boodschap….

Ons logeerhondje is een keurig opgevoed beestje  en doet “zijn behoefte” op plaatsen waar het mag en, nóg prettiger , waar geen opruim plicht of noodzaak is.
De “shit” kan dan ter plaatse  z’n mooie taak als mest vervullen  al is het dan weer nét  geen  koeienmest ,  waarvan de lucht zo af en toe bést aangenaam  “verpozen” oplevert.
De een z’n hoge nood is blijkbaar óók nog de ander z’n “brood” want  op plaatsen waar  “verkeerd gemikt ” werd  (óf niet opgeruimd)  zien we vooral op zonnige dagen het vliegenvolkje zich groen glanzend tegoed doen aan hun feestelijke maaltijd .
Oke…. ik hou het beschaafd en laat niet alle voor de vlieg smakelijke details zien , en ach  de meeste vliegen  wilde niets van mijn pottenkijkerij weten en vlogen op . Maar deze twee lieten zich niet storen bij hun smulpartij …. niet zeuren…. dit is óók natuur!

DSCN3384

Bovendien was “de zooi” al ingereden en niet meer als “hoop” herkenbaar, dat scheelt een slok op een borrel voor het “getsie” gehalte op de foto.
Oke… een  “stukje natuur” maar dan toch natuur waar veel mensen bij voorkeur  met een flinke boog omheen lopen  …..maar niét iedereen!  Dicht bij huis kwam ik een flinke hoop ” natuur”  tegen,  zo een waarvan je zéker weet “dat was géén chiwawa” !
Ik bespaar jullie alwéér een  derde  deel van de foto  uit esthetisch oogpunt maar  het is wel  duidelijk denk ik ……
……….  een “boodschap mét een boodschap” !

DSCN3381

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Redstar
    Aug 23, 2013 @ 08:24:06

    We zitten hier zo in de polder, maar soms gebeurt het wel eens. Hier nemen we altijd plastic zakken mee voor dat soort ongelukken. Wel zo netjes

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig doen de meeste hondenliefhebbers dat ook ,maar van tijd tot tijd steekt het “wildpoepen” toch weer de kop op hier in de buurt. Maar dit vond ik wel een ludiek protest toen ik het tegenkwam;-)

    Beantwoorden

  2. Melody
    Aug 22, 2013 @ 02:05:14

    gelukkig kan ik zeggen dat al onze honden tot dusver… nooit en te nimmer ergens iets hebben achtergelaten waar andere mensen onverhoeds ingestapt zouden kunnen zijn…..niet dat die zo geweldig opgevoed waren (altjid asieldieren met een fors verleden en dus schade) maar dat stukje heb ik toch altijd direct en grondig aangepakt,, met succes kan ik gelukkig toevoegen.

    En ja ik ben ik het met je eens….sommige mensen maken ook daar een potje van~!

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad , bij asieldieren kun je hoogsten hópen dat het beest het goed geleerd heeft. Maar ook dan kun je door heel bijtijds uitlaten voorkomen dat het beest zó nodig moet dat hij het niet meer op kan houden tot een geschikte plaats.
    En als dat niét lukt is er dus altijd nog “het zakje” , in stedelijk gebied kun je nou eenmaal niet de zooi voor de deur van iemand laten liggen maar je ziet op de foto, zo denkt nog stééds niet iedereen erover. Maar ik zie hier gelukkig ook wel mensen die , net als jij en vele anderen, wél weten hoe het moet.

    Beantwoorden

    • Melody
      Aug 23, 2013 @ 23:00:14

      en ja het smoesje van ‘zakjes vergeten’ hoeft niet op e gaan want onze dierenspeciaalzaak heeft hangers, voor aan de riem of halsband, waarin zich een rol van die zakjes bevindt…. verrekte handig en altijd bij de hand.

      Rietepietz zegt;

      Heb ik ook wel eens in gebruik gezien , het wordt een hele indrustrie die hondenpoep.

      Beantwoorden

  3. hanscke
    Aug 21, 2013 @ 23:00:02

    Ik vind het in de berm buiten de bebouwde kom geen probleem. Zeker niet als er weilanden naast liggen waar de koeien hun flatsen laten vallen. Net als anderen schreven, ik erger mij verschrikkelijk aan de paardenpoep in de straten van ons dorp. Echt, er is geen hondendrol te vinden, maar paardenshit des te meer. Daar rijd je dan met de auto doorheen en vervolgens heb je het in de garage. Heerlijk!
    In de bebouwde kom hebben wij altijd poepzakjes bij ons. Wij vinden het onze plicht om als het gebeurt dit op te ruimen, maar het gebeurt bijna nooit. Als wij in de vakantie een stadje gaan bekijken, laten we de honden op een geschikte plek een aantal kilometers voor het stadje eerst goed uit, zodat we met “lege” honden de stad betreden. Het vlaggen van de reuen proberen we in de stad ook zoveel mogelijk te voorkomen.

    Rietepietz zegt;

    Er zijn gelukkig ook een heleboel mensen die het , net als jij goed doen. Dié mensen weten dat een hond hebben betekend dat je min of meer in dienst staat van het dier. Je kunt moeilijk verwachten dat het beestje alles nog op kan houden tot een geschikte plek als hij al úren heeft moeten wachten om uitgelaten te worden. Maar toch hebben we met vlagen hondenpoep op de stoep terwijl de uitlaatplek nog geen 100 meter verder is. Maar de onbekende die dit vlaggetje in die hoop te plantte heeft wél op een ludieke manier het probleem aan de orde gesteld!
    En dat vlaggen…. tja , het blijven wél dieren natuurlijk je kunt hoogstens proberen te voorkomen dat het tegen een tuinhekje of zo gebeurt .

    Beantwoorden

  4. ria
    Aug 21, 2013 @ 21:24:07

    Het zijn mijn honden dus ruim ik zelf de troep op. Of een ander het wel of niet doet is niet mijn zorg..Die groene vliegjes zijn mooi om te zien.
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    En zó hoort het ook maar dat vinden sommige mensen blijkbaar toch te moeilijk!
    Voor de groene vliegen natuurlijk wel mazzel, want kom maar aan zo’n lekkere maaltijd als die in een plastic zakje zit;-)

    Beantwoorden

  5. cornma
    Aug 21, 2013 @ 13:35:36

    Zo’n plastisch geschreven log, dat de stank bijna van mijn scherm spat.:-)
    Je kunt een hond al heel jong leren waar hij zijn behoefte moet doen en dat is dus niet op de openbare weg.

    Rietepietz zegt;

    * reikt even een ontsmettingsdoekje aan* en toch is het maar “eens gegeten eten” 😉 Precies , maar veel mensen steken niet genoeg tijd in een pup ,dat is écht een dagtaak hoor!
    Ons logeerhondje weigert zijn hoop neer te leggen op steen en daar ben ik heel blij mee!

    Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    Aug 21, 2013 @ 13:00:24

    Sinds mensenheugenis vindt de mens de poep van een ander levend wezen vies en stinken…… en toch….. er is zoveel aan af te zien! Je kunt er namelijk de gezondheid van mens en dier aan af lezen! Te dun is niet goed.. dat weten we allemaal. Te dik is ook lastig: dan “ga” je niet zo lekker…. (zowel mens als dier) En dan heb je nog de kleur: lichtbruin, donkerbruin (kan wijzen op het ijzergehalte in het bloed, danwel de mineralenhuishouding), groen, rood, oranje (welk voedsel is er gegeten?) of zwart. Die laatste kleur is overigens geen goed teken en dan moet er onmiddellijk een arts bijgehaald worden.
    Een normaal mens gaat niet in de ontlasting van een ander (mens/dier) zitten roeren……….. Daar moet je namelijk voor gestudeerd hebben! Of één of ander agrarisch vak voor geleerd hebben. En dat is tegenwoordig ook een hele studie!
    Verder zijn er weinig moeders die de poep van hun eigen nakomelingen vies vinden. Vaders daarintegen weer wel! Neem nu een moederpoes. Die wast de kontjes van haar jeugd toch geheel schoon met haar eigen tong! Kom daar bij mensen maar eens om! En….. ja heel vreemd hoor…… Als iemand een ander heel erg lief vindt is het koosnaampje ineens Poepie, scheetje of drolletje. Iets waar ze normaal hun neus voor ophalen.
    Kortom ik realiseer me nu dat ik eigenlijk best een weekthema voor de blog uit kan halen. Joepie de poepie lekker een week lang vieze dingen schrijven!

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, zit ik je hier aan een weekthema te helpen en wát voor één!
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk bij al die dingen die je hier schrijft maar ja, dan nóg heb ik die zooi liever niet onder m’n schoenen;-)
    Ik gebruik het eigenlijk nooit als koosnaampje maar inderdaad kijkt niemand er raar van op bij mensen die dat wel doen.
    Er zijn ook nogal waar vreemde namen voor het “doen van de grote boodschap” bij de mens ,in Den Haag is dat “een bruine trui breien” . Dit weer in tegenstelling met de wat luxere Haagse randgemeenten zoals Voorburg waar zelfs de hond heel keurig “zitting houdt”

    Beantwoorden

  7. isis45
    Aug 21, 2013 @ 11:21:06

    Ik heb zelf geen hond en ik vind het ook niet meer dan logisch dat mensen de hondenpoep opruimen. Maar wat denk je van de uitwerpselen die paarden eruit gooien op voet-/fietspaden en die niemand opruimt. Dat vind ik zonodig nóg erger.

    Rietepietz zegt;

    Paardenpoep vind ik minder erg dan hondenpoep, dat in de bebouwde kom in de randstad nauwelijks tegenkomt zal daarbij wel héél veel helpen, maar toch.Het ziet er minder vies uit , het stinkt ook minder, je vindt het nóóit op de stoep én het plakt minder onder je schoenen mocht je er toch intrappen!
    De orgeldraaier die op zaterdag bij ons in het dorp komt draaien ruimt wél de zooi van het paard op en heeft daar spullen voor bij zich, maar dat is inderdaad een uitzondering.

    Beantwoorden

  8. Marion
    Aug 21, 2013 @ 09:07:17

    Het is hier in de omgeving behoorlijk schoon, ik vind nergens honden smurrie, we hebben dan ook veel honden uitlaat plekken. Je kunt je hond er best aan wennen maar er zijn mensen die gauw even een blokje om gaan en dan heb je de poppen aan het dansen.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig maar , je wilt met je rolstoelwielen toch niét door dit soort prut rijden, niet alleen kom je er met je handen bij in de buurt als je zelf wielt maar de troep komt óók je huiskamer in….brrr… XXX

    Beantwoorden

  9. Suske
    Aug 21, 2013 @ 08:43:13

    hier zie ik alleen maar katten en de honden die er zijn blijven meestal in hun tuin.

    Rietepietz zegt;

    In de eigen tuin zal de troep in ieder geval wél opgeruimd worden, maar zo niet , heeft alleen de bewoner er zélf last van!

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Aug 21, 2013 @ 00:46:27

    Hier een hele tijd er geen last van gehad, maar er zijn schijnbaar nieuwe honden bijgekomen want de laatste maanden is het weer bal.
    OT mevr Glibber komt misschien morgen of overmorgen naar huis om daar te revalideren, vind het wel erg snel hoor.

    Rietepietz zegt;

    Zo gaat dat vaak, nieuwe pups… geen goede opvoeding en je zit zó tot je nek in de shit;-)

    OT. Op zich fijn dat ze snel naar huis mag maar ze zal dan bést nog veel verzorging nodig hebben, sterkte “zuster Glibber”

    Beantwoorden

  11. datzalwel
    Aug 21, 2013 @ 00:00:44

    Ik vind het een beetje dubbel. Paarden doen overal hun behoeftes waar het voor hun nodig is, vogels laten alles vallen waar het voor hun nodig is, olifanten giraffen leeuwen en tijgers geen probleem. Alleen waar de mens zijn territorium heeft gaat de mens met zijn plastic zakje rond. oké het is niet te tolereren dat in winkelcentra hondendrollen liggen. Laten we de mens opvoeden om op plaatsen waar dit niet te tolereren is men hier zelf voor zorgt. In bermen lost het vanzelf op puur natuur. De belasting is dus voor het onderhoud van de honden toiletten en de zakjes. Geen probleem zou je denken.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    het is éigenlijk alleen een zaak voor de eigenaar van de hond. Een hond die het goed geleerd heeft zal nóóit iets op straat doen, ons oppashondje doet het pér se niet als er geen begroeid plekje in de buurt is. Maar dat vraag t aandacht van de baasjes bij een pup én later een goed “uitlaat beleid” . Als het beest”klap”t kun je moeilijk verwachten dat hij het “nog even ophoudt” tot de uitlaat plek.

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Aug 20, 2013 @ 23:51:50

    Hoe zal ik hier nou eens genuanceerd op gaan reageren? Ik weet het niet.

    Rietepietz zegt;

    Misschien dan maar “een boom opzetten” over dit onderwerp, kan het beest eronder z’n behoefte kwijt zonder dat iemand er last van heeft;-)

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Aug 20, 2013 @ 23:41:25

    ja, het is de natuur! Maar de stoep is om op te lopen, zoals het fietspad is om op te fietsen en het grasveld voor de behoeftes!

    Rietepietz zegt;

    Nee natuurlijk moeten de hondenbaasjes ervoor zorgen dat niemand last heeft van hún beesten , maar zoals je ziet, niet iedereen neemt het zo nauw;-(

    Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Aug 20, 2013 @ 21:34:30

    Oh, ik vind het zo zo zo zo goor: hondenpoep. En mensen die hun hond uitlopen zonder zichtbaar plastic zakje in de buurt volg ik met argusogen. 😉

    Rietepietz zegt;

    Het gaat hier in de buurt nog wel eens fout, dat is aan de foto’s al te zien.
    Maar het kán erger , op Scheveningen rijdt een speciale hondenpoepzuiger , het moet niet gékker worden!

    Beantwoorden

  15. Hanny
    Aug 20, 2013 @ 20:51:18

    Ik prijs me gelukkig dat de honden hier in de buurt op de aangewezen plekken worden uitgelaten, waar niemand last van de hopen heeft.

    Rietepietz zegt;

    Er wordt hier in de buurt helaas nog regelmatig een “vergissing” gemaakt.
    Kun je het beest niet kwalijk nemen, opvoeden moet de baas doen én natuurlijk zo tijdig gaan wandelen dat het beest het tot de juiste plaats kan ophouden!

    Beantwoorden

  16. Petr@
    Aug 20, 2013 @ 20:28:31

    Wat een vies verhaaltje Riet haha.
    Wij ruimen het afval van onze honden altijd op, in al onze jaszakken kom je plastic zakjes tegen! Maar niet iedereen is zo netjes opgevoed helaas.

    Rietepietz zegt;

    En zo hoort het natuurlijk, maar eigelijk werken de gemeenten het zélf een beetje tegen door hondenbelasting te heffen, veel mensen denken “ik betaal ervoor” ! Gelukkig doet ons logeerhondje per se niets op straat, dat scheelt al héél veel!

    Beantwoorden

  17. terrebel
    Aug 20, 2013 @ 20:25:01

    Dan vraag ik mij af: als die mensen een baby zouden hebben, zouden zij die dan ook nooit een schone luier geven?

    Rietepietz zegt;

    Ja dit is smerig, en een paar meter verder is een groenrand waar het niemand in de weg zou liggen. Maar op straat moét je natuurlijk de zooi wegruimen!Zéker van zo’n grote hond !

    Beantwoorden

  18. Marja
    Aug 20, 2013 @ 20:23:41

    Nee, ik ben geen groentje meer. En shit zoek ik al zéker nooit op.

    Rietepietz zegt;

    Lijkt me een héél verrstandige levenshouding;-)

    Beantwoorden

  19. Marja
    Aug 20, 2013 @ 20:06:51

    Ben zó blij dat ik al gegeten heb! Rijst met kip, kerriesaus en ananas. Das andere kost. 😀

    Rietepietz zegt;

    Maar jij glimt ook vast niet zo mooi in de zon!
    Beetje onhandig publicatietijd gekozen maar eh…. Dat het je wel moge bekomen;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

