kleur bekennen

Onze kledingkasten  krimpen, jazéker…. dat kan hoor, heb je nooit gehoord dat hout  krimpt?  We merken het hier regelmatig doordat er dan  te weinig ruimte is om nieuw gekochte kleding een plekje in de kast te geven.
Vooral Henk heeft daar last van omdat hij altijd moeilijk te strikken om nieuwe kleding te kopen met het gevolg dat er altijd meerdere kledingstukken tegelijk gekocht worden áls  hij gestrikt is.
Nou gebiedt de eerlijkheid me te zeggen  ja dat kost moeite dat zijn kastdeel iets minder ruim bemeten is dan het mijne maar dan kan hij mee leven mits hij de kleding er niet met een schoenlepen in en uit hoeft te wrikken.
Zijn kleding is duidelijk  minder kleurig dan de mijne, en erg licht is het óók al niet in de hoek waar de kledingkasten staan, en zo kost het hem wel eens moeite de juiste broek te vinden tussen de veelal donkere kleuren. Kort geleden kwamen er drie nieuwe broeken bij waaronder een mooie bordeauxrode waar eigenlijk niet al te veel ruimte voor was in zijn kast, geen punt voor Henk die ze, onder het motto “wat niet weet wat niet deert”  gewoon in mijn kast een plekje gaf. Dat kwaad zichzelf straft bleek  een enige tijd  later…….

….wanneer  Henk zich om gaat kleden omdat we naar een verjaardagsfeestje gaan. Hij  wil  de bordeauxrode broek aan met het bijpassende overhemd en vest.
Na enige tijd hoor ik hem mopperend  naar beneden komen; , “mompel mompel ……  broek paste toch goed…… mompel mompel …..snap er niks van…. hoe kan dat nou enz… ” Als hij kamer instapt kijkt hij me verongelijkt aan en zegt:  ik snáp het niet, ik kan toch niet zóveel afgevallen zijn in een paar weken, die nieuwe broek zakt van m’n kont” !
Ik zie metéén wat er mis is en lig in een deuk….hij heeft niet zijn bordeauxrode broek aan  maar mijn steenrode broek en tja… ik héb nou eenmaal “iets rondere vormen” dan Henk.
De broek slobbert om zijn lijf en hij staat er reuze ongelukkig bij te kijken! Het maar aan het slechte licht wijtend dat hij het verschil in kleur niet heeft gezien weten mannen veel van kleur help ik hem snel uit z’n lijden!
Ondertussen heb ik  opruiming gehouden in zijn kast en hangen zijn broeken  weer in zijn kast, dat lijkt me écht beter voor iedereen!

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Melody
    Jan 29, 2014 @ 12:22:58

    jouw logs lees ik (als enige) de laatste tijd alleen als Joop ook thuis is…..
    dat ik daar goed aan doe bewijst dit log…..
    Ik kan het meestal niet laten jouw logs hardop voor te lezen.want het staat garant voor een lach en een traan (van het lachen dus)
    In dit geval een tranenstroom…. Dit is namelijk redelijk herkenbaar….. bij ons is dat ook zo en sinds Joop zoveel is afgevallen delen we onze spijkerbroeken…. al zitten er enkele tussen die toch wel meer voor dames dan voor mannen geschikt zijn.

    Kortom…… bedankt voor deze schaterlach op de woensdagmiddag!!! Mooier kan een middag niet beginnen. ..

    Rietepietz zegt;

    Ik kan me inderdaad herinneren dat jij er óók al eens een verhaal over had en herkenbaarheid is altijd een plus bij logjes schrijven;-)
    Vooral rond de kerstdagen blijken méér mensen mijn logjes in familieverband “tot zich te nemen” en dat is natuurlijk onwijs leuk om te horen. het lijkt soms een onverdiend compliment omdat juist dit soort logje er helemaal vanzelf uitrollen, ik schrijf immers alléén maar op wat er gebeurde, maar ik heb natuurlijk wél dubbel pret, één keer als het “gebeurt” en dan nóg een keer als ik het opschrijf en hier alle reacties zie;-)

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Jan 28, 2014 @ 17:57:28

    Bij ons gaat net nog weer anders. Man heeft een eigen kast, maar ik ben al zo lang ik ken zijn kledingadviseuse. Ik leg altijd de kleren voor hem klaar.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik leg het niet echt klaar maar als ik óók boven ben kijk ik meestal wel mee, hij vraagt ook wel vaak of dingen bij elkaar passen.

    Beantwoorden

  3. isis45
    Jan 28, 2014 @ 16:24:54

    Hihi, ik zie het helemaal voor me.

    Rietepietz zegt;

    Ik was dan weer heel verbaasd dat er geen belletje bij hem ging rinkelen toen de broek veel te ruim bleek;-)

    Beantwoorden

  4. die van de stapels strijkgoed :)
    Jan 28, 2014 @ 06:56:30

    pas wel op he , zodra hij in jou jurk naar beneden komt moet je toch even je vraagtekens er bij zetten!! ??????
    x

    Rietepietz zegt;

    Whahaha… dát zie ik helemaal voor me, het moet niet gekker worden hé!

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Jan 27, 2014 @ 20:52:07

    Je hebt er weer een prachtverhaal van gemaakt. Maar natuurlijk krijgt de man weer de schuld. Als ik de reacties lees, heeft er niemand een spat meelij met die arme Henk. Nou, ik leef met hem mee, hoor.

    Rietepietz zegt;

    Ja hállo Tagrijn…. wié kwam er hier uit de verkeerde kast…Henk toch? Eérst ZIJN broek in MIJN kast hangen en dán MIJN broek er uit trekken zonder dat te merken…. 😉

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Jan 27, 2014 @ 19:46:33

    Ach gossie!

    Hier doet manlief de strijk en opruim en hij vindt het steeds lastiger worden om de kleding in de juiste kast op te bergen. Want wat is nu van mij en wat is van de oudste dochter. Gevolg is dat ik vaak veel kwijt was en dat hij nu dus alles wat hij niet echt kan plaatsen op de badkamer klaarhangt. Dan ruim ik het op.

    Rietepietz zegt;

    O maar dát snap ik dan weer wél! ik heb enige tijd de strijk voor dochterlieg gedaan toen die nog twee teener meiden in huis had.Man en vrouw kennen elkaars spullen dan nog wel een beetje maar “als moeder en oma” weet je niet goed welke “onderbroeken” (als je tanga’s en strings zo kunt noemen) bij welke “dame” horen! T-shirts lukte dan vaak nog wel omdat je dát wel eens ziet dragen maar ondergoed van “meisjes”die allemaal ongeveer dezelfde maat dragen was een rámp, dappere man heb jij. Henk doet best veel in huis maar de was blijft hij af.

    Beantwoorden

  7. ingridblogs
    Jan 27, 2014 @ 19:27:18

    Ik zie het helemaal voor me ….hahha

    Rietepietz zegt;

    Hij treedt voorlopig alleen nog maar in kleine zalen op;-)

    Beantwoorden

  8. kakel
    Jan 27, 2014 @ 17:14:51

    Zal ik jou eens vertellen hoe tolerant ik ben? Dat had je waarscijnlijk niet achter me gezocht. De nette lange broeken van mijn man hangen bij MIJ in de kast, en dan moppert meneer dat ik geen nieuwe collectie kan aanschaffen omdat de kast te klein is. Ik zeg dan maar een woord en dat is voldoende: kringloopwinkel. Nou, dan is ie mijn vriend weer hoor!

    Rietepietz zegt;

    Oeps…. hier is ( volgens Henk) het probleem dat ik teveel kleding van mezelf bewaar en dat is best wel een beetje waar , er hangen dingen bij waar ik allang niet mee in kan maar ja…. wat niet is kan toch nog komen? Zucht…. ik moet nódig weer ens gaan hozen in de beiden kasten…jákkes!

    Beantwoorden

  9. powerpointgreetje
    Jan 27, 2014 @ 15:53:53

    hahaha……. die is goed, erg leuk geschreven Riet

    Rietepietz zegt;

    Ja Henk wil nog wel eens voor grappige logjes zorgen, hoef er verder niets aan te doen ,alleen maar opschrijven;-)

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    Jan 27, 2014 @ 15:36:10

    Haha geweldig. Een zwager van me is ooit op stap geweest met de winterjas van zijn vrouw, ze hadden allebei een donkerblauwe lange jas. Na ontdekking vond hij dat de jas inderdaad wat vreemd aangevoeld had. Ze waren wel ongeveer van hetzelfde postuur.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha , Prachtig verhaal van je zwager, het zou Henk ook makkelijk kunnen gebeuren!Mannen zijn gewoon slecht in het “aanvoelen” van kleding en ze herkennen het ook vaak niet , zeker als het nog vrij nieuwe kleding is. Dat snap ik écht niet…. !

    Beantwoorden

  11. beauninoblog
    Jan 27, 2014 @ 14:22:36

    Grappig. Jammer dat je er inderdaad niet even snel een foto van hebt gemaakt!

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat hij dát toch niet heel leuk had gevonden op dat moment;-)

    Beantwoorden

  12. Leo's mening
    Jan 27, 2014 @ 10:24:54

    Zou hier echt niet kunnen, broeken van vrouwlief krijg ik echt niet aan, laat staan dicht. Nee, wij hebben ook strikt gescheiden opslagplekken, maar bij mij verdwijnen nog wel eens wat kledingstukken in de opslag t.b.v. de wisselende seizoenen. Als vrouwlief een koffer ergens heeft opgeslagen of zo, en niet meer zo goed weet wat daar in zit. Dan neemt ze aan dat het haar winterkleding is, maar is het de mijne. En koop ik bij gebrek aan wintershirts een paar nieuwe….En zo krijg je vanzelf ruimte te kort in huis….

    Rietepietz zegt;

    Goed systeem van Tru, ik ben meestal te lui om een deel van de kleding echt weg te ruimen, hoogstens met dikke winterjassen. In principe hebben wij ook ieder een eigen kast maar als die van Henk te vol wordt wil hij nog wel eens wat spullen in de mijne smokkelen i.p.v. even te kijken of er dingen weg kunnen en of er niet teveel lege hangers tussen hangen die natuurlijk óók ruimte vragen. Of hij maakt een “inloopkast “van het kamertje waar ik de was altijd strijk door alles op hangertjes aan de deur of sleutels van kast te hangen.

    Beantwoorden

  13. Blog Zonder Naam
    Jan 27, 2014 @ 09:48:20

    Dit komt me zo bekend voor: Ik ben kleiner dan mijn man… qua taillemaat scheelt het niet veel. En als hij dan een pasgewassen werkbroek uit de wasmand haalt staat hij met regelmaat te foeteren dat de broeken te heet gewassen zijn (Te kort wil zeggen MIJN broek aan getrokken, mijn naam staat in de broekband geschreven, maar daar wordt niet naar gekeken) Offe….. Waarom zit de ritssluiting van mijn broek verkeerd? Kun je nu nooit fatsoendelijk een andere rits in gulp zetten? Ja, maar je hebt MIJN broek aan, dat is een damessluiting, dus die zit andersom.
    En wat te denken van: Waarom koop je zulke truien voor me? Er zit geen boord aan en die frummels die op staan en eraan hangen…… Wat is daar de bedoeling van? Nou lieverd, dat frummeltje aan de rits betekend dat je mijn nieuwe werktrui aanhebt, die van jou liggen al in de kast! Zonder frummels en met boord!
    MANNEN!!!!
    En nu is hij van de week jarig en krijgt hij als cadeau nieuwe kleding! Weer iemand blij gemaakt die niet van shoppen houdt.

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, wij zijn ongeveer even lang maar Henk is wat slanker dan ik maar kán net zo reageren als jouw man, “raar dat die rits verkeerd zit” i.p.v. “goh ik heb blijkbaar een verkeerde broek te pakken ”
    Volgens mij interesseert kleding mannen meestal voor geen meter! Meestal ruim ik het zélf in zijn kast want anders krijg je dus dit soort vreemde dingen;-) Na een nieuw seizoen is hij meestal aangenaam verrast om kleding terug te zien , “o ja , dat heb ik óók nog” want mannen herkennen vaak hun eigen kleding niet!

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Jan 27, 2014 @ 09:48:08

    Haha dat had ik willen zien!
    Mijn man is ook zo, meestal leg ik klaar wat hij aan “moet”, hij gaat gerust in zijn werkkleding naar een verjaardag 😉

    Rietepietz zegt;

    Herkenbaar , Henk vraag ook meesstal wel “wat zal ik aan doen, ook dit keer maar ja, als hij dan de verkéérde kleur broek pakt , en óók nog eens niet de zijne schiet het niet op natuurlijk!

    Beantwoorden

  15. John
    Jan 27, 2014 @ 09:41:00

    Hahahaha Toch heel simpel op te lossen. Ik heb led lampjes in de kast gemonteerd die donker staan.
    Zo heb ik altijd zicht op wat ik zoek, en pak daardoor altijd het juiste kledingstuk.

    Rietepietz zegt;

    Ja daar zég je zo iets….goed plan, nooit eerder aan gedacht en in de zomer is het niet zo nodig dan denken we er weer niet aan;-)

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Jan 27, 2014 @ 07:13:06

    voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit hoor. Als het een beetje past ben ik al tevreden.

    Rietepietz zegt;

    Het maakt Henk ook niet héél veel uit maar hij heeft toch zijn voorkeuren, maar in dit geval paste mijn broek hém dus niet;-)

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Jan 26, 2014 @ 23:52:37

    Wat weten mannen van kleuren? Pas op Riet, ik was schilder van beroet!
    En in zo’n rode broek zou ik niet eens begraven willen worden.

    Rietepietz zegt;

    Nou Henk was drukker,óók een beroep waarvoor je niet kleurenblind mag zijn,hij h;ad dus beter kunnen weten, maar ja!
    Ik denk trouwens dat Henk ook liever niet dóód gevonden wil worden ion die broek,hij hoopt ‘m nog lang met plezier te dragen en het staat hem goed. De rechter broek van het plaatje dan , de linker is inderdaad niet geweldig voor een man van zijn leeftijd .

    Beantwoorden

  18. gewoonanneke
    Jan 26, 2014 @ 23:15:12

    Zie het zo voor me haha, ach die man. Nou ja zijn jullie toen unisex naar het feestje gegaan 😉

    Rietepietz zegt;

    Nee dat niet, als het éven kan draag ik voor feestjes liever een rok/jurkje. In het gewone leven is het meestal de broek omdat ik éigenlijk niet met een elegant schoentje uit de voeten kan. Met de schuiten die ik draag is een rok géén gezicht e3n dat is best wel jammer!

    Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    Jan 26, 2014 @ 22:54:41

    ah, weer iets waarbij ik denk dat het toch wel fijn is om alleen te wonen. Je moet toch werkelijk ook overal aan denken als je samenleeft!

    Rietepietz zegt;

    Ja zo is dat alleen wonen hééft behalve nadelen óók voordelen, maar ik weet niet beter omdat we al zólang samenwonen!

    Beantwoorden

  20. Spinnetje
    Jan 26, 2014 @ 22:44:30

    hahahaha…ik zag het helemaal voor me…de bungelende broek.
    Ik doe toch iets verkeerd…manlief en ik delen ook een kast, alleen is zijn gedeelte beter gevuld dan de mijne…hmmm

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk doe jij juist iets goéd, ik wacht altijd veel te lang met kleding wegdoen en daardoor hangt er nogal wat kleding die ik éigenlijk allang niet meer draag.

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    Jan 26, 2014 @ 22:31:25

    Geweldig, ik zie dit helemaal voor mij 🙂

    Rietepietz zegt;

    Henk was in ieder geval reuze opgelucht dat hij niet een paar kilo was afgevallen;-)

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jan 26, 2014 @ 20:01:56

    Met drie kleurenblinde zonen is dit een feest van herkenning. Maar waarom is er geen foto gemaakt toen Henk in jouw broek verscheen?

    Rietepietz zegt;

    Ja stóm natuurlijk, hélemaal niet aan gedacht en ik weet eigenlijk niet of hij dat goedgevonden had;-) Nu heb ik mezelf uit moeten sloven om zélf broeken te tekenen en ik teken al niet zo best!

    Beantwoorden

  23. Hanny
    Jan 26, 2014 @ 19:41:36

    Heerlijk verhaal Rietepietz! ’t Is wat. Mannen en kleuren. Hier in huis loopt er eentje rond die het verschil tussen rood en oranje niet weet. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Henk dus óók niet blijkbaar;-) Het verschil zal wel zitten in het feit dat wij vrouwen meestal de wasbehandeling in handen hebben en daardoor beter de verschillen in de broeken zien.

    Beantwoorden

  24. Marion
    Jan 26, 2014 @ 19:41:26

    Haha, wat een mop.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik snap het niet maar mannen hebben daar vaker last van , iedere spijkerbroek is hetzelfde voor ze ! Is vroeger ook al vaak gebeurd want spijkerbroeken is helemáál lastig om het verschil te zien. Doordat ik ze altijd was en strijk zie ik de verschillen veel beter!XXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

