niét op de koffie

Inderdaad, we kwamen “niet op de koffie” met het hotelarrangement dat we geboekt hadden in  het Postillionhotel!
De koffie stond wél klaar op de kamer , net als de thee, we hoefden alleen maar op een paar knoppen te drukken en konden koffie of theeDSCN3603 drinken uit het kopjes die al klaarstonden.
We hadden het arrangement iets opgeleukt  en  niet voor een standaardkamer gekozen, we wilden graag  een badkamer met een  bad , jáha…. dat is een beetje luxe maar omdat we heel weinig met vakantie gaan  vind ik dat we die énkele keer dát we weg zijn best ..”een beetje goed voor onzelf mogen zorgen” !

Ook het driegangendiner dat was inbegrepen viel in goede aarde, zij het dat het vlees wat te gaar was. Zeker géén  culinaire maaltijd waar je met een vrijwel lege maag van tafel gaat, integendeel, zowel Henk als ik konden niet de hele portie op, we zijn kleine eters en  hadden tenslotte  ook al een stevige  lunch gehad.
Ik ben niet zo héél erg geschikt om “uit te eten” en zeker na een dag waar m’n voeten aardig op de proef gesteld zijn heb ik maar één wens …. uit die schoenen…. helaas, dát zal wel tegen de milieucodes  indruisen van een restaurant.
Tussen de gangen zit meestal minimáál 20 minuten waarin je inderdaad mákkelijk even  “je gang kan gaan” met een puzzeltje , de andere gasten observeren óf een halve trui breien!
Ach je hoort het al, ” breeduit dineren” is niet zo ons  ding en Henk en ik “nemen maar even de dag door”. Omdat Henk zich nooit met mijn bloggen bemoeit  praat ik hem een beetje bij over de mensen dus eh…, alle deelnemers gaan even over de tong , maar wél in het nette hoor!

Om half 9  schop ik m’n schoenen uit op de kamer …….aaaahhhhh, héérlijk , en nú dat warme bad! Korte tijd later  maak ik met de zelfontspanner  de foto van het voorlaatste logje , ik kan nog nét de energie opbrengen om de camera in te stellen…. sprintje te trekken en met een zweefduik naast Henk neer te komen….. en doe dat nóg een keer als ik niet tevreden ben met  “de compositie ” want voor m’n lezers is me niét teveel hoor!
Het flesje prosecco….( een slaapmiddeltje toch….? )  dat met een vriendelijk” op naam”  handgeschreven kaartje ,   op ons stond te wachten  is snel weggewerkt en het slaapmiddeltje  doet al snel z’n werk!

Na een verkwikkende nachtrust komt de volgende morgen de kers op de taart van het hotelbezoek…. het ontbijt!
Wat kan ik dáár altijd van genieten, likkebaardend loop ik langs het ontbijtbuffet en kan nauwelijks kiezen wat er op m’n bordje mag.Yoghurt, vers fruit, vruchten op sap en héél veel soorten brood en crackers.
Het één ziet er nog lekkerder uit dan het ander. Ik snijd een snee van een versgebakken bruin brood, met  een plak kaas,  en een wit bolletje, mjammie .
Voor de éne helft van het bolletje  een beetje scrambled egg met spek en een lik jam voor op de andere helft van het witte broodje .
Wat ik thuis eet….? eh….. een bruine en een witte boterham (of een krentensnee), één met kaas of worst , één met zoet en soms een eitje !

ontbijtbuffet

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Okt 07, 2013 @ 14:53:22

    Wij waren, ik schreef er over, ook een paar dagen uit. Gewoon even weg. Mooi hotel, superluxe kamer, bubbelbad, suite, zwembad en fitness. Heerlijk om gebruik van te maken. Zeker als de voeten zeer doen van het vele lopen. En dat doen we altijd. Maar die uitjes nemen we er graag bij omdat genieten nu eenmaal moet en je als je het niet meer kunt spijt hebt dat je het niet deed toen het nog kon. Dat bubbelbad was wel (ver)wennen hoor. Maar ik lag er twee keer per dag in…

    Rietepietz zegt;

    Je hebt helemaal gelijk, als het kán moet je het zeker niet laten zo’n verwenkamer! Wij doen het té weinig om onszelf te gaan zitten behelpen die enkele keer dát we weg gaan.
    Ondanks dát kan ik toch niet altijd m’n draai vinden in een hotel maar dit zat het helemaal snor gelukkig!

    Beantwoorden

  2. riet(je)
    Okt 06, 2013 @ 08:58:53

    genieten hé van zo’n nachtje in ’n hotel, af en toe moet dat even……..fijn weekend, liefs rietje

    Rietepietz zegt;

    Het was in ieder geval een prima manier om een dag die anders wel érg pittig zou worden (voor de ouder wordende mens) een stuk comfortabeler te maken;-)

    Beantwoorden

  3. Melody
    Okt 05, 2013 @ 08:26:14

    AHHH zie je nou wel? Carmen luistert wel naar jou, als je haar maar op de goede wijze aanspreekt, zei ik toch al *grijns*

    En dat uitje in dat hotel… geweldig toch. Volkomen terecht dat je het even zo hebt aangepakt en ingevuld met wat extra luxe. Mag best af en toe!

    Fijn te lezen dat ondanks obstakels alles toch nog goed kwam en jullie terug kunnen kijken op een geslaagd weekend waar je nog lang van mag na genieten.

    Rietepietz zegt;

    Ja typisch een vrouw hé, als je niet op de juiste knopjes drukt gebeurt er niéts! maar ik ben er ondertussen wel aan gewend dat er bij ons áltijd wel iets anders gaat dan zou moeten.Maar dat levert me natuurlijk vaak hilarische logjes op dus ik kan er wel mee leven;-)

    Beantwoorden

  4. Rebelse Huisvrouw
    Okt 05, 2013 @ 01:17:37

    Ja, ik kan ook altijd genieten van een ontbijt in een hotel. Zou het ook zo werken als ik thuis de tafel zo dekte voor het ontbijt? Dan moet ik dat de avond van tevoren doen… Ik weet het niet. Volgens mij voelt het toch anders!

    Rietepietz zegt;

    Nou voor een enkele keer , bijv. tijdens feestdagen , doe ik wel eens een poging, maar het is dan tóch altijd minder uitgebreid…. wél lekker 😉

    Beantwoorden

  5. cornma
    Okt 04, 2013 @ 20:26:16

    Je hebt groot gelijk dat je er een verwenboeking van hebt gemaakt. Lang dineren vind ik niet prettig, maar uitgebreid ontbijten met zoveel keuze? Heerlijk!

    Rietepietz zegt;

    Ja toch? We gaan weinig uit of op vakantie dan moet je het góed doen áls je een keer op stap gaat. Ik heb dezelfde instelling als jij, de avondmaaltijd het liefst thuis want dat moet niet te láng duren maar het ontbij is echt smikkelen!

    Beantwoorden

  6. minoesjka2
    Okt 04, 2013 @ 19:49:15

    Dat was dus echt verwennerij 🙂 Mooi!!! Trouwens, ik vind het heerlijk om een diner de hele avond te laten duren ……. met kletsen met mijn tafelgenoot, en mensen kijken vermaak ik me meestal prima en komen de volgende gangen vaak sneller dan ik verwachtte.

    Rietepietz zegt;

    Lang tafelen is mij altijd een gruwel, ben ik véél te ongeduldig voor! Eten is toch een beetje een “noodzakelijk kwaad”in mijn belevingswereld;-)
    Het is een beetje een gebrek in de horeca dat men nooit vraagt of je lang of kort wilt tafelen, dat moet toch niet héél moeilijk te regelen zijn. Maar al bij al hadden we inderdaad een reuze leuk weekend!

    Beantwoorden

  7. Mirjam Kakelbont
    Okt 04, 2013 @ 19:24:11

    Nou Rietepietz, jij bent iemand die bij mij áltijd op de koffie mag komen. En neem je man ook mee 😉
    Ik ben gestopt met het eten van suiker en gluten. Mag ook geen koffie meer, maar ik geloof dat ik bij zo’n ontbijtbuffet he-le-maal los zou gaan. Gewoon, voor één keertje. Dat moet toch mogen??
    Bedankt voor je hartverwarmende reactie op mijn blog. Jij is lief!

    Rietepietz zegt;

    Ik zal er aan denken als ik bij je in de buurt kom alleen….. heb ik géén idee waar ik je zou kunnen vinden. Nou ja , ik ben tóch zo reislustig niet én drink alleen koffie bij het ontbijt, de rest van de dag drink ik vrijwel alleen maar kraanwater;-) Ik neem me ook áltijd voor om hélemaal los te gaan bij zo’n ontbijt maar uiteindelijk eet ik meestal ongeveer hetzelfde als thuis, ikvinutgewoonlekker!
    Graag gedaan hoor, ik kan het me zó goed voorstellen dat je zegeningen tellen je soms de neus uitkomt !

    Beantwoorden

  8. roadlaura1969
    Okt 04, 2013 @ 19:17:51

    Heerlijk als je zo kunt genieten en dat hebben jullie gedaan, Goed Zo ! 😀

    Rietepietz zegt;

    Er is een tijd van werken maar natúúrlijk ook een tijd van verwennen, we weten best hoe je moet genieten hoor;-)

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    Okt 04, 2013 @ 15:37:48

    Wat goed dat jullie zo hebben genoten.

    Rietepietz zegt;

    We gaan niet zo váák weg maar áls we gaan verwennen we onszelf hoor;-)

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    Okt 04, 2013 @ 14:52:57

    Heerlijk vind ik dat. Ik laat me graag af en toe verwennen met een dinertje en zo,n lekker ontbijt. Eigenlijk meestal keuze te veel. Eitje sapje en inderdaad half jam half kaas anders word het te veel en dat is jammer.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    ja een sapje is ook altijd een leuke extra , heb ik thuis áltijd in huis maar dan weer nóóit aan het ontbijt, toch wel beetje vreemd want in een hotel neem ik het er vrijwel altijd wél bij!Eigenlijk te gek dat we daar thuis de tijd niet voor nemen !

    Beantwoorden

  11. isis45
    Okt 04, 2013 @ 14:42:42

    Ik vind de ontbijtjes en de diners in een hotel altijd wel wat hebben, ik kan er enorm van genieten. De rust van niets hoeven en alle tijd hebben, thuis moet je altijd weer van alles. Een bad, daar geef ik dan weer niets om. Heb ik thuis niet en ik mis het ook niet, als we op vakantie zijn ga ik er ook nooit in liggen.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb natuurlijk éigenlijk al helemaal geen klagen, sinds Henk met pensioen is kookt hij én hij maakt het ontbijt!Maar ja , dan is er niét zoveel keus als in een hotel natuurlijk. Je zou iedere dag veel te veel moeten weggooien denk ik;-)
    Ik ben wél een echte “badderaar” altijd geweest en het lijkt me afschúwelijk om ooit in een verzorgingshuis te komen waar de mensen “droog gewassen worden” !

    Beantwoorden

  12. tagrijn
    Okt 04, 2013 @ 13:10:48

    Ja, zo’n ontbijtbuffet is echt een feestje. Al kan ik me dan wel ergeren aan gasten die dan stiekem (maar op de een of andere manier zie ik het altijd) wat bolletjes, beleg en fruit in een plastic zakje frommelen voor ‘tussen de middag’. Bekrompen Nederland op zijn best.

    Rietepietz zegt;

    Ik vraag me wél altijd af wat er met de spullen gevbeurd die overblijven want er blijft natuurlijk áltijd over maar inderdaad , ik vind het niét kunnen om jezelf dan maar stiekem van een lunch te voorzien, want het hotel moet dan voor nóg meer “reserve” zorgen omdat ook de laatste gasten natuurlijk nog een beetje keuze moeten hebben.Het gaat dus niet op te zeggen “dat het toch over blijft”!

    Beantwoorden

  13. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 04, 2013 @ 10:54:26

    Nee, een trui breien doe ik niet in een restaurant.
    Ik stop alijd mijn sokken die ik dan even uittrek!

    Rietepietz zegt;

    Oóóh…. en dat kán…. ? had ik dan toch m’n schoenen maar uitgedaan;-)

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Okt 04, 2013 @ 09:41:09

    Heerlijk zo’n ontbijtje, het water loopt me in de mond van die foto haha.
    Meestal na zo’n ontbijt kun je de lunch wel overslaan, want dan eet je toch meer dan normaal thuis (bakje yoghurt) 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat effect heeft het niet op mij, ik smul met de oogjes van álles maar kom uiteindelijk toch met ongeveer hetzelfde ontbijt als thuis aan tafel;-)

    Beantwoorden

  15. Marion
    Okt 04, 2013 @ 08:47:35

    Heerlijk, zo’n ontbijtje in een hotel al vind ik het diner ook niet te versmaden,
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou de warme hap heb ik toch liever thuis maar dát is lastig als je 120km verderop zit 😉 Ontbijt en lunch kan ik me dan weer wél in vinden onderweg maar ja , dat is geen nieuws voor je! XXX

    Beantwoorden

  16. Redstar
    Okt 04, 2013 @ 07:39:08

    Zo’n weblog meeting geeft veel inspiratie voor het loggen zie ik. Een ontbijtje is altijd lekker. En in een hotel zijn ze altijd speciaal 🙂

    Rietepietz zegt;

    Mij specialiteit is van een mug een olifant maken … wéét je toch;-) Ik kan nog wel 5 logjes vullen met de dag erna , het openluchtmuseum in Arnhem dus maak je borst maar nat;-)
    ( maar zó bruin zal ik het niet bakken!)

    Beantwoorden

  17. Blog Zonder Naam
    Okt 04, 2013 @ 04:17:21

    Wat een luxe…….Nog net niet de honeymoon-suite geboekt, maar vooruit, jullie hebben ervan genoten!!!!! (En wij bloggers nu natuurlijk ook!)

    Rietepietz zegt;

    Nee we gaan niet overdrijven natuurlijk maar toch, als een ander je niet verwend moet je het zelf doen! Ik zie weinig noodzaak het in een hotel voor minder te doen dan thuis want daar heb ik óók m’n ligbad!

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Okt 03, 2013 @ 23:53:36

    Nee, hottelleren is niks voor mij, dat lees ik nu wel.
    Ik ben meer van snel en gemakkelijk en zelf vermaken op de camping!

    Rietepietz zegt;

    Nou voor één of twee nachten is het prima hoor, als we langer weg gaan huren we liever een bungalow of appartement zodat we wél zelf kunnen koken. De camping is dan weer niks voor mij, maar ik snap wel dat je met een caravan wat vrijer bent om te gaan en staan waar je wilt. Voor mij niet zo belangrijk omdat ik niet graag reis maar voor jou natuurlijk een dikke plus!

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Okt 03, 2013 @ 23:41:00

    Een ligbad in een hotel hoeft voor mij echt niet, want dat hebben we thuis al en daar maak ik dus nooit gebruik van en dat ontbijt hoeft van mij ook niet zo, want thuis heb ik als ontbijt twee bakken koffie en een stroopwafel. Verder, met een etentje in een restaurant kunnen ze mij meestal wel blij maken. Gelukkig hebben jullie het ook wel naar de zin en dat is het belangrijkste.

    Rietepietz zegt;

    Wij hebben thuis óók een bad en daar maken we iédere dag gebruik van , héérlijk, ik kan slecht zonder m’n ontspannende badje!Beetje verslaafd waarschijnlijk;-) Voor mij zijn etentjes dan weer een bezoeking maar het ontbijt een feestje en het ontbijt zal ik nóóit overslaan!Die stroopwafel gat er later op de dag trouwens maar wát graag in hoor;-)

    Beantwoorden

  20. powerpointgreetje
    Okt 03, 2013 @ 23:09:23

    Wij gaan regelmatig een paar dagen met de fiets er op uit en overnachten altijd in een hotel. Heerlijk zo’n ontbijtbuffet, het ziet er allemaal zo lekker uit, neem er alle tijd voor en eet dan ook veel meer (kleine porties, van alles wat) dan dat ik thuis doe.

    Rietepietz zegt;

    Lijkt me heerlijk , helaas kan ik niet vergenoeg meer fietsen om dat te doen. Maar zo’n ontbijtje is inderdaad altijs een feestje maar gek genoeg eet ik meestal toch ongeveer hetzelfde als thuis, beetje dom natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  21. Marja
    Okt 03, 2013 @ 21:40:55

    Fijn dat jullie hiervan hebben genoten. Een ontbijt is aan ons niet besteed. Manlief ontbijt nooit en ik eet een banaan rond een uur of 11. Dat schiet niet echt op.
    Een etentje is sowieso niet ons ding. Hoewel seniorenporties wel een geweldige uitvinding zijn. Alleen twee voorgerechtjes is helemáál top.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan écht niet zonder ontbijt, de lunch zou kunnen maar het ontbijt sla ik nóóit over! Wij hebben zelf ook meestal te véél aan gewone porties en als ik ergens bekend ben vraag ik ook gewoon “minder” . Naast ons zat een echtpaar die nog wat extra liet komen, zeker nét drie weken in hongerstaking geweest!

    Beantwoorden

  22. Hanny
    Okt 03, 2013 @ 19:47:10

    De ontbijtbuffetten zijn inderdaad vaak het leukste en lekkerste van het logeren in een hotel. Zelf eet ik normaal 1 Knäckebröd met oude kaas. In een hotel neem ik altijd veel meer. Als het zo uitgestald staat, is de verleiding te groot.

    Rietepietz zegt;

    Ja geweldig hé, je bent natuurlijk ook hongerig na een nacht slapen.Maar het vreemd genoeg kom ik meestal toch met ongeveer hetzelfde aan als thuis, best wel zonde eigenlijk 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

