herfstig…

Wat is het genieten buiten met die prachtige herfstkleuren hé! Ik kan me meestal  niet beheersen en móet op het knopje van de camera drukken zelfs al doe ik meestal niéts met die foto’s !
We zijn iedere dag wel een uurtje buiten om van al dat moois te genieten al  zijn er wel plekjes waar alles gewoon groen is.

slootje
Tja , dat kun je alleen hier verwachten ….. heb ik het over de prachtige herfstkleuren en kom dan met een foto waar alles groen is  omdat het kroos in zo’n klein boerenslootje nou eenmaal gewoon groen blijft,  óók als het herfst is!
En denk nou niet dat ik geen moeite hoef te doen voor zo’n foto hé , volgens Henk haal ik er levensgevaarlijke capriolen voor uit en mag ik blij zijn dat ik het na kan vertellen.
Onzin natuurlijk, maar toen ik dicht aan de wat soppige  kant ging staan om een foto te  maken wilde hij me aan m’n jas vasthouden ….. whahaha , dát zou  natuurlijk gewoon twéé natte pakken opgeleverd zou hebben áls ik in de  plomp zou glijden .
En, het ergste van alles , niémand om te filmen wanneer ik met een hoofd vol kroos boven water zou komen,  dát is pas  onvergeeflijk.
Maar ik kreeg een beter idee  toen ik deze dikke biels over de sloot zag liggen b.w.v. bruggetje ….

slootje1

Onder zwaar protest van Henk “dat ding is hártstikke glad gek, dat moet je niet doen”  test ik stapje voor stapje hóe erg het is en het valt reuze mee. Vandaar dat de eerste foto gemaakt kon worden  maar ik wil natuurlijk weer méér en wapper met de camera naar Henk en roep;  “maak even een foto van me zodat ik kan laten zien wat ik allemaal voor m’n lezers over heb”!
Ik heb ál m’n overredingskracht  nodig om hem zover te krijgen maar  uiteindelijk komt de foto er. Even later sta ik naast een opgeluchte Henk die zegt dat ik niet meer zulke gevaarlijke dingen moet doen  …. waarna ik een beetje pinnig zeg ;
ach joh schei uit… jij ziet overal spoken ”

slootjemet

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Okt 25, 2013 @ 10:46:59

    Spoken? Ik zie ze niet hoor…..Wel die fraaie herfstkleuren. Gisteren nog, even op de Huizenheide. Lopen wilde koeien en schapen, maar ook wat malloten zoals wij. Prachtig en het weer zat enorm mee. Dan klikkerdeklak ik met een camera of wat en leg alles vast waar ik normaal aan voorbij rijd….

    Rietepietz zegt;

    Nee ik snap Henk óók niet 😉
    Feestje hé om nu onderweg te zijn, je weet gewoon niet waar je het eerst moet kijken zoveel moois is er te zien.

    Beantwoorden

  2. cornma
    Okt 23, 2013 @ 13:45:29

    Ach, die arme Henk, die heeft wat te stellen met jou. Ik denk dat ik het nu zeker weet, het gezegde “hoe ouder, hoe gekker” klopt gewoon helemaal. Ik weet dat je hem zelf niet gezien hebt, maar dat spook daar achter je rug, kijkt echt niet vriendelijk!

    Rietepietz zegt;

    Op ándere momenten heb ik weer wat met Henk te stellen denk ik dan maar 😉 maar je hebt gelijk , hoe ouder hoe gekker en daar geniet ik zoveel mogelijk van;-) Het is dus niet Casper het vriendelijke spookje dat z’n hand op m’n schouder legt? Bálen zeg!

    Beantwoorden

  3. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 23, 2013 @ 10:24:26

    V R E S E L I J K mens!
    Op jou leeftijd Rietz, moet je echt voorzichtiger worden, sprak de HULK je ernstig toe.
    Een waar gegeven is n.l. VAN VALLEN WORDT JE NIET BETER!
    Maarja, in dat knersie van je blijf je jong en ondeugend, vertel mij wat?
    Enne een leefregel van de HHH is ( als je Engels kent )
    ‘Im not allways right, but ‘Im never wrong!

    Rietepietz zegt;

    Ja HULK wéét het 😉 Maar ik bén ook heel voorzig ( voor mijn doen) geweest en heb éérst voorzichtig geprobeerd of het glad was en dat viel reuze mee!
    Maar je hebt gelijk, we willen er gewoon niet äán dat we wat ouder worden omdat het niet “zo voelt” (behalve als we net uit bed zijn)
    Het is een mooie kreet en dat kan m’n talenknobbeltje nog wel aan!

    Beantwoorden

  4. Rebelse Huisvrouw
    Okt 22, 2013 @ 14:18:18

    Wooeeaaahhhh!!! Geweldig, hoe je dit toch steeds maar weer voor elkaar krijgt!

    Rietepietz zegt;

    Tja, als ik gekke dingen zie onderweg gaat altijd” m’n psp klier”jeuken en dan krijg je dit soort dingen;-)

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Okt 22, 2013 @ 13:30:56

    Arme Henk, die staat doodsangsten uit als hij weer eens met Riet op stap is 😉
    Leuk gedaan Riet!!

    Rietepietz zegt;

    En die lieverd kreeg óók al een eikel op z’n hoofd, kwam met zo’n droge harde tik neer dat ik het kon horen! Daar weet dat spook vast meer van;-)

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Okt 22, 2013 @ 08:56:40

    Er zijn nog genoeg struiken en bomen die niet verkleurd zijn, maar zo groen als die sloot, dat is bijna eng groen. Daar zou inderdaad wel eens een spook in kunnen huizen..

    Rietepietz zegt;

    Ja gróen hé, onze Amerikaanse kleinzoon stapte een paar jaar geleden zó een sloot in omdat hij niet in de gaten had dat het grasveld ophield 😉

    Beantwoorden

  7. beauninoblog
    Okt 22, 2013 @ 06:51:09

    Applaus! leuke foto’s Riet.

    Rietepietz zegt;

    Voor mensen die echt goed met de camera zijn is het nu een gewéldig seizoen!

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Okt 22, 2013 @ 04:27:05

    De herfst laat zich inderdaad weer zien in alle kleuren, en dat het door de nattigheid en de afgevallen bladeren glad wordt ie het risico van het seizoen…… maar jij hoeft je niet druk te maken dat je valt……… Met zo’n beschermengeltje op (of achter) je schouder……

    Rietepietz zegt;

    Er ligt inderdaad iedere dag méér blad en dat zéker dat je goed uit moet kijken waar je loopt! We kunnen elkaar nog wel eens redden van een duikeling omdat we toch meestal hand in hand lopen. ( dat lijkt alleen maar schattig dus , maar het is puur lijfsbehoud voor beiden)

    Beantwoorden

  9. powerpointgreetje
    Okt 22, 2013 @ 01:11:45

    pracht blogje Riet,
    leuk die foto van jou met dat spook er bij, echt tof!!!!
    Slaap lekker en straks gezond weer op,
    liefs Greetje

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, ik mag graag wat knoeien in psp 😉
    Gezond weer op is helemaal gelukt en het wordt weer genieten vandaag buiten dus geniet maar lekker mee !

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Okt 22, 2013 @ 00:18:52

    En het gekke is; je voelt je nooit zo oud als je bent.
    Leuke reportage weer rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    Ja dat klopt hélemaal J@n. En dit ging goed maar ik kom toch af en toe wel dingen tegen die dan, tot mijn grote verrassing, héél moeizaam gaan terwijl het zo makkelijk leek….zucht….

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Okt 21, 2013 @ 23:18:17

    Vroege Haloween in Rijswijkse bossen zou je kunnen zeggen. Maar uhhhh dat spook is toch niet echt he .

    Rietepietz zegt;

    Je zou het wél zeggen ja, het spook is echt, het stond voor een winkel in feestartikelen en ik kon de verleiding niet weerstaan zijn hand op m’n schouder te leggen;-)
    Tja , en dán een beetje in psp knoeien en staan we samen op die biels !

    Beantwoorden

  12. Melody
    Okt 21, 2013 @ 23:09:51

    Zeg, jij bofkont…. had jij effe mazzel dat Henk die spook niet alleen in zijn dromen zag….
    Kwam die toch mooi ff goed van pas om jou een handje te helpen bij de oversteek 😉

    Enja herfst, genieten met de grote g, niet voor niets mijn favo jaargetijde….

    Rietepietz zegt;

    Zo is het maar nét, kijk als Henk me had gaan helpen hadden we waarschijnlijk gewoon sámen in de plomp gelegen;-)
    In de herfst vind ik het wel eens jammer dat ik niet meer werk van fotograferen maak want die práchtig dieprode kleuren krijg ik nooit mooi op de foto. Nou ja , daar zijn dan weer anderen heel goed in, ik noem maar even jou en Hanny bijvoorbeeld.

    Beantwoorden

    • Melody
      Okt 23, 2013 @ 03:31:32

      die kleurenpracht is inderdaad 1 van de reden waarom ik altijd weer als een kalfje verliefd ben op de herfst in de herfst 😉

      Donderdag ga ik met mijn maandagmeneer en Daphne naar de dierentuin in Rhenen, dankzij vrijkaartjes. Ik hoop dan weer vele mooie plaatjes te kunnen schieten, de weersvoorspellingen zijn in ieder geval zeer oke 😉

      Dank je wel voor het compliment, en al ligt jaloezie niet in mijn aard, ik ben vaak ‘jaloers’ op wat Hanny voor plaatjes schiet, zeker als ik mijn eigen mislukkingen bekijk…. maar…aldoende leert men, of niet dan, en opgeven is nooit een optie dus ooit hoop ik ook (bijna) net zo mooi te kunnen fotograferen zoals zij 😉

      Rietepietz zegt;

      Donderdag zal dus weer een topdag worden voor je, dieren én herfstkleuren het kán niet op! Hanny is inderdaad héél goed met de camera maar jij bent dan toch weer stukken beter dan ik ,laat dat je troosten;-) Maar uiteindelijk gaat het om het plezier dat je erin hebt en dát is volop aanwezig weet ik! Veel plezier donderdag!

      Beantwoorden

  13. Renesmurf
    Okt 21, 2013 @ 22:36:10

    ja, het alleen al beeldend voor me zien is al lachen gieren en brullen, gelijk een hoorspel! Ik ben niet zo van de herfst, ik ben meer van de zomer.

    Rietepietz zegt;

    Ach , er zit maar zo’n klein laagje water in dat slootje dat ik er niet zou verdrinken maar ja, iets bréken is natuurlijk zo gebeurd en dan valt er minder te lachen, voor mijn dan hé;-)

    Beantwoorden

  14. Zus
    Okt 21, 2013 @ 22:27:47

    Heerlijk logje Rietz,
    Je doet wel driest he. Je bezorgt Henk een hartverzakking op die gladde biels.
    En dan ook nog een griezelig spook achter je. Maar dat je dit voor ons doet wordt zeer op prijs gesteld. Liefs en groeten XXX

    Rietepietz zegt;

    Even lekker uitgeleefd met psp natuurlijk maar ik heb wél echt vanaf die biels een foto gemaakt! Van dat spook had ik natuurlijk geen last , kon er niets van zien;-)
    Het is wel grappig hoe vaak ik zo onderweg in gedachten toch met logjes maken bezig ben!
    Maar er maar een fijne dag van , het wordt práchtig herfstweer.XXX

    Beantwoorden

  15. tagrijn
    Okt 21, 2013 @ 21:18:25

    Tot vandaag dacht ik echt dat spoken niet bestonden, maar je foto heeft me overtuigd. Maar misschien viel deze in de categorie beschermspoken. Je weet dat maar nooit natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Dat móet haast wel, want als je dit zo ziet was er natuurlijk niëts nodig en ik had in de plomp gelegen;-)

    Beantwoorden

  16. Mirjam Kakelbont
    Okt 21, 2013 @ 21:13:59

    Hoe haal je het toch weer in je hoofd… Die Henk heeft wat met je te stellen hoor 😀 Maar klagen zal hij niet, want geen dag met jou samen is hetzelfde! Leuke actie, Rietepietz.
    liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Maar ik bén helemaal niet zo heldhaftig, ik durf nog geen kinderdraaimolen in én heb hoogtevrees! Ik ben alleen toevallig niet bang voor spoken;-)

    Beantwoorden

  17. Marion
    Okt 21, 2013 @ 19:50:11

    Henk heeft gelijk je bent een waaghals, dat is bepaalt geen bescherm engel die ik daar achter je zie zweven :-).
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Oh jéé… zie jij óók al spoken? ;-)en ik ben toch helemaal geen zweverig typje dacht ik. XXX

    Beantwoorden

  18. Suske
    Okt 21, 2013 @ 19:45:23

    hopelijk is dat spook niet te erg geschrokken van de camera.

    Rietepietz zegt;

    Tja ik heb geen spook geziennatuurlijk, ik ben er hoogstens zélf een zo af en toe;-)

    Beantwoorden

  19. Mrs. T.
    Okt 21, 2013 @ 19:44:10

    Hahaha! Wat een grappig logje toch weer. En fijn dat je zoveel voor ons over hebt.

    Rietepietz zegt;

    Ja soms kom ik de juiste dingen op de juiste tijd tegen om ze in een logje te combineren;-)

    Beantwoorden

  20. Marja
    Okt 21, 2013 @ 19:24:06

    Pst, Henk. Mag ik even stiekem tegen jou fluisteren? Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik zie ook een spook. Niet tegen Riet zeggen, dat vind ik dan zo sneu voor haar.

    Rietepietz zegt;

    Ik weet niet waarom Henk ineens voor m’n laptop hangt , normaal komt hij er nóóit aan!Misschien houdt hij een extra oogjes in het zeil na mijn (in zijn ogen) gestunt !

    Beantwoorden

  21. Hanny
    Okt 21, 2013 @ 19:22:21

    Hoe ouder hoe gekker, geloof ik. Henk heeft wel een beetje gelijk als hij jou wil behoeden voor uitglijders. Maar je hebt weer een prachtig blogje gemaakt! Ik heb genoten.
    PS ‘Angeln-Fische fangen’ betekent met de hengel vissen vangen.

    Rietepietz zegt;

    Ik had gelukkig stevige wandelschoenen aan en dan moet het wel kunnen vind ik. Ik zie niet zo héél snel spoken op de weg;-)
    Dankjewel ,ik dacht al zoiets maar het lijkt heel veel worden voor alleen maar vissen;-)

    Beantwoorden

  22. terrebel
    Okt 21, 2013 @ 18:57:58

    Na een heerlijke zomer hebben wij nu een prachtige herfst, inderdaad!

    Rietepietz zegt;

    Die prachtige herfst oke… over de zomer ben ik het niet met je eens. Een paar weken bloedheet maar stik wisselvallig weer is álles wat we gehad hebben. Maar we zullen het ermee moeten doen!

    Beantwoorden

  23. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Okt 21, 2013 @ 18:00:30

    Bitte nicht aus-rutschen. Dann geht es in das Wasser.
    Eine gute Woche. Wolfgang.
    (Morgen gehe ich Angeln-Fische fangen. Kommst Du mit? )

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor, ik ben niet uitgegleden!
    Geen idee wat Angeln fische zijn dus laat ik me daar maar niet in storten;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

