geroerd

O ja,  weet je nog dat logje gezever ….? Je weet wel, over die roerzeef die geen zeef meer is  maar zich “gepasseerd” voelt door de huidige culinaire trend en nu passe- vise heet wat óók vertaald kan worden  als ” passeerzeef “.
Via internet….,   ja om even te zóeken heb ik natuurlijk wél internet , om te kopen dan ineens weer niét dat blijft een vreemde zaak in huize Rietepietz , ik kan daar prima mee leven en de rest moet er maar aan wennen.  vond ik een “passe-vite” bij Dille & Camille . leuke snuffelwinkel (door alle lekkere zeepjes natuurlijk)  Alleen….. passe-vite daar hing een prijskaartje aan waar wel uit bleek dat men het kreng rechtstreeks in Frankrijk voor me gaat halen!  Vijfenzestig eurootjes voor een  roerzeef met hoogmoedswaanzin … dát ga ik niet betalen, al zou ik moeten wachten tot ik zélf een “geheugen als een zeef” heb !
Maar zoals vaker blijkt dat een logje over een onderwerp maken oplossingen brengt. lezeres Astrid (ze heeft zélf geen site ) had het “gezever”gelezen  en klom onmiddellijk  in de telefoon toen zij in een reclamefolder van de Aldi dit zag ….

passeerzeef

Oke,  “rostfrei edelstahl”   i.p.v.  roestvrij staal , moet kunnen hoor en dat er passeerzeef op de doos staat kan ik goed mee leven, ik spreek tóch geen Frans en de Franse keuken is ook al niet aan mij besteed.
Wat wél reuze interessant is  is de prijs…… TIEN  boterzachte eurootjes ….. zo zál het geval iets minder eeuwigheidswaarde hebben ….. dat heb  ik  toevallig óók  maar in beperkte mate  en ik weet wel zéker dat deze zeef nog vele jaren “roerloos” in de kast zal staan omdat wij dan allang eten van “tafeltje dekje” thuis bezorgd krijgen.
prutNa het telefoontje van Astrid metéén even in de krantenbak gedoken , reclame verdwijnt hier altijd ongelezen in de papierbak… ,voor de buurvrouw… voor de kerk… voor  waterputten…. in verweggiestan  , en inderdaad al de andere morgen ging de reclameaanbieding in.
De eerste pot prut is al gezeefd en alles werkt prima , Astrid bedankt voor je oplettendheid , ik ben ge”roerd ” !

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Sep 08, 2013 @ 08:41:35

    Ja, die ketens hebben vaak erg aardige aanbiedingen. Wij zoeken nog naar echte fietsbroeken voor een ‘klein prijsje’ want als mooiweerfietsers wil je niet de volle mep betalen. Waren begin dit jaar een tientje bij de Kruidvat, maar ja, die aanbieding is over en nu betaal je het drievoudige bij Decathlon. Maar even wachten op Lidl, Aldi of Action dan….en dus moeten we al die folders en kranten wel doorspitten tot ‘het moment’……

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker, alleen ben ik daar altijd wat voorzichtig mee met elektronische apparatuur ! Dat doe ik toch liever in een zaak voor elektronica wegens de voorlichting en grotere keus. Waarschijnlijk zijn die goedkope partijen toch meestal wel op één of ander punt afwijkend en dáárdoor goedkoop van de hand gedaan.

    Beantwoorden

  2. cornma
    Sep 05, 2013 @ 16:48:19

    Het roert een stuk prettiger voor een tientje dan voor vijfenzestig euro. Volgens mij smaakt het dan ook nog beter.

    Rietepietz zegt;

    Voor € 65,– verwacht ik dat er iemand bij geleverd wordt die voor me roert 😉

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Sep 05, 2013 @ 07:09:20

    Haha, ontroerend logje 😀 En dan die laatste zin van je blog, waarin je alles nog even kernachtig formuleert. Wat ben je toch een schrijfmens.
    Lieve groet,
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Schrijven is leuk en ik heb vaak maar één probleem, stoppen !
    Het is zo heerlijk dat ik “voor mezelf” de morele druk om te schrijven heb gecreëerd door te gaan bloggen, ik zou geen létter schrijven als het niet “móest”… hoe bedoel je nou “vreemd in elkaar zitten”?

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    Sep 04, 2013 @ 22:49:52

    Dus alles is weer goed gezeefd en geroerd 😉 O en de Aldi heeft best leuke aanbiedingen 😀

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad , we hebben alles weer “in de gaten” kunnen houden….eh… er doorheen kunnen jagen eigenlijk.
    Aldi scoort ook vaak heel hoog in kwaliteit/prijs verhoudingen heel goed, we halen er regelmatig boodschappen.

    Beantwoorden

  5. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 04, 2013 @ 16:43:15

    Ik kwam enkele dagen geleden op Marktplaats ook eentje tegen…..retro, oranje, en van plastic, maar dan ook helemaal van plastic… heb nog even overwogen of ik het je zou laten weten. Heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik zoiets had van ‘dit ding kan wel overal in gezeten hebben, weet ik veel, plastic is nou ook weer niet zo hygiënisch’…. gelukkig ben je geroerd gereed door een actie van een ander, ben blij voor je.

    Rietepietz zegt;

    Plastic heb ik inderdaad liever niet , Blokker had die wél nieuw te koop maar die heb ik laten liggen juist omdat het plastic is . Wél vrolijk zo’n oranje kleurtje in de keuken , dát dan weer wel;-)

    Beantwoorden

  6. isis45
    Sep 04, 2013 @ 15:38:20

    Nou dat is weer eind goed, al goed. Veel plezier met je passeerzeef.

    Rietepietz zegt;

    Zo is dat, en de eerste pan tomatensoepprut door de zeef mocht had géén klachten;-)

    Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    Sep 04, 2013 @ 14:24:09

    Zo…… Nog twee leestekens toevoegen en dan heb je passé vité……. (Het gaat snel voorbij) Hard draaien dan maar!

    Rietepietz zegt;

    Mijn Frans is blijven steken bij papa die een pijp rookt;-) maar de Ned. vertaling van passeerzeef is toch wel een beetje krom. alsof de zééf je passeert als je naar de keuken gaat !
    Voor mij blijft het gewoon een “roerzeef” , dan snapt iedereen toch waar je mee bezig bent?

    Beantwoorden

  8. Wieneke
    Sep 04, 2013 @ 10:25:15

    Wat een bedrag voor zo’n ding. Maar een tientje is gewoon leuk. Bijdeweg: lees jij wel eens je mailtjes 🙂

    Rietepietz zegt;

    Niet normáál toch, misschien was hij wel van zilver 😉
    ja ondertussen inderdaad mail gelezen én beantwoord;-)

    Beantwoorden

  9. Astrid
    Sep 04, 2013 @ 08:51:50

    Graag gedaan hoor Riet en nog heel veel plezier met al je “gezever” 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat gaat vast goedkomen , en jij een fijne vakantie volgende week (als ik het goed begrepen heb.)

    Beantwoorden

    • Astrid
      Sep 04, 2013 @ 15:36:34

      Heel goed begrepen…….en bedankt voor je goede wensen

      Rietepietz zegt;

      Dan ga ik nu duimen voor mooi weer want vandaag ziet het er toch wat minder mooi uit!

      Beantwoorden

  10. Redstar
    Sep 04, 2013 @ 08:40:04

    Oei, reclame folders! Een grote aanslag op alles wat goed is voor deze aarde!.
    Maar dat buiten beschouwing gelaten. Jij hebt weer een roerzeef. 🙂
    Waar een weblog al niet goed voor is Riet.

    Rietepietz zegt;

    ja dat is waar maar ik troost me dan met de gedachte dat ze tóch nog een goed doel dienen , een paar waterputten zouden er anders nog lang gekomen zijn 😉
    We zijn er reuze blij mee want de oude was écht erg slecht na minstens 35 ( maar misschien nog wel véél meer) jaar trouwe dienst .

    Beantwoorden

  11. J@n.
    Sep 04, 2013 @ 00:27:11

    Tja, over dat soort dingen ga ik gelukkig toevallig niet.
    Jij wel Henk? 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou daar zou je raar van opkijken J@n, Henk was de aanstichter van “de jacht op zeef” . Na zijn pensioen is hij geleidelijk aan het koken van mij gaan overnemen en nu is hij toch een beetje “heer en meester”in de keuken! Hij vond dat de oude zeef écht niet meer kon . Maar Hénk gaat dan weer helemaal niet over de computers, daar moet ik hem echt aan de haren bij slepen als ik vind dat hij iets móet lezen voor ik het publiceer.
    Als ik hem gekke filmpjes laat zien vindt hij dat nog wel leuk maar daar zélf naar op zoek gaan….. écht niet hoor.
    Zelfs het contact met onze zoon is geen reden voor hem om zélf iets met de computer te doen ….waarom zóu hij als ik dat toch wel doe !

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Sep 04, 2013 @ 00:05:28

    Geen geld wat je er voor moest betalen. En spul uit die winkel is echt niet slecht en gaat best lang mee.
    Heerlijk dat bloggen. Je hoeft maar een kreet neer te pennen en er wordt direct hulp geboden. Beter zo zoeken dan via B.com, M.plaats of wat dan ook.

    Rietepietz zegt;

    De spullen van Aldi zijn vaak Duits, ook deze zeef is Duits maar ik denk dat we daar niéts van proeven;-)
    Mijn hele logleven hangt aan elkaar van via medebloggers geleerde weetjes, helemaal tóp toch?

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Sep 03, 2013 @ 23:58:35

    ja, voor sommige dingen moet je precies op tijd toeslaan!
    Zo was er een leuke vitrinekast te koop bij de Lidl, maar toen ik er kwam waren ze al op.
    Nou ja, toen maar online een leuke besteld, wellicht wat duurder, maar ach.

    Rietepietz zegt;

    Vooral Aldi staat erom bekend dat er van héél goedkope aanbiedingen altijd maar weinig voorraad is. En die wordt dan vaak nog door het personeel gereserveerd voor zichzelf en familie.
    het zullen vaak wel partijtjes zijn en die worden dan over het hele land verdeeld en ja, dan grijp je er al gauw naast.

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Sep 03, 2013 @ 23:26:11

    voor dat geld kun je er veel plezier van hebben….
    Sorry, maar van het woord “passeerzeef” heb ik nooit gehoord….

    Rietepietz zegt;

    Dat denk ik óók wel. Ook jij hebt het logje gemist waarin tot m’n grote verbazing ontdekte dat een doodgewone roerzeef tegenwoordig “opgewaarde benamingen”heeft . Als je bij wilt spijkeren …. de link staat hieronder in de reactie bij Mr. T die ook “van niks wist” ;-)je ziet maar , mijn logjes zijn educatief 😉

    Beantwoorden

  15. Mrs. T.
    Sep 03, 2013 @ 22:03:14

    Ik wist niet eens dat er een voorwerp was dat passeerzeef heet!

    Rietepietz zegt;

    Dat kómt er van als je een vakantiestop houdt, dan mis je hier úiterst informatieve logjes 😉
    https://rietepietz.wordpress.com/2013/07/28/gezeefver/

    Beantwoorden

  16. Zus
    Sep 03, 2013 @ 21:11:57

    Sorry Riet, Die roerzeef in de folder heb ik wel gezien maar ik dacht, die krijgt Riet zelf ook, dus die ziet ze wel. Maar ja als jij die niet leest….Groeten en een X van Zus

    Rietepietz zegt;

    Geen excuses nodig hoor , ik lees de folders inderdaad nooit maar kom wél regelmatig bij de Aldi en zou hem dus tóch wel tegengekomen zijn . Vaak zijn die reclame artikelen héél snel uitverkocht maar in dit geval hadden ze stápels vol staan. Maar toch lief dat je er wél aan dacht! XXX

    Beantwoorden

  17. terrebel
    Sep 03, 2013 @ 20:25:44

    Iemand vroeg mij laatst of het schrijven van een blog wel eens geld oplevert. Ja, dus! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Precies, € 55.– in de pocket hoewel…. zo’n dute had ik nooit gekocht hoor dus de winst valt dan weer mee;-)

    Beantwoorden

  18. Suske
    Sep 03, 2013 @ 19:33:27

    via blogs leer je nu en dan iets bij of vind je iets leuks.

    Rietepietz zegt;

    Dat klopt en mij hoor je niet klagen hoor;-)

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Sep 03, 2013 @ 19:32:28

    Dat zijn de leuke dingen, zo geef je met plezier 10 euro’tjes uit, en ga je met nóg meer plezier roerzeven 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ze lijken wel gék daar bij Dille & Kamille, wie geeft er nou zóveel geld uit voor een roerzeef?

    Beantwoorden

  20. Marion
    Sep 03, 2013 @ 19:30:59

    Fijn als lezers zo oplettend zijn, het is een mooi ding. Weer iemand blij gemaakt
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Ja hártstikke leuk, ik maak er dus óók een logje over, anders heb ik straks ineens 5 roerzeven;-) XXX

    Beantwoorden

  21. Marja
    Sep 03, 2013 @ 18:01:24

    Ik ervaar blogland ook als een ontroerende omgeving, met of zonder passerzeef.

    Rietepietz zegt;

    We kunnen nog wel verder gaan zelfs , van de verhalen van medebloggers kun je ge”roerd” , ont”roerd” en soms zelfs be”roerd” worden !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

