lievertjes…..

armenZe zijn niet zo jong meer en wandelen  hand in hand naar het winkelcentrum .
Wanneer er een obstakel in de weg opdoemt slaat hij  zijn arm om haar middel  en loods haar behoedzaam langs het smalle stoepje dat er nog over was.
Ze vlijt  zich behaaglijk in de kromming van zijn arm en zegt met lieve glimlach;
“vroeger liepen we meestál zo, jij met je arm om mijn middel” …. waarna hij met een diepe zucht antwoordt;
Tja. … maar het is nu zóveel  breder ……”!
Ze denkt héél even na en vraagt dan liefjes  : “weet jij of er   in het winkelcentrum een winkel is  die rattenkruit verkoopt ?”

gifNatúúrlijk zouden  Henk en ik dit soort dingen nóóit tegen elkaar zeggen,  *houdt vingers gekruist tijdens het typen*  héus niet!

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    Sep 02, 2013 @ 22:03:00

    Haha! Je merkt dat ze nog steeds aan elkaar gewaagd zijn, klinkt als een leuk stel!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben dik tevreden ja, we kunnen gelukkig samen de gróótste lol hebben om dit soort ongein eh… o nee , het ging niet over ons, dat was ik even vergeten;-)

    Beantwoorden

  2. ♫ Mel☺dy ♫
    Sep 02, 2013 @ 12:28:14

    hihih zo liepen wij zaterdag bij de ene kringloopwinkel weg nadat we gezien hadden dat er aan de overkant van de weg een nieuwe kringloopwinkel geopend was en de straat volledig aan hobbels lag…

    Rietepietz zegt;

    Ja als het kán kies je natuurlijk voor je gemak;-)

    Beantwoorden

  3. Leo's mening
    Sep 02, 2013 @ 09:12:39

    IK zag dat afgelopen weekend nog. Twee echt oude mensen die dol gelukkig met elkaar waren. Weer of nog, kon ik niet zien, maar echt hand in hand en elkaar aankijkend of ze 17 jaar oud waren en stikverliefd…Blijft mooi om te zien…

    Rietepietz zegt;

    En je weet zéker dat wij het niét waren? Het overkomt ons gelukkig óók nog hoor;-)

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Sep 02, 2013 @ 00:20:33

    Ahhh hij is mooi.
    OT tuurlijk denk ik aan mevr Glibber die nu gelukkig weer thuis is maar nog weinig kan. Is voor mij een beetje heen en weer racen tussen alle dingen die ik doe.

    Rietepietz zegt;

    Daar kan ik me álles bij voorstellen, ik hoop dat je hier en daar nog wat hulptroepen hebt kunnen organiseren . En anders maar gewoon in de wrede humor duiken ….
    dua… “vrouw Glibber” beklaagd zich over jouw veelvuldige afwezigheid eneist maatregelen, jij pareert haar met “ach mens, je hebt geen poot om op te staan” !

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    Sep 01, 2013 @ 14:48:46

    Hahahaha ja *al liefkozend schenk jij zijn thee* 😉

    Rietepietz zegt;

    Nou gelúkkig zal het zo’n vaart niet lopen, dankzij “mijn brede middel” kan ik wel tegen een stootje;-)

    Beantwoorden

  6. cornma
    Sep 01, 2013 @ 11:22:56

    Haha, geweldig stel. Goed op elkaar ingespeeld.

    Rietepietz zegt;

    Ja we weten héél goed wat we aan elkaar hebben, je snapt dat Henk ánders voorlopig even niet thuis gegeten zou hebben;-)

    Beantwoorden

  7. Boerin Zonder Naam
    Sep 01, 2013 @ 04:18:51

    ……En verkochten ze ook nog ergens rattenkruid? ’t is namelijk heel handig om in huis te hebben, ook voor ander ‘ongedierte’, en rattengif en andere verdelgingsmiddelen worden in de loop der tijd uit den handel genomen (’t is namelijk zielig omdat er beestjes dood van gaan; moet je de vliegenmepper ook uit de handel nemen!) Dus…… leg vast een voorraadje aan! Er zijn middeltjes bij die geweldig ‘ontslakken’!

    Rietepietz zegt;

    Ja dát heb ik niet meer meegekregen natuurlijk, het ging immers niet om “ons” 😉
    Ik snap ook wel dat dierenleed zovéél mogelijk voorkomen moet worden en langzaam werkend gif is zóu eigenlijk door snelwerkend gif vervangen moeten worden,want ja , als die beesten zo slim zijn om een val te vermijden moet je wát.
    Maar mensen zijn de meest vreemde diersoort. Er zijn regio’s waar merels afgeschoten mogen worden als ze overlast geven …maar ze dan in een menu verwerken blijkt dan weer niet te mogen… , wél een levende kreeft in het kookwater kieperen, niet zo logisch allemaal hé!

    Beantwoorden

  8. hanscke
    Aug 31, 2013 @ 23:06:25

    De waarheid he, die mag best gezegd worden. Ze had ook kunnen pareren, dat er nu nog veel meer mens is om van te houden. Heel omvangrijk

    Rietepietz zegt;

    Dat zou ook zéker de waarheid zijn, maar deze dame neemt wel eens een loopje met waarheid;-)

    Beantwoorden

  9. Albert y Mara fotoblog
    Aug 31, 2013 @ 20:51:27

    Plezant zo lang er niet ECHT kanker in het spel is, kan je zulke wrange grappen maken en ik denk dat ik met mijn reactie alles gezegd heb zoals ik er over denk ;-).
    Salu2 Albert

    Rietepietz zegt;

    Als je elkaar ,zoals Henk en ik , van haver tot gort kent wéét je wanneer wel of niet een grap kan maken. je wilt vast niet weten wat een een wrange grappen wij gemaakt hebben in de tijd dat Henk wel degelijk kanker had. Vaak is galgenhumor een uitstekende manier om te relativeren én te overleven .Maar dan moet je inderdaad iemand wél heel goed kennen om te weten wanneer het wél kan en wanneer niet. We hebben op de afdeling waar hij voor z’n chemokuren moest zijn met de andere patiënten soms onbedaarlijk gelachen om dit soort humor.

    Beantwoorden

  10. isis45
    Aug 31, 2013 @ 11:50:07

    Als alles breder is, dan is er ook meer om van te houden.

    Rietepietz zegt;

    Hij heeft nu inderdaad stukken méér om van te houden dan vroeger maar ja , dat willen wij vrouwen natuurlijk liever niet horen;-)

    Beantwoorden

  11. powerpointgreetje
    Aug 31, 2013 @ 11:17:24

    schitterend….wat leuk.
    fijn weekend toegewenst, Greetje

    Rietepietz zegt;

    We amuseren ons vreselijk met dit soort dingen ,jij ook een fijn weekend !

    Beantwoorden

  12. Redstar
    Aug 31, 2013 @ 09:22:20

    Ik vind het anders enorm leuke humor 😀
    Zo hou je jezelf jong. Goede humor, en liefde..

    Rietepietz zegt;

    We moeten er zélf altijd vreselijk om lachen en lachen is gezond!
    Er is ook nog een Duits spreekwoord,” was sich liebt das neckt sich” dat hieraan ten grondslag ligt;-)

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Aug 31, 2013 @ 00:16:40

    Nee, niet alles hoeft men te zeggen, soms is gevoel al genoeg!

    Rietepietz zegt;

    En Henk voelt wel “op z’n klompen aan ” dat hij niet bang hoeft te zijn voor rattenkruit;-)

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Aug 31, 2013 @ 00:14:05

    Ik had al een heel verhaal, maar toch maar liever niet.

    Rietepietz zegt;

    Nou máák je me natuurlijk nieuwsgierig , je weet dat ik jouw “verhalen”baltijd erg op prijs stel! Je maakt je toch géén zorgen om dat rattenkruit hé, ik ben natuurlijk véél te zuinig op mijn lief om daar naar op zoek te gaan. Maar we mogen graag een beetje schmieren zo samen en weten dondersgoed wat we aan elkaar hebben.

    Beantwoorden

  15. Hanny
    Aug 31, 2013 @ 00:00:48

    Schitterende humor. Vind ik altijd knap om direct iemand lik op stuk te geven. Ik moet meestal heel lang nadenken voor ik de juiste reactie weet.
    Henk en jij zijn een stel apart, die goed van de tongriem zijn gesneden. Daar houd ik van.

    Rietepietz zegt;

    Ach, we kennen elkaar zó door en door dat ik dat soort antwoorden éigenlijk al lang van te voren zie aankomen, misschien wel een beetje uitlok!Henk is meestal niet zo’n prater maar áls hij dan uit de hoek komt is het meestal raak en hebben we de grootste lol samen !

    Beantwoorden

  16. Mirjam Kakelbont
    Aug 30, 2013 @ 21:00:21

    Haha, hoe ouwer hoe gekker! Gelukkig maar, er valt genoeg te chargrijnen, maar daar doet Rietepietz niet aan. Ik lees niet voor niets zo graag bij jou 😀
    Fijn weekend en liefs
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Nou vlak Henk ook niet uit hoor, kan soms zó raak uit de hoek komen dat ik er hem er weer snel in probeer te laten stuiteren.
    Jij ook een fijn weekend natuurlijk en jij was óók weer lekker op dreef zag ik , gelukkig!

    Beantwoorden

  17. Mrs. T.
    Aug 30, 2013 @ 20:07:47

    Haha!

    Rietepietz zegt;

    Precies , dat was ook onze reactie;-)

    Beantwoorden

  18. Marja
    Aug 30, 2013 @ 20:03:32

    Geweldig! Dit soort geintjes halen wij soms ook met elkaar uit. Onze kinderen kennen ons inmiddels door en door, maar er zijn mensen die ons dan toch wat onzeker en angstig aankijken. 😀

    Rietepietz zegt;

    Altijd léuk hé een beetje dollen met elkaar, beetje humor, soms een beetje zelfspot en lachen gieren brullen maar;-)

    Beantwoorden

  19. Zus
    Aug 30, 2013 @ 19:48:44

    Gelukkig heeft jouw Henk gevoel voor humor. Maar dat moet ook wel met zo’n
    (v)echtgenote! Anders hadden jullie het nooit zo lang volgehouden.Liefs X

    Rietepietz zegt;

    We hebben gelukkig allebéi gevoel voor humor en dagen elkaar soms uit om gekke dingen te zeggen , we moeten daar altijd érg om lachen! XXX

    Beantwoorden

  20. riet(je)
    Aug 30, 2013 @ 19:09:10

    hihi, moet kunnen!!! fijn weekend, liefs rietje

    Rietepietz zegt;

    Gellikg ká net ook , we liggen dan in een deuk;-)
    jij ook een fijn weekend!

    Beantwoorden

  21. Marion
    Aug 30, 2013 @ 19:08:33

    Ja ja, dat zal wel. 🙂
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou já… je ként ons toch;-)
    XXX

    Beantwoorden

  22. terrebel
    Aug 30, 2013 @ 18:33:33

    Oei! ‘Schat, maakt deze jurk mij dik? Ik wil dat je mij de waarheid vertelt!’ Wat moet je dan als man? Liegen natuurlijk! 😉

    Rietepietz zegt;

    Maar zó hebben we natuurlijk véél meer lol;-)

    Beantwoorden

  23. Astrid
    Aug 30, 2013 @ 18:23:02

    hahaha, lekker vals hè……….. momenteel een beetje moeilijk?

    Rietepietz zegt;

    We zijn gelukkig aan elkaar gewaagd, en tja, wie kaatst kan de bal verwachten natuurlijk dat weten we wel 😉 gelukkig was het rattenkruit uitverkocht!

    Beantwoorden

  24. datzalwel
    Aug 30, 2013 @ 18:18:08

    Hahaha, prachtig. Ik zie de pretoogjes voor me.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Nééhee…. ik zeg toch dat wij nooit zoiets zouden zeggen, wij gaan beschaafd met elkaar om;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

