Wisselwerking?

Zijn er nog mensen die van plan zijn morgen er met de  trein op uit te gaan?
Niet doen hoor , wij zijn n.l. van plan weer een dagje Eindhoven te doen, met de trein ja, en dat heeft vaak  een remmende werking op de dienstregeling van de NS.
Alsof men bij de NS wéét dat ik altijd op zoek ben naar inspiratie voor een logje gaan machinisten soms de trein uit om schapen overeind te zetten , maken ze aanrijdingen met “personen” of moet er op politie gewacht worden om lastige mensen uit de trein te halen…. dat soort dingen!

De laatste dagen waren er al grote problemen met kapotte wissels op het spoor, ongetwijfeld omdat men op de hoogte van onze reisplannen is gebracht  en dus ter voorbereiding op het nodige oponthoud morgen.
Normaal gesproken hád er, het is tenslotte nog februari,  ook nog een “flink pak sneeuw” van een millimeter of 3 kunnen liggen want ook dán kunnen de treinen nog amper de rails vinden.
Maar dat excuus is niet voorhanden en tja dan moeten ze wát!

Over sneeuw gesproken…. zoon Ruud heeft daar ondertussen flink de buik vol van, na de zóveelste sneeuwstorm weet hij ondertussen niet meer waar hij de sneeuw moet láten als de oprijlaan schoongemaakt is ….. de NS kan alleen maar drómen van zulke hoeveelheden sneeuw….  konden ze lekker alle treinen binnen houden en hoefde er niet aan de  “wissels gewerkt ” te worden….zouden ze dat nou bedoelen met wisselwerking ?

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Mrt 02, 2014 @ 22:50:19

    Ik hoop dat we sneeuwvrij deze winter doorkomen. Het heeft er alle schijn van!

    Rietepietz zegt;

    Het ziét er wel naar uit maar ik mis de winter, één troost, mócht er nog winter komen kan het nóóit lang duren en met de al langere dagen is het ook best te verdragen.

    Beantwoorden

  2. ingridblogs
    Feb 25, 2014 @ 07:23:40

    Ik mis de sneeuw wel een beetje hoor….rare winter dit jaar!

    Rietepietz zegt;

    Mijn idee, ik mis de winter écht, een pak sneeuw, een portie vorst… het hoort er gewoon bij !

    Beantwoorden

  3. beauninoblog
    Feb 23, 2014 @ 20:19:57

    Ja , daar zeg je zowat Riet.
    Ik heb trouwens nog geen sneeuw gezien dit jaar. Ik hoop maar dat het allemaal mee viel deze keer?

    Rietepietz zegt;

    Nou de héénreis wel…. ik ga zo het verslag van terugreis plaatsen…dat ging iéts minder;-)

    Beantwoorden

  4. Albert y Mara fotoblog
    Feb 23, 2014 @ 13:11:56

    Gisteren vanuit Harderwijk via de Hanzelijn naar Leiden en daar overgestapt naar Den Haag Mariahoeve.
    ’s Avonds ingestapt op Den Haag Mariahoeve naar Den Haag Centraal en daar de intercity genomen naar Amersfoort en overgestapt op de stopper naar Harderwijk. Alles liep keurig op tijd Riet. Ook in Den Haag en omgeving.

    Moet altijd vreselijk lachen als jij weer begint te kankeren over de NS.
    Een vaste prik van jou om dat een paar keer per jaar te doen.
    En altijd heb je bloggers die meehuilen met de wolven in het bos.
    Had je een voorspoedige reis met je Kruitvat NS chipkaart?
    Ik hoop van NIET want dan kan je weer lekker kankeren op de NS
    en krijg je weer veel reacties 😉
    Spoorse groeten Albert

    Rietepietz zegt;

    Ja je voelt het al op je klompen aan Albert, de NS en ik “sporen niet” over het algemeen;-) Waarschijnlijk wek ik allergische reactie op bij de NS want de tripjes dat we niét met gedoe te maken krijgen kun je op één hand tellen. Zegt niet héél natuurlijk want we reizen sowieso al niet zoveel met de trein maar dat zélfs dán vaak iets fout gaat kan alleen maar aan mij liggen, vandaar ook mijn waarschuwing aan de medebloggers “ga niét richting Eindhoven op een dag dat ik dat doe”, ik ben gewoon “klantvriendelijker dan de NS;-)

    Beantwoorden

  5. Marion
    Feb 23, 2014 @ 11:47:34

    Tja, smoesjes hebben ze genoeg in voorraad bij de spoorwegen.
    Tjonge, wat een sneeuw, ben blij dat we dat hier niet hebben.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Men heeft gewoon téveel bezuinigd op onderhoud en personeel, dan gaat het vroeg én laat mis natuurlijk. Maar ja, de grote jongens willen aan het eind van de rit toch de zakken vol hebben.
    XXX

    Beantwoorden

  6. Leo's mening
    Feb 23, 2014 @ 10:55:11

    Ja, wisseltje vernieuwe en het hele spoorverkeer ligt er zowat uit. Is vast over als jij naar de lichtstad wilt hoor. Als je maar niet via Utrecht hoeft, want ook daar is ellende op komst. Wij wachten nog maar even met dat treinen. Als ik zeker weet dat alles weer op zijn plek zit, staat of rijdt, gaan we weer eens weg…

    Rietepietz zegt;

    vertel mij wat… gisteren bleek maar weer dat er niet eens iets mis hoeft te zijn met de wissels om de boel in de war te gooien…ga je vást nog meer van horen,daar kun je vergif op innemen;-)

    Beantwoorden

  7. John
    Feb 23, 2014 @ 09:34:13

    Lol, een flink pak sneeuw van een millimeter of 3.. ja als er zoveel sneeuw valt is het logisch dat heel Nederland plat ligt, en zeker de NS die het al zo moeilijk hebben…
    Nee ik ga niet met de trein Riet. Ik pak gewoon de auto/

    Rietepietz zegt;

    Ja ze kermen bij de NS inderdaad al als en er zó weinig sneeuw ligt, er gaat zelfs al genoeg fout als er géén sneeuw ligt mocht ik gisteren weer ervaren maar dáár gaan jullie natuurlijk al de “smerige details” nog van horen;-) Die auto is natuurlijk meestal tóch de snelste optie maar ik ken m’n grenzen en vind de rit héén en terug op één dag een beetje te veel van het goede en ik denk dat het dán verstandiger is daar rekening mee te houden.Het laatste dat we willen is bestuurders op de weg die “niet helemaal fris zijn” toch?

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Feb 22, 2014 @ 21:17:35

    Hopelijk is de reis goed verlopen.
    Wat een hoeveelheid sneeuw zeg. Pfffft!

    Rietepietz zegt;

    Tja…wat zal ik zeggen, de heen reis wél;-)
    Lijkt me heerlijk om in zo’n pak sneeuw te ravotten maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn;-)

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    Feb 22, 2014 @ 20:36:45

    Ik kan me voorstellen dat je zoon niet blij is met deze hoeveelheid. Maar mooi is het wel.
    Ik was niet van plan te treinen gezien mijn toestand. Succes en veel plezier in het zuiden.

    Rietepietz zegt;

    Hij is het dik zát en weet niet meer waar hij de sneeuw moet laten. De rode kano is ook niet meer terug te vinden;-)
    Ik hoop dat je ondertussen wél weer thuis bent maar dat zie ik vanzelf als ik m’n rondje af heb;-)

    Beantwoorden

  10. Mirjam Kakelbont
    Feb 22, 2014 @ 19:47:55

    Mijn broer ging speciaal om foto’s te maken naar Zuid-Polen. Hotel besproken in oktober vorig jaar, in de hoop op een flinke berg sneeuw; zoals elk jaar. Maar je raadt het al zeker? Geen vlokje! Hij had een moord gedaan voor de berg van je zoon… Misschien een tip voor morgen: “ze” geven prachtig lenteweer op, dus wat dacht je van een thuiswedstrijd in Scheveningen??

    Rietepietz zegt;

    Zo gaan dat soort dingen, áls je sneeuw wilt dan komt het juist niét. Onze twee oudste kleinkinderen mochten een paar jaar geleden naar oom Ruud in de USA in december …je raadt het al…. géén sneeuw in december!
    Scheveningen bewaar ik voor maandag, dan moet ik er toch zijn om te werken;-)

    Beantwoorden

  11. roadlaura1969
    Feb 22, 2014 @ 17:50:36

    Ja ik hoor van een ervaren trein reizigster /blogster *in celibaat* 😉 Dat ze ook met regelmaat in “de prijzen valt”, pfff wachten of overstappen op de bus vervelend vooral na een dag werken.
    Bij jullie ook niet fijn omdat je de dag beter wilt besteden dan de trein.
    .De sneeuw hoe mooi het ook uitziet hoeft voor mij niet meer 🙂

    Rietepietz zegt;

    Oóh je bedoelt …haar.. ;-)!Ik ben haar alwéér niet tegengekomen op het station,jammer! Maar ik weet er na vandaag óók weer genoeg van….al verliep de héénreis vlekkeloos.
    ja joh…lekkerrrrr, gewoon een lekker sneeuwballen gevecht houden;-)

    Beantwoorden

  12. cornma
    Feb 22, 2014 @ 14:49:49

    Ik heb het niet zo op kou en sneeuw, dus laat die sneeuw maar lekker waar het nu is. Daar maakt het een prachtig plaatje.
    Het OV is ook niet aan mij besteed, maak er nooit gebruik van. Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben zonder onnodig oponthoud door twee achter gebleven blaadjes op de rails.;-)

    Rietepietz zegt;

    Nou ik mis het eigenlijk wel een beetje die echte winter, ik mag graag een beetje in de sneeuw wandelen.
    Tram en bus ben ik ook geen liefhebber van maar de trein is voor langere afstanden voor mij toch prettige dan de auto.We hadden vandaag géén blaadjes op de rails maar dat wil helaas niét zeggen dat alles op rolletjes ging;-)

    Beantwoorden

  13. Melody
    Feb 22, 2014 @ 11:39:36

    Ik was niet van plan het huis te verlaten, en ach al zou ik dat in een heat-of-the-moment alsnog doen kom ik jou niet tegen, niet alleen omdat ik aan de andere kant van het land zit maar bovendien het ov mijd als de… jeweetwel

    En ja…. de ns….. er zijn landen in Europa waar bergen sneeuw ligt en de treinen altijd rijden. de ns hier grijpt elk vlokje aan om storingen goed te praten…. zucht….

    Veeeeeel plezier in het Brabantse.

    Rietepietz zegt;

    Nee die kans is niet heel groot maar mijn invloed rijkt vér als het om de trein gaat;-)
    Maar ik weet dat je sowieso liever in de auto stapt. Ik héb in december op en neer naar Eindhoven gereden toen de daar wonende kleinzoon in het ziekenhuis lag maar ik vind het bést veel op één dag!

    Ruud moet altijd lachen als hij hoort dat hier weer eens alles plat ligt na 2 cm. sneeuw. Maar dit jaar vindt hij het nu óók wel mooi geweest.

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Feb 22, 2014 @ 10:09:21

    Wat mooi, die sneeuw, als een sprookje, zacht en wit en koud. Ja, de trein is er voor de mensen die geen auto hebben, denk ik altijd maar. En ze komen tenminste ergens. Ik rij liever zelf.

    Rietepietz zegt;

    Mooi hé, ik had bést een paar dagen sneeuw willen hebben het blijft toch altijd mooi om te zien.
    Nou de trein kán best prettig reizen zijn als het een beetje goed loopt! Vooral in de winter vind ik 2x op een dag ruim anderhalf uur rijden in de auto gewoon te veel.

    Beantwoorden

  15. riet(je)
    Feb 22, 2014 @ 09:45:47

    oh, wat ’n boel sneeuw in Amerika, ooit had ik ook zo’n soort foto van sneeuw in mijn tuin in m’n vorige huis, wel mooi om te zien, maar om erdoor te moeten……..ben benieuwd naar je treinreisverhaal………..alvast fijn weekend, liefs rietje

    Rietepietz zegt;

    Veel hé! Ruud vind het natuurlijk niet zo leuk meer,ze moeten zóveel ruimen en daar gaat zóveel tijd in zitten die ze eigenlijk niet hebben.
    Er valt wel weer iets te vertellen ja, hoewel de heenreis vlekkeloos verliep….maar ja, we moesten óók nog terug;-)

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Feb 22, 2014 @ 00:40:15

    Hier is met de spoorwegen niks aan de hand hoor, alleen zullen volgend jaar de prijzen van de kaartjes helaas wel omhoog moeten, want ze moeten heel veel boete betalen omdat ze zich niet aan hun beloften hebben gehouden.

    Rietepietz zegt;

    Ja zo werkt dat helaas, en de boete verdwijnt weer in de onduidelijke pot van de algemene middelen waaruit dan weer de grote zakken gevuld kunnen worden.

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Feb 22, 2014 @ 00:13:12

    Geldt dat ook voor de metro want dan blijf ik morgen thuis. Veel plezier zal best goed komen 😉

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor , we maken geen gebruik van de metro dus daar ben je relatief veilig voor storingen;-)

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Feb 21, 2014 @ 23:45:14

    Mis de sneeuw wel een beetje Riet…..
    Ben gisteren en vandaag met de trein gereisd,
    gisteren een seinstoring tussen Den Bosch en Utrecht, vandaag een overvolle trein vanuit Breda naar Maastricht, was geen zitplaats meer te vinden, geweldig……..
    Soms is het ECHT niet meer comfortabel,
    fijn weekend toegewenst, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Anders ik wel, een winter zonder vorst en sneeuw is gewoon géén winter.
    Het was hier in de randstad de laatste twee dagen weer flink bal op het spoor, we gaan er het beste maar van hopen.Vooral op een zitplaatsje hopen want anderhalf uur staan trek ik niet!

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Feb 21, 2014 @ 22:41:34

    Het is ongelijk verdeeld in de wereld, wij hadden toch wel een klein beetje sneeuw van Ruud kunnen krijgen.

    Rietepietz zegt;

    Dat bedoel ik, ik vraag iedere week of hij niet een flink p[ak hierheen wil sturen maar nee hoor, hij houdt álles zelf!

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Feb 21, 2014 @ 22:40:40

    Bedankt voor de waarschuwing, alhoewel ik niet echt van plan was de trein te pakken morgen 🙂 Voor mij wordt het een dagje heen en weer rennen tussen centrum en buitenwijk. 🙂

    Rietepietz zegt;

    En dat doe je vast op je brommertje en niet met een sprinter, oke, dan ben je beilig denk ik!

    Beantwoorden

  21. Petra
    Feb 21, 2014 @ 22:35:22

    Waarschijnlijk zal er morgen een boom op de rails vallen, of een bovenleiding beschadigen, misschien een springer (dat is wel triest) of bladeren op de rails.
    Riet, als er nou niks gebeurt en de reis verloopt vlekkeloos kan je altijd nog aan de noodrem trekken, want je wilt natuurlijk wel een smeuïg verhaal overhouden aan je reis om ons mee te vermaken 😉
    Ik kijk uit naar je avonturen!

    Rietepietz zegt;

    blad op de rails is toch wat lastig denk ik in de winter maar… de NS heeft inderdaad wel gekkere smoezen;-) Een springer roepen tegenwoordig om als “een aanrijding met een persoon” , hebben we uiteraard ook al eens meegemaakt!
    Nou ja, misschien wordt het wel een saaie reis dit keer;-)

    Beantwoorden

  22. Marja
    Feb 21, 2014 @ 22:14:13

    Ik ga morgen nergens naar toe, maar ik wens jullie een ongecompliceerde reis. Wat ben ik blij met onze winter. Je zoon wens ik heel veel sterkte.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , als dat niet helemaal lukt lees je hier vanzelf;-)
    Ik mis eigenlijk wel een beetje sneeuw als ik eerlijk ben, maar Ruud heeft het helemaal gehád met de sneeuw!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

