bijna…..

Dinsdag moesten we een paar uurtjes werken, op Scheveningen ja,  en als het dan ook nog een heerlijk zonnige dag is kun je wel op je vingertjes natellen waar Rietepietz de rest van de middag doorbrengt….!
Ja natúúrlijk neem ik dan een kijkje op de boulevard, tenslotte wordt er al dágenlang door alle weerdeskundigen  een prachtige voorjaarsweek beloofd en dan werkt men zich op het strand het zweet in de bilnaad  om daar een graantje van mee te kunnen pikken……..

strandwerk2
Nog niemand is dan zover dat we al in een strandpaviljoen kunnen lunchen maar we halen gewoon een broodje bij de viswinkel en verorberen dat op een bankje in de zon terwijl we het drukke gedoe gadeslaan.
Niet iederéén is dan  al begonnen maar de plekjes zijn al gereserveerd met paaltjes ……

strandwerk1
We zijn zéker niet de enige die even van het heerlijke weer komen genieten want al is het aan de rand van de boulevard overwegend  reuze hectisch, aan de zeekant is  het goed wandelen …het is er zó heerlijk dat deze  goede wens al bewaarheid wordt vóór je ‘m gelezen hebt …….

str.tek
In een wat dieper stukje strand bleef, nadat het eb geworden was,  een mini-zee  achter waarin  het witte Seinpost gebouw zich  wazig spiegelt  als heuse   fata morgana in een zonnige woestijn !

fatamorg.
Van de  door de zandophoging onder  de zeespiegel verdwenen golfbrekers wordt  bij eb van een enkele nog iets zichtbaar. De grote rotsblokken nodigen uit om even plaats te nemen en het rustgevende geruis van de altijd in beweging blijvende golven over je heen te laten komen….. héérlijk!
Ja klopt… dat doe ik vaker en het levert een herkenbaar plaatje op hé;-)

kopfoto
Maar aan alle rust komt een eind als we weer richting boulevardrand lopen.
Er wordt vaak met groot materiaal gewerkt  maar ook met héél veel mankracht want hoe éérder alles staat hoe eerder de eerste koppen koffie geserveerd kunnen worden.

strandwerk
We blijven nog even staan kijken naar een paar knullen  die, maling hebbend aan welke voorschriften dan ook, een snelle manier hebben bedacht om de panelen op het raamwerk te schroeven. Met ladders werken is blijkbaar zó 2013…… maar toch, best wel gevaarlijk om,  met een pallet los over de lepels , hoog aan het werk te gaan…oke..snél gaat het wel natuurlijk!
Ik dénk  dat zondag de meeste al min of meer in bedrijf zijn, voor complete maaltijden is het dan nog wat vroeg maar een eenvoudige lunch gaat vast al hier en daar lukken!

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Mrt 12, 2014 @ 09:23:40

    Voor het komende weekend hoeven ze het niet te doen, dan zitten we alweer bij de 9 graden en regen of zo. De lente is dezer dagen nog even lekker op zijn hoogtepunt, daarna gaan we weer even winteren…..:)

    Rietepietz zegt;

    Het kan niet alle dagen feest zijn natuurlijk maar ik denk dat het vorige weekend al een leuke start was voor de strandtenthouders.

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Mrt 11, 2014 @ 20:14:16

    Heerlijk, die foto’s! Je ruikt gewoon de zee! We boffen met de mooie dagen de laatste tijd, heerlijk.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb ook geleerd van “het moment te genieten” de was kan wel een dag wachten toch? 😉

    Beantwoorden

  3. gewoonhanny
    Mrt 10, 2014 @ 00:27:35

    Wat heerlijk toch dat je zo eventjes naar het strand en/of de boulevard kunt gaan. Dat mis ik hier wel.
    Wat de mannen doen, vind ik heel slim. Zo kunnen ze gemakkelijk met een aantal naast elkaar die platen bevestigen. En hoeven ze niet op wiebelende ladders te staan. Zo’n pallet wordt zo vaak opgehesen. Daar hebben ze zoveel ervaring mee. Die wiebelt niet zomaar los.

    Rietepietz zegt;

    Ja daar geniet ik héél erg van, als je er ver voor moet rijden doe je dat niet zo snel en het is juist zo héérlijk zo vroeg in het jaar.
    Ja het werkt natuurlijk wel sneller maar is echt gevaarlijker dan het lijkt hoor! Je hoeft maar éven op een punt te gaan staan dat niet ondersteund wordt en de pallet wipt naar één kant op! Al zal de pallet er niet afvallen, de man waarschijnlijk wél en dat is met een boormachine in je handen al helemaal niet aan te bevelen. Het is in drukkerijen streng verboden om ziets te gebruiken om iets uit hoge rekken te halen.

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Mrt 09, 2014 @ 23:32:06

    Ja het wordt nu hard werken elke zonnige dag is er een op het strand. Wij hebben vanmiddag heerlijk hele middag op terras gezeten in het Leidse Hout geweldig.
    Off Topic, denk inderdaad dat zoon Ruud zich echt niet zal vervelen tijdens zijn vakantie 🙂

    Rietepietz zegt;

    Jij bent vást al in Noordwijk of katwijk gaan kijken,onee, Katwijk wordt aan de strand ophoging gewerkt en mag je er niet op, jammer!

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    Mrt 09, 2014 @ 21:10:08

    Heerlijk die luxe om dichtbij het strand te wonen en het heeft mooie foto’s opgeleverd, leuke afsluiting voor deze prachtige zonnige dag heb ik ook ff “strand” gezien 😉

    Ja jouw filmpje is sluik reclame voor coca cola , de werkmannen hadden beslist coca cola zero gedronken gezien hun idee van de “ladder” anno 2014 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja dat realiseer ik me heel goed,van huis af is het nog wel een klein half uurtje rijden maar vanaf het werk is het 3x languit vallen en je bent er.
    Geniet maar rustig mee hoor al moet je natuurlijk éigenlijk ook het geruis van de zee horen!
    Er stonden óók wagens van Heineken, dat zullen de heren nóg liever drinken denk ik maar dán wordt het wel link op hun hoge staplaats 😉

    Beantwoorden

  6. Suskeblogt
    Mrt 09, 2014 @ 19:21:53

    Een thermometer boven een winkel gaf deze namiddag om 16 u 22°. Weliswaar in de zon maar toch. Laten we maar genieten zolang dit kan. Er kunnen nog steeds natte winterse dagen op ons afkomen.

    Rietepietz zegt;

    Ja daar ben ik ook sterk op bedacht, het kán zo weer omdraaien. Maar natuurlijk nemen we deze mooie dagen wél mooi mee;-)

    Beantwoorden

  7. spontanity2
    Mrt 09, 2014 @ 11:29:49

    De fata morgana foto prachtig 🙂 Net als je stukje ook weer.

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop dat jullie er óók een beetje van hebben kunnen genieten. Nog éven en Bram zit in het zand te spelen;-)

    Beantwoorden

  8. isis45
    Mrt 09, 2014 @ 11:06:27

    Heerlijk hè als je zo maar lekker even naar het strand kan gaan. Wij wonen er relatief dichtbij en maken ook heerlijke strandwandelingen. Maar omdat we allebei onregelmatig werken is het altijd puzzelen om te zien wanneer we alle twee samen vrij zijn.

    Rietepietz zegt;

    En samen is natuurlijk gezelliger, dan maar even puzzelen!
    Wij moeten van huis af óók een klein half uurtje rijden maar als we werken zijn we op 100 meter afstand van de boulevard, feestje toch?

    Beantwoorden

  9. John
    Mrt 09, 2014 @ 09:27:41

    JA heerlijk toch. Je houd duidelijk ook echt van zee en strand als je er heen gaat zo gauw je die mogelijkheid hebt. Hier nog een, maar ik kom er elke dag 😛
    verschil moet er zijn, maar ik woon er ook pal tegenaan.
    De tijd van de strandtenten breek weer aan ja. gezellig.

    Rietepietz zegt;

    Ja ik ben er gék op en kom er in álle seizoenen graag. De boulevard komen we op drukke zomerdagen meestal niet ,dan gaan we liever voorbij de haven waar het strand nog achter de duinen ligt.Ik zou niet zonder het strand kunnen hoor!

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Mrt 09, 2014 @ 05:02:29

    Mijn man riep ook al: Trek zondag je bikini maar aan, het wordt 20 graden; we gaan naar het strand…
    Ik zei: met die zeewind is het daar wel 10 graden kouder, dus NEEE!!
    Een strandwandeling okay, maar badpak nog maar even niet in maart.

    Rietepietz zegt;

    Nou op een beschut plekje zal dat nog wel lukken hoor maar niét in het zand zittend. Dat zand is nog dóór en door koud en vochtig dus dat levert je zéker weten een buikgriepje op!Maar een strandwandeling is natuurlijk goed te doen, het zal druk zij. Denk aan de CPC loop,het zal héél druk zijn op de wegen.

    Beantwoorden

  11. powerpointgreetje
    Mrt 09, 2014 @ 00:41:58

    een mooi verslag met leuke foto’s Riet,
    geniet van een pracht zondag met schitterend lenteweer,
    Greetje

    Rietepietz zegt;

    Gaan we doen maar niet op Scheveningen, Den Haag is vandaag in de ban van de CPC loop dus veel verkeershinder.

    Beantwoorden

  12. beauninoblog
    Mrt 09, 2014 @ 00:36:40

    Leuk verslag Riet. Het gaat nu helemaal lentekriebelen bij me.
    Mooi die foto van dat seinhuis/ fatamorgana!

    Rietepietz zegt;

    Vertel mij wat… ik popel om de badpakken tevoorschijn te halen maar dát moet toch echt nog even tot het zwembad beperkt blijven. Bijzonder hé, zie je vrijwel nooit aan het strand.

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Mrt 09, 2014 @ 00:10:08

    Wat moet het toch heerlijk zijn om zo dicht bij zee te wonen.

    Rietepietz zegt;

    Dat is het ook, ik zou niet anders kunnen. We wonen evengoed nog 10km afstand maar werken “om de hoek. En ook vanaf huis weten we genoeg rustige wegen om ook op hoogtijdagen zonder files op het strand te komen.

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Mrt 08, 2014 @ 23:59:09

    Duidelijk, alles komt weer goed in 2014,

    Rietepietz zegt;

    Nou of alles goed komt betwijfel ik ,maar ik heb altijd gehoord dat, als het weer meezit zo’n strandtenthouder met de Pasen “uit de kosten” kan zijn, daarna gaan ze verdienen.

    Beantwoorden

  15. gewoonanneke
    Mrt 08, 2014 @ 23:54:05

    Heerlijk hoor, je hebt er lekker van genoten. Vandaag ook zo’n prachtige dag weer.

    Rietepietz zegt;

    En deze zondag wordt helemáál geweldig ,zal overal wel druk worden ! Wij verstoppen ons waarschijnlijk in de sauna,ook lekker warm en vast niet druk vandaag;-)

    Beantwoorden

  16. Truus
    Mrt 08, 2014 @ 23:53:00

    Leuk verslag weer Rietepietz. 🙂
    Met onze strandrit was het ook al zulk heerlijk weer.
    Inventieve mannen en het gaat vast sneller dan laddertje op, laddertje af. 😉

    Rietepietz zegt;

    Daar was ik best een beetje jaloers op, lijkt me héérlijk om te paard over het strand kunnen galoperen.
    Toch is het niet zonder gevaar wat die knullen deden , de arbowet zal het ook zéker niet goedkeuren.

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Mrt 08, 2014 @ 23:48:34

    Vooral die eerste zonnestralen doen het hem hé. Het genieten kan beginnen, wij doen het dan op de fiets door bos en heide, ook leuk .
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    O ja… héérlijk, we hadden gewoon gloeiende wangen toen we thuis kwamen én zowaar een blosje!

    Beantwoorden

  18. Petr@
    Mrt 08, 2014 @ 21:43:21

    Heerlijk om zo je pauze door te brengen.
    Onze neef, die nu op wereldreis is, zou normaal gesproken ook aan het opbouwen zijn. Hij werkt bij Zeezicht, jou misschien welbekend?
    Ik weet van hem dat het keihard werken is dat opbouwen, maar op het strand werken is zijn lust en zijn leven.
    ”s Winters werkt hij dan in de Kunsthal in Rotterdam.
    Misschien is hij er volgend jaar weer bij.

    Rietepietz zegt; Ja het is keihard werken, een neef van ons heeft het ook jaren gedaan! Zeezicht ken ik niet echt,de meeste paviljoens ken ik niet bij naam omdat we alsl het écht zomer is altijd naar het Noorderstrand gaan, voorbij de haven.Daar is het minder druk omdat er geen boulevard is en er véél minder paviljoens zijn. Daar vinden we altijd nog wel een rustig plekje. Maar in het voorjaar, of als we moeten werken, is de boulevard wel gezellig en makkelijk te bereiken.

    Beantwoorden

  19. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Mrt 08, 2014 @ 20:36:50

    Mooi mooi mooiiiiiii zucht……

    mag ik ook een keertje????????????????

    (ben jaloers)

    Rietepietz zegt;Maar jij zit weer véél dichter bij de waddeneilanden , dáár ben ik dan weer jaloers op, zó zááálig daar, maar zón pest eind rijden hiervandaan.
    Maar ik realiseer me wél dat ik bevoorrecht ben hoor, doordat we werken op misschien 100 meter van het strand kan ik dit soort uurtje meepikken.Op een zonnige zondag wil er niets heen,dan is het er véél te druk.

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      Mrt 09, 2014 @ 15:11:42

      de ‘dichtbijheid’ van de waddeneilanden is maar relatief hoor…

      Naar Schiermonnikoog moet ik met de boot vanuit Lauwersoog , plm 1 uur rijden…
      Naar Vlieland vanuit Harlingen….. anderhalf uur rijden
      Naar Ameland vanuit Holwerd….ruim 5 kwartier rijden
      Naar Texel…. vanuit Den helder….. bijna 2 uur rijden

      Dus ehh….

      Maar!!!! Mochten jullie er eens heen willen…..jullie zijn van harte welkom om hier een tussenstop te maken, al dan niet naar keuze met overnachting en ontbijt 😉

      Rietepietz zegt;

      Oéps, valt dat ff tegen. Voor ons is Texel het makkelijkst aan te rijden maar Texel is voor mij géén eiland wand daar zijn stoplichten.
      Naar Harlingen (voor Vlieland en Terschelling) is ongeveer twee uur rijden de rest nog meer maar dat scheelt dus niet heel veel. Lief aanbod maar als ik naar Harlingen ga kom ik niet bij jou in de buurt. Gelukkig rij jij graag dus zóu je naar de eilanden kunnen als je strand leven zoekt;-)

      Beantwoorden

      • ♫ M e l ☺ d y ♫
        Mrt 11, 2014 @ 16:38:31

        Ik kan inderdaad naar de eilanden als ik strandleven zoek…maar gezien de reistijd en de bijkomende kosten en het feit ook dat ik mijn eigen auto bij me wil houden…. nee doe maar niet….

        dan rij ik liever naar een strand dichterbij…. Zuidlaarmeer, Schildmeer, of anders in de buurt rondom het Ijselmeer… scheelt een hoop tijd/geld 😉 En ach als ik het heeeeel graag wil rij ik ook probleemloos naar het westen hoor….. HvH dan bij voorkeur

        Rietepietz zegt;

        De meeste eilanden ontmoedigen inderdaad bezoekers de auto mee te nemen, réte duur!En op Vlieland kan het zelfs helemáál niet !
        Maar best wel jammer dat je er niet éven langs kunt gaan voor een wandeling ,gelukkig heb jij dan weer mooie bossen in de buurt.

        Beantwoorden

  20. Astrid
    Mrt 08, 2014 @ 19:52:50

    Mooi verslag over de opbouw van de strandtenten. Ik denk ook dat het zondag razend druk gaat worden en ook vanwege de CPC loop.
    Fantastisch de foto van de weerspiegeling van het Seinpost gebouw.

    Rietepietz zegt; Zéker weten dat het druk gaat worden en wij zullen daar zondag dus zeker niét te vinden zijn.
    Ik vond het héél apart om op het strand een spiegeling tegen te komen,dat zie je zélden!

    Beantwoorden

  21. Marja
    Mrt 08, 2014 @ 19:43:08

    Je fata morgana is om te zoenen.

    Rietepietz zegt; Ja hé, dat zie je eigenlijk nooit op het strand, ik vond het een bijzonder gezicht al heb ik wél een flink stuk van de foto weggehaald om dit effect te krijgen

    Beantwoorden

  22. Marion
    Mrt 08, 2014 @ 19:09:39

    Wat kan jij dat toch mooi beschrijven, gezellige drukte, zo te zien.

    Rietepietz zegt; Dankjewel…bloos bloos! We vielen met ons neus in de boterja, er werd hard gewerkt. Toen jij en ik er donderdag óók even langsreden waren er al aardig wat onder dak. En wat is nou 2 dagen. Maar er wordt altijd gewerkt van heel vroeg tot héél laat. Ik hoop dat we gauw weer een keer bij een strandpaviljoen kunnen etenXXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

