toch maar niet….

Eigenlijk gaat het hier te gemoedelijk op dit moment…. dat is niet goed voor de logjes. Niemand zit te wachten op logjes waarin ik alleen maar kan melden dat alles z’n gangetje gaat toch?
Wat is er nou leuker dan verhalen over van alles dat “in de soep loopt” in huize Rietepietz al wordt de soep dan meestal  weer niet heet gegeten als ze opgediend wordt. tja, een paar spreekwoorden kan nooit kwaad dat vult lekker
Maar je hébt gewoon van die dagen dat alles goed gaat, de dames in het restaurant waar ik met Marion lunch  gewoon reuze schattig zijn  en  het personeel in de winkels  vriendelijk en behulpzaam is.
Op zo’n dag zie ik natuurlijk in  één van die “rommelwinkeltjes”, je kent het wel type action,  ik iets liggen waar m’n hersenpan van  op hol slaat, jáááá…. kan ik leuk filmpje voor een logje mee maken!
M’n vingers jeuken om het te kopen maar m’n verstand wint het van” de lol”, temeer omdat ik het vage vermoeden heb dat   Henk écht niet te overreden zal zijn om me “te helpen”.

De prijs was ook nog een dingetje, €15,– per stuk en dan moet ik er natuurlijk 2 hebben, best veel voor een geintje!
Reken daarbij nog maar de huur van een  uur  een middelgrote kraanwagen,  met het filmpje van een paar logjes geleden in gedachten zal die  er wel aan te pas moeten komen om “puin te ruimen”……. nee, maar niet doen eh…. wat?
O ja, ik had nog niet gezegd wát ik zag liggen in dat winkeltje…… zó leuk. Ze verkochten er van die leuke opblaaspoppen…. ja láát me nou even uitpraten hé  voor je  met vreemde beelden op je netvlies achterblijft……
Ik bedoel van die opblaaspakken waarmee je nét een sumo worstelaar bent …..deze ja……toch maar niet doen hé!

sumo-pakken-

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. isis45
    Feb 16, 2014 @ 12:15:33

    Haha, je zou er zo mee naar de Olympische Spelen kunnen.

    Rietepietz zegt;

    Dáár hebben ze in ieder geval grote dikke matten zodat we ons niet te pletter kunnen vallen zoals hier thuis ongetwijfeld makkelijk zou gebeuren;-)

    Beantwoorden

  2. roadlaura1969
    Feb 15, 2014 @ 17:49:38

    Hahaha met het oog op carnaval kwamen die pakken nog wel van pas…maar ja jullie doen er niet meer aan …dan maar denkbeeldig denken hoe jullie beide tekeer zouden zijn gegaan ehhh met worstelen he -)

    Rietepietz zegt;

    Nou ze lijken me niet écht praktisch tijdens de carnaval, áls je omgaat kom je niet meer overeind;-) Maar ik heb inderdaad in gedachte m’n lolletje gehad;-)

    Beantwoorden

  3. John
    Feb 15, 2014 @ 09:44:23

    Als het goed gaat is het toch het beste Riet? Is dat zo dat wij liever lezen over allerlei capriolen of nare dingen?
    Het is wel zo dat sommige mensen het altijd goed lijken te hebben,. en dat kan denk ik niet. Iedereen maakt wel eens wat mee namelijk. Dat denk ik in ieder geval.
    Ik had op zijn minst een van die poppen gekocht 😀

    Rietepietz zegt;

    Nou bij mij komt bij (kleine) tegenslag altijd de galgenhumor spontaan omhoog en dát is natuurlijk leuker dan schrijven “alles oke hier”.
    Ja dat zeg je goed “goed lijken te hebben” want natuurlijk is overal wel eens iets dat niet leuk is.
    Maar dan nóg ziet de één kans om vervelende dingen te relativeren en met wat zelfspot te brengen en de ander maakt er een klaagzang van. Ik mag zeker niet klagen al zijn er ook bij mij wel eens minder leuke dingen waar ik niet over schrijf of zóu schrijven zolang er geen noodzaak voor is.
    Tja die pop…. het blijft een uitdaging hoor maar tja, tot nu toe wint het verstand;-)

    Beantwoorden

  4. beauninoblog
    Feb 14, 2014 @ 20:30:22

    He, psssst…jongens: Zullen we haar sponsoren?

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, gaat niet gebéuren hoor pas óp!
    je wilt toch niet op je geweten hebben dat we hier samen op de grond liggen en niet meer overeind kunnen komen…. als we niet tijdig gevonden worden liggen we hier te verhongeren;-)

    Beantwoorden

  5. Mirjam Kakelbont
    Feb 14, 2014 @ 18:28:23

    Weet je dat ik nog nooit in een Action winkel geweest ben. Ik weet het, ik denk een vrouw van deze tijd te zijn, maar heb dit enorme gebrek aan winkelervaring. Gelukkig houd jij me via je blog ontzettend op de hoogte van wat er zoal aangeschaft kan worden. Goed idee om de pakken niet te kopen 😀
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Je moet ook maar toevallig maar “in action”kunnen komen;-) Hier in de randstad heeft iedere middelgrote stad wel zo’n winkel en het is wel leuk om er even te snuffelen. Ik denk dat het inderdaad verstandig geweest is ze niét te kopen, als jonge mensen al nauwelijks op kunnen staan zie ik onzelf na een val toch een akelige hongerdood sterven;-)

    Beantwoorden

  6. Rebelse Huisvrouw
    Feb 14, 2014 @ 17:44:13

    Het is natuurlijk wel grappig maar inderdaad: 15 euro voor zo’n pak is ook wat te gortig. Het moet wel leuk blijven. Maar het idee op zich is alweer leuk Rietepietz, dus die smile heb je toch op m’n gezicht getoverd!

    Rietepietz zegt;

    Ik zit ook al te gniffelen bij het idee alléén al. Wat kan er allemaal niet misgaan? En dan de vraag “komen we óóit weer overeind zonder hulp van buiten af…..

    Beantwoorden

  7. ingridblogs
    Feb 14, 2014 @ 17:41:37

    Inderdaad een beetje duur 😀

    Rietepietz zegt;

    Misschien niet duur voor wat je er voor krijgt maar wél duur voor een grapje!

    Beantwoorden

  8. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Feb 14, 2014 @ 15:25:17

    ahhhhhh waarom nou niehiet????
    Had zó graag een worstelfilmpje van jou met Henk gezien, en immers hij doet alles voor je (ons)….
    Alhoewel, wie had dan de camera moeten vasthouden…. ehh nee toch maar goed dat je het niet gedaan hebt 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik zie het vóór me dat ik 112 moet bellen om ons overeind te helpen….. áls we al bij een telefoon kunnen komen dan hé!

    Beantwoorden

  9. Leo's mening
    Feb 14, 2014 @ 15:16:30

    Jij bent creatief genoeg om zelfs met andere opblaaspoppen nog een leuk en niet al te plat item te maken hoor. En als het dan moet eindigen met een plof, sla je ons allemaal plat met je zeer geprezen humor…

    Rietepietz zegt;

    Met zo’n pop wil ik toch liever niet met Henk samen gezien worden;-) Maar met deze dikkertjes had ik best wel eens willen stoeien. Helaas vrees ik dat we dan de hongerdood zullen sterven als blijkt dat we elkaar niet overeind kunnen helpen;-)

    Beantwoorden

  10. Spinnetje
    Feb 14, 2014 @ 12:01:06

    Oja….geweldig een filmpje met die worstelpakken…ik ben voor in ieder geval 🙂

    Ook hier geen stof voor logjes…manlief en ik zijn gezapig aan het werk. (Op het werk maak ik genoeg gekkigheden mee, maar helaas vanwege de privacy mag ik daar niet over schrijven) zoonlief gaat gezapig naar school en ook het weer buiten is niets om over te schrijven. Ach…ons kennende gebeurt er vast wel weer ergens wat.

    Rietepietz zegt;

    Maar gaat er niét van komen denk ik, lijkt me bést een beetje riskant in ons kleine huisje, vóór je het weet lig met je hoofd in een tafelpunt of zoiets, best wel jammer want het lijkt me réuze komisch!
    Ik heb gelukkig altijd maar héél weinig nodig om een logje te schrijven…in dit geval dus eigenlijk alleen maar iets dat ik juist níet gedaan heb;-)

    Beantwoorden

  11. Marion
    Feb 14, 2014 @ 08:32:26

    Lijkt me griezelig, ik zie jullie al rollen en wat als je niet meer op kan staan, nee, doe maar niet.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    We hebben thuis niet eens de rúimte om een beetje te rollen in dit soort pakken.Maar ik blijf het jammer vinden dat het verstandiger is om het niét te doen ,het had zéker grote lol geweest;-) XXX

    WAUW… DAT IS WEL EVEN HET VERMELDEN WAARD. TOEVALLIG IS JOUW REACTIE PRECIES DE 25.000 STE REACTIE , DAAR ZIJN ER HÉÉL WAT VAN JOU BIJ OMDAT JE HIER AL HÉÉL LANG LEEST. WAT LEUK DAT NOU JUIST JIJ DEZE MIJLPAAL NEERZET.

    Beantwoorden

    • Marja
      Feb 15, 2014 @ 20:49:27

      Proficiat Marion. Je krijgt een opblaaspak cadeau.

      Rietepietz zegt;

      Whahahaha, ik ga er wel een logje tegenaan gooien aan zo’n pop heeft Marion niéts;-)

      Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    Feb 14, 2014 @ 00:32:21

    zit al te popelen wanneer het filmpje komt hahahaha……..

    Rietepietz zegt;

    Stop maar met popelen , het gaat zeker niét gebeuren want ik heb ze niét gekocht….stiekem bést wel jammer hoor;-)

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Feb 13, 2014 @ 23:50:05

    Zo heb ik ook wat foto’s van onze dochter met haar vriend, lachen!!!

    Rietepietz zegt;

    Het lijkt me ook onwijs leuk maar ja, ik kom zónder zo’n pak al niet meer overeind zonder m’n handen te gebruiken ,in zo’n pak gaat dat dus zéker niet meer lukken!

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Feb 13, 2014 @ 23:06:59

    Ik zie het nu al voor me en zou er zo graag een filmpje van willen zien 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik héél diep in m’n hart óók natuurlijk maar je wilt toch niet dat we over een maand dood gevonden worden , wie moet ons overeind helpen als we allebéi in zo’n pak zitten;-)

    Beantwoorden

  15. Terrebel
    Feb 13, 2014 @ 22:46:51

    Ik wil nu al de foto’s zien!

    Rietepietz zegt;

    Oéps, gemiste kans, ik hád natuurlijk wel even onze koppies kunnen fotoshoppen in een http://www.plaatje;-)

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Feb 13, 2014 @ 22:44:38

    Zou wel leuk staan hoor haha…. We hebben ze regelmatig gehad voor het jeugdwerk maar ben er nog nooit ingeklommen, bang nooit meer overeind te komen 😉

    Rietepietz zegt;

    Preciés… ik kom al nauwelijk overeind zónder dat ik zo’n pak nodig heb en als Henk óók in het pak zit… wie moet ons dán overeind helpen…. lees je over een maand in de krant “echtpaar hongerdood gestorven in opblaaspak” 😉

    Beantwoorden

  17. Blog Zonder Naam
    Feb 13, 2014 @ 22:33:20

    Rietz in Rubber….. Nou ja als er dan iets gebeurt dan gebeurt het in ieder geval veilig. Daar hoeft geen kraanwagen aan te pas te komen, hooguit een filmtoestelletje

    Rietepietz zegt;

    Ik ben bang dat het toch niét gaat gebeuren, we zijn tamelijk klein behuisd en kunnen echt niet veilig een robbertje stoeien in zo’n pak in onze huiskamer, de camera blijft dus werkeloos in z’n hoesje;-)

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Feb 13, 2014 @ 22:25:41

    ja, dat is het gevaar van loggen he, om te voorkomen dat het leven saai overkomt onderneem je eens wat! Merkwaardig.

    Rietepietz zegt;

    Nou dit keer onderneem ik toch maar niét wat ik éigenlijk graag eens zou uitproberen, maar het lijkt me toch niet veilig genoeg;-)

    Beantwoorden

  19. Petra
    Feb 13, 2014 @ 21:08:27

    Ja Riet DOEN!!!!
    Het lijkt me geweldig! Lachen gieren brullen met Rietepietz.
    Ik geloof alleen wel dat je dan een luier aan moet 😉

    Rietepietz zegt;

    Een luier zal niet nodig zijn plastic is waterdicht, eerder een duikbril want anders verdrink ik in m’n eigen zooi;-) Voor zo weinig geld kan de kwaliteit toch eigenlijk niét zo zijn dat ik een gevecht ga overleven;-)

    Beantwoorden

  20. Marja
    Feb 13, 2014 @ 20:54:06

    Oh, maar ik weet zeker dat wij als lezers die 30 euro best willen ophoesten in ruil voor jullie slapstick. En als je een béétje traint, hoeft die kraanwagen ook niet uit te rukken.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ik kom zónder zo’n pak al moeilijk overeind,laat staan mét!Maar ik zou het geld best kunnen missen hoor, is gewoon een principekwestie dat m’n lolletjes niets mogen kosten aan spullen waar ik verder niets meer heb.

    Beantwoorden

  21. Suskeblogt
    Feb 13, 2014 @ 20:52:41

    waarom niet ? Jij en Henk in zo’n pak zou een mooi filmpje kunnen opleveren.

    Rietepietz zegt;

    Daar ben ik óók bang voor;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

