oerwoudmeeting?

Heb jij al eens deelgenomen aan een weblogmeeting , ik wel!   Hoewel ik  niet écht makkelijk te strikken ben voor een “meeting ”  was  ik in de loop de loop der “logjaren” tóch al drie  aanwezig op échte meetings  en die waren zonder uitzondering een groot succes.
Zo’n meeting is , wat mij betreft , het meest geslaagd als er gewandeld kan worden.
Je kunt het meest ongedwongen van gesprekspartner wisselen bij  bijv. een stadswandelingen , en zo leer je iedereen het best kennen.
Voor zover je elkaar dan nog niet kent hé, want  meestal blijkt dat “de mens achter de blog” héél vertrouwd is. De organisatie was ál die keren perfect geregeld door de “uitdager” ….óef dat legt een zware druk op  schouder van Melody die a.s.   zondag  een  meeting  heeft georganiseerd .

Als groot dierenliefhebster  wordt de ontmoetingsplek dus Burgers Zoo  en dát trok ons over de streep, Henk volgde een tijdje op TV de real life uitzendingen van Burgers zoo en wilde daar eigenlijk wel graag eens heen.  Melody sloeg aan het regelen toen er voldoende deelname was . We krijgen een rondleiding door Burgers Bush ….. eh….. bush ….. dat is toch een beetje iets van “oerwoud”?
Betekent dat dat we inentingen moeten gaan halen ? Dan mag ik wel opschieten.  Melody kan dan wel alles al geregeld hebben maar ik ben nog lang niet klaar voor de jungle!
Ik lees óók nog iets over een cheetah-lunch  cheetah….? Dat is toch een jácht luipaard ….daar kunnen we niet zomaar tussen gaan zitten eten, ik wil wél een veilig plekje  ……. waar gaat die lunch dan wel plaats vinden ? Misschien moeten we wel in een boomhut eten  …. tja, dan mag ik nog wel even oefenen in het boomklimmen  !

klimmertje
Als ik nog wat verder lees zie ik ook nog iets staan over bananen , het zál toch niet!  Hoe hoog groeien bananen wel niet in de bomen!
Om  niet van de honger om te  komen zal ik toch nog wat hoger moeten leren klimmen . Dat we geen bananenbomen in de buurt hebben doet er dan even niet toe,  als er maar geklommen kan worden.

klimmertje1
Ik wil niets aan het toeval overlaten  dus ik sloof me de hele middag uit om zo hóóg mogelijk in de boom te klimmen, je wilt op  zo’n uitje natuurlijk niet uit de toon vallen en als enige niet bij  je lunch kunnen komen . Op het moment dat ik me al bijna  zelf een cheetah voel  en op een wat dunnere tak overstap kijk ik even naar beneden……. en …… dat had ik niét moeten doen. Wil er even iemand de brandweer bellen …….      hééééélp.
klimmertje2

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leidse Glibber
    Okt 01, 2013 @ 00:42:45

    Zo’n meeting blijft geweldig en versterkt inderdaad de band. Ik blijf het geweldig vinden dat veel bloggers zoveel over elkaar weten en er een echte hechte band is ontstaan

    Rietepietz zegt;

    je wilt niet wéten hoe vaak er bloggers door m’n hoofd spoken als we op stap zijn. In het openluchtmuseum zag ik van álles waardoor ik aan steeds weer andere bloggers moest denken ,en je weet nog wel van ons laatste bezoekje aan Leiden, ik zag jou en Tagrijn in gedachten op iedere straat hoek staan;-)

    Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Sep 30, 2013 @ 22:57:34

    Hahaha, geweldig, die foto’s! Hoe verzin je het telkens weer!

    Rietepietz zegt;

    Ach , gewoon een rare kronkel in de kop én een man die wel een foto wil maken van mij in een vreemde houding, dat scheelt een slok op een borrel bij het”knutselen” !

    Beantwoorden

  3. Petr@
    Sep 30, 2013 @ 21:47:27

    Wat ben je nog lenig Riet!
    Wel jammer dat je dan de brandweer nodig hebt om eruit te komen haha.
    Ik heb al gelezen dat jullie het heel gezellig hebben gehad!

    Rietepietz zegt;

    Nou het viel nog reuze mee, een béétje psp geklungel en ik stond weer op de grond;-)
    Het was inderdaad een onwijs leuke dag, mits niet te vaak is een meeting een feestje!

    Beantwoorden

  4. depetvantruus
    Sep 30, 2013 @ 18:50:24

    Whahahaha Rietepietz. Wat een geweldige inleiding voor de meeting! 🙂
    In mijn stilteperiodes mis ik jouw humor wel hoor. 😉

    Rietepietz zegt;

    Maar je hóeft me toch helemaal niet te missen, lezen mág hoor ook al reageer je niet ! Maar dit soort dingen vind ik érrug leuk om te doen!

    Beantwoorden

  5. cornma
    Sep 29, 2013 @ 19:56:19

    En? Hebben jullie een fijne dag gehad? Veel klimpartijen of viel het mee?;-)

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij kén jij de zoo…. want inderdaad, ik heb ondertussen berggeit aspiraties ! Ik was er voor het eerst maar het was onwijs gezellig. Zit nu in een hotelletje uit te buiken, waarschijnlijk heb jij nog nooit een meeting meegemaakt want je blogt nog maar kort en de laatste tijd zijn er niet zoveel.

    Beantwoorden

  6. Suske
    Sep 29, 2013 @ 16:56:36

    dat wil ik ook wel eens meemaken. Maar behalve Ollie ken ik niet veel bloggers uit mijn buurt. Ze zijn er wel maar we delen niet echt elkaars interesses als je me begrijpt. Misschien dat ik dat ooit zelf eens organiseer, maar nu eerst andere katten geselen.

    Rietepietz zegt;

    Voor veel mensen is een flink eind rijden niet eens een probleem (voor meestal wél) ze kwamen vandaag ook uit álle richtingen uit het land !

    Beantwoorden

  7. roadlaura1969
    Sep 28, 2013 @ 21:00:49

    Het maakt mij niks uit wie het heeft geregeld hoofdzaak je hebt met Henk en mede bloggers heel veel plezier morgen….ik verheug me al op je log ….heel veel plezier morgen Rietepietz en Henk 😀

    Rietepietz zegt;

    Dat gaat vást helemaal goed komen….áls ik uit die boom kan komen dan;-)

    Beantwoorden

  8. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 28, 2013 @ 12:23:38

    Prachtig verhaal, zit hier te grinniken 😉
    Mooi te lezen hoe eea samenvalt met een wens van jouw lief. Voor zover mogelijk heb ik (vanzelfsprekend) alles zo goed mogelijk geregeld dus onverhoopte omstandigheden daargelaten kan er niets mis gaan en zal het ongetwijfeld een hele leuke dag worden.

    Wat het boomklimmen etc betreft…. ik neem niet voor niets mijn grote-sterke zoon mee en heb ook een rolstoel bij me dus kontjes en krukjes zijn aanwezig, daarnaast ook (sterkte) pijnstillers in de tas dus ach….het komt vast helemaal goed! Enne wat de wilde dieren betreft, die zijn allemaal ingeënt en letterlijk en figuurlijk gek op bezoek en gezelschap dus maak je geen zorgen. Iedereen zal je maar wat graag een vette knuffel komen geven *grijns*

    Alvast een goede reis en xie jullie morgen.

    Rietepietz zegt;

    Daar twijfel ik geen seconde aan hoor, wij nemen dus gewoon een goed humeur mee want dáár kun jij natuurlijk niet voor zorgen;-) Ik hoop dat we zonder oponthoud zullen arriveren, we gaan altijd ruim op tijd weg maar ja, ik heb niet voor niéts vaak logjes waarin van alles mis gaat.Gelukkig zijn we echte ochtendmensen dus het gaat vást goed komen. Die rolstoel ,krukken en pijnstillers stellen me écht gerust;-=)
    tot morgen!

    Beantwoorden

  9. Marion
    Sep 28, 2013 @ 11:32:36

    Dat was weer een hele onderneming maar je ging net een takje te ver:-) ben benieuwd wat de meeting aan plaatjes oplevert zal weer lachen worden, heel veel plezier.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ach je kent me…, geen boom is mij te hoog;-) Daar zeg je me wat , ik moet nog even nakijken of de accu van de camera volg genoeg is! Het gaat vást een leuke dag worden met het volspelde mooie weer kán het gewoon niet anders! XXX

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Sep 28, 2013 @ 11:09:20

    Wat leuk om te lezen! Nee, ik ben nog nooit op een weblogmeeting geweest, lijkt me overigens wel leuk.
    Zoals je misschien nog wel weet is de blog zonder naam ooit begonnen door mijn neven en mijn schoonzus, die door haar zoons zo’n beetje gedwongen werd als een soort mater familias (of hoe noem je zo iets) de honneurs waar te nemen. Er werd een concept verzonnen waarbij iedere dag geblogd kon worden, Eén thema, iedere dag anders uitgewerkt, waarbij iedereen een dag voor zijn rekening nam. En zo werd ‘tante Boerin’ ingeschakeld. Ik kende nogal wat cabaretfragmenten en komische scetches en ook aardig wat muziek, dus werd mijn hulp ingeroepen. Een paar vrienden deden ook mee, (zoons van een politieagent) om fragmenten van de beste kameraad en de moppen mee te verzinnen. En zo ging het balletje rollen. Totdat Wouter samenging wonen (grote Internepper), Jasper (oudste internepper) er geen zin meer in had Christian (kleine internepper) naar de PABO ging, Rutger (een van de vriendenclub) zijn eigen restaurant begon, de vader van Floris (vriend) overleed en mijn schoonzus (Moeder Internep) eigenlijk weinig zin had om de kar allen te trekken. Nou ja….. en vond het gewoon leuk…… en er lagen nog zoveel ideeën klaar of half uitgewerkt….. Zonde om daar niets mee te doen! Daar komt bij dat de service van Wegblog niet je dat was bij het verhuizen…… Op een gegeven moment was gewoon alles verdwenen…… (we hebben het inmiddels wel in stukjes en beetjes in brokken terug gevonden en opgeslagen om nog eens te hergebruiken)
    Wie daar verantwoordelijk voor was, daar heb ik geen mening over het zal wel een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest zijn.
    Affijn….. Vaste bloggers als Jeroen en Vlinder verdwenen, en ook J@n is inmiddels gestopt…. Mensen die vroeger reageerden zijn verdwenen…. Nieuwe kwamen er voor terug. We hebben in de loop der tijd nooit veel reagerenden gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Voorlopig gaat de BZN nog even door tot de thema’s die uitgewerkt kunnen worden op zijn.
    En of we elkaar ooit nog eens op den weblogmeeting zullen tegenkomen….. Tja wie zal het zeggen. Misschien als de BZN meer reagerenden zou krijgen dat ik er zelf eens een organiseer!
    Wie weet wat de toekomst brengt………

    Rietepietz zegt;

    Wauw… dat is ongeveer een compleet log dat je hier voor de vuistweg zit te schrijven. Maar leuk om “de geschiedenis” achter “blog zonder ” nu eens te lezen. Ik kan me wel herinneren dat in de tijd dat ik je alleen via de site ( die toen ” fijne gozer” als webnaam had) en had geen flauwe nótie hoe het nou in elkaar zat met al die “interneppers” . Alleen was het wel duidelijk dat ze stuk voor stuk héél adrem waren,dat bleek dan weer bij de tekstballonnen van Jeroen.Jammer nog steeds dat hij er mee gestopt is !
    Jij voelt je duidelijk als in vis in het water op de site en ik kan me voorstellen dat het met jouw drukke dagen op de boerderij een leuke breek is.
    Meetings moeten we zuinig mee zijn, zodra het een gewoonte wordt is de lol er vaak af. Maar zo heel af en toe kan het verrassend leuk zijn, ik heb ook alléén maar leuke ervaringen!
    Maar wie weet, ooit een meeting op een boerderij moet wel heel bijzonder zijn, met z’n allen hooien ofzo;-)

    Beantwoorden

  11. Redstar
    Sep 28, 2013 @ 09:27:17

    Ik ben nog nooit bij een blogmeeting geweest, maar heb wel al diverse bloggers ontmoet. De meeste zag ik maar een keer, en hoewel ik sommige vaker zou willen zien, komt het er nooit van.

    Rietepietz zegt;

    Ook bij mij is het bij de meeste bij één keer gebleven maar is dan “blogband” daarna toch veel sterker geworden.Het zou ook een beetje té gek worden als ik er zo’n dertig persoonlijke contacten bij kreeg, maar ik zou m’n bloggers toch niet graag willen missen , ze hebben een eigen plekje dat niet zomaar te vervangen is.

    Beantwoorden

  12. Leo's mening
    Sep 28, 2013 @ 09:13:59

    Ook ik maakte diverse meetings mee. Georganiseerd door onze vroegere collega Jeroen. Kwam er de harde kern van de webloggers tegen die allemaal bij weblog.nl actief waren toen men daar de zaakjes nog wel voor elkaar had. De liefste mensen ontmoette je daar en soms iemand die in het echt wat tegen viel. Zo ging dat omgekeerd ook. Ik hield er echte vriendschappen aan over. Mensen waar je nu nog ook in the flesh contact mee houdt, ook al bloggen ze vaak niet meer. Anderen verdwenen achter de horizon. Een andere meeting was die bij de nog steeds gemiste Naakte Molrat. Ergens in de Betuwe. Geweldig feest, heel andere maar net zo aardige mensen. De meesten daarvan nu gestopt met bloggen, maar met de organisator/trice hebben we nog steeds persoonlijk contact. Ook met Melody deden we een keer mee. Wandelen, bos, maar vooral gezelligheid in een aardig restaurant. Veel van die kern (weer een andere groep) blogt ook niet meer of wisselt niet meer uit. Na de ellende met weblog.nl waar Mellody helaas geen fijne rol speelde, waren de meeste van die contacten ook eenmalig. Soms is het wereldje klein, maar met dank aan die wlm’s is onze vrienden- en kennissenkring wel zodanig uitgebreid dat we nu bij sommige festiviteiten een stoeltje bij moeten zetten……:) Veel plezier Rietz, wordt vast leuk. Al was het maar omdat jij en Henk er bij zullen zijn…

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig heb ik nog nooit tegenvallers gehad onder de bloggers die al bij me lazen vóór de meeting maar je leert er ook vaak ánder bloggers kennen “waar je nog niet van wist” die kunnen dus eigenlijk ook niet tegenvallen omdat je nog niets wist;-) Ik heb ook leuke herinneringen aan die meeting in Delft waar we ook jou leerden kennen maar ik heb véél minder meetings meegemaakt dan jij.
    Weblog is ondertussen een gepasseerd station en “de directie” heeft zich zowel tegenover de bloggers áls het personeel van z’n slechtste kant laten zien. We zijn dus allemáál slachtoffer geworden van dat spul daar maar ik kan eerlijkheid wel waarderen en als je dan ,zoals Melody, gewoon onder dezelfde naam doorblogt neem je niét de makkelijkste weg, wél de eerlijkste!
    Maar oke , het gaat vást een mooie dag worden ,we hebben een héél belangrijke partner mee, het weer!
    p.s. Nou zo’n lolbroek ben ik in het gewone leven nou óók weer niet hoor!

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Sep 28, 2013 @ 01:33:37

    Het wordt vast een geweldige dag. Ik ontmoette afgelopen donderdag nog twee bloggende meiden die me inmiddels zeer na aan het hart liggen.

    Rietepietz zegt;

    Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen;-).
    Leuk he om bloggers in het echt te ontmoeten. Wel jammer is dat ik dit keer nog niet alle deelnemers onder m’n lezers heb,daar heb je dan (nog) geen herkenning mee!

    Beantwoorden

  14. gewoonhanny
    Sep 28, 2013 @ 00:59:25

    Hopelijk kom je heelhuids terug, want jouw blogs kunnen we niet missen.
    Onder normale omstandigheden hadden we elkaar daar weer kunnen ontmoeten. Maar dat zit er niet in. Hoe moet ik met twee krukken zo snel de boom in?
    Heel veel plezier. Doe de groeten aan Melody!

    Rietepietz zegt;

    Ja dat snap ik, gaat niet lukken met krukken , zelfs niet als ik je “een kontje zou geven” . Wel jammer ,ik had het leuk gevonden jullie weer eens te zien , ik zal de groeten over brengen en met dat plezier gaat het zéker goed komen !

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Sep 28, 2013 @ 00:24:44

    Nou, ik vind dat alles wat rijp is uit zichzelf maar naar beneden moet komen.
    Zo vind ik ook dat dieren zelf aan zouden moeten geven wanneer ze rijo zijn.

    Rietepietz zegt;

    Nou in mensen begrippen ben ik dan toch al redelijk rijp…. dát zal me een klap geven als ik naar beneden kom;-)

    Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Sep 27, 2013 @ 23:43:10

    Hoe durf je Riet, hoe krijg je het in hemelsnaam klaar?????
    Kon mijn ogen niet geloven toen ik de foto,s zag.
    Wens jullie in ieder geval een hele gezellige dag toe, geniet er van

    Rietepietz zegt;

    Ach in psp kunnen mákkelijk kleine wondertjes gebeuren;-)
    Ik zou dit zélfs in m’n jonge jaren niet in het echt hebben geflikt met zo’n lange stam zonder zijtakken, maar reuze leuk om een beetje te stoeien met fotobewerking. En natuurlijk gaan we ervan geniet!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Sep 27, 2013 @ 23:42:02

    Prachtig die foto’s, maar laten we er Melody maar buiten houden.

    Rietepietz zegt;

    Nou dat gaat lastig worden als ik over een meeting schrijf die door háár georganiseerd is;-)
    Maar ik heb het gruwelijke weblog verleden achter me gelaten (zij trouwens ook hoor) en ik waardeer het dan weer héél erg dat ze gewoon onder dezelfde naam is doorgegaan met bloggen. Het had een klein kunstje geweest onder een andere naam onherkenbaar bij iedereen binnen te stappen toch?
    Tot op zekere hoogte was en is ook zij slachtoffer van weblog, waarvan de directie behoorlijk misbruik heeft gemaakt van de loyaliteit van z’n medewerkers en hen de kastanjes uit het vier liet halen bij duizenden ,terecht boze, bloggers. Ondertussen doet niemand tevergeefs een beroep op haar know how !
    Maar voor jou maakt het verder niets uit, je ging tóch niet mee naar de meeting;-)

    Beantwoorden

  18. datzalwel
    Sep 27, 2013 @ 23:33:22

    Hahaha, Rietepietz op haar best. Voor mij is dat Ongeveer 55 jaar geleden dat ik zoiets uit haalde. Mooi gedaan weer, veel plezier zondag ,maar in zo,n omgeving kan dat niet anders.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Nou voor mij óók hoor, zonder psp blijf ik gewoon op de grond staan 😉
    We hebben volgens mij álles mee om er een mooie dag van te maken, zélfs het weer!

    Beantwoorden

  19. Tham
    Sep 27, 2013 @ 22:44:51

    Hoorde ik jou zo hard roepen dat ik meteen je noodkreet herkende. En zie hier.. ze hangt in een boom. pffffff… Spring er nu zelf ook maar uit , jij met je malle kunsten 😉

    Rietepietz zegt;

    Hééé… leuk weer eens iets van jou te horen! Wél onbarmhartig hoorom me gewoon maar uit de boom te laten springen. Jij bent óók zo’n (ex) blogger die ik ooit heb leren kennen tijdens een meeting en éigenlijk waren we nog lang niet uitgekletst toen. Nou ja , wie weet ga je óóit weer bloggen ….ik kán niet wachtenxxx

    Beantwoorden

  20. Astrid
    Sep 27, 2013 @ 21:20:13

    HAHAHA….knettergek 😉 Klimt in een boom om te trainen voor Burgers Zoo terwijl dat helemaal niet nodig is. Hoe zeggen we dat ook al weer: “hoe ouwer hoe gekker”!
    Je hebt er weer iets moois van gemaakt. Wij zijn er in mei geweest en hebben genoten en ik hoop dat jullie er zondag ook van genieten en heerlijk dat je ’n nachtje overblijft. Vlak bij heb je ook nog het openlucht museum, als jullie op maandag nog de fut hebben kunnen jullie daar ook nog naar toe.
    Geniet er maar lekker van!

    Rietepietz zegt;

    Ach ja , gewoon doen kan altijd nog toch? Wat leuk om te horen dat jullie er ook waren, dat beloofd wat! Dat openluchtmuseum hadden we inderdaad half en half ook in ons hoofd maar ik weet niet of we er aan toe komen.het weer zit in ieder geval mee naar het zich laat aanzien!En genieten gaan we zéker doen, dankjewel!

    Beantwoorden

  21. Zus
    Sep 27, 2013 @ 20:38:15

    Hoi Riet, Laat die entingen maar zitten, Zo snel kan jij niet meer leren hardlopen.Dus vertrouw maar op Melody.Dat is een stoere dame. En de brandweer is onderweg,om je te redden.Een fijne dag met z’n allen Zondag.

    Rietepietz zegt;

    Ik moet er maar het beste van hopen en als jij denkt dat het goed komt zal dat wel zo zijn 😉 We krijgen een bush-dessert rondleiding dus wie wéét wat voor gevaarlijke dieren ik tegenkom !
    Maar het gaat vást een leuke dag worden die wij in een hotel afsluiten,dan hoeven we niet naar huis te rijden als we moe zijn van een hele dag slenteren in de dierentuin !
    Jullie ook een fine zondag XXX

    Beantwoorden

  22. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Sep 27, 2013 @ 20:34:16

    Hallo— Wo bst Du ?
    Liebe Grüße, Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Ach beste Wolfgang , ik spreek nauwelijks Duits, en vertaal programma’s werken niet echt dus ik vind het moeilijk hier op te antwoorden!

    Beantwoorden

  23. Marja
    Sep 27, 2013 @ 20:04:05

    Ach meisje toch. Een cheeta is een jachtluipaard. Je hoefde helemaal niet in een boom te klimmen. Ik ken wel een aap die zo heette, maar die speelde in de Tarzanfilms. Je had moeten oefenen op de sprintbaan. Ze kunnen rennen als de beste. Wel 93 km per uur. En bananen zijn hier in de aanbieding bij de A.ldi. Doe toch een beetje voorzichtig.
    Ga vooral genieten a.s. zondag. En vergeet niet om ons te vertellen hoe het is geweest. 😀

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, dat is waar, nou ik kan nog wel het één en ander opsteken in de dierentuin, dat is wel duidelijk. Nou ja, in de bush zullen natuurlijk óók apen zitten ! Ik hoop dat er nog iemand me bijtijds uit die boom komt halen zodat ik zondag op tijd aanwezig kan zijn. Anders vált er niets te vertellen 😉
    Wat bén ik weer een slimmert hé, had zo’n lol in die klimpartij dat ik even de dieren door elkaar hussel!
    p.s. ik heb er maar even een andere draai aangegeven;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

