“schijn” bedriegt

Het was héérlijk fris winterweer vandaag en tussen alle drukke werkzaamheden mochten we “leenhond” Eyra uitlaten omdat dochterlief   in deze tijd van het jaar al de mooie beentje uit de onderkant van haar rug” loopt in de delicatessenwinkel waar ze werkt.
Geen straf hoor om daar heerlijk in de polder in een stralend zonnetje te wandelen.
De laaghangende zon maakt een  monsterlijke  schaduw van het beestje dat kortgeleden weer van een vracht haar is ontdaan en  nog niet de hélft van z’n schaduw kan vullen.

schaduwhond
Het blijft moeilijk het schaduwspel te weerstaan …. en dat lukt mij dus ook niet als ik dit aparte beeld  aan de overkant van het slootje zie……

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Dec 15, 2013 @ 15:40:47

    Dit doet me denken aan toen mijn zoon voor het eerst zijn schaduw ontdekte en probeerde om er op te gaan staan. zo bijzonder was dat.

    Rietepietz zegt;

    Grappig is dat bij kleintjes hé, maar soms vinden ze het een beetje angstig en leg dan maar eens uit hoe het zit;-)
    Hier vond ik het leuke dat we over het water lijken te rollen !

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Dec 12, 2013 @ 14:37:15

    Wij waren zowel de 10e als de 11e ook even bij dat fraaie weer onderweg en ontdekten toen ook dat de schaduwen overdag wel erg lang werden. Meters lang wordt een mens, en in dit geval, een hond. Maar wat een mooi helder beeld. Beter dan mist en regen. Lekker wandelweer….

    Rietepietz zegt;

    Reuze lastig trouwens met autorijden die laaghangende zon, maar dat zul je ook wel gemerkt hebben als je er tegenin moest rijden.
    het was een héérlijke dag dinsdag toen ik dat filmpje maakte, mag van mij bést zo een paar maanden blijven!

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Dec 11, 2013 @ 22:26:23

    Lucky Luke schoot sneller dan zijn schaduw….. Dus waarom zou je er n iet mee spelen?

    Rietepietz zegt;

    Nou misschien omdat van tijd tot tijd overal wel schaduwfoto’s opduiken maar filmpjes zie je gelukkig minder;-)

    Beantwoorden

  4. riet(je)
    Dec 11, 2013 @ 17:30:15

    hihi, wat leuk dat je zei: is vroeger weleens voorgekomen……….Jezus deed het ook! leuke opname! liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Ja je ziet, ik ben wél met de bijbel opgevoed, dat is wel duidelijk;-)

    Beantwoorden

  5. cornma
    Dec 11, 2013 @ 16:03:36

    Heerlijk, als je over water kunt lopen, houd je altijd droge voeten.:-)

    Rietepietz zegt;

    En géén badpak nodig ,is óók een pluspuntje;-)

    Beantwoorden

  6. Marion
    Dec 11, 2013 @ 09:09:34

    Enig leuk om dit te kunnen filmen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik zag meteen de mogelijkhedenwant het zag er zó grappig uit! Als het morgen óók zulk weer is kunnen we er lekker op uitXXX

    Beantwoorden

  7. Redstar
    Dec 11, 2013 @ 08:55:53

    Dat was een laag zonnetje waar jullie inliepen.
    Ik vond het helemaal niet fris gister. Ik stond in een shirt, in de zon ramen te lappen. Het was gewoon heerlijk.
    Van mij mag het zo blijven tot aan het voorjaar. Maar dat geluk zal ik wel niet hebben. 😀

    Rietepietz zegt;

    Nou vroeg op de dag is het nog wel tamellijk fris omdat de nachten al aardig koud waren, maar juist zo vroeg op de dag maakt de zon zulke lange schaduwen. Maar je hebt gelijk ,het was héérlijk al zal het inderdaad niet zo doorgaan tot het voorjaar!

    Beantwoorden

  8. ♫ M e l ☺ d y ♫
    Dec 11, 2013 @ 03:46:35

    zolang alleen de schijn maar bedriegt vind ik t t niet erg 😉

    leuk hoor die wandeling-zweving in het zonnetje!

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, we waren al een beetje door de mand gevallen omdat de benen ontbreken, we hebben dus geen poot om op te staan;-) Maar het grappige is dat er dus géén complete spiegeling van ons lichaam in het water is!

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Dec 11, 2013 @ 00:08:16

    Geweldig dat filmpje. Dat bedoel ik dus met ogen openhouden en constant onderwerpen voor een blog zien

    Rietepietz zegt;

    Leuk is dat hé, het maakt dat de logjes vaak afwijken van “het gemiddelde” en je hebt éigenlijk alleen maar een beetje “kronkel”in de hersenpan nodig om er iets mee te kunnen, jij hebt die kronkel óók!

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Dec 10, 2013 @ 23:40:38

    Goed gezien rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    Als ik zonder bril loop kijk ik altijd met m’n “logoogjes” en dan zie héél andere dingen dan anders 😉

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Dec 10, 2013 @ 23:25:45

    Ja, dat heb je met zo`n hele laagstaande zon he, op de donkerste dagen van het jaar!

    Rietepietz zegt;

    Onwijs lastig bij het auto rijden die lage zon maar verder dan weer héél verrassende plaatjes.

    Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    Dec 10, 2013 @ 23:04:04

    ik heb lekker met je mee gewandeld Riet, erg leuk filmpje,
    fijne avond verder met lieve groetjes,
    Greetje

    Rietepietz zegt;

    Apart hé, ik vond het er grappig genoeg uitzien om de camrea uit m’n zak te halen, gezellig dat je even meeliep!

    Beantwoorden

  13. Petr@
    Dec 10, 2013 @ 22:57:20

    Jullie lijken te zweven, heel apart!

    Rietepietz zegt;

    Ja grappig hé, het leek me leuk om dat eens te filmen en het ziet er minstens nét zo gek uit als ik gedacht had!

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Dec 10, 2013 @ 22:33:45

    Wij hebben ook een fietstochtje gemaakt, alleen mochten wij niet zo iets spannends tegenkomen. 🙂
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Nou jullie schaduwen zullen óók wel heel vreemde vormen aangenomen op de fiets, maar als je niet met “logogen”kijkt zie dat soort dingen niet;-)

    Beantwoorden

  15. Truus
    Dec 10, 2013 @ 22:16:04

    Volgens spookt het daar bij jullie, wandelen zonder benen… 🙂

    Rietepietz zegt;

    En dan oó’k nog op het water … het niet véél gekker worden hé! 😉

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Dec 10, 2013 @ 21:48:38

    Volgende keer leuke figuren maken, zoals op het toneel ook wel eens gebeurt.

    Rietepietz zegt;

    O ja , zoals met die Wajangpoppen…maar die had ik natuurlijk net niet bij me;-)

    Beantwoorden

  17. Suskeblogt
    Dec 10, 2013 @ 20:18:58

    volgens mij zijn het poldergeesten. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Zou zómaar kunnen, ik weer natuurlijk niet veel over polders en zolang we “de geest niet geven” is er niets aan de hand!

    Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Dec 10, 2013 @ 19:40:01

    Ik herkende Aliëns!

    Rietepietz zegt;

    écht wááár daar zijn we dan nog goed vanaf gekomen;-)

    Beantwoorden

  19. Marja
    Dec 10, 2013 @ 19:32:58

    Gezellig dat ik een stukje met jullie mee mocht wandelen. En ja …. het schijnt wel eens eerder te zijn voorgekomen. 😉

    Rietepietz zegt;

    het was er héérlijk, echt een rustpuntje op een beetje gekke dag! En we hadden gewóón droge voeten hoor;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

