelf aan op óf ik breek het koordje, ik ben een hopeloos geval met brillen!

    Beantwoorden

  24. gewoonhanny
    mrt 26, 2014 @ 21:16:42

    Je hebt groot gelijk dat je drie brillen hebt genomen. Zo’n grote, zoals jij gebruikt om tv te kijken, heb ik ook. Met leesgedeelte. Ten eerste was ik vergeten dat ik niet tegen kunststofbrillen kan. En ik wilde zo graag met de mode meedoen. 😦 Ten tweede is het leesgedeelte er verkeerd in gezet. Een normaal mens leest een boek dat meestal met twee handen wordt vastgehouden. Maar dat werkt niet bij mij vanwege de schouder. Mijn boek/krant/tijdschrift ligt op tafel. Bril dus weggestopt en een metalen brilletje ZONDER leesgedeelte aangeschaft. Want lezen kan ik prima ZONDER bril. Zonde van het geld. Maar ja……
    Veel plezier met jowu drie brillen. Ik hoop dat ze niet kapot gaan of dat je ze kwijtraakt.

    Rietepietz zegt;

    Al die multifocale toestanden zijn heel erg wennen én peperduur. Ik had nu 2 brillen voor € 125, — kun je nog eens een bril voor mollen toch?
    Mijn leesbril is best wel sterk dus ik kan niét zonder!

    Beantwoorden

  25. Rebelse Huisvrouw
    mrt 26, 2014 @ 20:56:09

    De bovenste bril staat leuk! Gedoe he, met die brillen! Hier slingeren ook heel wat leesbrilletjes in het rond. Word er gek van zo af en toe. Wat vreselijk moet dat vroeger geweest zijn, toen onze vooroudes nog geen brillen hadden!

    Rietepietz zegt;

    Ik vind die óók het leukst, maar voor leesbrillen wil ik ze niet groot want daar moet je toch vaak overheen kijken.
    Eén van de filialen Anders hou ik ondertussen draaiende;-)Maar inderdaad, zonder leesbril zie ik alleen koeienletters!

    Beantwoorden

  26. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    mrt 26, 2014 @ 20:14:09

    Die 1. ist gut. LG. Wolfgang
    Na, kommst Du mit auf die Reise — im Video.

    Rietepietz zegt;

    Dat is ook mijn favoriet!
    Ik kan al die mooie beelden goed zien met de neiuwe bril;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.