snuffelen..

Wat een zálig weer vandaag, een stralend zonnetje en dus prima “hondenweer” ! Eyra is behóórlijk opgeknapt in de 10 dagen dat ze hier nu is maar…. het blijft natuurlijk een stokoud hondje!
Dat betekent dat we bij het wandelen  het woord “geduld” toch beter als “GEDULD”  kunnen schrijven. Eyra mag dan een tikkie doof zijn… aan haar néus mankeert niets!  Zonder ons ingrijpen zou ze iédere grasspriet van onder naar boven besnuffelen…..en dan even terug van boven ónder, mét ons ingrijpen komt ze alsnog tot de helft. De gemiddelde cocaïne snuiver kan nog wat van het beest leren.  En dan héb ik het nog niets over anderen honden waar natuurlijk óók aan gesnuffeld moet worden en dan nog wel op plekjes  waar ik het nier maar niet over heb….. je zou  je zorgen gaan maken wanneer je schoolgaande kinderen hebt die “een snuffelstage” moeten gaan doen.

w88
Aan ieder hondenplasje wordt gesnuffeld  alsof er iets lekkers in verwerkt is  en als je haar zo bezig ziet móeten gras en afgevallen blad iets bevatten waar je héél rustig van wordt…. té rustig voor de hondenbegeleidster  die dan maar even in het zonnetje tegen een boom aan hangt terwijl de hond centimeter voor centimeter snuffelend richting boom komt.

w888
Geen beter leven dan een hondenleven zei ik toch?  Nou ja… over vier dagen gaat Eyra weer naar huis  en kunnen Henk en ik weer gewoon doorlopen tijden de wandelingen, wij snuffelen niet!
Is maar goed ook … want sóms denk ik wel eens …….” béést schiet nou eens op….      ik sta hier wortel te schieten

takkenzooi

 

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Jan 17, 2014 @ 19:50:13

    Hahaha, lekker gek mens! 🙂
    Maar ik begrijp je wel hoor. Zeker in de winter is het niet altijd even prettig om op zo’n snuffelaar te moeten wachten.

    Rietepietz zegt;

    Ach, ze kan niet meer zo héél lang lopen en als ze snuffelt is ze tóch lekker lang buiten!

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Jan 14, 2014 @ 19:56:50

    Misschien zijn het bij jou ook wel allemaal nieuwe luchtjes voor hem/haar en dat moet natuurlijk ontdekt worden.

    Rietepietz zegt;

    Dat zal zéker waar zijn maar we wandelen soms ook wel in haar eigen omgeving en ook dáár snuffelt ze dat het het lieve lust is!

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Jan 14, 2014 @ 14:26:02

    Wilgenrietje, ik vind het een hele mooie compositie. Ik ben tijdens het wandelen niet zo geduldig, vrees ik. toen onze vorige hond Sjors heel oud was, had hij geen zin meer om hele einden te lopen, maar het stukje wat hij liep had hij gelukkig nog wel wat tempo

    Rietepietz zegt;

    Ja zop gaat dat bij oudere hondjes, nét als bij mensen, alles gaat wat minder;-) Ze loopt meestal nog wel aardig mee hoor, maar als we zien dat ze moe wordt laten we haar maar een beetje snuffelen!

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Jan 13, 2014 @ 23:50:40

    Geweldig en je wordt steeds handiger met photoshoppen he. Ik weet nog steeds niet hoe je dit soort dingen voor elkaar krijgt.

    Rietepietz zegt;

    Het is zó leuk om te doen, zo nodig wel ik wel een “workshop” geven hoor,compleet met PSP copy 😉

    Beantwoorden

  5. Redstar
    Jan 13, 2014 @ 22:32:04

    Honden snuffelen wat af ja. Ik weet er alles van. Wortel schieten doe ik niet zo snel, maar het is jou aardig gelukt zie ik 😀
    Maar het was idd heerlijk weer vandaag. Alleen kon ik er niet veel mee.

    Rietepietz zegt;

    Ach dát is het hondenleven ,hoort er gewoon bij natuurlijk.We letten maar een beetje extra op “het ouwetje”, haar opjagen is niet goed en zo is ze lekker lang buiten….. én wij ook natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  6. roadlaura1969
    Jan 13, 2014 @ 21:47:55

    Zo zeg jouw pakje is al klaar voor de carnaval, je gaat als een Knotswilg , gelukkig was het geen Paal 😉

    Eyera fjij een lezen dat het weer goed met je gaat, snuffel maar lekker wie weet stoot je eens op truffels …moet jij zien wie dan graag wortel schiet 😛

    Rietepietz zegt;

    is een idéé… maar we vieren hier meestal geen carnaval. lijkt me trouwens niet écht makkelijk dansen zo;-)

    In de omgeving waar wij wandelen zullen we echt geen truffels vinden, toch wel behoorlijk stedelijk gebied al is er veel groen

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Jan 13, 2014 @ 20:47:22

    Aan de waterkant zie ik vaak riet en wilgen, maar nooit in een combi. Maar ja dan kun je ook wortelschieten, iets totaal anders dan worteltrekken.

    Rietepietz zegt;

    Maar je ziet, als Riet wortel schiet
    weet je echt niet wát je ziet!

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Jan 13, 2014 @ 19:53:30

    Hahaha, die onderste foto. Wat ben je toch een heerlijk mensch!

    Rietepietz zegt;

    maar ik heb toch óók veel van een takkenwijf….;-)

    Beantwoorden

  9. minoesjka2
    Jan 13, 2014 @ 19:38:04

    Nou, gelukkig schiet je geen wortel van een treurwilg, maar met dat zonnige weer mag je best lachen hoor 🙂 Was wat anders geweest als het de hele dag geregend had. hahahaha

    Beantwoorden

  10. ria
    Jan 13, 2014 @ 15:55:03

    zo eentje heb ik ook, bovendien nog erg nieuwsgierig ,knuffelig enz.. De andere wil rennen, die laat ik los lopen.Ze gaat niet naar andere honden of mensen, alleen wanneer ze die al vele malen zonder problemen heeft ontmoet.De eeste pakt alles aan wat ze krijgt,de ander ,daarvan moet ik het dan in de zak stoppen en pas thuis zeurt ze erom. Soms vraag ik me af; wie heeft er nu een hondeleven zijn de honden het of ik?
    Groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Grappig hé, iedere hond heeft tóch z’n eigen maniertjes ,maar snuffelen doen ze natuurlijk allemaal! Eyra wil nog wel eens een heel klein sprintje trekken maar over het algemeen loopt ze toch niet meer zoveel hard, dat mag natuurlijk op haar leeftijd. Voor jouw hondjes natuurlijk wel gezellig dat ze met z’n tweetjes zijn, hebben ze “aanspraak”

    Beantwoorden

  11. cornma
    Jan 13, 2014 @ 11:40:20

    Het zou wat zijn als wij mensen ook constant aan het snuffelen waren. Het leven zou zich in slow motion voltrekken.
    Dat nieuwe kapsel van je is puur punk. Het staat je fantastisch, dus een kapper heb je voorlopig niet nodig.

    Rietepietz zegt;

    En dan nét als de honden aan elkaar áchterste snuffelen als kennismaking….whahaha, ik zie het vóór me ! Als ik eerlijk ben vond ik m’n herfstkapsel , met die chrysanten, toch aantrekkelijker, dat was zo vrolijk geel;-)

    Beantwoorden

  12. ingridblogs
    Jan 13, 2014 @ 11:30:45

    😀 leuk gedaan…..

    Rietepietz zegt;

    Een beetje knoeien in PSP is zó leuk om te doen!

    Beantwoorden

  13. isis45
    Jan 13, 2014 @ 11:10:43

    Ik heb geen ervaring met honden, maar als ik het zo lees is dat ook niet erg. Ik vind wandelen leuk, maar ik moet wel door kunnen lopen. Je nieuwe kapsel staat je trouwens erg goed, houden zo :-).

    Rietepietz zegt;

    Honden hebben zo hun eigen manier van leven, daar leer je zo nodig snel mee omgaan hoor;-) En denk niet dat jij de hond iets leert, het ligt meestal nét even andersom en gek genoeg heb je er dat nog voor óver ook!

    Beantwoorden

  14. Boerin Zonder Naam
    Jan 13, 2014 @ 10:39:04

    Ik hoop niet dat Gijs de bomenman bij jullie langskomt… Hij is namelijk verzot op het knotten van bomen. Voor je het weet heb je ineens een heel andere coupe op je hoofd. (of nog erger…..) En wat Eyra betreft; wat is oud. Mijn oude kater Boef gaat ook hard terug uit. Hij hoopt in april achttien lentes te halen, maar zijn vrouwtje heeft er een hard hoofd in dat hij dat gaat halen. Zijn longen zijn niet best mee en de medicijnen willen eigenlijk niet meer aanslaan. Waarschijnlijk ook niet lekker genoeg om in te nemen. Oud is in een dierenleven een breed begrip…..

    Beantwoorden

  15. Leo's mening
    Jan 13, 2014 @ 10:07:51

    Los van de grappige plaatjes die je hier weer plaatst, genoot ik even van die overdrachtelijke beschrijving van al dat hondengesnuif. Ook wij maakten dat met onze Purdy mee. Als een cokesnuiver langs de grond met haar neus en maar blijven staan op sommige plekken, kennelijk rook het daar dan heel erg lekker. Soms kwam ze dan tot graven, want zat er ergens iets onder een laagje aarde wat zo begeerlijk was dat het moest worden gevonden, als ware het een goudschat. Eigenlijk best smerig, maar ook heel natuurlijk uiteraard….

    Rietepietz zegt;

    Hoe meer”rottigheid”er ligt hoe liever het ze is, dat klopt! Mevrouw is zelfs niks te beroerd om van een portie paardenpoep( of erger) te snoepen, of er lekker in te gaan liggen rollen!
    het mag dan puur natuur zijn maar dáár worden we niet blij van;-) Maar ik denk dat iedere hondenbezitter dit wel herkent, het hoort gewoon bij honden en als ze ouder worden , en niet meer zo kunnen rennen, is dit het enige dat hen nog rest!

    Beantwoorden

  16. Marion
    Jan 13, 2014 @ 09:29:50

    Haha, je was weer lekker bezig, je moet inderdaad geen haast hebben maar je bent
    lieflijk door de boom omarmd.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou omarmd door de boom…. ik ben gewoon een boom aan het wórden…een soort takkenwijf denk ik;-)

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Jan 13, 2014 @ 00:11:07

    wat een leuke foto van jou ion die boom haha… geweldig Riet

    Rietepietz zegt;

    Ja ik ben al helemaal aan het “verbasten”zoals je ziet;-) leuk ff knoeien in psp!

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Jan 12, 2014 @ 23:46:39

    Nee Rietepietz, laten we het maar bij het origineel houden,
    Gelukkig zijn jij en Henk straks uitgesnuffelt. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ach, voor een logje wil best even zeuren maar zo erg vinden we het helemaal niet;-)

    Beantwoorden

  19. Petr@
    Jan 12, 2014 @ 23:15:16

    Haha Riet, wat sta je er leuk bij! Je groeit goed!
    Maar heel herkenbaar hoor, meestal loop ik door dan komen ze vanzelf wel achter me aan. En als het te gek wordt lijn ik ze aan.

    Rietepietz zegt;

    Meestal werkt het wel zo, maar Eyra is soms “de weg een beetje kwijt” en loopt net zo makkelijk achter de verkeerde mensen aan, we letten dus maar een beetje extra op haar en laten haar niet uit zich verdwijnen.Thuis vindt ze de weg naar huis dan nog wel,en dáár kan het geen kwaad omdat ze dan niet met verkeer te maken heeft , maar hier neem ik dat risico niet.

    Beantwoorden

  20. Rebelse Huisvrouw
    Jan 12, 2014 @ 23:02:11

    Haha, staat leuk Rietepietz, die wilde manen!!

    Rietepietz zegt;

    Maar tóch een echt takkenwijf zo hé! 😉

    Beantwoorden

  21. RenéSmurf
    Jan 12, 2014 @ 22:40:06

    Quandy heft dat vooral op de plekken waar die niet zo vaak of soms zelfs maar zelden komt. En alles even enthausiast he, dat is dan echt genieten.

    Rietepietz zegt;

    Klopt en hier is voor Eyra alles weer even nieuw als ze een tijdje hier niet geweest is.Eer we alle plekjes weer een keer gehad hebben wordt er dus véél gesnuffeld;-)

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jan 12, 2014 @ 21:26:13

    Het staat je gewéldig! Niets meer aan doen.

    Rietepietz zegt;

    Ik verroer geen schors meer 😉

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Jan 12, 2014 @ 20:44:18

    Het is tijd dat je gesnoeid wordt zo te zien ! En was de hond een”hij” geweest dan zou ie wel eens zijn pootje tegen je stam hebben durven opheffen. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Je kon weleens gelijk hebben, ik voelde me écht een “takkenwijf”!
    Eyra is een zij maar ik zie haar toch óók regelmatig één pootje optillen,maar nog nét niet tegen een boom.Zeker een hond in het verkeerde lichaam 😉

    Beantwoorden

  24. Aukje van Rossen
    Jan 12, 2014 @ 20:09:01

    Die foto in de boom, dat hoofd van jou, hilarisch!

    Rietepietz zegt;

    Kun je nágaan hoe snel dat kan gaan dat aangroeien van de wortels tot schors en erger;-)

    Beantwoorden

  25. gewoonhanny
    Jan 12, 2014 @ 20:03:49

    Henk heeft je blijkbaar los kunnen wrikken, want anders had ik hier nooit deze log kunnen lezen. haha
    Jij, als wat oudere, zou moeten weten dat je met ouderen de tijd moet nemen. Nergens voor nodig om te haasten. 😉

    Rietepietz zegt;

    Met móete hoor… maar juist ouderen roesten makkelijk vast en dat is voor “wortelen”waarschijnlijk nét zo!

    Beantwoorden

  26. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Jan 12, 2014 @ 19:48:22

    Schöne Fotos.
    LG. Wolfgang 😀

    Rietepietz zegt;

    Danke Wolfgang en goedenavond!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

