dat zal ze leren!

Het zal ondertussen wel redelijk bekend zijn dat jullie Rietepietz  de seksuele geaardheid van ieder ánder dan mijn partner  volkómen onbelangrijk vindt.
Al wil je als half-bi-á-seksuele-teenfetïsht gezellig een spelletje  scrabble spelen….prima, zolang je niet met me wil trouwen….  kóm maar op!
painted_rainbow_eye_Maar het is me nog steeds een ráádsel (en een door in het oog) waarom men, zodra men niet “gewoon” hetero seksueel is dat vaak  zo nodig moet etaleren.
Oke, waarschijnlijk heeft men bij mij al snel door van welke “club” ben , ik heb immers een echtgenoot, maar ik spreek dat nóóit uit bij het voorstellen of in de loop van een gesprek, iedereen snápt dat toch?
Toen ik destijds verkering kreeg met Henk had hij dondersgoed in de gaten dat ik “niet lesbisch was” zónder dat ik hem dat vertelde.
Waar het mis gegaan is weet ik niet maar ondertussen lijken mensen met een andere geaardheid dan “hetero ” een dagtaak te hebben aan mensen overtuigen dat ze  “anders” te zijn op een gebied dat voor iedereen behálve de a.s. partner volkomen ónbelangrijk is (en hóórt te zijn).
Dat men de eigen ruiten in gooit dringt niet door en alle zorgvuldig bevochten goodwill wordt stelselmatig afgebroken door  roze feestjes en relletjes opdat we vooral begrijpen  dát ze anders zijn.
Een uiterst pijnlijke zaak voor mensen die hun geaardheid, terecht, een zaak voor zichzelf én de partner vinden.
Net als men bij Henk en mij  meteen begrijpt hoe het zit,  begrijp   ik precies hoe het zit als een “vrouw een vrouw” heeft of “een man en man” en meer hoef ik niet te weten omdat het voor mij geen enkele consequentie heeft dát men een andere seksuele geaardheid heeft.
symbolenAl die uitdagende zaken als de gay parade doen meer kwaad dan goed omdat het allemaal zo overtrokken is dat men zich belachelijk maakt. Koren op de molen van de mensen die, ook hier in Nederland, nog altijd moeite hebben met homoseksualiteit al wordt dat lieve ontkend.
Maar oke, de vingertjes wijzen op dit moment natuurlijk naar Rusland omdat in dát land openlijk homo zijn nog problemen oplevert en jawél …. daar moet natuurlijk tegen geprotesteerd worden……..

HAAG – Homo’s gaan op Valentijnsdag massaal zoenen voor de deur van het Russische consulaat aan de Scheveningseweg in Den Haag. Het plan is van Wouter Booij, Haagse kandidaatsraadslid voor de PvdA. Met het roze zoenfestijn hoopt hij op een liefdevolle manier te protesteren tegen de omstreden homowet van president Poetin.

***** Maar eh…. zou het de a.s. demonstranten ontgaan zijn  dat het in Rusland, in tegenstelling tot in Nederland, dóód normaal is dat mannen elkaar omhelzen en kussen bij een begroeting? ****

Advertenties

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Feb 14, 2014 @ 17:42:36

    Ik vind het volkomen oninteressant op welke manier mensen van elkaar houden. Wat ik soms wel jammer vind is dat Nederland altijd het opgeheven vingertje heeft. Geen ENKEL ander land ter wereld tolereert een pedofielenvereniging zoals de club Martijn. Ik zou willen dat daar eens tegen geageerd werd.

    Rietepietz zegt;

    Precies… alleen van de mensen waar je zélf van houdt is het wel handig dat je er hetzelfde over denkt;-)
    Ben ik met je eens, beláchelijk en dat wordt dan met politiek correct gel*l goed gepraat!

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Feb 14, 2014 @ 15:25:06

    Zolang er geloven zijn die homoseksualiteit zien als doodzonde, en dan bedoel ik dat niet in de wervende zin van het woord, zal deze strijd gevoerd moeten worden. OOK in ons land. Veel vingertjes als men iets ziet wat met homo/lesbische uitingen van doen heeft. Het gezin als hoeksteen en als er geen kinderen kunnen worden geproduceerd deugt het niet. Immers, nieuwe mensenlevens zijn ook automatisch nieuw te winnen zieltjes. De homoseksualiteit in het verdomhoekje, met dank aan de zgn. heilige boeken. Waarom zouden homo’s zich niet, en gelovigen wel mogen uiten? Ik zie van dit laatate ook absoluut het nut niet in, maar we vinden gesluierde vrouwen die geknecht worden als normaal, want dat is godsdienstvrijheid en hand in hand lopen van mannen of vrouwen als iets afkeurenswaardigs. Actie leidt altijd tot reactie en dat is waar we nu naar kijken. Gay Pride is niets meer dan een statemen richting de heteroseksuele medemens, de gelovige afkeurende, de kritische toeschouwer, dat men bestaat, dat het geen keuze is, maar dat je deze mensen gewoon moet accepteren. Als dit niet nodig was, hadden we de kerken en moskeeen ook niet nodig. Eens ben ik het met de stelling dat we niet slechts naar Rusland moeten wijzen. In Frankrijk zijn de ontwikkelingen op dit punt ook bepaald betreurenswaardig. In Turkije en Iran hang je al snel aan een boom of galg met deze geaardheid en lesbische vrouwen kunnen in sommige kringen rekenen op verkrachting of steniging. Kortom, er is wel iets af te dingen op de stelling dat deze mensen niet voor zichzelf mogen op of hun geaardheid uitkomen…

    Rietepietz zegt;

    Ik vind persoonlijk dat je voor mening uitkomen toch iets anders is dan provoceren door in het openbaar niet fatsoenlijk gekleed te gaan en aldaar dingen te suggereren die eigenlijk alleen in de slaapkamer thuis horen, of minstens niet in het openbaar. Zeker wéten dat er nog genoeg landen zijn waar nog veel fout is het gebied van verdraagzaamheid voor “andersdenkenden” en dat in véél gevallen het juist de heilige boeken zijn die de onverdraagzaamheid prediken, daar heb je helemaal gelijk in.
    Ook hier in Nederland zijn nog genoeg mensen die zich op dat gebied naar het Heilige boek richten en onbarmhartige ideeën promoten
    Maar toch is het antwoord niét “in je half blote kont op een boot stappen” en van de daken schreeuwen dat je zo anders bent. De tolerantie die we in Nederland in de jaren 90 bereikt hadden is bereikt door mensen die zich uiterst beschaafd hebben ingezet voor acceptatie! Natuurlijk mag iedereen uitkomen voor zijn of haar geaardheid op momenten waneer dat ter zake doend is en ook voor hetero stellen nodig zou zijn, maar niet zoals nu vaak gebeurt te pas en te onpas. Dát heeft geen zin en wekt, zelfs bij homovriendelijk mensen als ik, een averecht effect op.
    Wat mij betreft is trouwens bij alle geaardheden op dit moment de moraal vaak best wel onder niveau maar dat zal de leeftijd wel zijn. Iets meer fatsoen zou wel mogen al is geluierd nou weer het ándere uiterste, dat zou niémand moeten willen!

    Beantwoorden

    • Leo's mening
      Feb 15, 2014 @ 09:05:53

      Maar Rietz, zolang we vrijheid van geloof blijven promoten zullen abjecte meningen worden verkondigd. In het verlengde van de homobeweging zitten de vrouwen die dreigen teruggeworpen te worden naar hun positie in de 19e eeuw. We accepteren dat, om politiek zgn. correcte redenen. Vrouwen lijken weinig onder de indruk, maar langzaam aan sluipt het gif van de achterstelling in ons leven. Kijk maar eens op straat in de rondte. Met een boek in de hand waarvan de inhoud door niemand ooit is bewezen worden ons normen en waarden opgelegd die maken dat we onze vrijheid van meningsuiting inleveren, dat we bang moeten zijn voor dreiging en geweld. Staan we dat toe? Nee? Dan moeten we ook uitingen van homo’s en lesbo’s in ons land vrijgeven. Daarbij, tijdens de eerste Gay Prides liepen er heel wat echt blote lieden rond, tegenwoordig heeft men zich aardig ingehouden tot nu toe en is bloot een uitzondering die de regels bevestigt. Mij gaat het meer om het feit dat echte vrijheid niet begint bij de grenzen voor anderen. Maar die anderen moeten ook niet trachten hun grenzen uit te breiden en zo ons aller vrijheid in te perken. Tot dan zie ik liever blote optochten van homo/lesbovolk dan ingepakte dames die moeten doen wat hun man hen opdraagt. Nederland is tolerant toch? Dan graag voor iedereen.

      Rietepietz zegt;

      Uit de lente of uit de breedte….je kunt die dingen niet tegen elkaar uitwisselen, de éne fout wist de ándere niet uit! Zeker waar dat men probeert ons ándere normen en waarden op te leggen vanuit bepaalde stromingen, nét zo fout als het opdringen van een andere geaardheid, ik wil het allebéi niet en slik niet het één omdat het ander me óók opgedrongen lijkt te worden, ik slik het allebei niét al zal ik in beiden gevallen niemand kwaad doen zolang men mij niet lastig valt.!

      Beantwoorden

      • Leo's mening
        Feb 16, 2014 @ 09:33:03

        Van die homobeweging en haar uitingen heb ik veel minder last dan van die gelovigen die zo nodig moeten opleggen wat wel of niet goed is, dan wel moet worden veroordeeld of vervolgd. Daarbij, Nederland is een zeer tolerant land, als je de kaart van de wereld eens bekijkt waar deze geaardheid wordt vervolgd schrik je wel. En dan heb ik het nog niet over het besmuikt accepteren, wijzen, etc. Maar dat treft ook vrouwen die zich in de ogen van dit soort lieden te vrijzinnig gedragen. Af en toe even een carnavelske show voor 600.000 toeschouwers die het als een leuk feestje ondergaan is volgens mij geheel conform de nog vrije samenleving die Nederland is. Als je goed oplet zie je dreigende wolken aan de democratische horizon. Lijkt me dat je daar beter kritisch over kunt zijn…

        Rietepietz zegt;

        Gelóóf maar dat ik dat ook ben want ik deel je zorgen zéker omdat ik , in tegenstelling tot veel politiek correcte meepraters genoeg meegemaakt hebt van de negative gevolgen. Maar dan nog wil ik geen dingen tegen elkaar wegstrepen die allebei niet goed zijn. Wat ik duidelijk wil maken is dat men door negatieve aandacht zichzelf meer kwaad dan goed doet en dat is jammer want er wás al zoveel bereikt dat nu een beetje afgebroken dreigt te worden .

        Beantwoorden

  3. tagrijn
    Feb 13, 2014 @ 20:29:41

    Ten eerste: ik vind het idioot dat nu met het beschuldigende vingertje uitsluitend richting Rusland wordt gewezen. Vanaf Polen en verder vind je alleen maar homofobie. Ten tweede: ik ben het helemaal met je eens dat het niet nodig is je geaardheid uitbundig in de etalage te zetten.

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat heel veel mensen er zo over denken maar ja, dan heb je altijd weer een schreeuwende groep politiek correcte mensen die vinden dat die landen op de vingers getikt moeten worden. Ze vergeten daarbij even dat ze in Nederland óók genoeg mensen op de vingers kunnen tikken maar ja, die geven waarschijnlijk een flinke tik terug en dus wagen ze zich daar niet aan. Verder vind ik die canalparade maar een zielig gedoe!

    Beantwoorden

  4. Mirjam Kakelbont
    Feb 13, 2014 @ 17:57:12

    Zie je, dat roep ik nou al járen! Landen waar de meeste homohaat vandaan komt (Turkye, Iran enz.) is het heel normaal dat mannen elkaar omhelzen en luchtkussen. Idioot toch? En ik snap ook niet waar dat overdreven gedoe voor nodig is. Het slaat meteen zo door naar de andere kant. Daar kan niemand mee gebaat zijn! Wel toevallig dat ik (vooruitlopend op valentijnsdag) ook een “kusblogje” geplaatst heb 😀

    Rietepietz zegt;

    Ja dát is typisch Nederlands, áltijd op hol slaan en vooral “het braafste jongetje uit de klas”proberen te zijn. Ik mag dan altijd graag een beetje relativeren;-) Ik snap natuurlijk wel dat je “kussen”én “kussen” hebt, maar het is gewoon waar dat de mannen in Nederland géén man zullen kussen !

    Beantwoorden

  5. Petra
    Feb 12, 2014 @ 22:00:11

    In onze straat woont ook een homostel die het afschuwelijk vindt dat overdreven gedoe. Ik ben het helemaal met je eens Riet!

    Rietepietz zegt;

    Vooral stellen met een stabiele relatie ergeren zich groen en geel aan die uitspattingen en daar kan ik me álles bij voorstellen.

    Beantwoorden

  6. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Feb 12, 2014 @ 21:41:23

    Gamma!

    Ik ben evenzo fel tegen de tentoongespreide homohaat als het tentoonstellen van de geaardheid als het promoten ervan!

    Gelukkig zijn er onder de ‘homo- / lesbienne- / bi-stellen’ ook ‘normale’ mensen die er op eenzelfde wijze mee omgaan zoals jij en Henk, en ik en velen met ons doen!

    Rietepietz zegt;

    Ja gelúkkig zijn er nog heel wat mensen die “normaal” doen! Maar het blijft jammer dat er mensen zijn die afbreken wat er bereikt is in de acceptatie. Ik ken mensen van allerlei pluimage en heb wel geleerd dat je overál leuke en minder leuke mensen zult vinden, dat hang ábsoluut niet van hun geaardheid af!

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    Feb 12, 2014 @ 15:53:15

    Helemaal met je eens en daar heb ik eigenlijk voor mij alles mee gezegd.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk valt er ook niet meer over te zeggen, het is allemaal zo logisch wanneer je seksualiteit bewaart voor jezelf en je partner. Meer mensen hebben er niet mee te maken.

    Beantwoorden

  8. Marion
    Feb 12, 2014 @ 14:20:31

    Helemaal mee eens, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    En er is héél veel gewoon in Nederland gelukkig, maar dan zijn er áltijd groepen die nou juist niet “gewoon”willen zijn en dan gaan lopen demonstreren hoe ánders ze wel zijn, waarna ze er weer over vallen dat mensen ze dan ook “anders” gaan behandelen!XXX

    Beantwoorden

  9. ingridblogs
    Feb 12, 2014 @ 11:52:02

    Een beetje dom zou Maxima zeggen 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, het éne zoenen is het andere niet natuurlijk, ook in Rusland 😉

    Beantwoorden

  10. John
    Feb 12, 2014 @ 09:26:20

    Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe en wat, maar waar ik niet tegen kan is dat overdreven gedoe.
    Het er zo dik bovenop leggen. Met rondvaartboten door grachten varen en dan uitgedost op de meest rare manieren. Nee, gewoon doen zou veel meer zoden aan de dijk zetten.
    Maar mss ben ik wel ouderwets.

    Rietepietz zegt;

    Misschien ben je dan wel nét zo ouderwets als ik ben, ik vind het óók alleen een zaak van de partners samen. Voor mij is hoogstens belangrijk hoe ik een eventuele brief moet adresseren , aan de hr. en mevr. aan de dames, of aan de heren huppeldepup.

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam
    Feb 12, 2014 @ 04:47:01

    Ach Riets, ik vind alles best zolang ik maar niet tussen die mensen in hoef te liggen. Nou ja….. okay…..als je stil liggen…..
    Maar om homo-sex nu zo’n beetje tot olympische spo(r)t uit te roepen?
    (mag ik daarover even geen mening uiten?)
    Wat de Olympische spelen betreft….. Ik ben geen ferfent kijker, maar vind het wel leuk voor die sporters als ze een lintje met medaille daaraan krijgen als ze goed d’r best gedaan hebben. Maar echt volgen doe ik het niet. Vandaar dat ik het ook twee weken tot Olympische Sport-thema week uiroep op mijn blog, uitgezonderd een paar valentijns-items. En dan tot sport maak om het niet specifiek over sport te hebben, zeg maar deelnemen aan het verkeer en dan op de stoeprand blijven lopen, als je begrijpt wat ik bedoel…..

    Rietepietz zegt;

    Nou ik vind sowieso al die aandacht voor de spelen wat overtrokken, ook de niét liefhebber komt er gewoon niét omheen. Gelukkig valt er bij jou dan nog wat te lachen. Inderdaad toch wel storend dat men dan óók nog inhaakt op de kwestie homorechten in een ander land, alsof hiér alles zo perfect geregeld is. Naar mijn idee breekt men op dit moment de tolerantie eerder! Een grote groep provoceert de boel een beetje terwijl in wezen de seksuele geaardheid niemand anders dan partner iets aangaat. Zorg dat je niét van de stoeprand afvalt hé, vóór je het weet lig je onder een auto;-)

    Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    Feb 12, 2014 @ 00:07:58

    Iedereen mag van mij zijn wat die wil….
    hetero, homo, lesbisch, biseksueel,
    ik sta open voor ieders geaardheid en heb er geen enkel probleem mee.

    Rietepietz zegt;

    Helemaal mijn idee, de één is (om die reden) niet beter of slechter dan de ander. En onder alle mensen heb je goede en slechte, je bent niet automatisch goed, of juist slecht om je geaardheid maar men wil hier nog wel eens doorslaan, zowel in goed- als ik afkeuring.

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Feb 11, 2014 @ 23:41:53

    Het is een volkomen belachelijke zaak dat wij als klein k*t-landje uit willen maken hoe een land als Rusland zich op dat gebied moet gedragen en dat onze premier ook nog eens gaat vragen aan die relnicht Gordon of hij het wel goed doet.

    Rietepietz zegt;

    Ach ja, zo’n Cordon ontleent er zijn bestaansrecht aan geloof ik, Als Rutte een statement wil maken kan hij prima in Nederland terecht, zolang daar nog ongestraft homo’s weggetreiterd en/of in elkaargeslagen kunnen worden is hier nog genoeg te doen.

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Feb 11, 2014 @ 23:13:50

    Het gaat er om, met die parade, dat het onderwerp besproken wordt.
    En daar slagen ze in.

    Ik vind seksualiteit op zich interessant, maar voel me niet verplicht tot mededelingen daarover.

    Rietepietz zegt;

    Maar schiet de laatste jaren toch flink haar doel voorbij, ik heb me nooit eerder geërgerd aan “anders voelenden” maar de laatste jaren komt dat regelmatig voor als men zich in het openbaar misdraagt op dat gebied.

    Je het gelijk, we krijgen tegenwoordig ongevraagd véél te veel informatie over de dat soort gevoelens van anderen. Zolang je nog op zoek naar een partner bent zal het iets belangrijker zijn wat je uitstraalt maar tegenwoordig worden we echt overspoelt met de gevoelens van Jan ( sorry Jan) en allemaal en krijgen de indruk dat alleen homoseksualiteit de norm zou moeten zijn.

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Feb 11, 2014 @ 23:00:40

    Zal ik je eens iets grappigs vertellen, de eerst verantwoordelijke in het Holland Heineken Huis in Sotsji is een lesbienne 🙂

    Rietepietz zegt;

    En waarom niet, haar geaardheid hoeft het werk toch niet in de weg te staan? Sterker nog, heeft er helemaal niets mee te maken en zóu niemand hoeven weten als ze haar werk doet!

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Feb 11, 2014 @ 22:24:42

    Ben het wel met je eens hoor. Denk alleen wel dat mannen dat meer hebben dan vrouwen of misschien vergis ik me. Mijn vriendin werd ook lesbisch ( of was het al of is bi, maakt mij ook niet uit) . Maar ze heeft daar nooit nadrukkelijk over gedaan. Misschien valt het ook minder op omdat vrouwen toch vaker wat vertrouwelijk tegenover vrouwen zijn dan mannen dat zijn. Tja het blijft moeilijk hoor.

    Rietepietz zegt;

    Zolang de afwijkende gevoelens zich niet extreem manifesteerde was vroeger makkelijker zich “gewoon naar de norm” gedragen! Bij de vrij heden van deze tijd zie je dus vaker dat mensen na een “hetero ” relatie voor een andere relatie kiezen. Bij ons in de straat is ook een weduwe die na 40 jaar huwelijk met een man nu dus met een vrouw samen woont. Op welke “gronden”ze dat doet is voor mij niet belangrijk, misschien is het wel”samen is gezelliger dan alleen” maar ook als het dus een lesbische relatie is ben ik blij voor haar dat ze weer gelukkig kan zijn en stuur ik dus mijn kerstkaart aan de dames!

    Beantwoorden

  17. Zus
    Feb 11, 2014 @ 21:54:11

    Riet, helemaal met je eens! Ze kunnen er niets aan doen, als ze gewoon doen horen ze er helemaal bij ,waarom niet? Maar juist door dat vulgaire tintje eraan te geven maken ze dat het niet door iedereen gewoon gevonden wordt.
    Mij interesseert het niet wat iemand privé doet. Lieve groetjes XXX

    Rietepietz zegt;

    Zo is het maar net, het maakt me niets uit of een man een man of een vrouw wil, ik was ooit zelf getuige bij het huwelijk van twee vrienden, was geweldig dat zij op latere leeftijd alsnog dezelfde kans kregen “financieel voor elkaar te zorgen” voor later, als voor Henk en mij altijd al normaal was.
    toi toi toi hé,XXX

    Beantwoorden

  18. Marja
    Feb 11, 2014 @ 20:58:03

    Zó! Dat staat als een huis. Ik ben het voor 80% met je eens. Met één maar:
    Alle partijen die ooit hun rechten en hun vrijheid hebben bevochten moesten dat doen door opvallende acties. Denk maar aan de suffragettes, de slaven, de protestanten in de tijd van de inquisitie. In dat opzicht hoeven heteroseksuelen niets te bevechten. Hun geaardheid is immers de “norm”.

    Rietepietz zegt;

    ja ik snap wel wat je bedoelt maar … het gekke is dat in Nederland de acceptatie aanvankelijk groter was dan nu. Door “beschaafde” voorvechters als Robert Long en Jos brink, om er maar eens 2 te noemen, is er veel goed werk gedaan.
    Wat mij betreft wordt er tegenwoordig meer afgebroken dan opgebouwd en mogen homo’s niet meer een “gewoon” leven leiden, ze móeten opvallen en choqueren. We hebben div. vrienden en of bekenden die “tot de doelgroep behoren” en die worden óók niet blij van de soms ronduit vulgaire acties.

    Beantwoorden

    • Marja
      Feb 11, 2014 @ 21:31:18

      Mee eens. Op vulgaire acties zit niemand te wachten. (die enkele perverseling daar gelaten) Jos en Robert deden het subtieler. (niet samen voor zover ik weet)

      Rietepietz zegt;

      Voor zover ik weet deden ze “het” inderdaad niet samen;-)
      Het is dóód jammer dat hun goede werk soms alleen maar afgebroken wordt.
      Bij zo’n gay-parade staan er vrijwel alleen maar sensatiezoekers aan de kant en dát heeft dan weer weinig met acceptatie te maken. Maar ik moest tóch lachen om deze actie, want inderdaad, kussende mannen zijn in Rusland redelijk normaal maar ja, je hebt natuurlijk “kussen”…én je hebt” kussen 😉

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: