spoorloos…

Nee spoorloos waren we niet, we hadden zelfs een zéér voorspoedige heenreis naar Eindhoven! Ik was al begonnen me moreel in te stellen op “positieve NS gevoelens” en dan haal je gewoon je schouders op dat het schoonmaakpersoneel blijkbaar niet “in” is  voor “een reine daad”, welnee, dan kijk ik gewoon niét naar buiten ik heb tóch een puzzelboekje bij me!

vies raam Maar oke… we moeten óók nog een keer terug dus ik schort m’n” inkeer regeling” nog even op….terecht blijkt al na een kwartier……
De trein remt af…rijdt langzaam verder ,remt nóg meer af en de conductrice meldt over de speaker dat de trein een technisch mankement heeft en dat de machinist probeert het probleem op te lossen.
We sukkelen nog 10 minuten door  en zijn bijna bij Oisterwijk als er wéér een mededeling gedaan wordt.
De machinist krijgt  de storing niet onder controle en stopt op station Oisterwijk (waar deze sneltrein niet hóórt te stoppen) zodat we  dáár over kunnen stappen in het boemeltje naar Tilburg …… om dan in Tilburg weer over te stappen in de sneltrein die naar Den Haag HS gaat. Nou aardig bedacht van de machinist en mij hoor je niet , tenslotte reizen we met de allergoedkoopste kaartjes van het Kruitvat…. die kúnnen blijkbaar   bijna 3x minder kosten ondanks dat er nóg een partij aan moet verdienen maar daar hoor je mij niet over “mopperen”, al lijkt het me dat die normale kaartjes dus véél goedkoper zouden kunnen maar wie ben ik!

trkaart1De overstap  lukt en als het góed is kunnen we overstappen in de sneltrein die via Breda en Rotterdam naar onze eindbestemming gaat…..maar helaas, het gáát niet goed natuurlijk.
Op het  perron staat drie man/vrouw politie die trein op te wachten en men kan niet beloven of, en zo ja wanneer, die trein door zal rijden. We mogen de toeslag trein naar Breda nemen om vandaar weer in Rotterdam over te stappen. Vóór het zover is wordt er omgeroepen dat de trein via… via .. naar Den Haag HS over enkele minuten zal aankomen …alleen is niét duidelijk op welk spoor…. we lopen toch maar terug naar het spoor waar we vandaan kwamen en zien dán ineens “onze trein” staan…… eind goed al goed?  Zal toch niet hé !
Na wat gehobbel onderweg horen we vlak voor Breda wéér de intercom….. er gaat een zucht door de trein….”nee hé, niét weer “maar er klinkt ; “dames en heren deze trein wordt in Breda uit de dienstregeling genomen omdat de machinist het niet veilig acht verder te rijden……, U kunt in Breda overstappen….bla bla… enz…. en wéér worden we uit de trein gegooid!
trkaart
Met  onze goedkope Kruitvat kaartjes  hebben we natuurlijk geen recht om te mopperen, dan hadden we maar 1ste klas moeten reizen….. oh  óeps … die reizigers moeten er óók uit, nou ja, ik hád gewaarschuwd in m’n vorige logje Rietepietz en de NS zijn onverenigbare componenten. Gelukkig  worden wij,  en een groepje dames, er vreselijk lacherig van en dat komt de sfeer in de trein alleen maar ten goede!
Maar goed, we zijn moe en willen naar huis en drommen dus wéér met z’n allen naar de volgende trein op het perron in Breda en doen een schietgebedje……. . met een flinke vertraging bereiken we uitéindelijk station Den Haag HS. We hebben dan al afgesproken lekker een taxi te nemen i.p.v. ook nog  een keer op de tram te moeten wachten…. en dan…..  blijkt de taxistandplaats verdwenen van z’n vertrouwde plekje direct rechts van de uitgang!
Na een levensgevaarlijke oversteek vinden we de taxiplaats terug, tijdelijk verplaatst wegens bouwplannen…. een vriendelijk taxichauffeur rijdt ons snel naar huis …héééérlijk zónder één keer overstappen!

Advertenties

31 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mirjam Kakelbont
    Feb 25, 2014 @ 21:49:35

    Oh, oh, maar goed dat ik net het toilet bezocht heb ^^ Eén ding is me wel overduidelijk: mocht ik ooit met de trein willen reizen, dan overleg ik eerst even met jou, om zeker te weten dat ik die dag minder kans op storingen heb. Je moet ook wel ruggengraat hebben om de “oversteek” met de NS te wagen. Ik denk dat je met de Thalys sneller in Parijs gekomen was, dan jij vanuit Eindhoven naar huis 😀

    Rietepietz zegt;

    Lijkt me héél verstandig, ga nóóit de trein in als ik er al in zit, dat is vrágen om moeilijkheden.En ook dán is het verstandig éérst een plas te doen want in de trein is dat vaak ook een kwestie van “baggeren”! Maar ik blijf gewoon volhouden, iémand moet het doen hé! Ik denk dat je wel gelijk hebt met die Thalys,maar ja , in Parijs heb ik dan weer niets te zoeken;-)

    Beantwoorden

  2. ria
    Feb 25, 2014 @ 21:28:55

    dan ga ik toch maar liever mee als bijrijder in de auto, kan ik in de file gewoon dutje doen.Alhoewel dat ook geen lolletje is. Het is toch wat met het verkeer, trein, auto, of fiets. Maar jullie dagkaart maakte z’n naam waar.
    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Wij hebben blijkbaar méér dan gemiddeld pech met de NS , slechte karma denk ik ;-)Gelukkig hadden we géén haast en konden we er nog om lachen!

    Beantwoorden

  3. roadlaura1969
    Feb 25, 2014 @ 21:19:01

    Rietepietz er staat niet voor niets ”DagKaart” op, dat nemen ze bij jouw heel letterlijk 😉

    Rietepietz zegt;

    Verhip… dat ik dáár nou niet op gelet heb, je hebt gewoon gelijk;-)

    Beantwoorden

  4. cornma
    Feb 25, 2014 @ 16:55:44

    Haha, wat ben ik blij dat jij af en toe met het openbaar vervoer gaat. Dat levert ons altijd weer leuk leesvoer op. Dus laat die auto maar wat vaker staan.

    Rietepietz zegt;

    Ja ja, geen beter vermaak dan leedvermaak hé;-)
    Maar ik maak er inderdaad altijd dankbaar misbruik van áls het ons overkomt dus maak je geen zorgen!

    Beantwoorden

  5. Leo's mening
    Feb 25, 2014 @ 10:28:00

    Zo grappig en herkenbaar….Die kaartjes benutten wij ook wel eens, en altijd is er wel iets wat mis gaat. Zoals die keer dat we niet verder konden dan Den Bosch en uit armoede maar besloten door te reizen naar Nijmegen. In een soort boemel. En dan in Nijmegen na enige tijd verder willen naar Venlo. Blijkt ook heel ingewikkeld. Over de terugreis maar niet eens te spreken. Van die dag weet ik alleen nog dat ik veel stations heb kunnen bestuderen. Het o.v. is niet altijd zo goed geregeld als men het graag wil doen voorkomen….

    Rietepietz zegt;

    En het ergste is dus dat die “storingen” niets met het goedkope kaartje te maken hebben. Dat betekent dus ook dat iedereen met een duur betaalt kaartje, soms zelfs eerste klas , dezelfde trubbles meemaakt en dáár word je niet blij van.
    Nu hadden we bij elkaar € 28,– betaald,een retourtje tegen normaal tarief is bijna 40 euro per stuk en dat dus 2x , eerste klas zelfs rond de 66 euro per stuk, dan pak je dus makkelijker de auto denk ik als je dit een paar keer mee maakt;-)

    Beantwoorden

  6. John
    Feb 25, 2014 @ 09:27:06

    Als er iets is dat ik ook niet snap, is dat die aanbiedingen van het kruidvat zo goedkoop kunnen zijn. Of ze verliezen er op, of ze verdienen er aan. 1 van de 2. Of de derde, ze willen graag mensen in de trein, en dat lukt alleen als ze goedkope kaartjes verkopen.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb wel eens gehoord dat de winst zit in het feit dat veel mensen de kaartjes wél kopen maar uiteindelijk vergeten te gebruiken vóór de aangegeven datum. Maar ik blijf het ook verdacht vinden dat met nóg een partij erbij die iets wil verdienen het kaartje wél zo goedkoop kan!

    Beantwoorden

  7. sweet lake
    Feb 25, 2014 @ 07:53:18

    Ik begin te snappen waarom de kaartjes normaal gesproken zo duur zijn…..want het zal best duur zijn om met zoveel omwegen steeds van of naar Eindhoven te gaan. Er wordt toch ook wel eens een extra bus of trein ingezet dus als ze het nou perseeeee spannend willen maken voor de reiziger dan……… tja……….

    Rietepietz zegt;

    Ja Sweety, dat heb je goed gezien, zo’n reis om de wereld moet uit de lengete of uit de breedte natuurlijk. Maar uiteindelijk zijn we toch weer thuis gekomen en vanuit jouw woonplaats zou je naar Eindhoven sowieso 2x over moeten stappen en heb je niet de luxe van één doorgaande trein….. als alles een keer goed gaat;-)

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    Feb 24, 2014 @ 21:00:17

    In dit geval was de dagkaart echt helemaal een dagkaart.

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk heb ik dus helemaal niets te klagen….;-)

    Beantwoorden

  9. Marion
    Feb 24, 2014 @ 20:31:24

    En dan willen ze mensen met een scootmobiel de trein ik praten, mooi niet natuurlijk.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou ja het kán wel maar dan moet je wél zorgen dat je een flink lunchpakket bij je hebben want het kán wel even uit de hand lopen XXX

    Beantwoorden

  10. beauninoblog
    Feb 24, 2014 @ 19:02:56

    Tja. Het valt niet mee. Meestal eigenlijk tegen. Vooral na een nachtdienst is het vreselijk als de plannen weer eens gewijzigd zijn. Ben wel tevreden over de zittingen – hoewel wat krap- van de Sprintertjes.
    Dat dan weer wel # positief blijven;/)

    Rietepietz zegt;

    De trein die uiteindelijk uit de dienstregeling werd gehaald wás een trein met prachtige (kunst) lederen stoeltjes, er was zelfs een soort hoekbankje bij de deur als je binnenkwam, heel knus…maar ja, “hij moet wél rijden natuurlijk” 😉

    Beantwoorden

  11. hanscke
    Feb 24, 2014 @ 17:19:29

    Ik had het idee om ook maar eens een kruitvatkaartje te kopen, maar als ik dit zo lees weet ik het nog niet. Dan lijkt me de auto toch comfortabeler.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, het gaat vast óók wel eens goed hoor gezien de reacties;-) Alleen bij mij gaat het heel vaak fout, dus als je maar niét reist op dagen dat ik reis, althans níet hetzelfde traject!Daarom waarschuw is als ik stap ga;-)

    Beantwoorden

  12. J&R
    Feb 24, 2014 @ 16:43:33

    A joh! Soms “sporen” ze niet en zijn ze het spoor geheel bijster;)
    Leuker kunnen ze het niet maken zou ook hiér van toepassing kunnen zijn.
    Liefs van J&R oftewel…och..je weet wel toch? hihi

    Rietepietz zegt;

    Ja natúúrlijk weet ik wie J & R zijn!!! Leuk weer eens iets te horen van jullie maar eh…. betekent voor jullie dat “leuker kunnen ze het niet maken” dat het nog stééds niet wil vlotten met een leuk huisje?

    Beantwoorden

    • J&R
      Feb 24, 2014 @ 18:31:35

      hihi;)
      Nee Rietz, er moet nog het één en ander gebeuren wil dat gaan lukken,maar komt goed..ooit;)
      Liefs voor jou en Henk..;))

      Rietepietz zegt;

      Wat vréselijk jammer, ik gun het jullie zo! Liefs voor jullie!

      Beantwoorden

  13. Hartelijke Hot Hulk
    Feb 24, 2014 @ 15:08:26

    Vandaar dat ik gewoon de racefiets pak.
    Hoewel we ooit wel lange treinreizen hebben gemaakt Lourdes en Oostenrijk.
    Dan is het wel lekker relaxt.

    Rietepietz zegt;

    Nou de racefiets is toch niet voor mij, en zéker niet voor zo’n 130 km . Naar Oostenrijk met de trein vond ik wél leuk maar dan wél in een slaapwagon. Op het moment dat het me allemaal te lang gaat duren kan ik lekker gaan slapen en je slaapt nérgens lekkerder dan in zo’n schommelende trein!

    Beantwoorden

  14. isis45
    Feb 24, 2014 @ 12:47:11

    Dat is de reden dat ik zo min mogelijk met het openbaar vervoer ga. In de trein ben ik sowieso al zeker in geen 30 jaar geweest en dat bevalt goed.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan me er álles bij voorstellen, maar toch kiezen wij af en toe voor de trein…. als ik om logstof verlegen zit of zo;-)

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Feb 24, 2014 @ 11:29:12

    goede morgen Riet,
    Op het trajekt Eindhoven-Rotterdam ondervind ik vaak vertraging, waardoor ik in Breda de aansluiting van de bus mis, is soms vervelend bah……

    Rietepietz zegt;

    Als we de trein pakken zitten we meestal óók op dat traject en je hebt gelijk, we komen bijna nóóit heen én terug zonder gekke dingen!
    Voor ons niet heel erg natuurlijk maar als je voor je werk reist en dit soort dingen treft heb je toch een probleem.

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Feb 24, 2014 @ 10:14:07

    als ik hoor dat men van plan is om het belgische spoor te privatiseren dan zie ik dergelijke rampenscenario’s hier ook gebeuren. Je bent in ieder geval heelhuids thuisgekomen en da’s zo te lezen al heel wat !

    Rietepietz zegt;

    De ellende is hier inderdaad begonnen ná de privatisering, en woekert maar voort! Hoorde vandaag alweer dat er wéér minder trienen rijden door …alwéér kapotte wissels! Achteraf is het inderdaad best riskant om in een trein te zitten die niet goed functioneert.

    Beantwoorden

  17. Petr@
    Feb 24, 2014 @ 09:15:47

    Je voorgevoel had je weer niet in de steek gelaten Riet!
    Je krijgt wel waar voor je geld! Je zit in heel veel treinen voor weinig geld 😉
    En je houdt er weer een leuk verhaal aan over voor op je blog!

    Rietepietz zegt;

    Het lijkt écht of de NS gewaarschuwd wordt als wij een reisje plannen;-) en aan óns ligt het niet, we zijn altijd goed geïnformeerd als we op pad gaan en hebben de zaakjes in orde !Maar zo’n verhaaltje is nooit weg natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  18. Blog Zonder Naam
    Feb 24, 2014 @ 04:44:50

    Het is een hele tijd geleden dat ik met de trein gereisd heb. In die tijd kon je nog gewoon een kaartje kopen op het perron. Nu is het voor ons plattelanders sowieso een dagtaak om met openbaar vervoer te reizen. Voor een treinstation moet ik al een half uur fietsen (Hardinxveld/Gorinchem/Arkel). Als ik daar met bus heen wil duur het me namelijk een uur en als ik daar de hopper, een soort oproepbare taxibus voor bel, dan duurt het nog langer, daar moet ik minimaal een halfuur voor de afgesproken tijd klaar staan ( ze zouden eerder kunnen komen) en ze kunnen me niet beloven dat ik op tijd op het station ben (zou een uurtje later kunnen zijn).
    Op het platteland ben je dus verplicht een rijbewijs te hebben om ergens te komen, tenzij je een fiets en een goed regenpak hebt natuurlijk. Ik ken zelfs iemand die zelfs boodschappen doet met de tractor als de auto niet thuis is. Dan kun je je wagen nog eens volladen! (Ik niet, maar de boerinnen Mieke en Jolanda parkeren rustig de hele aanhangercombinatie in de dorpstraat)

    Rietepietz zegt;

    Klopt, op het platteland is het openbare vervoer bás slecht geregeld en kún je eigenlijk niet zonder een auto. En áls het er al is dan kun je 1x in het uur weg. Ik ken dat van een reisje naar Friesland waar we bijna nét zoveel tijd nodig hadden voor het aansluitende vervoer als voor de reis naar Heerlen.
    Lijkt me wél gaaf hoor om gewoon met de aanhanger boodschappen te gaan doen, en de dames hebben gelijk, je moet wát toch?;-)

    Beantwoorden

  19. gewoonhanny
    Feb 24, 2014 @ 00:30:46

    Dit soort toestanden maakt dit ik absoluut geen voorstander ben van het OV. Ik sta (of eigenlijk zit) liever in een file, dan dat ik op een winderig station sta te wachten op een trein (die misschien niet komt).

    Rietepietz zegt;

    Wij kiezen er voor grotere afstanden tóch vaak de trein omdat ik lange ritten zo sáái vind. Ik kan in de auto niet lezen of puzzelen, dan word ik wagenziek, in de trein heb ik daar geen last van en dan vliegt de reistijd om !

    Beantwoorden

  20. J@n.
    Feb 24, 2014 @ 00:24:49

    Waar ben je ook helemaal mee bezig? Pak nou toch gewoon je autootje!

    Rietepietz zegt;

    Snap dat dan… hoe kom ik ánders aan logjes ?
    Ach je weet het, voor grotere afstanden vind ik treinen best wel lekker ….áls alles goed gaat tenminste 😉

    Beantwoorden

  21. terrebel
    Feb 24, 2014 @ 00:24:27

    Op die kaartjes van het Kruidvat verdient de directie van de NS niets. Dat scheelt dus ruim 40%. Wie er wél aan verdient is het Chinees conglomeraat dat de eigenlijke eigenaar is van de drogisterijketen. Leuk om te weten, niet? Maar als je maar genoten hebt van de reis. Dat is waar het om gaat!

    Rietepietz zegt;

    Nou de NS zal er ook héus niet op toeleggen , maar men zou zo wijs moeten zijn de treinkaartjes voor iederéén betaalbaar te maken , dan zal dan méér opleveren dan deze acties. Als de normale prijs al zó hoog is dat je er met de auto óók een retour mee kunt rijden kiest iedereen die met twee of meer mensen reist natuurlijk de auto.

    Beantwoorden

  22. datzalwel
    Feb 23, 2014 @ 23:13:49

    Jij hebt waarschijnlijk meer pech als ik. De uitstapjes met vriendinnen gaan meestal per trein . Gelukkig nog nooit zo iets meegemaakt anders was het misschien ook meteen over. Maar voor duizenden mensen toch steeds wel een goed vervoermiddel.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Bij ons gaat het vrijwel áltijd op de terugweg fout, we hebben al de gekste dingen meegemaakt, het vervelendst is natuurlijk als een “springer”oponthoud veroorzaakt, daar denk je dan toch de rest van de dag over na. Het leukste oponthoud was dat de machinist de trein stil gooide omdat hij op de heenweg had gezien dat er een schaap op z’n rug lag.hij stapte uit om het schaap weer op z’n poten te zetten en legde uit via de intercom dat een schaap anders door gaat omdat het niet meer zélf op kan staan als het dik in de vacht zit. Hij kreeg een groot applaus, en terecht!

    Beantwoorden

  23. Leidse Glibber
    Feb 23, 2014 @ 23:11:35

    Tussen jou en de NS gaat het echt nooit meer goedkomen. Maar blijven waarschuwen als je met de trein gaat hoor want dan kunnen wij thuis blijven. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou heel stiekem is het natuurlijk altijd wél een bron voor nieuwe logjes, Zélfs áls het is een keer goed zou gaan want dat is in ons geval héél bijzonder;-)

    Beantwoorden

  24. RenéSmurf
    Feb 23, 2014 @ 22:55:31

    ojee, ojee, ojee, je moet er haast wel een boekje op nahouden om het allemaal bij te houden. Het is al met al best wonderlijk allemaal, en iedereen komt waar die wezen wil, en daar gaat het maar om, in dit druk landje.

    Rietepietz zegt;

    Jij hebt gespiekt, ik hád inderdaad de namern van de “pechstations”even in m’n puzzel boekje genoteerd;-) En ja je kómt uiteindelijk wel waar je zijn wilt alleen niét op de tijd die je aanvankelijk in je hoofd had!

    Beantwoorden

  25. Marja
    Feb 23, 2014 @ 22:30:03

    Mens, ik krijg al de gilzenuwen bij het lezen van je logje. Mij krijg je zo’n ding niet in. Zat er een wc in? Of moet ik vragen in welke van al die treinen wel of niet een wc zat. Weet je wat? Ik ga slapen.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik wordt er meestal een beetje gniffelig van;-) In de treinen op de langere afstanden zitten wél toiletten maar ik veel gevallen héb je daar gewoon niks aan omdat “de klant” vaak een viespeuk is en de NS te weinig aandacht besteedt aan schoonmaken. Op de stations is het prima plassen….. eh.. néé, dat bedoel ik niet, de toiletten op de stations worden wél goed schoon gehouden en het lukt ons nog wel om het op te houden tot onze bestemming, véél frisser;-(

    Beantwoorden

  26. gewoonanneke
    Feb 23, 2014 @ 22:23:39

    Volgens mij ligt het echt aan jou dat kan niet anders haha……. Ik weet het niet, ik reis regelmatig met de trein en heb alleen een keer met echt extreme sneeuw problemen gehad dat ik weer terug gegaan ben naar huis en niet naar mijn werk kon. Maar voor de rest heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad. Zal de goden niet verzoeken maar als jij op reis ga kondig het even aan dan blijf ik thuis 😉

    Rietepietz zegt;

    dat lijkt me héél verstandig, ik trek dit soort dingen aan geloof ik! Gelukkig reis ik niet héél veel per trein,dat is beter voor iedereen;-) maar vandaar mijn waarschuwing, reizen kán als je dan maar een andere kant op gaat dan ik;-)

    Beantwoorden

  27. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Feb 23, 2014 @ 22:18:37

    tja…… jouw relaas beschrijft precies waarom ik zo’n broertje dood aan het ov heb….. de kruitvatkaartjes mogen dan goedkoper zijn maar het comfort van mijn eigen auto en alles dat daar bovenop komt vind ik onbetaalbaar.

    Ach jullie hadden op zijn minst een enerverende dag, dat is ook iets waard, toch?

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, het schijnt óók wel eens goed te gaan en ik vind lange autoritten sowieso niet prettig. In de auto kan ik niet lezen of puzzelen, dan wordt ik wagenziek maar in de trein kan dat allemaal ‘wel en vliegt de tijd. Maar als ik de volle mep moet betalen denk ik toch wel even na, voorál nu het best goedkoper blijkt te kúnnen! Nou ja, ik hou er altijd weer een logje aan over …toch?

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      Feb 24, 2014 @ 15:35:36

      volgens mij heb je niet zo veel nodig om ‘een logje aan over te houden 😉

      Ik rij graag, dat scheelt een hoop. Ernaast zitten vind ik minder als het om grote afstanden gaat, tenzij ik een puzzelboekje bij me heb…. of het dusdanig weer is dat ik onderweg mijn camera aan het werk kan zetten….

      Rietepietz zegt;

      Goh… hoe kom je nou op dát idee;-) maar je hebt natuurlijk gelijk!
      Zelf rijden is inderdaad iéts minder saai maar nog steeds niet m’n hobby. Als bijrijder kan ik niet lezen of puzzelen want dan slaat de wagenziekte ongenadig toe, in de trein heb ik daar veel minder last van!

      Beantwoorden

  28. willy
    Feb 23, 2014 @ 21:30:53

    na al jouw verhalen over het openbaar vervoer hier te lande, waag ik me er al helemaal niet meer aan.
    Vorig jaar in Spanje met de trein naar het centrum van Barcelona, no problem, ruim, schoon en op tijd. Kunnen de NS een puntje aan zuigen.

    Rietepietz zegt;

    Het schijnt hier óók wel eens goed te gaan, er zijn mensen die blijkbaar nóóit last hebben maar die zullen de machinist wel steekpenningen geven 😉 Als ik mee ga wil er nogal eens iets fout gaan,het zal dus wel aan mij liggen!Gelukkig reis ik weinig per trein, vandaar dat het ook vaak goed gaat!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: