delen…..

Om jullie te verlossen van die  “oude doos” herinneringen van mijn oppasteefje  breek ik (Eyra) maar weer in op de site.  Nee ik bén gewoon thuis bij mijn eigen teefje  maar daar komt het oppas teefje óók over de vloer  en zij niet alleen.
Sinds een maand of 10  komt daar regelmatig een mini mensen reu (MMR) een dagje logeren en daar had ik aanvankelijk  weinig last van.
Zo’n mini mensen reu hoeft niet uitgelaten te worden om te plassen want die kan nog niet op z’n pootjes staan en dus zeker nog niet met een pootje omhoog tegen een boom staan !
Tot voor kort deed  de MMR  weinig meer dan slapen en aan z’n moeder of een flesje liggen sabbelen .
Maar de laatste tijd komt de MMR  ook “over de vloer ” en dát verandert de zaak, dat is  toch eigenlijk wel mijn terrein…..
Leveyra
Ik hou de boel dus maar een beetje in de gaten , je weet maar nóóit hoe snel ze kunnen bewegen op die gebogen pootjes , lopen kun je het niet noemen, het heet geloof ik kruipen,  maar hij kómt vooruit en dus is het oppassen geblazen voor me want de MMR heeft wél interesse voor me blijkt al snel.

Leveyra1
Nou dié heeft nog wel wat te leren hoor,  hij weet blijkbaar niet eens waar bij mij de voorkant zit ! Maar mijn eigen teefje , die  zichzelf nú ineens “oma” noemt  zorgt dan wel heel lief dat de MMR niét aan m’n haren kan trekken,  want wat hééft tie een grijpgrage pootjes, en stuurt ‘m de goede kant op!

Leveyra3

Kijk zie je … hier valt het dubbeltje… je ziét ‘m denken ,” krijg nóu niks,  is dát nou een hondenkop”?

Leveyra2
Maar toch zit het me allemaal niet  lekker, volgens mij probeert hij zich helemaal aan mijn teefje op te dringen. Als mijn eigen teefje tegen mij praat heeft ze altijd een héél ander geluid dan wanneer ze tegen ándere mensen praat,  een veel hogere stem en met véél meer lieve woordjes .
En als  ze op de grond speelt was  dat áltijd  met mij …. nou ik héb zo’n donkerbruin vermoeden  dat er vanaf nú gedeeld moet worden.
Natúúrlijk  reageerde ik  op haar “lokstemmetje” toen ik dat hoorde tijdens het bezoek van de  MMR ….. en dan ga ik op zoek waar ze  is….. in de verwachter dat er een leuk speeltje  voor me is ….óf een lekker brokje !
Maar was dénk je….. gaat me daar die MiniMensenReu voor een wedstrijdje  en probeert er het eerst te zijn , nou…. ik weet gelukkig wél hoe ik de aandacht van m’n eigen teefje kan forceren , gewoon héél verdrietig kijken!
Ik hoor natuurlijk het gesputter wel  van de MMR maar dat kan me helemaal niét schelen , ik moet al gnoég aandacht delen!

17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. powerpointgreetje
    Okt 11, 2013 @ 12:10:21

    een heel leuk verslag Riet met mooie foto’s,
    wens je een heel fijn herfstweekend toe, Greetje

    Rietepietz zegt;

    We gaan er het beste van maken dit weekend, het weer werkt in ieder geval niét erg mee, maar het zal wel goed komen, ook voor jou een fijn weekend.

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Okt 10, 2013 @ 23:32:44

    Ik heb het idee dat MMR alweer wat gegroeid is! Het opnemen tegen MMR is zinloos denk ik, hoe zielig het ook is….

    Eyra blaft;

    Dat idee is zo gek nog niet hoor, als kool hoor ik ze hier wel zeggen!
    Je zult wel gelijk hebben met die zinloosheid maar gelukkig….. mééstal is de MMR toch bij z’n moeder en heb ik hier het rijk alleen zodat ik van een rustige oude dag kan genieten.

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    Okt 10, 2013 @ 21:41:46

    Oei, Eyra mag natuurlijk niet laten merken dat hij eigenlijk stinkend jaloers is op zo’n rondkruipend joch. Die zal toch niet meer aandacht krijgen dan ik? Nog even en hij kan lopen. Berg je dan maar, Eyra!

    Eyra blaft;

    Nee natúúrlijk niet , daarom gooi ik er maar hondsbrutaal een logje tegenaan, dat men toch wel éven kan zien dat “een hondenleven”zich op vele manieren kan manifesteren!

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    Okt 10, 2013 @ 20:16:32

    Hoi Eyra, wat ben je toch een voorbeeldig hondje….ondanks dat je het ”vreemd” vind kun jij toch delen…maar pssst dat Grootje alias oppasteef zag je hoe ze de mmR lokte….hou daar maar eens een oogje in het zeil 😉

    Eyra blaft;

    Zeker…ik heb ze állemaal wel in smiezen want ik wil natuurlijk wél m’n eigen plekje houden. Maar ik dénk dat ik die MMR ook wel aardig ga vinden…zolang hij niet aan m’n vacht gaat hangen dan;-)

    Beantwoorden

  5. Mirjam Kakelbont
    Okt 10, 2013 @ 15:46:23

    Twee kapiteins op de grond, dat valt natuurlijk niet mee. En dan ook nog de aandacht van “het teefje” delen. Maar dat kan ik met een gerust hart aan haar overlaten, en zo denkt de mama van MMR er ook vast over! Maar Eyre, eerlijk is eerlijk, MMR en jij hebben állebei jullie charmes 😀

    Eyra blaft;

    Ja klopt, je ziet op die laatste foto ook wel dat de MMR me probeert van m’n plekje af te drukken …maar ik geef móói geen krimp natuurlijk!
    Inderdaad proberen wél “alle teefjes”….. dus die van de MMR én het teefje dat zich nu oma noemt én het oppasteefje dat nu ineens Grootje genoemd wordt (dat schijnt te verwijzen naar overgrootmoeder,hoe gek kunnen mensen zijn) ….. om te zorgen dat zowel ik als de MMR elkaar niet in de weg lopen 😉

    Beantwoorden

  6. Marion
    Okt 10, 2013 @ 09:24:24

    Ach Eyra, je moet maar zo denken, het levert leuke plaatjes op en het is toch vertederend hoe MMR zijn koppie op je legt,
    Een knuffel van mij.

    Eyra blaft;

    Ja m’n oppasteefje was ook helemaal blij met het filmpje ,maar ja , mééstal speelde ik alléén de hoofdrol en die moet nú toch wel duidelijk gedeeld worden.
    Maar je hebt gelijk, als de MMR leert dat “ik ook maar een hond ben” worden we vást dikke vrienden.
    lekker zo’n knuffel xxx

    Beantwoorden

  7. Redstar
    Okt 10, 2013 @ 08:24:23

    Ja, soms moet de aandacht verdeelt worden, en als hondje misschien niet altijd even leuk, maar voor de MMR natuurlijk wel 🙂
    Maar jullie hebben elkaar al een beetje gevonden natuurlijk.

    Eyra blaft;

    Ja dat wel en zolang hij niet aan m’n vacht gaat zitten trekken komt het wel goed . Maar ja , als oud hondje valt het niet mee hoor ineens niet meer alléén publiekstrekker te zijn;-)

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Okt 10, 2013 @ 04:23:07

    Och Eyra toch…….. NIet schrikken: Het wordt nog erger als MMR op zijn twee achterpootjes gaat lopen! Dan gaat het vrouwtje op ‘m grommen dat MMR overal met zijn voorpootjes moet afblijven! En hij hoeft dan niet eens voor straf in de bench.
    Als hij uitgelaten wordt hoeft hij niet eens aan de lijn te lopen, nee, hij mag los in de tuin; en overal mag hij zijn behoefte doen! Ja logisch…… MMT doet zijn behoeft in een kant en klare opvangzak, dat hoeft het vrouwtje niet speciaal op te ruimen met een poepzakje…… nee Eyra,,,,, MMT wordt gewoon voorgetrokken! Misschien kun je vragen of je op de dagen dat MMT er is dat jij dan een daagje naar oppasteefje mag?

    Eyra blaft;

    Nou daar vergis je toch een klein beetje in , MMR heeft wél een bench hoor , er zit geen dak op maar hij kan mooi geen kánt op als hij in daarin moet spelen;-) Dat van die “behoefte opvangzak”had ik al gemerkt maar toch… als ze een vies luchtje in de neus krijgen kijken ze toch altijd éérst naar mij en zeggen “eyra heb jij er weer 1 gelaten? “Pas later komen ze dan op het idee dat misschien wel de MMR een opvangzak vól heeft.
    Dat op de achterpootjes lopen lijkt me wel héél moeilijk hoor ,ik kan het wel maar dan maar héél even, de MMR kán het ook al een beetje maar dan alleen als in de bench is en zich aan de spijltjes kan vasthouden , dát vind ik dan wel knap. Nou ja , ik hou alles in de gaten en zolang m’n eigen teefje zo goed oplet en me óók vertroeteld kan ik het volhouden.

    Beantwoorden

  9. Renesmurf
    Okt 09, 2013 @ 22:57:12

    Het leven is gewoon hartstikke leuk en spannend en een ontdekkingstocht, en daar naar kijken is hetzelfde weer.

    Eyra blaft;

    Nee eerlijk gezegd is het voor een oud hondje eigenlijk bést wel even slikken al die aandacht voor zo’n ontdekkingsreiziger!

    Beantwoorden

  10. Hanny
    Okt 09, 2013 @ 20:04:09

    Ben je een klein beetje jaloers Eyra, dat je oppasteefje nu haar aandacht verdeelt over jou en de MMR? Helemaal niet nodig. Jullie zijn allebei geweldig! Ik heb genoten van het schitterende filmpje met jou een de MMR.

    Eyra blaft;

    Nou ik hoor mijn eigen teefje inderdaad wel zeggen dat ze op moet passen dat ik niet jaloers wordt. Op mijn leeftijd is dit bést een grote verandering maar gelukkig doet iedereen z’n best om te zorgen dat ik me niet héél zielig ga voelen …maar ja, ik speel natuurlijk wél mijn droevige troef uit!

    Beantwoorden

  11. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 09, 2013 @ 19:59:05

    HHH is helemaal verliefd op blue eyes!

    Eyra blaft;

    Er duiken op het moment steeds méér nazaten op van “old blue eyes, toch eens een goed gesprek met de kleindochter hebben denk ik 😉

    Beantwoorden

  12. Melody
    Okt 09, 2013 @ 19:51:51

    Ach gossie Eyra,,,,,, nou kunnen wij die ervaringen niet met je delen maar we kunnen ons redelijk goed voorstellen dat dat getrek aan je haren toch best wel eens heel vervelend kan zijn….. die mmr’s en mmt’s kunnen dan soms wel een ietsiepietsieieniemieniebeetje lastig zijn maar ach ook wij hebben soms onze kuren toch…. mensen zijn net honden, vind je ook niet?

    Ohh enne wil je effe tegen je oppasteefje en oppasreutje zeggen dat als ze weer eens zin hebben in een lange rit (zeker nu lady tomtom weer goed functioneert) ze dan van harte welkom zijn in het hoge(re) noorden dan Arnhem, want daar is dan Ellert en Brammert. Dat vinden ze vast enig om te bekijken nu ze zo enthousiast zijn over het Openluchtmuseum in Arnhem…. Ons vrouwtje zorgt dan wel voor de nodige versnaperingen om de inwendige mens aangenaam te versterken…

    high-5-
    Noah en Brego
    Purmauw:
    Precious

    Eyra blaft;

    Ik denk dat het wel zal wennen hoor, en mijn eigenteefje let wel héél goed op. Vooral omdat ik niet meer de jongste ben en ze wil niet dat de MMR me pijn kan doen. Het ie even wennen dat hij nu zo makkelijk kan bewegen , dat wist ik nog niet ,een beetje aan hem snuffelen vind ik best maar nu bewéégt hij dus ook!
    Nou ja, jullie hebben dus nog niet , of niet zoveel met een zich verplaatsende MMR te maken maar áls het zover komt weet je d’r van!

    Ik heb het even doorgeblaft maar ze vinden het hoge Noorden bést wel ver hoor .Ze moeten éigenlijk nog een dagje naar Groningen met de trein maar je wilt niet wéten hoeveel smoezen ze daar voor verzinnen ! Volgens mij wordt het nóóit wat met die oudjes en reizen!
    High five terug allemaal !

    Beantwoorden

    • ♫ Mel☺dy ♫
      Okt 10, 2013 @ 13:15:08

      Hmmm Eyra…

      voeg dan nog even toe dat als ze die reis wel ondernemen, ze in Assen een tussenstop kunnen maken om daar te smullen van de aller-aller-allerlekkerste appeltaart van Europa 😉 (ons vrouwtje doet er (bijna) een moord voor)

      Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Okt 09, 2013 @ 19:19:31

    Wat een leuk logje. En wat een mooie blauwe ogen heeft MMR.

    Eyra blaft;

    Hij stond toevallig vooraan toen de blauwe ogen uitgedeeld werden 😉

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Okt 09, 2013 @ 18:26:14

    Tja, wat moet je daar nou als klein hondje van denken nietwaar, ik kan er helemaal inkomen,

    Eyra blaft;

    Best een beetje sneu voor mij hé, ik wist wel dat je het zou begrijpen!

    Beantwoorden

  15. Marja
    Okt 09, 2013 @ 18:25:23

    Jemig, je kan me opdweilen. Ik zit hier helemaal te smelten. Wat een heerlijk ventje en dolkomisch logje.
    Jij bent ook een kanjer hoor, Eyra.

    Eyra blaft;

    Ja ja , ik bén inderdaad een kanjer maar ondertussen zit jij daar toch maar mooi te smelten van de concurrentie ….dat oppasteefje van me heeft ze weer bruingebakken!

    Beantwoorden

  16. marjak
    Okt 09, 2013 @ 18:19:02

    Mooi verhaal, hondje kan inderdaad heel zielig kijken. Maar ja, je zult maar tegen zo’n leutig MMR-tje moeten opboxen. Dat is serieuze concurentie

    Eyra blaft;

    Ja wat ik je blaf … je wilt niet wéten hoeveel aandacht dit piepkleine reutje naar zich toetrekt!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

