letterzetters ?

sra.
Zoals je hier ziet op het plaatje
werd scrabble gespeeld met  m’n “maatje”
de winst was voor haar
dat is niet  zo raar
want  Marion ging tot het gaatje

 

scr.plank

 

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Feb 03, 2014 @ 21:51:39

    Wat leuk, ik heb dit soort plankjes/letterhouders nog nooit gezien.

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn blijkbaar uit de handel maar zó makkelijk!

    Beantwoorden

  2. Leidse Glibber
    Feb 02, 2014 @ 21:37:53

    en inderdaad ook ik heb de telplankjes nog nooit gezien.

    Rietepietz zegt;

    Vreemd he, vrijwel niemand ket ze, ik zag ze ook pas voor ’t eerst bij Marion!

    Beantwoorden

  3. Leidse Glibber
    Feb 02, 2014 @ 21:36:47

    Blijft een geweldig spel, ik speel nu dagelijks wordfeud op mijn telefoon tegen een stuk of vier mensen tegelijk

    Rietepietz zegt;

    Wereldspel hé! En het verveelt nóóit,ik heb helaas geen aaifoon dus kan je niet uitdagen voor een spelletje!

    Beantwoorden

  4. gewoonanneke
    Feb 02, 2014 @ 11:47:12

    Vind scrabble ook zo leuk doe het nu digitaal wordfeut. Wel handig zo’n telplankje dat had ik nog nooit gezien moet ik zeggen.

    Rietepietz zegt;

    Digitaal spelen is nog een brug te ver voor mij, maar ik heb Marion dus dat kan ik makkelijk zeggen;-)
    Ik kende de telplankjes óók niet voor ik ze bij Marion zag,echt het ei van Columbus!

    Beantwoorden

  5. Mirjam Kakelbont
    Feb 01, 2014 @ 19:39:40

    Heb ik net voor mijn verjaardag de voltallige nieuwe Van Dale gekregen. Nog nooit ben ik in het rijke bezit van DRIE van dergelijke woordenboeken geweest. ’t Was een aanbieding, te mooi om te laten liggen 😀
    Marion gefeliciteerd! Ik hoop dat Rietepietz je op gepaste wijze getrakteerd heeft op iets lekkers. Al geloof ik niet dat jullie bij elkaar iets tekort zullen komen. Fijne zondag en liefs,
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Wauw…wat een prachtig cadeau, ik kreeg ‘m zo’n 20 jaar geleden wat tot gevolg heeft dat de spelling erin nu alweer verouderd is;-(
    We hebben zeker weten genoten maar dat doen we inderdaad áltijd !

    Beantwoorden

  6. ria
    Feb 01, 2014 @ 18:32:02

    Ja leuk scrabble en ook triominos. De dozen staan in de kast maar er is niemand meer die nog aanschuift om een spelletje te doen. Amerikaans jokeren ook zo leuk.
    Fijne avond
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ja zo gaat dat, hier staan ook nog héél veel spelletjes die niet meer gepeeld worden omdat Henk geen “spelletjesman” is. Ik bof réuze met Marion die áltijd voor een spelletje te porren is!

    Beantwoorden

  7. John
    Feb 01, 2014 @ 08:54:11

    Scrabbel, ik ben er gek op. Ik speel het echt enorm graag met mensen die de Nederlandse taal goed beheersen. 1 keer met een buitenlander gepeeld die ruzie maakte om woorden die niet of wel bestonden.
    Maar dekhoesjes is een mooi gevonden woord. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Klopt, als je constant moet gaan bewijzen of woord wél dan niet kan is de lol er snel af. Wij zoeken zélden iets op maar beslissen gewoon samen of een woord wel of niet “door de beugel kan” .Waarschijnlijk gaan jouw gedachten naar de zeer letterlijke verklaring van het woord waar Marion en ik vréselijk om hebben moeten lachen….een “hoesje bij het dekken” en daar is natuurlijk al een andere naam voor!
    Staat er een man bij de drogist en die vraagt; “mag ik een pakje dekhoesjes van U “;-)’t Is toch wat met die ouderen van tegenwoordig!

    Beantwoorden

  8. Albert y Mara fotoblog
    Feb 01, 2014 @ 01:59:06

    Wat hebben wij samen veel partijtjes Scrabble gespeeld toen de beide zoons nog klein waren en wij op vakantie naar Spanje gingen. Slechts 3 weken per jaar, meer zat er toen niet in, soms zelfs maar 2 weken. Als de jongens naar bed waren speelden wij vaak op ons balkon Scrabble. En als je weet dat beide heren nu 40 en 36 zijn, dan kan je uitrekenen dat dit al weer heel lang geleden is. Het Scrabble-uitslagen-schrift bevindt zich nog steeds in de doos.
    Deze keer wens ik jou een fijn weekend samen met Henk.
    Groetjes Mara

    Rietepietz zegt;

    Dat is wel éven geleden dus, in die tijd speelde Henk en ik vaak een spelletje schaak óf yahtzee, Henk heeft helaas weinig met scrabble, nou ja zeg maar niéts!
    Gelukkig hielden de kinderen wél van spelletjes en in die tijd dat jullie scrabble speelden deed ik vaker dan met Henk, een spelletje met de kinderen (die 10 jaar ouder zijn dan de jouwe) omdat die toen al niet meer zo vroeg naar bed gingen. Ook jullie een fijn weekend

    Beantwoorden

  9. ingridblogs
    Jan 31, 2014 @ 18:50:19

    Zijn rijs en noen wel goed?

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker wel, rijs heeft zelfs meerdere betekenissen en noen is gewoon een oud Hollands woord voor middag!

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Jan 31, 2014 @ 15:47:51

    Marion:
    Als je dit leest: GEFELICEERD!!!!

    Riet:
    Volgende keer beter…..Het is maar een spelletje!

    Rietepietz zegt;

    Ja Marion leest dit zéker, zij leest altijd álle reacties en geniet daarvan.

    Ik heb geen óóg dicht gedaan vannacht …dat begrijp je , de héle nacht gejankt;-)

    Beantwoorden

  11. roadlaura1969
    Jan 31, 2014 @ 15:40:52

    Hoi Rietepietz , heerlijk spel en inderdaad als je van elkaar wel iets hebben kan maakt het des te leuker zo dat je soms in een deuk ligt van het lachen 😀

    Je limerick mag er ook wezen , zeker even uit je mouw geschud 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja leuk hé, Ik vind het zó’n leuk spel maar Henk houdt er niet van en dus is Marion een zegen voor me, zij is er gek op. Je wilt niet wéten wat we af en toe voor gekke dingen bedenken,maar niet alles komt erdoor hoor.
    Een limerick maken is echt niet zo moeilijk en ja , die rollen er bij mij vrij makkelijk uit.

    Beantwoorden

  12. Leo's mening
    Jan 31, 2014 @ 13:16:56

    Lekker gezelschapsspel. Spelen wij nog wel eens als we een weekje weg zijn of zo. Maar mijn Zuid-Hollandsche zus heeft dan andere spelregels paraat dat wij gewend zijn in het hoofdstedelijke. Maakt de sfeer er wel gezelliger op vaak…:)

    Rietepietz zegt;

    Klopt, er zijn nogal wat verschillende spelregels in omloop, Marion speelt het ook anders dan wij het altijd deden.Maar ik vind haar manier leuker en dan passen we de regels ook nog vaak zelf een beetje aan. Geeft niets natuurlijk zolang de regels voor allebei gelijk zijn.

    Beantwoorden

  13. Marion
    Jan 31, 2014 @ 09:40:56

    We hebben weer een middag plezier gehad.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    En zelfs 2x kans gezien het hele bord vol te leggen. Grappig dat niemand jouw plakjes kent. Blijkbaar een spel dat niet heel lang in de handel is geweest. Maar ondertussen verslijten we jouw spel gewoon;-) XXX

    Beantwoorden

  14. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Jan 31, 2014 @ 01:13:35

    hier ligt hij al jaren ongebruikt in de kast….. mijn medehuisgenoten vinden er niks aan…. daarom speel ik de online versie, met vele webloggers overigens, op mijn ipad/Gsm… elke dag tig spelletjes…. heerlijkkkkkkkk

    Rietepietz zegt;

    Henk geeft óók niks om spelletjes, hoogsten wat kaarten en vroeger schaken. Jammer want het is een onwijs leuk spel. Ik heb het nog nooit online gespeeld, volgens mij gebeurd dat vooral met de “aaifoon” en die heb ik niet!

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Jan 30, 2014 @ 23:32:18

    Voor mij is het gewoon een heel leuk spelletje!

    Rietepietz zegt;

    Voor mij ook ,en daarin zijn we vást niet de enige;-)

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Jan 30, 2014 @ 22:37:04

    ja, met dat spel moet je er een woordenboek bij hebben. En dan ter plekke woorden verzinnen die er dan nog instaan ook.
    Nee, spelletjes en plezier gaan bij mij niet zo goed samen.

    Rietepietz zegt;

    Eigenlijk wel ja, maar dan haal je wél reuze de vaart eruit. We zoeken maar héél zelden iets op en gaan gewoon op het gevoel af. Ik ben dan juist weer wél een echt spelletjes mens, vandaar dat ik weinig met TV heb.

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Jan 30, 2014 @ 22:34:23

    Ha dan is wordfeud wel handig, die telt alles meteen op.

    Rietepietz zegt;

    Dit systeem telt eigenlijk ook meteen alles op 😉 best handig hoor!

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Jan 30, 2014 @ 21:28:26

    wat leuk, nooit gezien die prikbordjes, lijkt me erg handig…..
    fijne avond met lieve groetjes

    Rietepietz zegt;

    Ik kende ze óók niet en moest er wel even mee leren omgaan maar dán is het inderdaad heel handig!
    Jij ook een fijne avond!

    Beantwoorden

  19. Petra
    Jan 30, 2014 @ 21:13:09

    Nooit gezien! Handig om zo de stand bij te houden!
    Mooie lange woorden maken jullie, al zijn ze soms wat vreemd haha.
    Ik speel wordfeud met mijn schoondochter, ook scrabble maar dan op de telefoon.
    Dan kun je niet alle woorden maken die je wil, regelmatig wordt er iets afgekeurd 🙂

    Rietepietz zegt;

    Scheelt een hoop telwerk hoor;-)
    Marion speelt altijd volgens oude regels en dat betekent dat je al gelegde woorden mag veranderen mits je ze minstens één letter langer maakt, daardoor krijg je inderdaad makkelijker lange woorden. Zolang de regels maar voor allebei hetzelfde zijn zijn we ook altijd bereidt ze een beetje “te buigen”;-)

    Beantwoorden

  20. tagrijn
    Jan 30, 2014 @ 20:49:49

    Die prikbordjes lijken me heel handig. Vraag me af of je die los kunt kopen. Het bord is ‘mooi’ vol gelegd, al is het woord banderend wel wat ver gezocht! Een machine die bezig is banderollen ergens om te doen? Jongens, kan de stroom eraf? Nee, de banderolmachine is nog banderend. Hoewel… ik hoor dat jou wel zeggen.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, ja ik verwachte al commentaar op dat woord, Ik ben zélf nog regelmatig “banderend”als ik het bandeermachientje in de drukkerij bedien, maar Marion en ik kunnen sommige dingen makkelijk ‘verdedigen” en zolang voor beiden spelers dezelfde regels gelden is er geen man over boord.Je wilt niet wéten wat we soms voor krankzinnige dingen bedenken.
    De telsetjes horen bij het luxe oude spel dat Marion heeft en ik heb geen idéé of ze nog te koop zijn.

    Beantwoorden

  21. beauninoblog
    Jan 30, 2014 @ 20:38:59

    Gezellig leventje heb je toch;-)

    Rietepietz zegt;

    Nou ook bij ons zijn er natuurlijk wel eens wat mindere dagen maar in grote lijnen heb je helemaal gelijk!

    Beantwoorden

  22. Hanny
    Jan 30, 2014 @ 19:48:15

    Die gaatjes zijn helemaal nieuw voor mij. Makkelijk om niet te hoeven schrijven.
    En als je het spel speelt, moet je natuurlijk tot het gaatje gaan. Spelen is leuk, maar winnen leuker. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad réuze handig systeem, ik kende het óók niet voor ik het bij Marion zag. Zij heeft een wat ouder spel en een luxe uitgave.Zo liggen de steentjes ook in een dikke ribbel waardoor je nooit met je mouw de woorden door elkaar gooit! Winnen is bij ons toch niet de hoofdzaak maar we zijn redelijk aan elkaar gewaagd!

    Beantwoorden

  23. Marja
    Jan 30, 2014 @ 19:41:40

    Wat leuk. Een limerick over Scrabble. Ik wist niet dat er zulke puntentellers bestonden. Gefeliciteerd, Marion.
    Wat is banderend en wat zijn dekhoesjes? 😉

    Rietepietz zegt;

    Marion heeft een heel mooi luxe (oud) spel, ik weet niet of ze nog in de handel zijn maar het is réuze handig om niet te hoeven schrijven.
    Marion is wél de spelregels kwijt en die vullen we dus in “naar ons idee”. En ik moet op de drukkerij regelmatig pakjes “banderen” (een plastic bandje erom doen) dan ben ik dus “banderend”;-) vinden wij aanvaardbaar .
    Bootliefhebbers hebben vaak een hoes over het dek dat móet wel een dekhoes zijn dus!
    Er gaan nog véél krankzinniger dingen voorbij maar soms is het zélfs ons te gek. Ach het gaat ons om de pret en minder om de punten .Het leukst vinden we het om het bord een beetje regelmatig vol te leggen.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

