uitersten…..

Het kán natuurlijk altijd erger maar op dit moment bevinden onze twee kinderen zich in  totáál andere weersomstandigheden….. wat zal het schelen…. , is ff denken. Bij zoon Ruud was het vannacht -16 graden en er ligt een pak sneeuw waar je U tegen zegt.  Na een flinke sneeuwstorm , de tweede al deze winter,   ligt  het dorpje in de buurt van Boston waar hij woont dus weer dik onder de sneeuw en wordt er thuis gewerkt,

Dochter Inge heeft vakantie en bevind zich op een plek op deze aardbol waar het nu helaas  koud is “voor de tijd van het jaar” . De lokale bevolking moppert dat het met 26 graden overdag en een watertemperatuur van slechts 27 graden véél te koud is !
Nou is dochter Inge een “kind van haar moeder” ook  zij weet zich héél goed te behelpen ….over  die luttele 26 graden  komt geen klacht over haar lippen, intégendeel,  de bikkel gaat op het balkon in de hangmat liggen om op “betere tijden” te wachten.

Van zoon Ruud kreeg ik  een foto na de eerste sneeuwstorm van hoe zijn uitzicht toen al was, op het balkonrandje lag al snel een dikke laag sneeuw die ondertussen flink gegroeid zal zijn en de tuin is helemaal wit . Ook van dochter Inge kreeg ik een foto waarop een balkonrand te zien is….én het uitzicht vanaf het balkon .
Ja, ja, ja natuurlijk mogen jullie dat ook zien, ik heb de foto’s even bewerkt zodat de balkon hoeken ongeveer in de zelfde hoek “liggen”!

koudwarm
Ja ik heb natuurlijk alleen op belangrijke dingen gelet bij de foto’s in elkaar flansen , precies  die hoeken , en aan Inge is niks hoekigs te vinden dus  dat  de sneeuwfoto haar een beetje afgedekt kan ik óók niet helpen! Het gaat toch om het idee van de grote verschillen  qua omgeving met als énige overeenkomst nou juist die hoek van de balustrade !

Kort voor de eerste sneeuwstorm nam Ruud me nog even mee in de auto om ergens iets af te geven, kon hij ons snel even bijkletsen over z’n eerstvolgende tripje voor alweer een congres , in San Diego . Hij zou vandaag , de 4de moeten vertrekken en ik heb nog niet gehoord of er alweer gevlogen kan worden vanaf Boston. Maar áls dat kan heeft hij het morgen in ieder geval nét zo warm als z’n zus !Hoor maar…..

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Jan 06, 2014 @ 16:40:24

    Wat leuk deze contrasten…. en het filmpje is natuurlijk top, zo meerijden is een feestje lijkt me. Je ziet nog eens wat van de wereld 😉

    Tja het weer, daar is nooit iemand over uitgeschreven geraakt he?
    Ik heb niets met sneeuw, evenmin met hitte. Dus als ik het voor het zeggen zou hebben (wat gelukkig voor velen niet aan de orde is) zou seizoen winter en seizoen zomer er ander uit zien 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou in Nederland zit je dan toch nog redelijk goed, vorig jaar was het ongeveer 5 weken tamelijk warm weer en verder hing alles er een beetje tussenin. Ik hou wél van een flink pak sneeuw en lekkere vorst maar als de warmte niet al te extreem is geniet ik daar óók van! Ik vind dat gekwakkel dan weer niks 😉

    Het blijft toch bijzonder dat ik op deze manier zijn reistijd met een praatje kan veraangenamen;-)

    Beantwoorden

  2. Mirjam Kakelbont
    Jan 06, 2014 @ 14:58:13

    Doe mij alsjeblieft de warmte, want ik loop nu al met pantoffels aan in huis, kun je nagaan als het -16 is. Dan krijg ik het zelfs in mijn bed nauwelijks warm. Of ik moet bijna IN mijn man kruipen (hij is een kachel) maar dan slaapt de lieverd weer zo onrustig.. San Diego klinkt me dan ook heel goed in de oren 😉
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, het is hier vandáág best te doen al is het geen 26 graden.
    Hier zijn de rollen omgedraaid, is Henk de gepatenteerde ijspegel ,hij loopt nú al met dubbele bepakking… wat moet dat worden als het écht koud wordt;-) Ruud vond het inderdaad een geod moment om naar San Diego te vertrekken, het kon nog nét!

    Beantwoorden

  3. riet(je)
    Jan 06, 2014 @ 12:56:47

    wat gezellig, dat je ons mee laat luisteren! ja, wat ’n weertje hé?

    Rietepietz zegt;

    het is maar een klein stukje van het gesprek want jullie mogen natuurlijk niet álles horen;-) Het is bar en boor in sommige delen van de USA!

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Jan 05, 2014 @ 23:33:13

    Wat een verschillen allemaal he. Van die sneeuw in Boston wist ik mijn neefje woont en werkt er . Maar denk dat je dochter er nu even lekkerdere bij zit dan je zoon 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou dat is ook niet helemaal waar, het hing er even om of Ruud “kon vliegen” want toevallig heeft hij een congres in San Diëgo waar het óók heerlijk weer is , met enige vertraging kon zijn vlucht toch doorgaan en zo zitten mijn kinderen er nu allebei “warmpjes bij” 😉 schoondochter en kleinzoon zitten wél in de kou!

    Beantwoorden

  5. Rebelse Huisvrouw
    Jan 05, 2014 @ 23:07:19

    Ik trek toch meer naar dochter Inge. Die kou hoeft van mij ook niet zo. Dat heb je weer grappig gedaan met de foto’s!

    Rietepietz zegt;

    Ineens viel mijn oog op die balkonranden in zo’n verder verschillende omgeving en tja …dan wil ik daar iets mee doen;-)

    Beantwoorden

  6. ria
    Jan 05, 2014 @ 21:46:11

    Nee liever geen vorst ,klein beetje dan, maar geen sneeuw en ook geen hitte s.v.p
    ik ben een middenmootje.
    Toch geweldig dat je zo met je zoon kunt communiceren ,hij in de auto en jij achter de pc.
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Ondertussen zit zoonlief óók niet meer inde kou, 22 graden bóven nul is het in San Diego , hij had wél een paar uur vertraging mkaar is op tijd voor zijn congres aldaar. We hebben nog even geskyped vanaf zijn balkonnetje in het zonnetje, nu met 9 uur tijdverschil i.p.v. 6uur…kortom, op dit moment zitten allebei m’n kinderen “er warmpjes bij” 😉

    Beantwoorden

  7. reismeermin
    Jan 05, 2014 @ 19:46:53

    Ik kom hier even mijn leesachterstand inhalen, dus ik laat het filmpje even zitten. Nog de beste wensen voor 2014!!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor je goede wensen …goede voornemens gemaakt om het loggen weer op te pikken? Kan niet verkeerd zijn toch?

    Beantwoorden

  8. minoesjka2
    Jan 05, 2014 @ 15:43:35

    Als ik het zo lees, blijf jij als moeder netjes in het midden 🙂 Ik ben meer van de warmte en de zon, maar helaas, dat duurt hier nog even.

    Rietepietz zegt;

    Klopt…ik zal “de deugd” dus wel zijn want dié zit altijd in het midden heb ik wel eens gehoord;-)

    Beantwoorden

  9. cornma
    Jan 05, 2014 @ 14:34:20

    Met je zoon zou ik niet willen ruilen, ik houd niet van sneeuw en kou. Met je dochter daarentegen…..ik teken voor die armzalige 25 graden.
    Hoewel….hier bij ons hutje is het nu prachtig weer met volop zonneschijn, alleen haalt het die 25 graden (nog) niet.

    Rietepietz zegt;

    Ik vind het allebéi wel iets hebben,sneeuw is prachtig zolang het niet zo’n vreselijke blubberzooi is geworden door het strooien. En 26 graden is nog nét lekker,zeker met een windje!
    maar ja , wij zitten gewoon hier te kwakkelen ,best wel jammer toch?

    Beantwoorden

  10. powerpointgreetje
    Jan 05, 2014 @ 14:27:37

    nou Riet, niets voor mij die kou en sneeuw,
    hoorde vanmorgen daar in die regio gevoelstemperaturen van – 50 graden,
    de mensen werd aangeraden om binnen te blijven, pffff…. heb met ze te doen.
    Fijne zondag toegewenst

    Rietepietz zegt;

    Als er gevlogen kán worden zit zoonlief nu ook lekker warm in San Diego, maar de rest van de familie zal er mee moeten dealen. Wij zitten hier dan toch maar mooi op de gulden middenweg;-)

    Beantwoorden

  11. isis45
    Jan 05, 2014 @ 12:04:21

    Ik ga voor de warmte, die ga ik trouwens binnenkort ook opzoeken. Die kou is niets voor mij, maar als je er woont heb je weinig keus.

    Rietepietz zegt;

    Voor mij heeft het allebei wel wat maar ja, hier in Nederland is de échte winter blijkbaar ver weg en op de zomer moeten we waarschijnlijk weer véél te lang wachten. Nou ja , de zon opzoeken is dan een oplossing natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  12. gewoonanneke
    Jan 05, 2014 @ 11:53:54

    Geef mij die hangmat in de zon maar hoor 😉

    Rietepietz zegt;

    Die hangmat zóu ze misschien wel mee kunnen nemen als ik het lief vraag,maar ja…. die zon blijft dan toch een probleem;-)

    Beantwoorden

  13. Redstar
    Jan 05, 2014 @ 09:47:28

    Ze hebben het er behoorlijk zwaar. beide partijen hahahaha Ik heb echt helemaal niets met sneeuw, dus jullie zoon heeft het wat mij betreft het zwaarst. Jullie dochter kan eventueel altijd nog een trui aantrekken 😛

    Rietepietz zegt;

    Zoonlief is inderdaad óók niet in de wolken met 10 inch sneeuw in de tuin…gék hé!
    Dochterlief verdraagt de 26 graden heel heldhaftig maar ja , zij weet dat ze over 10 dagen weer in Nederland van het kwakkelwintertje mag genieten;-)

    Beantwoorden

  14. Leo's mening
    Jan 05, 2014 @ 09:42:32

    Jaja, die Noordoosthoek van Amerika krijgt het zwaar voor de kiezen. En de verantwoordelijke depressie is naar ons onderweg….Zal vast veel regen brengen. Dan verlang je naar een land waar het even ofwel koud dan wel zomers warm is. Lijkt me lekker hoor. Dit gekwakkel is ook niet alles…

    Rietepietz zegt;

    Ik krijg hier spontaan zélf een depressie van dat kwakkelweer, het is geen zomer én geen winter! Misschien moet ik toch eens aan emigreren denken;-)

    Beantwoorden

  15. Boerin Zonder Naam
    Jan 05, 2014 @ 04:59:27

    Uiteraard is dezelfde hoek zeer belangrijk als je foto’s wilt vergelijken. Zeer belangrijk is dat het balkon dezelfde kant op wijst, zodat de zon de sneeuw kan verwarmen en zodoende na een fikse dooi je dochter weer te zien is omdat het sneeuwlandschap gesmolten is. Iedere fotograaf behoort deze stelling te kennen nietwaar?
    En wat heb jij de kinders voor een foto terug gestuurd? Een verwaaide kletsnatte Rietepietz, die net buiten gelopen heeft in de storm?

    Rietepietz zegt;

    Precies, jij hebt het begrepen;-) Vraag blijft of dochterlief in badpak gezien wil worden dus laat ik het sneeuwlandschap in tact;-)
    Ik beperk me tot lezen ,van de foto’s van ons klimaat worden zij niet “warm of koud” !

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Jan 05, 2014 @ 00:17:36

    Gossie, het kan verkeren. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik vind het allebéi wel iets hebben, maar ja , ik zit gewoon hier!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Jan 04, 2014 @ 23:46:36

    Niks zo veranderlijk als het weer, je kunt er geen pijl op trekken. 😉

    Rietepietz zegt;

    Maar het hélpt natuurlijk wel dat je naar een tropisch gebied op vakantie gaat om wat hogere temperaturen af te dwingen;-)

    Beantwoorden

  18. Truus
    Jan 04, 2014 @ 22:36:05

    Dat heb je weer inventief gefotoshopt Rietepietz. 🙂
    Ik hoorde dat je daar (Amerika) zelfs op dezelfde locatie al een verschil kunt hebben van 40 graden. De ene week plus 20, de volgende min 20.

    Rietepietz zegt;

    Dat klopt, al is van -20 naar +20 toch ook dáár wel heel uitzonderlijk. Men geeft daar de temperatuur niet C. maar in F. aan en die schaal ligt dus iets anders. Maar de verschillen kunnen er in korte tijd inderdaad best wel groot zijn hoor ik van Ruud wel eens.

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Jan 04, 2014 @ 22:31:02

    geef mij maar de warmte, ik verlang nu al naar de zomer !

    Rietepietz zegt;

    Het is maar 12 uur vliegen en je kunt naast haar op het balkon zitten;-)

    Beantwoorden

  20. Terrebel
    Jan 04, 2014 @ 21:29:40

    Verschil moet er zijn natuurlijk…en alles heeft natuurlijk voor- en nadelen. Toch?

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten, zoon en dochter zitten op dit moment even in dezelfde tijdszone, als Inge thuis is scheelt het 6 uur en dat is niet echt handig om te skypen, zeker op weekdagen niet . Maar áls de vlucht van Ruud door kan gaan zit er morgen weer drie uur verschil tussen voor ze, gék wordt je van die tijdsverschillen!

    Beantwoorden

  21. Hanny
    Jan 04, 2014 @ 20:45:24

    En toch, en toch. Als ik mocht kiezen, koos ik de sneeuw. Die warmte kan ik absoluut niet tegen.

    Rietepietz zegt;

    Dat hangt er een béétje vanaf, aan het strand met een lekker zeewindje trek ik het nog wel maar ik vind de kou met een flink pak sneeuw óók heerlijk!Jij bent dus weer terug uit wat “de kou”had moeten zijn maar het niet eçht was;-)

    Beantwoorden

  22. RenéSmurf
    Jan 04, 2014 @ 20:42:36

    ja, nou, beetje sneeuw is leuk hoor, maar zo`n winter als daar daar moet ik toch niet aan denken, maar aan 27 graden evenmin.

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn er daar wél beter op berekend dan wij hier hoor, hier ligt alles plat bij de eerste sneeuwvlok maar dáár gaat alles heel lang gewoon door, maar nú even niet!
    27 graden met een lekker windje is bést uit te houden aan het strand hoor, maar alles op z’n tijd alleen wij blijven hier maar kwakkelen, bah!

    Beantwoorden

  23. hanscke
    Jan 04, 2014 @ 20:16:48

    Ach het een lijkt me wel leuk, heel veel sneeuw, het is tenslotte winter, maar een lekker temperatuurtje van 26 graden is ok niet te versmaden. Ach en bij ons blijft het maar herfst. Maar ik heb vandaag bollen bijgepoot en hier en daar in de tuin kwamen al spruitsels boven va bollen die er al stonden.

    Rietepietz zegt;

    Dat zei ik óók tegen zoonlief maar hijis er toch niet heel erg blij mee, omdat hun oprijlaan iets omhoog loopt is het altijd een gevecht tegen de gladheid! Maar als zijn vlucht kan vliegen zit hij morgen óók in de zon al zal hij er weinig aan hebben door dat congres;-)
    Wij zagen vanmorgen reigers die met nesten in de weer waren …het moet niet gekker wórden, we krijgen vást weer winter in mie en juni!

    Beantwoorden

  24. Marion
    Jan 04, 2014 @ 19:21:26

    Inderdaad, wat een verschil, leuk dat je dat zo kon bewerken, en als toetje een ritje in de auto van Ruud, je dag kan niet meer stuk.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ach je weet het zelf wel, PSP is gewoon hartstikke leuk om wat in te knoeien en toen ik zag dat er bij allebei dezelfde “hoek”in zat dan wil ik daar iets mee natuurlijk! Komt bij dat ik Inge natuurlijk niet ongevraagd in badpak hier neerzetten en zo kwam ze “per ongeluk” achter de sneuuw terecht;-) XXX

    Beantwoorden

  25. Marja
    Jan 04, 2014 @ 18:47:52

    Wat heerlijk om zo gezellig bij te kletsen met je zoon. De balkonscènes vind ik zeer knap samengesmolten. Je bent een kei in het manipuleren van plaatjes.
    Ik blijf lekker hier. Geen vorst en geen hitte. Helemaal prima, toch?

    Rietepietz zegt;

    het is heel onwezenlijk om “naast hem te zitten” ,zijn telefoon staat dan in een standaard zodat wij op de weg kunnen kijken.
    PSP is een onwijs leuk bewerkingsprogramma als je er een beetje in thuis bent, er kan zóveel en dat is zó leuk om te doen!
    Blijf jij maar lekker daar , even bijkomen van de drukke weken die je had;-)

    Beantwoorden

  26. roadlaura1969
    Jan 04, 2014 @ 18:44:37

    Hahaha ik lach niet om jouw maar om mijzelf…Ik denk wat staat er toch als titel ik las dus *uit-resten* ehhh *beetje scheel* hahaha

    Maar nu over tot de orde, tjee ik zag het op de televisie scholen hadden vrij van wegen de overlast van de extreme sneeuwval en storm en dan Heb je je dochter heerlijk in een hangmat *wat een straf om in die kou van 26 gr te liggen* 😉

    Hmzzz doet je zoon het wel voorzichtig vooral met dit weer en dan skypen ? Ik weet wel dat het handsfree is maar toch 😉

    O en Eyra zal wel weer blij zijn met haar oppasteef en reu 😀

    Rietepietz zegt;

    Voor hetzelfde geld hád dat er ook gestaan, voor dat soort fouten ben ik gewoon blind en ik lees glashard dat wat ik dénk geschreven te hebben;-)

    Ja dochterlief “slaat zich er wel doorheen hoor”, vandaag zou ze gaan zwemmen tussen de waterschildpadden dus móet ze dat “ijskoude”water van 27 graden in….dat zal ff doorbijten worden!

    Ruud skypte met me toen er nog maar een heel dun laagje sneeuw viel, ze zijn wel wat gewend daar en slaan niet metéén bij de eerste vlok alarm. Maar je hebt gelijk,ik zit ook altijd mee te kijken naar de achterlichtjes voor hem. Maar grappig is het wel om zo mee te kunnen rijden.

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      Jan 04, 2014 @ 20:44:33

      O wat een prachtige ervaring om zo tussen de schildpadden te mogen zwemmen, ahhh heerlijk die warmte 😀

      Weet je bij je contact zo in de auto met je zoon lijkt het ook net of je achterin zit hahaha als jij je gordel maar om hebt 😉

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

