hondse roddel?

Jullie hadden vast al een een klein vermoeden dat mijn oppasteefje  het volgende logje aan mij , Erya, over zou laten!  Ze hebben het nog steeds druk…..  daar lusten de honden geen brood van  zou ik bijna zeggen , ware het niet dat ik als hond zijnde natuurlijk  sowieso geen brood zie in dat soort voedingsmiddelen.
Maar goed, hoe moeilijk kan het zijn om een stukje onzin á la Rietepietz  bij elkaar te blaffen  want dáár kunnen het er wel over eens zijn , de meeste logjes  van haar zijn onzin!

Je vraagt je als hond af waar ze die onzin vandaan haalt, zou dat helemaal vanzélf gaan of  eh….zou ze daar  “geestverrui…. eh troep” voor gebruiken.
Nou ja , in ieder geval doet ze , samen met de oppasreu,  vreselijk haar best om  ondanks de drukte  tóch iedere dag een flinke wandeling met me te maken,
Ze doen ook niet moeilijk als ik even een kennis wil maken met een leuke soortgenoot.

praatje1

Je ziet wel dat ik “een maatje meer” helemaal niet uit de weg ga ,  gewoon even snuffelen  aan elkaar en een goed gesprek hebben.
We komen natuurlijk wel meer honden tegen en met de één klikt het beter dan met de ander., ach … we zijn soms nét mensen!
Dan blijf ik gewoon een beetje achter  en kijk eerst even de kat uit de boom ….zal ‘k maar zeggen!
We lopen héél vaak naar hetzelfde bos en tot nu toe zocht ik daar niets achter ….. tot vanmorgen toen zag ik dit…..
EP

Bijna een heel veld vól met dit soort spul …zou het dan tóch?  Ik hoor wel vaak iets over “paddo’s” maar of dit dan het spul is waar mijn oppasteefje onzin van gaat schrijven weet ik niet zéker! Maar eens even flink snuffelen hoe het ruikt…..

EP1

Nou … foute boel , wat ik je blaf ! Je kunt me rustig op m’n mooie bruine ogen geloven dit is “geen zuivere koffie” en hier wil ik niéts mee te maken hebben . Ik voel het eerlijk gezegd al warrig worden in m’n hersenpan  dus vóór ik onzin ga blaffen  zet ik er hier maar snel een punt achter ….. Ik hoop dat ik er minder raar uitzie dan dat ik me voel na het gesnuffel aan de paddo’s …….!

EP2

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    Sep 27, 2013 @ 16:23:16

    Wat ik me nou afvraag hè, is, als je aan die paddo’s gesnuffeld hebt, zie je dan je oppasteefje in een heel ander licht? Zie je haar dan dubbel of heeft ze dan een mooie stralenkrans of iets dergelijks? Dat moet toch ook heel bijzonder zijn om mee te maken, een oppasteefje met een krans, of opeens twee oppasteefjes..

    Eyra blaft ;

    Nou je het zegt… ,ik zag inderdaad tussen de bomen echt héél mooie stralende kransen, het oppasteefje had het over “de zon die tussen de bomen zo’n stralenkrans maakte” maar dat zóu wel eens een flink dwaalspoor kunnen zijn 😉

    Beantwoorden

  2. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 27, 2013 @ 14:03:33

    Een heerlijke hondenkop zullen we maar zeggen.
    Da’s lachen!

    Eyra blaft ;

    Zolang je me maar tóe lacht hé!

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    Sep 26, 2013 @ 21:43:18

    Weet je zeker dat je niet meer hebt gedaan dan snuffelen aan de paddo’s, Erya? Op de laatste foto is je blik toch wel wat vertroebeld. Is het nu echt zo erg bij die oppassers, dat je je daaraan Moet vergrijpen?

    Eyra blaft;

    Nee héus , alléén maar gesnuffeld maar ik vóelde me wel heel raar en dat was dus volgens jou wel aan me te zien. Nee ik zou me natuurlijk nóóit aan de oppas vergrijpen… weet je hoe óud ze zijn…dat vlees is niet wég te krijgen!

    Beantwoorden

  4. hanscke
    Sep 26, 2013 @ 20:23:18

    het woord oppasteefje dat je voor jezelf gebruikt, echt dat vind ik humor.

    Rietepietz zegt;

    Het rolde er óóit een keer zomaar uit en ik vond het wel grappig , het is dus altijd zo gebleven, vanuit de hond gezien is het natuurlijk ook zo 😉

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    Sep 26, 2013 @ 18:35:31

    Ha jouw oppas teef ook al je laten snuffelen aan de paddo’s… die vsn ons menen truffels met ons te vinden. .nu woefen wij jouw Eyra ..die mensen zijn toch helemaal vd woefgerukt 😉

    Eyra blaft;

    Ze zijn gewoon niet helemaal woef in de bovenkamer maar ik moet natuurlijk m’n blaf houden tot m’n vrouwtje weer terug is. Ondertussen is de zooi bij mij wel uitgewerkt gelukkig, ik was er hélemaal zweverig van! tot woefs!

    Beantwoorden

  6. Melody
    Sep 26, 2013 @ 12:57:40

    Ha die Eyra, ik zat inderdaad stiekempjesweg al een beetje op je te wachten, want ja jouw oppasreutje en oppasteefje moeten wel ff doorwerken zodat hun uitje van zondag niet in het gedrang komt natuurlijk.

    Die van ons laat zich niet gek maken, zegt ze…. yeah right, wij geloven haar niet, jij wel? Ondertussen loopt ze als een overlopende stresskip zonder kop van hot naar her en komt er nauwelijks iets uit haar handen, zelfs voor nonsens is ze te moe, snap jij dat nou? Ohhh wacht, die dingen die jij hebt besnuffeld heeft zij zondag besnuffeld, ze had er zelfs nog foto’s van gemaakt ook…. nou blaffen wij je toch?

    Raar spul he die reutjes en teefjes op 2 voeten….. ze doen maar en dan de boel aan ons overlaten,,,,rare wereld leven we in he ?

    toedelseledoki
    Noah & Brego

    Eyra blaft;

    Ha die Noah en Brego, ja jullie zullen er inderdaad óók wel wat onder te lijden hebben als je thuisteefje de weg een beetje kwijt is. Ik snap die mensen niet erg hoor, waar maken die mensen zich druk over , je ontmoet elkaar , snuffelt eens even flink aan elkaars gat en gaat dan een leuk partijtje stoeien, hondenfluitje van een cent toch? Zowel jullie als ik mogen natuurlijk niet mee naar dat uitje, anders zouden we wel eens even laten zien hoe je zoiets regelt !

    Beantwoorden

    • Melody
      Sep 26, 2013 @ 21:13:36

      Nou Eyra….. je zit er een ietsiepietsie klein beetje naast…. ons teefje heeft meerdere telefoontjes gepleegd (honden, katten, muizen en mieren wat kan dat mens blaffen zegggg…) om te kijken of ze iets kon regelen. Na lang aandringen is het ‘r gelukt maar alleen voor honden die zo’n jeweetweldiplima hebben waardoor ze een dekkie met van die tekst erop op hun rug mogen dragen…. maar ja zulke honden zijn wij niet,,,en jij ook niet, toch?? Wij hadden inderdaad graag meegewild, zie je het al voor je…in een volle auto, wij 2-en met ons formaat op de schoten van die kleine dametjes?

      Eyra blaft;

      Een uitzondering op de regel dus en nee, ik ben óók geen “uizondering” maar dat jullie teefje wél kan regelen hoorde ik hier het oppasteefje al zeggen!Hoe ze dát nou weer weet is me een raadsel!
      Maar ik snap wél dat zo’n volle auto niet zou kunnen, vooral omdat wij honden nog wel eens op het verkeerde moment “iets laten vliegen” , dan krijgen die mensenteefjes een appeleflauwte ! , nee dáár komen ongelukken van!

      Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    Sep 26, 2013 @ 11:04:56

    Aha Eyra…..Dus al dat ge-zwam komt van de paddo’s……
    En tegen het oppasreutje maar zeggen dat ze champignonnetjes op het menu heeft staan! Dat noemen wij in mensentaal een wentelteefje Eyra!

    Eyra blaft;

    Nou zo klaar als een hondenbrokje, ze heeft écht te diep in de paddo’s gekeken;-)
    Ik denk dat je gelijk hebt met dat wentelteefje, want ik zág in de koelkast ook een bakje champignons staan.., wat weet jij véél van dit soort zaken …. eh… ervaringsdeskundige?

    Beantwoorden

  8. Redstar
    Sep 26, 2013 @ 08:22:22

    Hond aan de paddo’s.. Ik zie de krantenkop al voor me.
    Op de voorlaatste foto is duidelijk bewijs, en het zou voor een berg wetenschappers vast ene mooi onderwerp zijn om op te promoveren 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik kijk nérgens gek van op , óók zonder paddo’s ! Maar waarschijnlijk is dat onderwerp nog niet eens “vreemd” genoeg om wetenschappers te prikkelen. Die zoeken het meer in wat de mensen graag willen horen volgens mij;-)

    Beantwoorden

  9. Mirjam Kakelbont
    Sep 26, 2013 @ 08:13:18

    Hij heeft ècht een lekker koppie. Wat ik je blaf 😀

    Eyra zegt;

    eh…. ik ben wél een “zij” hoor maar dat is je vergeven vanwege het lieve compliment 😉 het is maar goed dat jouw huiskonijn hier niet rondliep , je wilt niet wéten wat het doet in de bovenkamer van een dier die paddo en een konijn dat zónder paddo’s al de lavendel sloopt……

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Sep 25, 2013 @ 23:58:42

    Komt goed, komt goed Peace of zoiets. 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou eerlijk J@n, ik héb m’n twijfels! het mens is toch oud genoeg om beter te weten en als dat niét zo is wanneer moet dat dán nog komen …als ze 90 is?

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Sep 25, 2013 @ 23:36:23

    Jij hebt het vrouwtje wel door he, met die paddo’s slaat ze helemaal door Eyra.
    Maar weet je, het is zo leuk om te lezen, dus vergeef het haar maar!

    Eyra zegt;

    Ja is het niet verschrikkelijk… je zou je ervoor generen als het je échte vrouwtje was. Nou ja, ik mag binnenkort weer gewoon naar huis maar de lezers hier hebben mijn sympathie , die moeten zich maar door die onzin heen blijven ploegen, nou ja, waarschijnlijk óók paddo eters anders trek je dat toch niet?

    Beantwoorden

  12. datzalwel
    Sep 25, 2013 @ 23:35:34

    Dat vind ik nou leuk van je oppas, zo vaak zie je dat twee of meer honden even willen spelen/kennismaken en dat ze dan zonder mededogen meegetrokken worden. Geen inlevings vermogen lijkt me. Als je van die paddo,s zulk leuk haar krijgt zou ik er bijna aan beginnen haha.
    Groetjes voor je oppas teefje.

    Eyra zegt;

    Nou een héél enkele keer moet ik wel doorlopen maar op “de grote wandeling”ben ik altijd de baas en mag ik snuffelen tot ik een ons weeg aan struikjes of aan andere hondjes, géén probleem! Ze zéggen ook altijd dat ze naar dit bos gaan omdat ik daar zonder riem mag lopen maar ja….. dat blijkt nu toch niet helemaal belangeloos te zijn. Ik heb de groeten overgebracht en ze vroeg of ik de groeten terug wilde doen …. hóndsondankbaar natuurlijk , krijg je iets ..geeft ze het terug!

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Sep 25, 2013 @ 23:03:43

    dit was weer een pracht verhaaltje…..
    Slaap lekker, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Ik laat dat beest niét meer aan het woord voortaan, is tie nou helemáál gek!

    Beantwoorden

  14. Rebelse Huisvrouw
    Sep 25, 2013 @ 22:56:41

    Aan haar toch wel redelijk verwilderde blik op de laatste foto zag je dat de paddo’s al begonnen te werken! Haha, arme Erya!

    Eyra zegt;

    Dank voor het medeleven , helemaal terecht! Heb de hele nacht rondjes door het huis gedraaid om die rommel uit de kop kwijt te raken, wie zóekt dit nou achter een ogenschijnlijk lief oudje!

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Sep 25, 2013 @ 22:56:40

    Nee, op zulke onzin zit niemand te wachten, dus dat heb je goed voor elkaar gesmurfd!

    Eyra zegt;

    Nee toch, maar ik pas me dan maar aan, en ach,ik denk dat volwassen mensen die gek op smurfen zijn kunnen zich wel inleven ‘-)

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    Sep 25, 2013 @ 22:36:29

    Hahaha Rietepietz, je hebt weer een juweeltje van een log geschreven.

    Rietepietz zegt;

    Maar wél met dank aan Eyra natuurlijk, dit soort onzin zou mij toch te ver gaan hoor;-)

    Beantwoorden

  17. Marja
    Sep 25, 2013 @ 19:31:59

    Dank voor deze uitleg. Je laatste foto bewijst precies met wat voor praktijken het oppasteefje zich bezighoudt. Dat verklaart een hoop.
    Toch kunnen we die zalige logjes niet missen. Dus …. hoera voor de paddo’s!

    Eyra blaft;

    Dat méén je toch niet…..kan ik het niet beter melden bij m’n eigen vrouwtje?
    Straks draaien ze de hele erfenis erdoor als ze naar steeds zwaardere spullen spullen grijpen!

    Beantwoorden

  18. Marion
    Sep 25, 2013 @ 19:29:17

    Nou Eyra je hebt er geloof ik een beetje te lang aan gesnuffeld hoor, ga ze voortaan maar uit de weg,
    XXX

    Eyra blaft;

    Eh… bedoel je nou dat ik er wél een beetje vreemd uitzie? Het was inderdaad wél een vreemd geurtje…. nou ja , misschien is het over als ik een goede nachtrust heb gehad! XXX

    Beantwoorden

  19. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Sep 25, 2013 @ 19:16:23

    Gut gemacht. Liebe Grüße, von uns. Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Danke Wolfgang

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

