vluggertje

Inderdaad, ik maak me er met een vluggertje vanaf want we hebben het nog steeds best wel druk.
Eigenlijk kunnen we amper een “vrije dag nemen” maar dat doen we toch. Morgen rijden we naar Eindhoven waar kleinzoon Maikel helaas in het ziekenhuis ligt, na een darmafsluiting  moet hij nu herstellen van de buikoperatie.
Best wel ver weg voor de naaste familie die allemaal in de randstad woont maar we willen natuurlijk wél bij hem op bezoek al hoef ik hem niet meer voor te lezen zoals ik vroeger deed als hij ziek was!
Hij heeft veel pijn gehad, is nog behoorlijk ziek en zit “er wel een beetje doorheen”, hoogste tijd voor een opbeurende boodschap op een tegeltje………

opbeurspreuk

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Dec 04, 2013 @ 18:32:13

    Oei, beterschap voor je kleinzoon Rietepietz. Dat hij (voor)spoedig mag genezen.
    Het tegeltjes is super. 🙂

    Rietepietz zegt;

    De kleinzoon mocht maandagaoven nog naar huis, héél erg verzwakt en nog maar nét van het infuus verlost maar dolgelukkig, het gaat goed met hem al gaat het langzaam.

    Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Nov 28, 2013 @ 22:43:12

    Ik lees dus weer van voor naar achteren 😉 Beterschap voor je kleinzoon heb het relaas van de reis inmiddels al gelezen.

    Rietepietz zegt;

    Dat gebeurd mij ook regelmatig . In dit geval kan ik nu vertellen dat de kleinzoon ondertussen thuis verder hersteld!

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Nov 28, 2013 @ 22:02:36

    Laat dit nou precies de spreuk zijn die ik nodig heb. Mijn dank is groot!
    Liefs Kakel xxx

    Rietepietz zegt;

    Weet je dat ik óók aan jou gedacht heb toen ik met die spreuk bezig was!
    Ik moest er wél vreselijk om lachen!
    Maar ga gerust je gang en neem hem mee;-)

    Beantwoorden

  4. datzalwel
    Nov 28, 2013 @ 18:20:16

    Alleen de komst van zijn opa en oma geeft een opkikker denk ik. Hij zal wel weten hoe graag jullie reizen :-)en dat zegt genoeg. Beterschap voor hem.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Hij vond het inderdaad érrug lief dat we er waren , die beterschap wil nog niet erg doorzetten helaas. Maar dat past wel een beetje in het ziektebeeld hoorden we.

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Nov 27, 2013 @ 23:16:23

    Ja, vervelend altijd, die kwalen en ziektes, maar gelukkig kunnen ze veel!
    En het hoofd in de stront laten hangen is wel het laatste!

    Rietepietz zegt;

    Weinig stront bij Maikel, sinds zondag niet gegeten en alleen maar gespuugd én darmen die nog niets doen…. ieder nadeel heeft dus weer z’n voordeel 😉

    Beantwoorden

  6. Petra
    Nov 27, 2013 @ 21:22:42

    Wat vervelend! Ik wist niet dat je dit op jonge leeftijd al kunt krijgen.
    Stoer dat jullie op bezoek zijn geweest, dat zal hem goed doen!
    Beterschap voor de kleinzoon!

    Rietepietz zegt;

    Meestal inderdaad pas zo rond middelbare leeftijd maar de uitzondering bevestigt de regel weer eens. Hij vond het onwijs leuk dat we er warew al voelde hij zich nog verre van prettig, maar misschien wel juist daarom!Zodra hij weer op de been is kan hij makkelijker vertier zoeken maar het wachten is tot z’n damren weer aan het werk gaan, best wel vervelend en pijnlijk met een hoop “toestanden” aan z’n lichaam!

    Beantwoorden

  7. roadlaura1969
    Nov 27, 2013 @ 21:05:38

    Dat is schrikken voor Maikel. .ouders ..Oma’s en Opa’s !

    Heel veel beterschap gewenst en Oma Rietepietz en Opa ga hem maar ouderwets in de watten leggen daar is niemand te “oud” voor.

    Rietepietz zegt;

    Nee zeker niet, al valt er niets te knuffelen aan zo’n ziek lichaam helaas.
    Het was inderdaad voor iedereen wel ff schrikken.Ik ben blij dat we hem even konden zien en dat was de vermoeiende dag wel waard.

    Beantwoorden

  8. Mrs. T.
    Nov 27, 2013 @ 19:35:25

    He bah wat naar zeg. Ik hoop dat hij snel herstellen mag. Was je vandaag toch in de buurt zeg.

    En sorry, maar die tekst op het tegeltje is natuurlijk hilarisch.

    Rietepietz zegt;

    Het moet nog wel even tijd hebben eer z’n darmen weer aan het werk gaan, vervelend want ook dat is pijnlijk maar hij was vandaag alweer wat beter dan gisteren en hij vond het fijn dat we even langs kwamen. “even” ruim drie uur totaal gereden voor een uurtje bezoek , en ik háát lange ritten dus reken maar niet op mijn bezoek als je daar in de buurt woont 😉 meestal treinen we maar we hadden toevallig geen goedkope treinkaartjes en dan ben je 80 euro kwijt samen terwijl onze Suus het op een halve tank doet!
    Ja leuk is tie hé !

    Beantwoorden

  9. isis45
    Nov 27, 2013 @ 15:14:24

    Beterschap voor je kleinzoon. Lijkt me een pijnlijke aandoening.

    Rietepietz zegt;

    Dat klopt, en behalve een flinke jaap in de buik is ook het opnieuw op gang komen van darmen een pijnlijke grap.Maar gelukkig is er dáár genoeg pijnstilling voor uitgevonden.

    Beantwoorden

  10. jokezelf
    Nov 27, 2013 @ 12:12:31

    Grappig tegeltje, dat móet helpen bij het genezingsproces.

    Rietepietz zegt;

    Laten we dát hopen, voorlopig verhinderd een flinke jaap in z’n buik dat hij erom kan lachen maar hij vindt het wél grappig gelukkig!

    Beantwoorden

  11. Marion
    Nov 27, 2013 @ 09:13:26

    Fijn dat jullie in staat zijn om naar hem toe te gaan, wens hem sterke.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ja gelukkig wel, al zit ik niet te juichen om drie in de auto te moeten zitten maar in zo’n geval kruipt toch het bloed waar het niet gaan kan!XXX

    Beantwoorden

  12. Redstar
    Nov 27, 2013 @ 09:08:07

    Oei Riet, sterkte voor de kleinzoon!! Wat een rot operatie moet dat geweest zijn.
    Het tegeltje vind ik een goeie voor allerlei gelegenheden.

    Rietepietz zegt;

    Nóg beroeder was de zondag toen hij de héle dag vreselijk veel pijn had en er, behalve een infuus aanbrengen, niéts gebeurde dan wat mogelijkheden opperen.Een scan op zondag had een héle dag pijn gescheeld!
    Maar het tegeltje is natuurlijk de humor die we er wel graag in willen houden;-)

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Nov 27, 2013 @ 00:14:04

    Dat tegeltje is wel een hele goede raad!

    Rietepietz zegt;

    Ja en eerlijk gezegd moet ik er dan toch weer réuze om lachen, aan janken hebben we toch ook niets in dit soort toestanden.

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Nov 26, 2013 @ 23:55:45

    Strekte voor iedereen hoop dat de operatie een oplossing heeft gegeven.

    Rietepietz zegt;

    Daar moeten we wel vanuit gaan natuurlijk, maar op dit moment is dat nog niet helemaal te overzien . We hopen dat we hem vandaag iets beter aantreffen dan zijn ouders gisteren.

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Nov 26, 2013 @ 23:06:31

    heel veel beterschap voor die jongen, mooi tegeltje Riet.
    Welterusten voor straks en slaap lekker, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, hij kan het gebruiken!
    Maar natuurlijk moeten we proberen te blijven lachen , vandaar het tegeltje!

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Nov 26, 2013 @ 21:39:21

    Mijn vader had afglopen voorjaar het probleem dat hij niet meer pipi en kaka kon doen (om het netjes te zeggen) Zijn darmen zaten klem in een liesbreuk, waardoor de blaas zich ook niet meer kon legen. Heel pijnlijk en wederom een acute ziekenhuis opname.
    Wel lekker rustig thuis, nu moesten de zustertjes voor hem lopen!

    Rietepietz zegt;

    Dat zijn geen leuke dingen voor de patiënt, het zal nog wel wat voeten in de aarde hebben eer “alles weer op gang is”. We kunnen als mens die uitgangen toch maar moeilijk missen hé!
    Maikel z’n vriendinnetje kan niet wáchten tot ze de (tijdelijk) verzorging taak op zich kan nemen, maar ja, dát is een ander verhaal bij een jonge knul;-)

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Nov 26, 2013 @ 21:30:35

    Wat akelig dat je kleinzoon zo beroerd is geweest. Ik hoop dat de operatie geholpen heeft en dat hij binnen de kortste keer weer smakelijk kan lachen. Bijvoorbeeld om dat tegeltje. Een heel toepasselijk tegeltje! 🙂
    Beterschap gewenst voor je kleinzoon.

    Rietepietz zegt;

    En nóg is helaas, het moet even tijd hebben en hij zal op z’n vroegst pas zaterdag uit het ziekenhuis mogen…als alles goed gaat. Voorlopig “lijdt”hij nog onder de naweeën van de operatie maar we hopen hem morgen toch iets beter aan te treffen.
    Misschien moet ik het tegeltje maar voor hem uitprinten;-)

    Beantwoorden

  18. beauninoblog
    Nov 26, 2013 @ 20:58:26

    Wat een leuk opbeurend tegeltje. Hoe heb je het kunnen vinden.
    Ik hoop dat het verkeer mee zit voor jullie. Vind het ook maar niets hoor, zo lang in de auto.
    Lekker op een nieuw blogje broeden op de terugweg;-)

    Rietepietz zegt;

    Nou gewoon een blanco tegeltje op voorraad hebben en áls je dan een grappige spreuk hoort die erin zetten;-)
    Ja dát hoop ik ook, het is een erg filegevoelige route maar we kunnen gelukkig buiten de spits rijden.

    Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Nov 26, 2013 @ 20:30:42

    veel beterschap gewenst voor Maikel en sterkte voor jou met die lange rit.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, menigeen draait er z’n hand niet voor om maar ik vind het erg véél om drie uur op een dag in een auto te moeten zitten.

    Beantwoorden

  20. minoesjka2
    Nov 26, 2013 @ 20:04:10

    Is inderdaad een heel eind rijden, maar ach, wat zou hij nu hij ziek is zonder opa en oma moeten???? Veel plezier bij hem en wie weet wat voor leuke blogjes er weer onder weg ontstaan 🙂

    Rietepietz zegt;

    Klopt, anderhalf uur héén en anderhalf uur terug en ik bén al niet gek o[ lang in de auto zitten, maar als ik aan zijn zieke koppie denk gá ik natuurlijk!
    Zeker wel kans op gekke dingen omdat er bij ons vaak dingen nét even anders gaan dan bij een ander;-)

    Beantwoorden

  21. Marja
    Nov 26, 2013 @ 19:47:57

    Jakkes. Geef hem een dikke knuffel namens ons allemaal en maak hem vooral niet aan het lachen. Dat kan hij nu even niet gebruiken. ;o(

    Rietepietz zegt;

    Ga ik zéker doen en écht lachen moet inderdaad nog even wachten. Pas gisteravond hebben ze “het kapotte stukje” uit zijn dunne darm kunnen halen dus hij kan nog héél makkelijk z’n lachen inhouden!

    Beantwoorden

  22. Rebelse Huisvrouw
    Nov 26, 2013 @ 19:41:38

    Wat akelig. Ik hoop dat hij gauw hersteld is want dit is niet leuk. Het tegeltje is wel heel bemoedigend natuurlijk!

    Rietepietz zegt;

    Nee helemáál niet leuk zeker weten.
    Het tegeltje kan hij gelukkig al om lachen al moet hij de buikwond nog vasthouden .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

