sprookjes….

Ja sorry hoor,  hier moet ik me als hond toch écht nog even in mengen al ben ik op dit moment alweer bij m’n eigen mensenteefje thuis!
Moest ik in een vorig verhaal lezen dat mijn oppas teefje móe was, te moet om jullie een verhaaltje te vertellen…… en ze wekt de indruk dat ze zo moe was van de aanwezigheid van “mijn hondenpersoontje” !
Wáánzin natuurlijk….  ik ben al dik tevreden met een half uurtje wandelen per dag en dan nog drie korte  plaspauze’s…. nou dúidelijk geen dagtaak toch?
Kijk  dat sprookje kan ik wel even doorprikken,
Ik werd drie dagen lang in alle vroegte in de auto geladen en meegenomen naar een  grote loods achtige ruimte waar mijn kussen onder een tafel werd gelegd en mij  gesommeerd werd dáár maar te gaan slapen!

eyraslaapt

Toegegeven, het is natuurlijk wel zo dat ik thuis óók urenlang lekker lig te pitten  maar wat ik hier dan weer meemaak…….zie je die stapels papier op de tafel liggen?
Die waren aanvankelijk nog dubbel zo hoog en het oppasteefje  loopt de héle dag langs die stapels …en dus vóór m’n neus te draaien. Stap..stap..stap…stap enz. naar rechts en als ze daar dan eindelijk is gaat ze weer stap…stap…stap enz. naar links. Vergaren noemt ze dat, en op een ander deel van de tafel boven m’n hoofd  hoor ik dan steeds een ferme klap….!
Ik heb me laten vertellen dat er dan, samen met een omslag 4 nietjes in zo’n klein stapeltje geslagen worden ….en dan zéggen ze “ga maar lekker slapen”. Geloof me, ik droom over de meest verschrikkelijke dingen als ik eindelijk slaap.
Natuurlijk  wórdt er wel tijdig een wandeling gemaakt  maar dat gebeurt in een grote zandbak  die ze strand noemen, tel uit je winst  want dáár is niks te snuffelen met dat zoute water dat ieder luchtje wegspoelt.
Wat ik duidelijk wil maken is ….van mij kán ze niet moe geweest zijn maar dat gedrentel de hele dag  voor m’n neus maakte mij al moe…laat staan haar!
Hoorde ik haar ook nog zeuren dat typen best wel lastig is als de vingers stijf zijn van al die duizenden velletje klemvast beetpakken maar ja … dát doet ze zelf hoor, ik lig er niet meer wakker van en  ben weer terug bij m’n mensen teefje, tot ziens. (hoop ik)
P.S. Als ze nog méér typefouten maakt dan anders komt dat óók niet door mij maar door  dat gerommel met dat papier!

eyraslaapt1

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leidse Glibber
    Jan 18, 2014 @ 21:09:12

    Dat gedribbel heen en weer daar wordt je doodziek van.

    Eyra zegt;

    Preciés, en ik wás natuurlijk pas heel ziek geweest dan kun je daar slecht tegen!

    Beantwoorden

  2. ingridblogs
    Jan 18, 2014 @ 20:02:20

    Arme beest 😉

    Eyra zegt;

    Dat doet me goed ,al ben ik niet écht zielig natuurlijk!

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Jan 18, 2014 @ 09:46:15

    Zo’n kussen slaapt toch heerlijk? Ongeacht waar het ligt. Als je maar kan slapen. Dat is het belangrijkst. En mensen die het druk hebben? Nou, die leven 😀
    Beter druk dan niets te doen hebben en achter de geraniums zitten. 🙂

    Eyra zegt;

    Ja dat hoor ik ze hier óók altijd zeggen…maar ondertussen praten ze mij een schuldgevoel aan;-)

    Beantwoorden

  4. Melody
    Jan 18, 2014 @ 00:34:08

    Tja Eyra….. we willen je wel bijvallen met hondensteun maar dat helpt weinig op deze afstand….

    Als wij op iets mopperen zegt ons teefje altijd: ‘niet klagen maar dragen jongens, een mensenleven gaat niet over rozen dus waarom zou een hondenleven dat wel mogen?’ En tja hier hebben wij geen antwoord op, althans geen zinnige…. dus we laten het maar zo….Leven, menselijk of hondelijk, is nu eenmaal geven en nemen. En toch mogen wij niet mopperen, vind je wel?

    Hou je haaks ouwe reus, low five Noah en Brego

    Eyra zegt;

    Ach, ik klaag ook niet écht hoor, maar ja ik wil toch niet op m’n naam hebben dat ik een stel bejaarden uitput…dat doen ze écht zelf hoor!Als ik wandel hoeven zij zich niet uit te sloven… dan kunnen ze genoeg even uitrusten terwijl ik snuffel…toch? Wie heeft hier nou een hondenleven;-)

    Beantwoorden

  5. Rebelse Huisvrouw
    Jan 17, 2014 @ 19:48:14

    Fijn dat je weer lekker in je eigen huisje bent Eyra en goed dat we de waarheid nou eens echt kennen. Zo zie je maar: je moet een verhaal altijd van 2 kanten horen! Rust maar lekker uit!

    Era zegt;

    Je weet wat ze zeggen over logéés en verse vis…. 2 weken logeren is best wel veel! Maar geen kwaad woord over m’n logeerroedel hoor, ik corrigeer ze gewoon even waar het niet helemaal duidelijk was , ze corrigeren mij toch óók als het nodig is?-)

    Beantwoorden

  6. Truus
    Jan 17, 2014 @ 19:38:30

    Haha, Eyra, je statement is me helemaal duidelijk hoor.
    Gelukkig ben je nu weer bij je eigen teefje, kan je weer bijkomen van alle ‘drukte’. 😉

    Eyra zegt;

    Ja zo is dat, duidelijkheid vóór alles!
    Ik geniet wél hoor, weer lekker m’n eigen stekkie al was het alles bij elkaar niét slecht bij het oppasteefje;-)

    Beantwoorden

  7. Wieneke
    Jan 17, 2014 @ 16:26:32

    Wat ziet je vachtje er nog mooi uit, lieve Eyra.

    Eyra zegt;

    Nou het is eigenlijk niet meer een echte Cairn vacht, tegenwoordig wordt ik keurig geknipt bij de hondenkapper terwijl ik vroeger altijd “geplukt”werd. Maar dat verdraagt de huid van oude hondjes meestal niet meer. Als ik pas geknipt ben geneer ik me dood, dan is alles zó eng glad, maar gelukkig zit er ondertussen alweer wat meer model in.

    Beantwoorden

  8. minoesjka2
    Jan 17, 2014 @ 15:58:02

    Ja, Rietepietz ……… nu komt toch de waarheid maar weer boven tafel dankzij Eyra. Maar om eerlijk te zijn zou dit mens er ook moe van zijn en oppassen op Eyra en allemaal krantjes in elkaar zetten ………. was hard werken zeker Rietepietz 🙂

    Rietepietz zegt;

    ja daar heb je de gruwelijke waarheid;-) Het is gelukkig heel goed te combineren maar ja, natuurlijk is het soms wel even moe worden,moet kunnen hoor!

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Jan 17, 2014 @ 15:28:21

    ’t Is toch wat allemaal dat gesol met de dieren hier. Als ik dan Bzn lees moet je toch nog blij zijn hoor. Beter onder een tafel als in een natte stal waar je dan ook nog ’s nachts wakker gehouden wordt. Maar gelukkig is het weer goed gekomen met jullie.
    Groetjes.

    Eyra zegt;

    Nét wat je zegt, ik las het óók net! wat een gedoe in zo’n stal hé! En dan die dierendokter steeds, ik weet nu zélf hoe dat in de papieren kan lopen als je met de dierendokter te maken krijgt dus daar staan weer een aantal koeien hun kostelijke melk te produceren om de rekening te kunnen betalen, schiet niet op voor die boerin denk ik. En mijn mensen teefje had nog een paar lieve sponsors, zal de boerin waarschijnlijk niet bij de hand hebben!

    Beantwoorden

  10. cornma
    Jan 17, 2014 @ 11:40:54

    Begrijp ik het nou goed? Zeg je nu dat oppasteefje een beetje heeft gejokt over de oorzaak van haar vermoeidheid? Dat kan ik gewoon niet geloven! Ik denk dat ze alleen een paar details heeft weggelaten. Ze was natuurlijk veel te moe om zich alles precies te herinneren. Dat zal het zijn. In ieder geval ben jij nu weer thuis bij je eigen mensenteefje, daar kun je alle rust pakken die je nodig hebt. Dat geeft oppasteefje ook weer wat extra rust. Gezellig was het wel, toch?

    Eyra zegt;

    Waarschijnlijk heeft ze inderdaad veel wegelaten om niet teveel op die toetsen te hoeven rammelen.Maar ze had toch even kunnen vragen of ik het over wilde nemen, dat doe ik vaker! Gewoon geen excuus om dan maar te weing informatie te geven. maar ik vergeef het haar natuurlijk wel omdat ze verder wel goed voor me gezorgd hebben én reuze lief zijn!
    Maar weer thuis is óók fijn hoor!

    Beantwoorden

  11. Boerin Zonder Naam
    Jan 17, 2014 @ 10:40:53

    Mooooh…. sta ik hier met een stuk stro in mijn bek op knopjes te drukken, omdat mijn vrouwtje dit televisietje voor mijn neus houdt. Schrijf jij maar aan die hond terug zei ze. Nu ben ik dus een koe en ik zo niet weten wat ik aan een hond moet vertellen…… Nou ja dat die tweebeners rare beesten zijn.
    Gisteravond tot laat toe hield en ze me wakker omdat één van mijn vriendinnen moest bevallen. Of dat dat zo’n lekker klusje is als een mens tot zijn oksels in je baarmoeder hangt te wurmen om een kalf goed te leggen. Dat doen wij toch ook niet bij hun… Maar goed, moest de dierendokter weer komen omdat dat kalf niet goed gedraaid kon worden en uiteindelijk toch nog wel lukte voordat de dierendokter er was. Wordt er weer zo’n klein rund geboren dat je blerend uit je slaap houdt. Nou leg je dan uiteindelijk lekker in je stro……. Komt het vrouwtje zo tussen 4 uur en half 5 (we hebben een klok en een radio in onze stal) ons weer wakker maken…. We kregen wat lekkers, daar wil je dan weer wel wakker voor worden (we geven ze dan stront tot dank)…. Maar Anky had buikpijn en daar was ons vrouwtje niet blij mee, want toen kwam de dierendokter weer. En dan dat gefriemel aan je uier twee maal op een dag. Wij koeien hebben het ook niet makkelijk hoor. Vorige weekend werd een van mijn collega’s nog geopereerd van achter, nadat ze een kalf geworpen had. Word je afwateringuitgang half dichtgenaaid. Dat kunnen alleen mensen verzinnen! Jij mag tenminste nog naar het strand, en wij moeten van de nattigheid binnen blijven… Een hondenleven is zo slecht nog niet!

    Eyra zegt;

    Nou koeienbeest, je weet bést wel hoe je een boeiend stukkie moet schrijven! dat was dus afzien in de stal maar ja, dat krijg je ervan als er tevéél “van dattum” gedaan wordt! Daarom ben ik al heel jong gesteriliseerd. Een net voor voor je binnenboel slopen, zodat je geen nageslacht meer kunt krijgen en als ik deze verhalen zo hoor is dat nog niet zo’n slechte oplossing.
    Voordeel is dat de boel daar van binnen niet meer “verrampeneerd” kan worden door slechte bevallingen. Dat strand is trouwens niet zo mijn ding hoor, ik loop liever in een weiland of bos ,daar kun je véél meer lekkere luchtjes snuffelen. Voor dat “mensen teefje” van jou trouwens ook geen lolletje om steeds holletje nacht de stal in te moeten duiken ….of eh… loopt daar nog een leuke boerenknecht rond?
    Ik hoop dat je nu eindelijk een paar rustige nachten kunt hebben want al die onrust is natuurlijk ook niet goed voor “je werk”, hoe kun je nou zonder rust voldoende melk aanmaken! Sterkte dan maar in de stal!

    Beantwoorden

  12. Marion
    Jan 17, 2014 @ 09:28:34

    Nou Eyra, volgende keer moeten ze je maar het dierenasiel brengen, maar daar word je niet zo verwend als bij je oppas teefje vrees ik.
    XXX

    Eyra zegt;

    Nee géén asiel, dat zie ik niet zitten hoor met al die andere blaffers om me heen!
    Ik “behelp”me wel met het oppasteefje en pas me dan wel een beetje aan;-) XXX

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Jan 17, 2014 @ 00:08:44

    Ik blijf er van overtuigd dat een hond maar een hondenleven heeft!

    Rietepietz zegt;

    En op sommige punten zou je dan misschien nog bést zo’n hondenleven willen hebben;-)

    Beantwoorden

  14. Terrebel
    Jan 16, 2014 @ 23:52:40

    Arm dier!

    Rietepietz zegt;

    Zeg dat wel, nét voor de hemelpoort wweggesleept …heeft tie dát weer;-)

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Jan 16, 2014 @ 23:33:32

    En als je leest is het net alsof er tegen je gesproken wordt. Met allerlei omgehaalde woorden, waarvan ik het plots knap vind dat het allemaal overkomt. Toch gaat het mijn fantasie te boven.

    Rietepietz zegt;

    Misschien moest ik je dan maar eens uitnodigen om “en dagje mee te lopen”, zodat er meer een voorstelling van hebt;-) De meeste mensen vinden het dodelijk saai werk en er is ook nauwelijks personeel voor te vinden.Maar ik doe het graag en vind het leuk werk, nou ja, ik heb wel meer afwijkingen;-)

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Jan 16, 2014 @ 22:35:34

    Wat een schatje en ik denk zomaar dat ie gelijk heeft ook 😉
    Ik moest vroeger altijd de raadsverslagen zo bij elkaar zoeken, alles uitleggen op lange tafels,pfff wat een werk zeg.

    Rietepietz zegt;

    Zeker wéten, ik heb geen hánden meer;-) Wij zijn dit soort werk wel gewend en vallen niet direct om van een paar duizend keer dezelfde handeling maar een enkele keer is het vaak achter elkaar bingo.

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Jan 16, 2014 @ 22:00:24

    Eyra, gelukkig dat je uit de klauwen van je oppasteefje bent ontsnapt. Dat is toch geen leven voor een hond, om je dagen te moeten slijten onder zo’n volgepakte tafel. Je mag blij zijn dat die niet is doorgezakt. Je moet er toch niet aan denken wat er dan met je zou zijn gebeurd. Gelukkig dat je nu weer bij je mensenteefje bent.

    Eyra zegt;

    Nou het is wél een tafel van dik metaal, die zakt niet zo gauw in maar toch…. dat gedraai voor m’n slaperige hoofd, je zou er zeeziek van worden.Gelukkig slaap ik makkelijk maar soms liepen er ándere mensen rond die me wakker maakten omdat ze dachten dat ik de zwabber was….nou vráág ik je ,lijk ik op een zwabber..? O …vind je?

    Beantwoorden

    • Hanny
      Jan 18, 2014 @ 22:35:49

      De mensen die dat dachten, moeten nodig naar de opticien voor een oogmeting. Hoe komen ze erbij Jij ziet er absoluut niet uit als een zwabber.

      Rietepietz zegt;

      Vind ik óók niet ,maar ja , maak dat een mensenreu maar eens duidelijk!

      Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    Jan 16, 2014 @ 21:49:36

    jullie maar werken en die hond slapen en klagen dat het te lawaaierig is. Stank voor dank !

    Rietepietz zegt;

    Precies… en wij maar de lékkerste bakjes voer voor het beest kopen, nou ja, hij was heel ziek geweest dus we gunnen het ’t beestje wel!

    Beantwoorden

  19. roadlaura1969
    Jan 16, 2014 @ 21:40:44

    Goed zo Eyera Woef maar van je af ….jouw wat de schuld geven en je onder de tafel vegen en dan dat geschuifel voor je snoet, het geklap dat pijn aan je oren doet, nou je bent lekker thuis….nu lekker bij slapen 😉

    Eyra zegt;

    Nee dat kun je rustig aan mij overlaten hoor, ik laat wel horen wat ik er van vind.Maar nu ben ik weer lekker gewoon thuis en daar ben ik heel blij mee, eigen mand is de beste stand!

    Beantwoorden

  20. tagrijn
    Jan 16, 2014 @ 20:47:33

    Ik ben blij voor dat dier dat dat gesol nu eindelijk afgelopen is. Die mensen doen maar. Alsof ze zelf zullen pitten in een vreemd bed… Maar dat vragen ze zich niet af natuurlijk.

    Eyra zegt;

    Kijkt hier spreekt een kenner, want inderdaad, hier “lusten de honden geen brood van”!

    Beantwoorden

  21. Marja
    Jan 16, 2014 @ 20:36:50

    Kijk, hier hebben we nou wat aan. Eindelijk een verslag van de werkelijkheid. Geen snuffelig nieuws, geen takken die uit het hoofd groeien. Nee, het is ons helemaal duidelijk. De oppassers ploeteren zich door kilo’s papier heen en laten jou daar ook nog eens op een zeer gevaarlijk plekje onder die tafel liggen. Het moest verboden worden. Wat dapper dat jij je hier doorheen hebt geslagen. Je bent een superhond!

    Eyra zegt;

    Ja het moest maar eens gezegd worden, en nu ze zélf toch zere handjes heeft zag ik m’n kans schoon.Lag ik nét lekker te slapen wappert er zo’n velletje papier over m’n snuit…. je schrikt je toch een rattenstaart?
    Maar wie weet , als ik genoeg tijd van leven heb kom ik hier nog wel eens terug om te zien of ze haar leven betert!

    Beantwoorden

  22. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Jan 16, 2014 @ 20:27:24

    Einen schönen Abend, Wolfgang 😆

    Rietepietz zegt;

    Dat gaat vást wel lukken Wofgang, van het zelfde!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

