gevónden!

Ja ja… drukke tijden ook bij Rietepietz maar gelukkig gaat alles redelijk voorspoedig en kunnen we het allemaal wel bolwerken zonder in de war te raken.
Veel mensen draaien een beetje door en raken van alles kwijt  in deze drukke tijden  waaronder héél belangrijke zaken waarvan ik tot voor kort nog aannam dat  het  “kwijtgeraakte artikel” nergens te koop werd aangeboden.
Eerlijk gezegd had ik er ook niet echt een plaatje bij hoe het zoekgeraakte voorwerp er uitziet  maar ik weet dat de gemiddelde mens die ‘m kwijt is zwaar in de problemen zit.
Gelukkig kon ik vandaag een adresje op de kop tikken waar je eventueel een nieuwe kunt kopen als je  ‘m kwijt bent….. voor € 12,50  heb je een nieuwe  vóór men achter je rug gaat roddelen dat je ‘m kwijt bent…….

clutch

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Dec 15, 2013 @ 15:23:24

    Het kwartje viel niet direct haha maar hij is leuk.

    Rietepietz zegt;

    Je hebt het kwartje toch wél weer opgeraapt he;-)
    Ik heb een tic voor dit soort dingen, en zie direct de (log) mogelijkheden als ik zoiets tegenkom;-)

    Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Dec 15, 2013 @ 13:52:20

    Ben een koelbloedig type en niet snel mijn kluts kwijt, maar ……. altijd goed om te weten dat mocht het wel gebeuren, ik dus zo weer een nieuwe kan aanschaffen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Maar áls het gebeurd is het vaak onverwacht ….je kunt maar voorbereid zijn nietwaar;-)

    Beantwoorden

  3. Rebelse Huisvrouw
    Dec 15, 2013 @ 13:39:07

    Ik kan de mijne ook al een tijd niet vinden terwijl ik toch regelmatig aan het zoeken ben 😉

    Rietepietz zegt; <p> Hé wat vervelend nou, zo’n clutch kan ,net als pech , natuurlijk in een héél klein hoekje zitten 😉

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    Dec 14, 2013 @ 16:25:17

    hahahaha, ja ik kan er niks meer aan toevoegen dan mijn voorgangers al deden, ik raak er de kluts van kwijt hahaha 😉

    Rietepietz zegt;

    Zal ik je dan even helpen zoeken?;-)

    Beantwoorden

  5. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Dec 14, 2013 @ 12:00:28

    mijn clutch bevindt zich tijdens het ‘niet-gebruik’ altijd op dezelfde plek dus kwijt ben ik m nooit geweest tot dusver althans, op die ene keer na dat ik in een grootwinkelbedrijf beroofd werd…. wat een ergernis, en het ergste was dat ik toen niet alleen mijn clutch kwijt was maar ook volledig de kluts ;-(

    Rietepietz zegt;

    Dan is je clutch kwijtraken nog het minst erge denk ik, lijkt me afschuwelijk om beroofd te worden, en dan nog op plek waar je weer gewoon naar toe moet maar je natuurlijk niét meer veilig voelt voor lange tijd. Je zou daat tuig toch de hérsens inslaan met je clutch ,maar dat lukt dan weer alleen als je er een flinke steen in hebt zitten en dát past dan weer niet!

    Beantwoorden

    • ♫ M e l ☺ d y ♫
      Dec 15, 2013 @ 14:54:56

      ik heb in ieder geval jarenlang de V&D gemeden…. het gebeuren vond plaats in 1995

      Ik kreeg potverdorie van onze toenmalige gemeente een boete omdat ik mijn id-kaart was verloren…. het aangifteformulier van de politie betekende niks. Dat het mij afgestolen was evenmin… men was van mening dat het verloren gegaan was doordat ik niet had opgelet…

      alle heisa erom heen….als ik er aan denk wordt ik weer boos! Als je slachtoffer wordt van iets, wat dan ook, geven de instanties tot wie jij je wendt omdat het verplicht is… je met liefde nog een forse trap na!

      Beantwoorden

  6. Leo's mening
    Dec 14, 2013 @ 09:17:38

    De keren dat vrouwlief dat belangrijke deel van haar persoonlijkheid kwijt is/was bleek het uiteindelijk ergens verstopt te zitten in een ‘andere jas/tas’ of lag op het nachtkastje. Ook komt het vaak voor dat in haar nieuwe tas, een soort meegedragen grot vol spelonken en donkere hoekjes, een soort verstoppertje wordt gespeeld door juist dit bij betalen zo belangrijke stukje leder met inhoud….

    Rietepietz zegt;

    Nou “de clutch”is een piepklein, en vooral plat, damestasje waarin de door jou bedoelde “vrouwelijke persoonlijkheid ” meestal niet eens past. Daaruit blijkt al dat het een modegril is van de “dames uit de betere kringen” die hebben genoeg aan een creditcard die er natuurlijk wél met gemak in past. Ik heb inderdaad een portemonnee van het formaat van een clutch,die raakt dus niet zomaar zoek in mijn tas met vreselijk veel vakken.

    Beantwoorden

  7. ria
    Dec 13, 2013 @ 22:30:14

    En ik moet mezelf weer terug zien te vinden en dat is geen kluts maar een hele klus.
    maar vinden zal ik ‘m.
    Fijn weekend,
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Zeker wéten, en ook wel iets om de “de kluts”een beetje bij kwijt te raken. December is dan ook nét niet de makkelijkste maand om je leven weer op “op de rails” te zetten na ingrijpende gebeurtenissen zoals jij meegemaakt hebt.
    Maar het gáát je lukken daar ben ik nét zo zeker van als jijXXX

    Beantwoorden

  8. cornma
    Dec 13, 2013 @ 19:27:41

    Nu ik weet hoe die eruit ziet, weet ik het zeker. Ik heb nooit een clutch gehad, dus ik kan hem ook nooit kwijtraken. Je kan het adres van dat winkeltje gerust geheim houden.:-)

    Rietepietz zegt;

    Oke, dan vertel ik het jou niet;-) gelukkig dat je ‘m nooit kwijt bent want dat moet écht niet leuk zijn!

    Beantwoorden

  9. ingridblogs
    Dec 13, 2013 @ 11:59:43

    Haha…ik ben ‘m ook regelmatig kwijt!

    Rietepietz zegt;

    Wel sneu voor je , zal ik eerstvolgende keer een nieuwe voor je meenemen? 😉

    Beantwoorden

  10. Marion
    Dec 13, 2013 @ 09:20:24

    Volgens mij zijn er heel wat mensen de clutch kwijt, maar weten niet dat ze een clutch hebben dus heeft het geen zin om hem te zoeken.:-).
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou jij hoeft niet ver te zoeken mocht je ‘m kwijt zijn, de foto heb ik bij in het huis aan de balie gemaakt;-) XXX

    Beantwoorden

  11. Redstar
    Dec 13, 2013 @ 09:16:16

    Ik wost niet dat die dingen zo genoemd werden. Je zal er maar een hebben en ‘m kwijtraken. Ja dat kan niet.
    Ik doe het echter zonder 😛

    Rietepietz zegt;

    Ik ben reuze zuinig op m’n clutch hoor, al schrijf je dat natuurlijk gewoon als “kluts” . Maar deze clutch kan ik niet kwijtraken want ik heb er geen, véél te klein om “al die onmisbare zaken” met me mee te slepen.

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Dec 13, 2013 @ 01:44:35

    Als je er toch bent neem ook een paar tengels mee, altijd handig om extra te hebben. Zet ze maar bij de hurken van Tagrijn haal ik ze wel op.

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Dec 13, 2013 @ 00:25:42

    En als je hem dan nog steeds kwijt bent moet je eens kijken of je hem niet in de trein hebt achtergelaten en dan hangt ie misschien wel op de NS-tentoonstelling van gevonden voorwerpen…….

    Rietepietz zegt;

    Daar moet ik toch eens gaan kijken voor de hurken, de lurven en de kladden, daar is blijkbaar nog aardig behoefte aan;-)

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Dec 12, 2013 @ 23:56:09

    Wat je kwijt bent maar niet kwijt is komt vanzelf weer opklutsen, op een plek en moment waar je het niet verwacht!

    Rietepietz zegt;

    Maar “de kluts”kwijt raken is toch een heel apart verhaal,die vind je vaak niet zómaar terug!

    Beantwoorden

  15. Hanny
    Dec 12, 2013 @ 23:25:32

    Eerlijk gezegd heb ik haast nooit een tas bij me en dan zeker geen clutch. Want stel je voor dat ik de kluts kwijtraak.

    Rietepietz zegt;

    In ieder geval hebben we nu wél een beeld bij wat we eventueel kwijt kunnen zijn, dat zoekt toch al een stuk makkelijker;-)

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Dec 12, 2013 @ 22:39:11

    Ik heb om eerlijk te zijn ooit een 4 clutches gekocht voor een habbekrats. Daarna heb ze oneerbiedig verbouwd tot een soort hangtasje wat ik aan de centuurbandjes van een broek of rok kunt hangen, zodat je niet altijd met een schoudertas hoeft te lopen. Niet alle rokken en broeken hebben namelijk zakken waar je een zakdoek, telefoon en/of portomonaie in kunt doen. Ook rijbewijs is weleen handig om mee te nemen. Dus mijn clutch ben ik nog niet kwijt. Die hangt aan mijn middel te zwieperen. Maar den lurven en de kladden, die zou ik nog wel eens willen grijpen.

    Rietepietz zegt;

    Met één zo’n ding begin je inderdaad niets, kan nét je zakdoek en de telefoon in;-) Slim om er een paar aan elkaar te maken want een schoudertas aan je nek gaat aardig doorwegen op den duur. Ik blijf zoeken of ik kladden en lurven kan vinden en laat het je weten als het lukt;-)

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Dec 12, 2013 @ 22:20:00

    nooit geweten dat dit een clutch is,
    alweer iets bij geleerd,
    fijne avond verder voor jou

    Rietepietz zegt;

    Nou zo heet het ook pas sinds kort hoor, wij noemende zo’n klein tasje (waar je niks aan hebt) bij de vorige modegril in de jaren 70(dacht ik) gewoon een envelop tasje !

    Beantwoorden

  18. Truus
    Dec 12, 2013 @ 21:50:10

    Whahaha Rietepietz, toen ik begon te lezen dacht ik dat je een kadootje voor iemand moest kopen. Maar al lezende viel het (ouderwetse) kwartje.
    Het leek wel een cryptogram. 🙂
    OT De foto heb ik in Utrecht gemaakt en hij is van augustus 2010.

    Rietepietz zegt;

    De clutch was me al opgevallen in sommige programma’s over mode en toen ik hier de aanduiding zag mét prijs begonnen metéén m’n logklieren te jeuken;-)
    Aha, dus al een wat oudere foto!

    Beantwoorden

  19. tagrijn
    Dec 12, 2013 @ 21:22:48

    Mooi dat je daarvoor een adresje hebt gevonden. Ik zoek al jaren naar hurken om op te zitten. Zouden ze die daar ook hebben?

    Rietepietz zegt;

    Ik wil wel eens voor je informeren want inderdaad , ook dat is iets waar we meestal weinig “beeld” bij hebben. Als ik er tóch ben vraag ik metéén of ze er ook “lurven” hebben want ook dié zijn lastig te vinden;-)

    Beantwoorden

  20. Petra
    Dec 12, 2013 @ 20:29:19

    Wat een lelijk woord voor een portemonnaie!
    Ik zat te kijken op een hardloopwebsite, daar ging het over sportkleding, een Tight!
    Dat bleek een strakke joggingbroek te zijn.
    Zeg dat dan!!

    Rietepietz zegt;

    Nou het scheelt in formaat weinig maar het is een klein tasje!
    Vooral in het mode en of society wereldje struikel je er ineens over.
    Onze eigen taal blijkt steeds vaker niet genoeg te zijn om “het beestje een naam te geven’
    maar je weet nú in ieder geval wat er in het tasje zit, de clutch die je kwijt was;-)

    Beantwoorden

  21. Marja
    Dec 12, 2013 @ 20:16:38

    Wat een geruststelling en dat voor maar 12,50. Dank voor deze gouden tip.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , het béste is natuurlijk om ‘m gewoon niét kwijt te raken, je hecht toch gewoon aan je eigen ding hé! 😉

    Beantwoorden

  22. Suskeblogt
    Dec 12, 2013 @ 20:01:10

    oops ik lees net nu de volgende reactie. Het wordt me al wat duidelijker, alhoewel…….ik weet niets over trendie tasjes enzo. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Vooral zo houden Suske, mannen die van kleine tasjes houden hebben ze een naam voor;-)

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Dec 12, 2013 @ 20:00:00

    geen idee wat clutch is, kzal dat eens moeten googlen.

    Rietepietz zegt;

    Ja Astrid had al gegoogled, maar de modegril is blijkbaar nog niet buiten het modewereldje waargenomen 😉

    Beantwoorden

  24. Astrid
    Dec 12, 2013 @ 18:59:51

    clutch-zelfstandig naamwoord

    koppeling

    coupling, clutch, coupler, matching, gear, join

    greep

    hold, grip, grasp, grab, catch, clutch

    broedsel

    hatch, brood, spawn, clutch, fry, sitting

    kluts

    clutch

    klauw

    claw, jaw, talon, paw, dog, clutch

    versnellingspook

    gear lever, gear shift, gear stick, lever, clutch

    haak

    hook, clip, clasp, hitch, clamp, clutch

    clutch-werkwoord

    grijpen

    grasp, seize, grab, grip, catch, clutch

    zich vastklampen aan

    board, clutch

    bemachtigen

    grab, get, secure, grasp, seize, clutch

    Dit is wat ik vond bij de vertaling van clutch, ik snap er niets van!

    Rietepietz zegt;

    Het is weer een modegril die voorál “in de betere kringen”(en modeontwerpers) bekendheid kreeg en dan ben je natuurlijk niet “exclusief” genoeg met een envelop tasje;-)

    Beantwoorden

  25. beauninoblog
    Dec 12, 2013 @ 18:24:33

    Hoe kom je er weer op;-!

    Rietepietz zegt;

    Tja… tegen een kronkeltje aangelopen denk ik;-)

    Beantwoorden

  26. Astrid
    Dec 12, 2013 @ 18:07:24

    Ach ja Riet in deze tijd raken de mensen wel vaker de clutch kwijt. Maar het is wel bewonderingswaardig dat jij ‘m toch hebt gevonden. Je bent een oplettend iemand!

    Rietepietz zegt;

    Het gekke is dat ik (en jij waarschijnlijk óók) dat vroeger gewoon een envelop tasje noemde, nóóit geweten dat daar m’n clutch in zat;-)

    Beantwoorden

  27. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Dec 12, 2013 @ 18:01:36

    LG. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    fijne avond Wolfgang

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

