nooit méér…

Eigenlijk ben ik jullie nog het vervolg op het  vorige logje schuldig!
In het  de  logeer/computer/kasten/archief/strijk-kamer staat de strijkplank als een soort side table altijd opengeklapt langs de zijmuur.
Altijd makkelijk om even je kleding op te leggen bijv, of om wat papieren neer te leggen tot je aan opbergen toekomt , maar ook spullen die je geprint  of gescand hebt  uit je handen te leggen, nou ja….  je begrijpt soms moet ik eerst  flink ruimen  vóór ik kan strijken  maar dit terzijde.

Zo had ik vóór we naar de verjaardag gingen nog even de puzzel uit de weekend bijlage van de krant gescand om naar Marion te mailen. Nou vergeet ik regelmatig om spullen úit de scanner te halen en na thuiskomst  realiseer ik me dat de bijlage nog in de scanner ligt.  Nadat ik m’n kleding netjes opgehangen heb haal ik de bijlage uit de scanner en leg hem…. inderdaad op de strijkplank , eerst even badderen en iets makkelijks aan doen en dan neem ik die bijlage meteen wel mee naar beneden .

Terwijl ik al heerlijk in bad lig …… en nee, daar is géén filmpje van  is ook Henk doende om zijn kleding weg te bergen en zich “badvaardig” te maken. Ik hoor een hardgrondig …”nou já” vanuit het kamertje komen en als Henk de badkamer inkomt zegt hij ” tjongejonge , je maakt er wél een drama van …. is het nou  zó erg dat ik een keer de verkeerde broek pak”! Ik kijk hem niet begrijpend aan  ….. “wat bedoélt die man in ’s hemelsnaam”?
Henk draait zich om en verdwijnt weer naar de……….
logeer/computer/kasten/archief/strijk-kamer,
als hij terugkomt heeft hij de weekendbijlage van de krant bij zich die ik op de strijkplank gelegd had zoals hij uit de scanner kwam….met de kant met de puzzels naar beneden. De kant die hij boven zag liggen op de strijkplank houdt hij voor m’n neus en zegt, ” durf je het niet in m’n gezicht te zeggen  ?”

MM

Doodernstig zeg ik tegen hem ….néé joh, er horen op de eetjes van “meer” nog tekentjes te staan  dus ,  “ik word nooit méér gelukkig (dan nu) met mijn man”, waarna ik gierend van het lachen bijna koppie onder ga in bad!

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. John
    Jan 30, 2014 @ 07:51:57

    Hahahaha Nou Riet, daar kom je mooi mee weg! Daar was je bij mij niet zo makkelijk mee weg gekomen 😛
    Gekheid, Heerlijk verhaal dit 🙂 Ik heb er met een glimlach kennis van genomen.

    Rietepietz zegt;

    Ja was ik bijna toch nog betrapt;-)
    Maar gelukkig, ik zou déze kop in het blad nooit verzonnen hebben in verband met ons. Heerlijk toch dat we na ál die jaren nog samen kunnen lachen!

    Beantwoorden

  2. Mirjam Kakelbont
    Jan 29, 2014 @ 22:07:10

    Zo’n scherpte geest heb jij toch. Ik dacht dat ik al genoeg van je onder de indruk was, maar er kon toch nog een klein stukje méér bij 😀

    Rietepietz zegt;

    Maar ik heb dan ook een gewéldige “aangever” 😉

    Beantwoorden

  3. Petra
    Jan 29, 2014 @ 20:19:05

    Haha dat paste goed in elkaar!
    Het lijkt wel een vervolgverhaal! Hilarisch!

    Rietepietz zegt;

    Dat was ook precies waarom ik er z;o vreselijk om moest lachen, het paste zó goed in de situatie dat dit blad met dié tekst Henk z’n aandacht trok!

    Beantwoorden

  4. Leo's mening
    Jan 29, 2014 @ 13:18:03

    Dit is een column die je van mij zo kwijt kunt in De Libelle, Margriet of Plus. Blad waardig. Goed getroffen…..! Complimenten……:)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, het mooiste is nog dat ik alléén maar opschrijf wat er gebeurde en dus is éigenlijk het compliment voor Henk;-)

    Beantwoorden

  5. Melody
    Jan 29, 2014 @ 12:26:54

    na zondag was ik mijn stem nogal kwijt….. klinkt niet charmant…. vanochtend begon het weer een beetje normaal te klinken……
    Kom jij door de bocht met 2 verhalen die ik WEL MOET voorlezen hier….. ergo….. dubbele lach en 4dubbel tranen…. stem weer krakend als een oude……weetikveel….

    Bedankt jhe.

    Rietepietz zegt;

    Sorry sorry sorry…, en ik kan helaas niet beloven dat ik het nóóit meer zal doen want Henk blijft toch een verrassende man 😉
    Vervelend dat je stem je in de steek laat en ik kán natuurlijk voor het volgende logje maar weer eens de actualiteiten induiken, dan valt er zéker weinig te lachen …. nnah… daar wordt niémand vrolijk van dus dat ik maar niét doen;-)

    Beantwoorden

  6. Wieneke
    Jan 29, 2014 @ 10:49:22

    Nou, aan geestelijke aftakeling hoeven jullie voorlopig niet te denken. :-)))

    Rietepietz zegt;

    Ach dit soort “gestoord” hoort gewoon bij ons, hebben we al zo lang we getrouwd zijn!

    Beantwoorden

  7. Marion
    Jan 29, 2014 @ 09:15:20

    Dat was een roerige bad scene kan je wel zeggen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Daar laat ik me niét over uit;-) Maar ik wéét dat jij dit soort dingen het meest mist ….een reden temeer om er héél erg van te geniet en dat doe ik dan ook! XXX

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Jan 29, 2014 @ 07:49:15

    Hilarisch!!!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben dan toch weer héél verrast bij deze actie van de meestal nogal stille Henk, zó leuk dat dat na ruim 52 jaar huwelijk nog kán

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Jan 29, 2014 @ 00:50:34

    En ik sluit me helemaal aan bij:”datzalwel”.

    Rietepietz zegt;

    Voor zover ik jullie ken weet jij ook precies waarover Joke het heeft, uiteindelijk zijn we toch min of meer van dezelfde generatie! Een huwelijk blijft niet vanzelf goed weten we natuurlijk maar je moet het een kans geven en proberen de humor erin te houden.Gelukkig lukt dat ons prima!

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Jan 28, 2014 @ 23:40:49

    Je hebt je er goed uitgedraaid haha… volgens mij zijn jullie wel aan elkaar gewaagd, kan ook neit anders denk ik na zoveel jaren samen.

    Rietepietz zegt;

    En óf we aan elkaar gewaagd zijn, maar toch is Henk niet een type waar je adremheid bij verwacht en daardoor kan hij toch regelmatig verrassen. Zelfs mij nog en dat is wel állerleukst denk ik!

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Jan 28, 2014 @ 23:16:02

    ha, dat is wel iets dat als een hint kan worden opgevat natuurlijk! Maar gelukkig wordt er gepraat voor er direct conclusie`s worden getrokken.

    En toch vind ik ook wel, alles moet en hoort zoveel als maar mogelijk op een vaste plek!

    Rietepietz zegt;

    Behalve een vaste plek hebben bij ons sommige dingen dus ook vaak “een tijdelijke plek”
    Er liggen óók regelmatig dingen op één van de traptreden te wachten tot één van ons beiden naar boven loopt.

    Beantwoorden

  12. datzalwel
    Jan 28, 2014 @ 23:06:10

    Dat vind ik nou leuk. Je hoort zo veel nare dingen van scheidingen en zo. Zo kan het dus ook en ik gun het dus iedereen om op “onze ” leeftijd zo vertrouwd eigen te mogen genieten.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ja vertel mij wat, men geeft elkaar niet meer de tijd naar elkaar toe te groeien en dat is bést heel jammer. Natuurlijk is het ons ook niet alléén maar aan komen waaien maar we zijn ondertussen al zó lang “een eenheid” dat we niet meer op alle slakken zout leggen.Bovendien ga je je op onze leeftijd maar al te goed realiseren dat je méér dan over de helft bent en dat relativeert behóórlijk!
    Het is onwijs leuk dat Henk me soms tóch nog weet te verrassen met dit soort spitsvondigheden en gelukkig kan hij dan weer lachen als ik daarop inhaak.
    Wat missen al die gescheiden mensen toch een hoop hé als je nooit op dit gemoedelijke punt uit kan komen doordat je er al uitgestapt bent bij de eerste hobbels!

    Beantwoorden

  13. Hanny
    Jan 28, 2014 @ 22:56:50

    Jullie zijn een paar apart. Heerlijk die humor.

    Rietepietz zegt;

    Het grappige is dat je het bij Henk meestal niet zo verwacht en daardoor knalt het er dés te harder in 😉

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Jan 28, 2014 @ 22:51:33

    hhahahah geweldig en snel gevonden van je.

    Rietepietz zegt;

    We zijn ruim aan elkaar gewaagd hé, en dan liggen we eçht samen in een deuk!

    Beantwoorden

  15. roadlaura1969
    Jan 28, 2014 @ 21:33:10

    Hahaha, ik vind het een goeie…heel subtiel 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik had natuurlijk heel die achterkant van het blad niet gezien, henk is geen prater maar áls hij iets zegt is het raak;-)

    Beantwoorden

  16. Marja
    Jan 28, 2014 @ 21:32:01

    Twee dikke knuffels voor jullie. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik lig altijd in een deuk als hij met ondeugende pretogen zo onverwacht uit de hoek komt 😉

    Beantwoorden

  17. beauninoblog
    Jan 28, 2014 @ 21:29:49

    Haha, wat een lekker gezellig stel zijn jullie toch! Leuk Riet…

    Rietepietz zegt;

    Henk kan met vlagen zó adrem uit de hoek komen, dat verrast me vaak tóch nog….en dat na ruim 52 jaar huwelijk;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

