hoe ouder hoe….

…. gekker hoor ik iedereen al invullen, nou moe….. alsof ik óóit gekke dingen zou doen.  Een beetje impulsief ….? Zou kunnen ,  maar dan toch altijd in het gezelschap van een “broeder of zuster in crime”!
Dat was vorige week donderdag Marion die op die warme dag lekker “ergens” naar buiten wilde  . Nou  is onze actieradius op donderdag, wáár we dan ook naar toe gaan,  sterk afhankelijk van de aanwezigheid van een invalidentoilet  en als we koers zetten naar” het Delfste Hout “( waar ik ooit één keer geweest ben) weet ik niet zéker of dat er te vinden is maar we besluiten ter plekke desnoods tot een noodlanding bij IKEA  Delft.
We vinden een koel parkeerplekje onder de bomen en genieten van een lange wandeling in het groen over  mooie gladde fietspaden.marion

Er is schaduw in overvloed   en die benutten we  want,  al heeft Marion maling aan “het betuttelen” van het bejaardenhuis omdat ze zélf wel weet wanneer ze het te warm heeft ( en dát gebeurd niet gauw) , het zou toch héél onhandig  zijn als ik achter de rolstoel van de warmte onderuit ga  !
We  vinden een oergezellig restaurant om te lunchen , met de toepasselijke naam KNUS !
DSCN3329

We kunnen er zowel in als uit de zon aanschuiven  en worden  door uiterst vriendelijk personeel geholpen een plekje voor de rolstoel te maken. De kaart is één en al “lekkers” voor een zeer redelijke prijs.  Het bedrijf KNUS is réuze klant ( en kind) vriendelijk en er wordt snel bediend wat willen we nog méér op deze heerlijke zomerse dag ! …
knusO ja  een invalide toilet …. en ook dát is er , zónder schoteltje  en met een bordje dat ik nog nóóit ergens heb gezien  ….. het tóppunt van klantvriendelijkheid . Zelfs als je géén klant bent mag je niet betalen !
Je begrijpt , onze middag kon niet stuk en ik vertelde Henk bij thuiskomst in geuren kleuren over de leuke middag ….. met het gevolg dat Henk   ook z’n geheugen op wilde frissen.
En zo togen we zondag morgen al vroeg  naar de Delftse Hout  waar we nog mákkelijk een koel parkeerplekje vonden.
Tja en  tóen …..kregen we te maken met een gevalletje “hoe ouder hoe gekker” ,  rondom KNUS liggen állemaal waterfietsen en roeiboten..
knusfietsen

En die  zijn te huur voor “weinig” en wat denk je…… Precies….. vóór Henk kon protesteren had ik al aan aan één van de jongens gevraagd of het nog moreel te verdedigen viel ons een waterfiets te verhuren.  Tja , “wat doe je daar als verhuurder mee ” zag je hem denken  maar ….. ach het wás nog heel stil zo om 10 uur  en als verhuurder wil je toch verhuren . Of we zwemvesten wilden ……. doet er nog iemand een poging …of niet beter een roeiboot nemen omdat je dan niet hoeft te trappen ……
Ik druk Henk de camera in z’n hand om te filmen  voor het geval ik bij het instappen al overboord sla ….. maar jammer voor jullie , ik sla niét overboord . Henk is té veel heer om te filmen hoe ik dan wél aan boord strompel en over de eerste stoeltje heen klim in m’n rokje ……. maar zodra ik neergestort ben drukt hij toch een foto af  !
knusdebootinWe fietsen anderhalf uur rond op de plassen en bij terugkomst  verwelkomt men ons met ( verbeeld ik het me of is er toch iets van opluchting te horen)  “jullie hebben het uitgehouden , plezier gehad ? ” Nou dát hebben we  waarna we de teruggekregen borg aan een lunch gaan verbrassen ……..

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Aug 11, 2013 @ 13:45:24

    Zo oud ben je nu ook weer niet en dus ook niet gek, beetje prettig gestoord wellicht, maar dat is nu net de reden om bij je te blijven lezen hoor…..

    Rietepietz zegt; Ik doe ook réuze m’n best om dat beetje “gestoordheid”vast te houden,al is het maar omdat dán de logjes vanzelf uit de toetsjes rollen 😉

    Beantwoorden

  2. isis45
    Aug 09, 2013 @ 12:04:34

    Waar kom je zoveel klantvriendelijkheid nog tegen. Een super adres dus.

    Rietepietz zegt;

    We waren ook héél aangenaam verrast en we gaan er zéker nog vaker een kijkje nemen als het weer meewerkt !

    Beantwoorden

  3. Boerin Zonder Naam
    Aug 08, 2013 @ 09:57:31

    ff onthouden……. Weer een goed idee voor een daagje uit!
    Een roeiboot is overigens ook hard werken. Je moet wel kennis hebben van roeien, anders blijf je midden op het water rondjes draaien. Dan is zo’n waterfiets echt wel wat veiliger…. Okay…. Een roeiboot zit wat eleganter met een rokje, dat dan weer wel, en instappen gaat ook wat soepeler, maar qua lichaamsbeweging zou ik het fietsen op het water ook boven het roeien verkiezen.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan het je aanbevelen, er is ook een soort “strandje” langs de grote plas met een stukje water dat afgezet is om te zwemmen!
    Wij dachten óók al dat roeien best wel eens zwaarder kon zijn dan fietsen , en zéker makkelijk sturen op de waterfiets en kozen daarom tóch voor de waterfiets. Hebben we géén spijt van gehad want uiteindelijk hadden we een vrije dag en hoefde het niet hárd te gaan!
    Je kunt er ook fijn wandelen en het gebied is van meerdere kanten af te benaderen , ik zou zeggen “veel plezier”!

    Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    Aug 07, 2013 @ 23:33:30

    ja, het zijn de kleine tussendingetjes die er toe doen he! Wat ze dan ook altijd expres in een lange documentaire laten zitten, voor de diepgang!

    Rietepietz zegt;

    Rene ook weer terug van vakantie zie ik! Ja zoals mensen wel vaker zeggen , het leven is een feestje maar je wél zelf de slinger ophangen;-)

    Beantwoorden

  5. cornma
    Aug 07, 2013 @ 13:56:40

    Wat leuk voor jullie beiden, om elke donderdag samen op avontuur te gaan. Zo kom je nog eens ergens.
    En waterfietsen kan op elke leeftijd, als je benen maar meewerken.

    Rietepietz zegt;

    Héél erg leuk zelfs want Marion vindt winkelen óók altijd leuk en dat doen we dus als het minder mooi weer is vaak!
    Het wordt bij het ouder worden toch wel iéts lastiger om het evenwicht te houden bij het insappen dat toch ook iets minder soepel gaat (zelfs met goede benen) dan vroeger maar een kniesoor die dáárop let 😉

    Beantwoorden

  6. riet(je)
    Aug 07, 2013 @ 12:11:47

    geweldig zo’n restaurant, wat gastvrij! en leuk hé? waterfietsen…….knus voor je vriendin Marion, dat je met haar op stap gaat, wat zal ze genieten!
    heerlijk afgekoeld hier, fijne week………….liefs rietje

    Rietepietz zegt;

    Ik viel van de éne verbazing in de andere bij dat restaurant,zó klantvriendelijk!
    Nou het is voor ons allebéi altijd heel gezellig want we doen natuurlijk wél alles in overleg;-)
    Het is hier nu zelfs een beetje fris, maar dat is ook wel even lekker !

    Beantwoorden

  7. Marion
    Aug 07, 2013 @ 09:21:09

    We hadden, zo als iedere donderdag, weer een super middag hé,
    Leuk dat je ben gaan waterfietsen, ooit heb ik dat ook gedaan, genieten, nu zou ik dat niet meer durven.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Het is áltijd gezellig met jou op stap, gewoon omdat je zo duidelijk geniet !
    het mooie weer was natuurlijk wél een leuk toegift , het zie er niet naar uit dat we morgen die mazzel hebben ….maar je hebt vást een weer een leuk plannetje XXX

    Beantwoorden

  8. Marion
    Aug 07, 2013 @ 09:14:22

    We hadden , net als iedere donderdag, weer een super middag, lekker koel onder de bomen.
    Marja, lieve groetjes terug, uit den Haag.
    XXX

    Beantwoorden

  9. datzalwel
    Aug 06, 2013 @ 23:52:04

    Dat restaurant verdient gratis reclame, tegenwoordig moet aan alles verdiend worden. Leuk jullie op de waterfiets er stond toch geen leeftijd op?
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Dat vond ik nou óók! Tegenwoordig kom je in een restaurant al vaak een schoteltje tegen bij de toiletten maar als ik daar iets gedronken of gegeten heb doe ik nét of ik dat schoteltje niet zie.
    Dat is anders als ik er niet gebruikt heb , dán betaal ik want water en papier zijn niet gratis en heb ik er geen probleem mee om te betalen.

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Aug 06, 2013 @ 23:41:17

    Leuk filmpje Riet! Je bent wel gemeen om je man te laten trappen haha.
    Heerlijk verkoelend op het water denk ik.
    Wat lief dat je elke week met Marion op stap gaat, heel gezellig!

    Rietepietz zegt;

    Het was maar een héél klein stukje hoor, verder heb ik keurig meegetrapt , véél te leuk.
    Het was die zondag bést al vroeg warm en dan kun je nergens beter dan op ,of aan, het water zijn.

    Beantwoorden

  11. Hanny
    Aug 06, 2013 @ 23:36:25

    Jan had laatst een mooi staaltje wat betreft de leeftijd. Zijn rijbewijs moet binnenkort vernieuwd worden. Aangezien dat (nu nog) boven de 70 moet gebeuren, straks 75, ging hij naar het gemeentehuis voor de papieren. Maar meneer, zei de dame achter de balie. Dat hoeft pas als u 70 wordt. Dank u, zei Jan, maar in januari word ik al tachtig. 🙂 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja dát zijn prachtige opstekers hé! Ik had d\at enige tijd geleden op het station. Mevrouw zat er ook ruim 10 jaar naast maar dát zal aan de schaarse verlichting gelegen hebben;-)

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Aug 06, 2013 @ 23:33:56

    Waarom zou je te oud zijn voor een waterfiets? Is er dan een leeftijdsgrens aan het gebruik verbonden. Je bent net zo oud als je je voelt, toch. En jij voelt je toch geen bejaarde.
    Heerlijk om met Marion op te kunnen trekken. Heerlijk voor haar, maar ook voor jou. Vriendschap wordt niet bepaald door lichamelijkheden. Vriendschap wordt bepaald door de klik die je voor elkaar voelt. En dat jij een klik hebt met haar, wil ik graag geloven. Iemand die zo vrolijk is en er zo tiptop uitziet, moet je wel in je hart sluiten.

    Rietepietz zegt;

    Nee geen leeftijdsgrens ,dat is waar want de éne 70 plusser is de andere niet maar je ziet het toch minder dan jonge mensen 😉
    Helemaal waar wat je zegt over vriendschap, we genieten allebei op dit soort middagen, ik misschien nog wel méér dan Marion omdat ik óók van haar plezier geniet!

    Beantwoorden

  13. Melody
    Aug 06, 2013 @ 19:22:18

    Die Marion boft, met jullie, en jullie met haar. ZO bijzonder en erg lief. Afgezien van alle plezier die jullie uiteraard meer dan van harte gegund is.

    En hoe ouder hoe gekker? Kom maar op, daar kan ik nou net nooit genoeg van krijgen….. ik moet ook maar eens logs gaan schrijven over mijn belevenissen met 2 heren van beiden 90… feest, elke keer weer 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik ga altijd op donderdag met Marion op stap omdat Henk dan zijn biljartdag heeft. Ik leerde Marion ( voor jouw tijd hier) kennen doordat ze altijd hier reageerde , het klikte reuze toen ik haar leerde kennen en toen zij kort daarna haar man verloor werd het een wekelijks gebeuren voor ons samen!

    Beantwoorden

  14. Marja
    Aug 06, 2013 @ 16:57:00

    Wat gaaf! Jullie zijn kanjers! Hallo Marion, lieve groetjes uit Vlaanderen.

    Rietepietz zegt;

    Het was zó leukkkkk…..!Dat zal Marion leuk vinden , zij leest altijd álle reacties en ik mócht over haar “roddelen” wat ziet ze er leuk uit hé in dat vrolijke kleurtje, altijd tiptop verzorgd en vrolijk.Het is een genoegen om met haar op stap te gaan!Alleen in de boot gaat niet lukken, ze loopt té slecht om in te kunnen stappen ,geeft niks want ze is ook niet zo gék op water 😉

    Beantwoorden

    • Marion
      Aug 07, 2013 @ 15:58:15

      Ik doe je met plezier de groetjes terug, je snapt wel dat ik heel blij ben met Riet en ik ieder week uitkijk naar de donderdag. liefs. Marion.

      Beantwoorden

  15. J@n.
    Aug 06, 2013 @ 16:43:29

    Mijn grootvader zei altijd: “Den duvel is nog niet oud!” Dus jij bent zéker niet oud rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    Nou ik vóel me niet oud hoor, maar als ik dan over zo’n stoeltje moet klimmen mérk ik natuurlijk wel dat ik geen dertig meer ben. En Henk is 77, klinkt niet oud maar over drie jaar klinkt het toch al héél anders en wat is drie jaar 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

