Blooperrrrrs!

Tja….  het ontstaan van het kerstfilmpje in het vorige logje is vast ” voer voor psychologen”, maar ik vind het zélf eigenlijk   niet eens vreemd!
Als ik met Henk aan het ontbijt  zit  en uit het niets zeg; “hé… ik krijg inééns een leuk idee voor een kerstfilmpje” probeert hij nog z’n noodlot te ontlopen door voor te wenden dat hij z’n hoorapparaten nog niet in heeft!
Trap ik niet in natuurlijk en   ik herhaal dat ik  uit een gat in een tafel omhoog wil komen met een kerststuk op m’n hoofd.
De inspiratie deed ik op  in het tuincentrum waar ik 6  vlammend rode mini kerststerren kocht .

Henk  vraagt liefjes of ik het niet kan doen met het  gaatje dat ik  blijkbaar in m’n hoofd heb”, hij is écht niet van plan een gat te zagen in de eetkamertafel. Maar hij kent me langer dan vandaag en dus luistert hij met een nauwelijks onderdrukte zucht naar hoe ik het in grote lijnen voor me zie.  Ik sleep hem mee naar de serre waar een side table staat  en ga op m’n knieën liggen….. nee niét om te smeken, zo is Henk niet,  nee ….om te laten zien dat de hoogte precies goed is.
Mijn hoofd komt precies op de  2 juiste hoogtes  al naar gelang ik op de knieën sta of de billen op de hielen laat zakken.

side table
Die tafel hoeft alléén maar leeg gemaakt te worden…. én een stuk van muur af …. en de twee stoeltjes een kwart slag gedraaid áchter de tafel zodat er een flinke plank lang de muur op de stoelleuningen kan leunen, papieren kerstkleed erover en voila….. dan blijft er nét genoeg ruimte open  waar een gat voor m’n hoofd in geknipt kan worden……éitje toch?
Ik geef Henk even  tijd om  het idee  te laten bezinken en ga  boven m’n strijk  doen in de hoop dat Henk “om is” als ik beneden kom.  En zo gebeurt het ook en…., als Henk om is is hij ook écht om  want  als ik beneden kom staan alle planten al in de keuken en zoekt hij  in de schuur naar een geschikte plank.
Over het kerststuk had ik stiekem al wat langer nagedacht en we knutselen wat met karton, plakband,  zilverfolie, kersttakken en kleine kerstballetjes. Nog even wat damast papier om het geheel…. gat in het kerstkleed knippen en filmen maar……… nou ja het ging iéts minder snel maar best wel voorspoedig!

Dan hoef ik alleen nog maar even “onder  de tafel te kruipen” om te zien of alles werkt (zie bloopers)  éitje natuurlijk ……
Henk zet de kerststerretjes  in de “hoed”, en schikt de kersttakken over de tafel en filmen maar …… oeps…. vergeten de kaarsen aan te steken , ff jammer dat het speeldoosje een hapering heeft waardoor het stopt als alles verder nou juist lekker liep. Ook wel lastig dat ik nergens tekst heb kunnen neerleggen dus dat gáát wel eens fout en   dat de bilspieren het moeilijk hebben als ik een paar keer  zonder handen van “de billen” omhoog en weer terug moet  is iets waar ik ook tijdens de kerstdagen nog “met plezier” aan terug denk….. maar éigenlijk ging het van een leien dakje allemaal  😉

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Jan 04, 2014 @ 23:07:40

    In één woord: GE-WEL-DIG! 🙂

    Rietepietz zegt;

    En zó leuk om te doen, echt waar!

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Dec 29, 2013 @ 15:20:16

    Ik heb me helemaal suf gelachen!!! ook om je blooper 19honderd. Ik heb zo hard gelachen dat Gosse naar beneden kwam om te horen wat er zo grappig was. Toen hebben we heerlijk et zijn tweeën gelachen. Dank je wel voor jullie grote entertainment. We hebben genoten.

    Rietepietz zegt;

    Het is altijd fijn als het plezier overkomt want natuurlijk hebben wij er zélf ook erg veel lol in ! Grappig hé, dat die 19 honderzoveel toch nog zó voor op het puntje van de tong ligt bij nieuwjaarswensen! Ik geloof dat bij bijna ál m’n lezers hele gezinnen “plat lagen” en ik kom zelf altijd helemaal in rozig sfeertje als ik al die reacties lees, echt een beetje gestoorde bende waar ik me helemaal happy bij voel;-)

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Dec 28, 2013 @ 21:39:24

    Oh Riet, wat ellendig allemaal, maar je hebt wel mijn avond he-le-maal goedgemaakt, en dat was ff hard nodig. Dankje.Vangen: een dikke virtuele kus.
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    öeps…. hij kwam nog nét op m’n voorhoofd terecht,dankjewel. Maar eh… dat wás helemaal niet ellendig hoor, dit was grote lol!Vooral de wetenschap dat mijn medeloggers grotendeels in een deuk gaan liggen maakt het een feestje om te doen! Ik kan het je van harte aanbevelen, gewoon ff verstand op nul en doen wat er in je hoofd opkomt;-) Maar fijn dat je er ff van opknapt, dat is écht fijne bijvangstXXX

    Beantwoorden

  4. Wieneke
    Dec 27, 2013 @ 17:49:00

    Echt heel leuk gedaan. Complimenten voor je creativiteit!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor het compliment, ik wás nog van plan de link als kerstkaart te sturen maar dat is er niet meer van gekomen.Nou ja, gelukkig hebben nog een optie om nieuwjaar te wensen per @card;-)

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Dec 27, 2013 @ 14:59:24

    Off topic heb maar even gereageerd op je opmerking 🙂

    Rietepietz zegt;

    Zit hier óók met een brok in m’n keel hoor;-)

    Beantwoorden

  6. Rebelse Huisvrouw
    Dec 27, 2013 @ 14:36:01

    Bloopers zijn soms ook zo leuk he!! Deze is ook geweldig! En wat lief dat Henk zo geduldig meewerkt aan al die invallen van je!

    Rietepietz zegt;

    Ik bewaar ze altijd zuinig omdat ik weet dat het altijd nog een leuk logje oplevert. Ja Henk is een schat die me dit lolletje altijd gunt!

    Beantwoorden

  7. Petr@
    Dec 27, 2013 @ 12:22:36

    Hilarisch die bloopers Riet! Kreeg je geen kramp in de benen?
    Ik hoop dat je in 2014 nog meer van die gekke invallen hebt, ik vind het geweldig!

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker wel, ging het eronder kruipen al niet flitsend er weer onder vandaan komen was echt afzien doordat er van alles af en toe in de kramp schoot. Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Dec 26, 2013 @ 16:42:10

    Oh wat geweldig is dit toch. Super hoor dat je dit allemaal voor ons doet. Met die glimlachjes zit het vandaag wel goed (maar dat zat het al hoor 😉 ).

    Rietepietz zegt;

    Niet verder vertellen hoor….sssttt, maar ik doe het éigenlijk omdat ik zélf zo leuk vind om te doen en dan dóe ik alsof ik me opoffer voor jullie 😉

    Beantwoorden

  9. Boerin Zonder Naam
    Dec 26, 2013 @ 16:23:04

    Ach….. als je verteld dat je als vrouw zijnde voor een man op de knieën gaat, in deze geëmancipeerde tijd, dan zijn ze zo om! Welke vrouw doet dat nog in deze tijd? Ik alleen als ik greppels openmaak (en hij er eigenlijk niet bij is…..)

    Rietepietz zegt;

    Tja, na 52 jaar huwelijk weet ik natuurlijk wel een beetje waar het manvolk gevoelig voor is;-) Het wordt wél moeilijker om de knietjes te buigen …maar zolang het nog kan moet je dat maar waarnemen;-)

    Beantwoorden

  10. ria
    Dec 26, 2013 @ 15:39:42

    Hè dit had ik nu net effen nodig.Hihihihahaha Henk stond erbij en keer er naar.
    Pracht stel zijn jullie.
    Een dikke knuffel van mij, allebei
    Groetjes. Ria

    Rietepietz zegt;

    Extra fijn dat dit hele “gebeuren” nét even op het goede moment verschenen is. Je geloofd het niet maar dit logje was voorbestemd om pas vanavond “online”te gaan, maar toen ik het in wilde plannen bleek dat sommige mensen het al konden zien (wat niet klopt) Daarna heb ik het dus maar meteen online gezet , een dag eerder dan de bedoeling was en kijk…. nu blijkt het voor jou precies op tijd te zijn….. alles komt zoals het komen moet blijkt maar weer!Hou je haaks!

    Beantwoorden

  11. Leo's mening
    Dec 26, 2013 @ 14:12:09

    Ach, ach, Rietz, er is aan jou echt een comediene verloren gegaan hoor. Jammer dat je niet zo van het internet bent, je zou het op YouTube geweldig doen…..

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, nou de filmpjes stáán wel op you tube maar dan verborgen. Ik ben gewoon té bescheiden om voor heel Nederland de gek uit te hangen, ik ben liever gewoon hier “onderons” gestoord bezig;-)

    Beantwoorden

  12. cornma
    Dec 26, 2013 @ 14:10:09

    Haha, het begint hier een gewoonte te worden om samen met echtgenoot jouw logjes en filmpjes te bekijken. We liggen regelmatig in een deuk. Als ik naar bovenstaand filmpje kijk, vraag ik me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om je in de meest onhandige houdingen te wringen. Ik krijg al spierpijn bij het zien van al jouw capriolen.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, je hebt toch wél geestelijke bijstand in het zorgpakket van manlief zitten hé! Mannen zijn nou eenmaal niet overál tegen bestand!
    het kraakte inderdaad hier en daar wel een beetje en er was erg weinig ruimte maar ja, je weet “een artiest”moet lijden”;-)
    Maar al manlief er toch nog zit…. ken je deze uit 2008?
    https://rietepietz.wordpress.com/2008/12/24/vrolijk-kerstfeest-2/

    Beantwoorden

  13. ingridblogs
    Dec 26, 2013 @ 13:14:11

    Haha,geweldig!Die Henk moet toch wel heel veel van je houden! Fijne dagen en een gelukkig,gezond en vooral gek 😉 nieuwjaar!

    Rietepietz zegt;

    Dat dóettie hoor, (en ik van hem) hij gunt mij m’n lolletje en heeft er stiekem zélf ook plezier in gelukkig!
    Dankjewel voor de goede wensen en tja…. ik vrees dat ik énige gestoordheid niet altijd zal kunnen onderdrukken;-)

    Beantwoorden

  14. roadlaura1969
    Dec 26, 2013 @ 12:50:01

    Rietepietz heerlijk , ik wou dat ik half die inspiratie van jullie had, Ger en ik glimlachen beiden bij het vorige en ook dit filmpje , want ook wij natuurlijk waren nieuwsgierig naar dat gat en Geweldig ! Hahaha (Y)

    Ik denk gelijk aan je kleinkinderen wat hun een plezier beleven aan oma en opa , dat is nu kerst en dat het hele jaar door TOP !

    Rietepietz zegt;

    Meestal suddert zo’n plannetje een paar dagen in m’n hoofd voor ik het Henk vertel, dan heb ik al een aardig idee over “het hoe” , Henk is dan heel goed in dingen oplossen die ik in m’n enthousiasme over het hoofd zie;-)We werken perfect samen!
    Ja ik schreef het net bij Spinnetje al, onze kleinkinderen hadden toen ze klein waren al de gewoonte om , als ze duidelijk moesten maken wélke oma werd bedoeld, te zeggen “gewoon,onze gekke oma natuurlijk” 😉

    Beantwoorden

  15. Spinnetje
    Dec 26, 2013 @ 12:27:53

    hahahaha…..het eerste wat zoonlief riep toen hij het filmpje zag was “wie zaagt er nu een gat in zijn tafel” (heb ‘m maar het geheim achter de tafel verteld)
    Heerlijk om de ‘making off’ te zien en gelijk te weten dat zoonlief ongelijk heeft dat ik de enige op de wereld ben die maffe ideeën heeft 😉

    Fijen feestdagen!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, grappig dat je zoon even op het verkeerde been werd gezet maar , inderdaad, ik bén maf maar zó maf nou ook weer niet;-)
    Ach alles op z’n tijd maar “een béétje gek” is gewoon lekker op z’n tijd! En troost je, mijn kleinkinderen noemden mij vroeger al “onze gekke oma” ter onderscheid van de ándere oma;-)

    Beantwoorden

  16. isis45
    Dec 26, 2013 @ 11:38:04

    Ik heb in een deuk gelegen, dus die glimlach is nu een grote schaterlach. Hilarisch gewoon!

    Rietepietz zegt;

    Tjéétje, jagen we je nog op onkosten óók want uitdeuken kost tegenwoordig kapitálen! Maar leuk hoor , wij lol …dan moet ook iederéén lol hebben;-)

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Dec 26, 2013 @ 11:03:55

    De making off is nog beter dan het orgineel! En zo levert zoiets dubbel vermaak op!

    Rietepietz zegt;

    Er valt natuurlijk méér te lachen als er dingen fout gaan en die lol wil ik niet alleen voor mezelf houden, samen lachen is gewoon leuker;-)

    Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Dec 26, 2013 @ 10:45:07

    Niet alleen in 2014 een glimlach, ik lig in 2013 helemaal in een deuk.
    Julie zijn mij toch een stel.
    En de familie Hulk lacht van Harte mee!
    Fijne dagen en een gezond 2014 voor jou en al je geliefden gewenst.

    Rietepietz zegt;

    Dus éigenlijk werk ik iedereen “in de kreukels”;-)
    Misschien gaat voor ons toch wel een beetje op”hoe ouder hoe gekker” , maar we voelen ons er prettig bij dus niets mis mee!
    Dankjewel voor de goede wensen!

    Beantwoorden

  19. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Dec 26, 2013 @ 09:51:51

    Gut gemacht das Video. Einen schönen 2. Feiertag. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Met heel plezier gemaakt al liep niet álles van een leien dakje;-)
    Ook voor jou een mooie tweede Kerstdag.

    Beantwoorden

  20. Marion
    Dec 26, 2013 @ 09:39:32

    Jullie zijn echt voor elkaar geschapen hé.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ja zéker weten, menig man had natuurlijk alláng op de loop gegaan maar Henk probeert me altijd weer uit “het gesticht “te houden;-) XXX

    Beantwoorden

  21. Marja
    Dec 26, 2013 @ 09:31:28

    Alleen al jouw gymnastische toeren om onder de tafel te komen vragen om mijn diepe respect. Ik had waarschijnlijk al in een kramp gelegen. Van de spieren en van de lach.

    Rietepietz zegt;

    Práát me niet van kramp, ik kwam er als een “oud wijf” onder vandaan al hoefde ik toen gelukkig niet meer zo voorzichtig te zijn. Ik voel de bilspieren nóg 😉

    Beantwoorden

  22. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Dec 26, 2013 @ 03:57:05

    h.i.l.a.r.i.s.c.h. en g.e.w.e.l.d.i.g. …. mens wat een energie en doorzettingsvermogen heb je toch, ik benijd je erom hoor!

    En ja super natuurlijk dat je ook dit met ons deelt, mocht het nieuwe jaar (alleen al door jou) niet minsten 1000 glimlachen opleveren dan kan je er in ieder geval op gerust zijn dat we het oude jaar met ontelbare glimlachen om jouw capriolen uit gaan… en dat geeft vertrouwen, het volste natuurlijk, voor 2014…

    Rietepietz zegt;

    Maar het is ook grote lol om ermee bezig te zijn hoor, vóór het eindresultaat er is hebben we meestal wel allerlei écht onmogelijke scenario’s doorgenomen en dan is dit natuurlijk een “makkie”. En het mooiste van al die glimlachjes is …. ze blijven ook dit jaar gratis beschikbaar!

    Natuurlijk staat het iedereen vrij om mijn linkje te zetten en ik ga ook zeker even bij haar kijken.
    Het is jammer dat Annemarie (de dochter van (gewoon) Hanny) even niet actief is met bloggen, lijkt me leuk voor Daphne, want Annemarie is maakt écht te gekke foto’s en is wat meer van haar leeftijd.

    Ohhh by de way…. ik weet wel dat je niet op nieuwe blogs erbij om te volgen zit te wachten maar schoondochtger-in-spe heeft ook een log inmiddels omdat ze meer met haar foto’s wil doen…. ze heeft jou in haar linkenlijstje gezet, dat vind je toch niet erg he? http://daphnechantal.wordpress.com

    Beantwoorden

  23. gewoonanneke
    Dec 26, 2013 @ 02:24:02

    Hij is gaaf haha,,,, die glimlach was er al vandaag maar nu nog een extra 😉 Ook voor jullie heel fijne dagen natuurlijk……..

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, jij had ,als jarige, natuurlijk sowiesó al die grote glimlach op de kaken;-)

    Beantwoorden

  24. Leidse Glibber
    Dec 26, 2013 @ 00:44:42

    heerlijk die bloopers maar nog mooier het verhaal hoe het ontstaan is, waarom sta ik daar nu niet van te kijken 🙂

    Rietepietz zegt;

    Tja…. misschien omdat je zit en niet staat;-) We passen zó perfect bij elkaar voor dit soort dingen!

    Beantwoorden

  25. J@n.
    Dec 26, 2013 @ 00:14:41

    Het valt nog best wel mee met de bloopers!
    Jammer…… 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik zéi toch dat het “een eitje” was;-) we worden er gewoon aardig gehaaid in en pakken het steeds serieuzer aan .Op het moment dat ik Henk inschakel draaien “mijn grijze cellen” al een paar dagen om de hete brei en heb ik al een aardig idee waar we heen moeten!

    Beantwoorden

  26. RenéSmurf
    Dec 25, 2013 @ 23:13:24

    ha, net wat ik al dacht en hoopte, dit is beter dan wat het oplevert! Terwijl het dit dus dan ook nog eens als extra wat oplevert.

    Rietepietz zegt;

    óeps jouw reactie bleek ook een blooper, ik vond ‘m net pas in de spam… heb je even afgestoft en alsnog geplaatst.

    Beantwoorden

  27. Zus
    Dec 25, 2013 @ 20:33:50

    Wat heb je er weer voor over moeten hebben,Maar het resutaat TOPPIE !!
    Goh wat een geduld moet Henk hebben,maar ik kan me voorstellen dat hij zich een breuk lacht. Dus pas een beetje op he.X van Zus .

    Rietepietz zegt;

    Nou het is ook niet écht een opoffering hoor;-) Uiteindelijk is Henk dan nét zo enthousiast bezig als ik en helpt me wáár hij maar kan XXX!

    Beantwoorden

  28. Suskeblogt
    Dec 25, 2013 @ 20:30:14

    deze “making of” is heel geslaagd. Ik kan alleen maar vaststellen dat Henk heel veel geduld heeft en jij doorzetting. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dat zie je héél goed;-) óeps, dit had er pas morgen opgemogen, hoe bedoel je “bloopers” …. #**

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

