te moe….

Ja wéét je toch, ik denk  vaak in spreekwoorden en het eerste spreekwoord dat er na een dag “een slag in het rond werken”  in me opkomt is….;

“Na gedane arbeid is het goed rusten”

clipart_slapen_animaatjes-241

Niet alleen voor mij natuurlijk want als er géén, of maar een kort logje staat kunnen jullie óók een keer met de kippen op stok zodat we morgen weer allemaal zo fris als een hoentje zijn! Welterusten……..ZZzzzz,,,,ik probeer niét te snurken! Doe jij dan een beetje zachtjes met de deur als je weggaat?

kippen

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Jan 19, 2014 @ 10:42:27

    Bij toeval krijgen de lezertjes de komende dagen ook wat kortere verhaaltjes te lezen. Had meer met onderwerp dan fysieke conditie van doen…..haha!

    Rietepietz zegt;

    Nou ja je weet het hé, de boog kan niet altijd gespannen staan;-)

    Beantwoorden

  2. Truus
    Jan 17, 2014 @ 19:46:10

    Ik slaap meestal wel goed. Alleen jammer dat het soms even duurt voordat ik slaap… ;-(
    Vanavond gaat het vast wel lukken na een uur stevig frisse lucht happen met een asielhond. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat beestje boft maar weer en voor jou zal het inderdaad wel helpen om snel in slaap te vallen!
    Ik kijk altijd TV ,dan ben ik zó onder zeil;-)

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Jan 16, 2014 @ 19:50:36

    Kijk die kippetjes eens gezellig bij elkaar op stok zitten. Hopelijk hebben ze niet teveel gekakeld vannacht 😉 FF je eigen batterijen opladen, Rietepietz. Neem er alle tijd voor! liefsliefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor, ze hebben zich rustig gehouden maar gelukkig dat de haan me wel op tijd weer wakker maakte zodat ik geen gat in de dag sliep! Gelukkig heb ik nog wel voor vervanging kunnen zorgen voor een volgend logje;-)

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    Jan 16, 2014 @ 11:07:14

    Nu met de volle maan achter de rug hoop ik dat ik mijn ritme enigszins weer terug krijg *nee ben net nog geen weerwolf geworden* 😉
    Ik denk dat beetje moe is niet leeftijds gebonden jullie doen mij vaak nog wat voor, dan zit ik ben rode wangetjes *nee niet van inspanning* van schaamte !

    Rietepietz zegt;

    Ppffrttt… Gelukkig, ik schrok al;-) Ik heb de maan niet zo in de gaten gehad maar wie weet!
    Nee iedereen is wel eens moe natuurlijk óók jonge mensen! Niet schamen hoor,hier staat de boog óók niet altijd gespannen, wij maken nooit geen lange dagen meer zoals vroeger. Na half 4 doen we helemaal niéts meer !

    Beantwoorden

  5. Redstar
    Jan 16, 2014 @ 08:22:45

    Ik ben al even wakker en het duur nu nog wel even eer ik in bed kruip, maar het kan gewoon heerlijk zijn om lekker onder de wol te gaan liggen.
    Nog even de tv aan voor het nieuws, en dan snurken maar. 😀

    Rietepietz zegt;

    Wij worden altijd wakker bij het nieuws, ben je metéén goed wakker meestal! Maar wij staan minder vroeg op dan jij;-) Op dit moment is het een beetje slijtageslag geloof ik maar ja, altijd beter dan achter de uitgebloeide geraniums zitten toch?

    Beantwoorden

  6. Melody
    Jan 15, 2014 @ 23:09:25

    Allereerst hoop ik van harte dat Klaas Vaak jouw adres met grote regelmaat (het liefst dagelijks) weet te vinden, in tegenstelling tot mijn adres 😉 En dan wens ik je natuurlijk eveneens van harte toe dat zijn slaapzand ook veel verkwikkingszand bevat want als je het zo ‘hondsdruk’ hebt heb je je energie meer dan nodig, al was het alleen maar om de verrichtingen van je kleinzoon goed en actief te kunnen blijven volgen. En bij voorkeur dan een beetje energie extra om dat ‘stokoude’ hondje te kunnen blijven bijbenen.

    Ohja en tijdens de slaap natuurlijk ook ‘very sweet dreams!’

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig is Klaas Vaak hier een goede bekende , een héél enkele keer strooit hij niet kwistig genoeg en blijft er een stukje nacht over wanneer ik wakker wordt maar dat mag geen naam hebben.
    Maar het blijft hier áltijd allemaal tegelijk te komen, dus zodrá de hond er is meldt zich onmiddellijk óók de drukkerij met een tijdrovende klus en januari is een maand met 6 verjaardagen …máár, met Klaas Vaak erbij lukt het allemaal wel 😉

    Beantwoorden

    • Melody
      Jan 18, 2014 @ 00:29:00

      nou Klaas Vaak mag dan wel niet mijn adres kennen maar hopelijk wel mijn mailadres waarin hij kan lezen dat ik hem vriendelijk doch dringen vraag mijn portie slaapzand bij jou te droppen 😉

      Rietepietz zegt;

      Klaas heeft z’n best gedaan deze week hoor;-)

      Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Jan 15, 2014 @ 19:32:53

    En, al wakker? 😉

    Rietepietz zegt;

    Wel geweest in ieder geval maar wéér flink “de beest uitgehangen en dus alwéér aan een flinke tuk toe!

    Beantwoorden

  8. cornma
    Jan 15, 2014 @ 19:17:49

    Je bent natuurlijk nog steeds een jonge blom, maar ook (juist) jonge blommen hebben hun acht uur slaap nodig. Pas goed op jezelf.

    Rietepietz zegt;

    We hebben onszelf,zowel gisteren als vandaag, als “jonge honden”gedragen en tja… dan houdt dan in de vroege avonduurtjes wel op ja;-)

    Beantwoorden

  9. ingridblogs
    Jan 15, 2014 @ 19:09:59

    Lekker slapen en morgen weer gezond op….

    Rietepietz zegt;

    Ik ben er inderdaad alwéér aan toe;-)

    Beantwoorden

  10. Aukje van Rossen
    Jan 15, 2014 @ 18:06:30

    Keek net weer eens naar the Bold, wat een gesnotter zeg 🙂
    Geloof dat ik nog liever naar jouw eventuele gesnurk luister.

    Rietepietz zegt;

    Ja logisch …. wie kijkt er nou “soap’s als ie mij kan horen snurken;-)
    Ik hoop dat het na vandaag iets rustiger kan slapen en je veiliger kunt voelen thuis.Ik moest aan je denken vanmorgen,nou ja ,dat doe ik wel vaker hoor;-)

    Beantwoorden

  11. isis45
    Jan 15, 2014 @ 14:58:04

    Ik hoop dat je inmiddels weer uitgerust wakker bent geworden.

    Rietepietz zegt;

    Ja ik wás wakker en uitgerust…. wákker ben ik nog. uitgerust niet meer want het was nét zo’n dag als gisteren en dus ben ik wéér moe, maar dat is niet erg hoor!

    Beantwoorden

  12. Blog Zonder Naam
    Jan 15, 2014 @ 10:15:37

    Goed idee….. Ik krijg ineens ook enorm veel zin in een tukkie…..

    Rietepietz zegt;

    Daar kan ik me iets bij voorstellen, volgens mij moet jij het met véél minder slaap stellen dan ik! Gelukkig ben je nog een stuk jonger dan ik dus dan kan dat meestal wel!

    Beantwoorden

  13. Marion
    Jan 15, 2014 @ 09:13:25

    Het word tijd dat je het wat kalmer aan kan doen, sterkte voor vandaag.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Het blijft deze week wat hectisch en dat was tamelijk onverwacht maar gelukkig heb ik “onze donderdag”vrij kunnen houden dus… tot morgenXXX

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    Jan 15, 2014 @ 06:46:11

    we moeten nu en dan gas terugnemen om weer sterk en fit te worden. Wel te rusten dus !

    Rietepietz zegt;

    Dat doen we zéker hoor, op onze leeftijd wordt je vanzelf teruggefloten als je daar niet op let!

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Jan 14, 2014 @ 23:51:50

    Wat ik de laatste tijd heb weet ik niet, maar ik kan me toch slapen!
    Ga ik om half twee naar bed en dan word ik ’s morgens om half negen pas wakker!
    Best vervelend, want onze vis (Ranja) rekent er op dat ze het eten om acht uur krijgt.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, dat is dan nog maar precies 7 uur slaap, dat is niet overdreven toch? Wij slapen meestal wel tegen de 8 uur per nacht, wél op een iets andere tijd dan jij, maar dat is gewoon het verschil tussen ochtend en avondmens.
    Grappig dat vissen óók een vast ritme hebben, onze kleinzoon heeft er óók twee en die weten precies wanneer hij ze komt voeren.

    Beantwoorden

  16. beauninoblog
    Jan 14, 2014 @ 23:35:10

    Ledigheid is des duivels oorkussen.
    Nee, dat is geen leuke. Slaap lekker Riet en bedankt voor je lieve woorden steeds.

    Rietepietz zegt;

    Nou wélk kussen het was kon me niet schelen als er maar op geslapen kon worden, was bekaf!
    Ik leef met je mee en ben heel blij dat je toch wat troost en steun vindt bij alle reacties!

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Jan 14, 2014 @ 23:34:25

    Ik ga niet met de kippen op stok maar daarvoor slaap ik wel wat langer door. als je je rust maar krijgt hé. Slaap lekker voor nu.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad , ik heb m’n kleine 8 uur slaap wel nodig maar ben ochtenmens, meestal lig ik rond 11 uur plat maar gisteren was dat dus vroeger en vanavond waarschijnlijk een herhaling van de voorstelling!

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Jan 14, 2014 @ 23:25:03

    een hele goede nachtrust toegewenst, liefs Greetje

    Rietepietz zegt;

    is gelukt, als een blok geslapen en weer vroeg op omdat er alwéér gewerkt moest worden, ben dus alweer moe;-)

    Beantwoorden

  19. gewoonhanny
    Jan 14, 2014 @ 23:09:28

    Inmiddels zul je wel onder zeil zijn. Slaap lekker. Droom zacht!

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad wél gedroomd ….. was op zoek naar de WC…gelukkig wél wakker geworden vóór ik ‘m gevonden had want anders gebeuren er ongelukken;-)

    Beantwoorden

  20. Petra
    Jan 14, 2014 @ 23:00:05

    Zzzzz …..

    Rietepietz zegt;

    Zzzoiets ja;-)

    Beantwoorden

  21. RenéSmurf
    Jan 14, 2014 @ 22:54:45

    De welbekende winterslaap, en dat kan heel kort en dat kan heel lang duren!
    Slaap hebben we nodig. En in deze donkere dagen meer.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, met zulke korte dagen slaap je vanzelf al wat langer dan in de zomer. maar hier speelt óók een rol dat de handjes wat overbelast zijn, dat tikt lastig!

    Beantwoorden

  22. Leidse Glibber
    Jan 14, 2014 @ 22:06:38

    Pffff ik ben ook al zo moe zal wel voorjaarsmoeheid zijn 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat kán meehelpen natuurlijk maar eigenlijk hebben we gewoon best wel hard gewerkt;-)

    Beantwoorden

  23. Marja
    Jan 14, 2014 @ 21:53:54

    Eindelijk kennen we jouw grote geheim: je hebt 3 benen. Meid, meid, meid, wat zal jíj moe zijn. Hoe houd je de tel bij als je wandelt?

    Rietepietz zegt;

    ja ik ben een echte “telganger”, maar het klopt, ik moest vandaag “een pootje bij zetten”;-)

    Beantwoorden

  24. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Jan 14, 2014 @ 21:44:12

    Gut gemacht.
    LG. Wolfgang 😆

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Wolfgang

    Beantwoorden

  25. gewoonanneke
    Jan 14, 2014 @ 21:41:00

    Slaap ze goed idee 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik zit druk te knikkebollen terwijl ik doe alsof ik NCIS kijk;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

