de huishoudheld !

Vreemde titel voor een logje van iemand die nog kort geleden schreef  zwaar aan H.H.A  te lijden.  Toch vind ik éigenlijk dat ik wel recht heb op die titel , doe ik niet al 52 jaar tegen heug en meug de huishouding óndanks de zware allergie die ik er tegen heb ! Er   hébben mensen voor minder een onderscheiding gekregen.

Toen ik dus las dat er in een nieuw winkelcentrum in Zoetermeer een  standbeeld geplaatst is met de naam   de huidhoudheld  vond ik het vreemd dat ik  niet voor de onthulling werd uitgenodigd !

beeld
Het beeld is bedacht en gemaakt  door een man en…….

Deze driedimensionale cartoon vertoont lichaamshoudingen die mensen voor sommige karweitjes moeten aannemen. ‘Denk aan het zemen van de buitenzijde van een niet te openen venster of het vervangen van een lamp hoog aan het plafond. Je moet draaien, rekken, strekken, knielen, broekspijpen opstropen, gevaarlijk uit het raam hangen en op ladders balanceren. Je doet je best om bij de moeilijk bereikbare plekjes te komen,’ zegt de kunstenaar over zijn ontwerp.

En wat dénk je….. de verwerkte figuren zijn mánnen……..  alsof ik niet nog kort geleden met gevaar voor eigen botten hoog op de trap  het serredak stond te zemen !
Je begrijpt , ik stormde naar  Zoetermeer om even wat zaken recht te zetten ….
Impulsief  neem  ik de onderste man  op m’n nek om hem eruit te slepen ……

ladder1
Maar dán zie ik dat hij eigenlijk gewoon sullig , met een bos bloemen in zijn hand, de antiheld uithangt !  Niets heldhaftigs om daar zo in dat raamwerk te staan , dát kan iedereen!  Ik laat hem dus rustig staan voor het contrast  met wat ik verder van plan ben!
Met de mij aangeboren gratie en souplesse  snel ik de trap op…….

ladder
Grijp het  bovenste mannetje bij z’n enkels en werp hem naar beneden  waarna het klein kunstje is zijn plaats in te nemen……  en kijk….dan kunnen we rustig stellen dat er een huishoudheld boven aan de trap staat …… Daar kan dat watje onderaan een puntje aan zuigen!

beeld2

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mirjam Kakelbont
    Aug 07, 2013 @ 21:31:02

    Rietepietz! Tijdelijk reageer ik ff niet in Blogland. Ben tijdelijk van de leg, maar ik lees wel bij je. Dit blog is geweldig! Van mij mogen ze jou een prijs geven voor je gehele blogoeuvre en je lef van tien bouwvakkers bij elkaar hebt 😀 Hulde!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    He jakkes , “van de leg” wat jammer, ik mis jouw leuke logjes! Maar lees gerust hoor ,óók als je niet reageert ben je natuurlijk welkom!Ik hoop dat je snel weer “je ei kwijt kunt” !

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Aug 05, 2013 @ 09:02:48

    Dat je niet bent opgepakt als potentiele koperdief…..

    Rietepietz zegt; Nee dát kan niet, het beeld is van hout en gips gemaakt!

    Beantwoorden

  3. Mrs. T.
    Aug 03, 2013 @ 21:38:27

    Hahaha, wat een heerlijk logje weer!

    Rietepietz zegt;

    De waarheid moet natuurlijk boven tafel komen 😉

    Beantwoorden

  4. Suske
    Aug 03, 2013 @ 18:30:50

    Rietepietz als levend kunstwerk, wie had dat verwacht ?

    Rietepietz zegt;

    En eh…. dan zie je nog maar alléén de achterkant 😉

    Beantwoorden

  5. riet(je)
    Aug 03, 2013 @ 09:24:52

    hihi, wat heb je dat weer leuk gedaan, heerlijk om zoiets te bedenken, geniet van de zomer, hier vandaag wat koeler, heerlijk! liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    ja dat krijg je met die warmte hé, gaat de boel door elkaar lopen in de bovenkamer 😉 Maar inderdaad wel even lekker een dagje iets minder warm.

    Beantwoorden

  6. roadlaura1969
    Aug 02, 2013 @ 21:57:48

    Geweldig Rietepietz hahaha duimen hoog voor jouw (Y)

    Rietepietz zegt;

    Dan ben ik nóg langer met m’n duimen omhoog…;-)

    Beantwoorden

  7. ria
    Aug 02, 2013 @ 21:56:08

    Twist twist twist, eerst de handen op de heupen,dan de handen op de bibs.
    Hahaha prachtig
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Nou op die hoogte ben ik niet zo’n held hoor ,dan zoek ik écht iets om me vast te houden en ga niet twisten;-)

    Beantwoorden

  8. Rebelse Huisvrouw
    Aug 02, 2013 @ 16:00:22

    Waaaaaahh, heb echt gelachen om dit stukje en die foto’s erbij – schitterend!!!

    Riettepietz zegt;

    Krijg je met die warme, gaan m’n hersenen smelten en rollen er allemaal gekke dingen uit;-)
    Ik héb best wel eens een normaal logje hoor maar dit soort onzin is zó leuk om te doen !

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Aug 02, 2013 @ 14:02:56

    Bij het kijken naar de foto’s steeg mijn verbazing nog sneller dan jij die ladder beklom. Ik kom er niet onderuit: je bent een held!

    Riettepietz zegt;

    Op welk front zullen we dan maar in het midden laten ….maar waarschijnlijk omdat ik bij deze temperaturen met de laptop op schoot in psp knoei 😉 valt gelukkig nóg mee hoor , we houden hier overdag alles dicht en koelen in de vroege ochtend goed, dan is het overdag bij thuiskomst binnen toch koeler dan buiten.

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    Aug 02, 2013 @ 13:51:08

    Als ik al niet bijna flauw zou vallen van de warmte is het nu wel van je foto’s….
    ben ik blij met mijn vorstelijke derriere die (wederom door de warmte) aan de stoelzitting vastgeplakt zit

    Riettepietz zegt;

    Zet dan maar snel je voeten in een bakje lauw water , flauwvallen wil ik niet op m’n geweten hebben hoor, maar ik geef het toe… het was knáp warm boven op die ladder;-)

    Beantwoorden

  11. cornma
    Aug 02, 2013 @ 09:58:13

    WOW! Voor zowel de foto’s als het verhaal. Hoe krijg je het toch voor elkaar? Ach, laat ook maar, ik snap er toch geen fluit van.:-)

    Riettepietz zegt;

    Dat is niet zo héél moeilijk hoor al moet je met psp léren omgaan . Volgens mij woon je helaas tever uit de buurt anders zou ik je daar wel mee kunnen helpen . Altijd leuk om anderen op de rails te zetten, en rest is natuurlijk gewoon een kronkel in m’n hersenpan die ongeneeslijk is 😉

    Beantwoorden

    • cornma
      Aug 02, 2013 @ 13:57:12

      Met psp omgaan? Was dat niet ooit een politieke partij? Trouwens, er zouden meer mensen moeten zijn met zo’n hersenkronkel als die van jou, de wereld zou er een stuk gezelliger door worden.

      Beantwoorden

  12. Blog Zonder Naam
    Aug 02, 2013 @ 04:08:13

    Ach ja….. Waar zijn de tijden vanWim Sonneveld die zong dat een vrouw een standbeeld moest krijgen….. onze schoonmaakheld Dora…

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Aug 02, 2013 @ 00:29:26

    Ik heb het altijd al een mislukte gemeente gevonden dat Zoetermeer, maar dit slaat alles onze Rietepietz passeren als het op schoonmaakhelden aankomt. Heb gelijk mevr Glibber opdracht gegeven om dit eens aan de kaak te stellen , zij werkt al 45 jaar voor deze gemeente dus moet daar toch duidelijkheid over kunnen krijgen. 🙂

    Riettepietz zegt;

    Kijk dáár hebben we iets aan,mocht er dus óóit in leiden een dergelijk beeld onthuld moeten worden reken ik op een eerste rang plekje 😉 Er is inderdaad véél te weinig aandacht voor “de huisvrouw” !Zoetermeer is trouwens ondertussen best wel een aardige gemeente , 25 jaar geleden had ik er niet dood gevonden willen worden maar er zijn nu bést wel wijken waar ik zou willen wonen al gaat dat toch niét gebeuren. Heel fietsvriendelijk en veel groen!

    Beantwoorden

  14. Spinnetje
    Aug 01, 2013 @ 23:59:31

    De beweging van de onderste man doen me ergens in de verte aan Elvis denken….

    Riettepietz zegt;

    Ja de heupen hé… én hij is volgens mij nét zo zwaar als Elvis later was -)

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Aug 01, 2013 @ 23:57:27

    Die rietepietz wordt ook hoe langer hoe beter in fotoshopping!!!

    Riettepietz zegt;

    Nou ik ben te slortdig/ongeduldig om écht mooie dingen te maken maar voor dit soort lolletjes is het goed genoeg wat ik kan .Maar toch bedankt voor het compliment;-)

    Beantwoorden

  16. powerpointgreetje
    Aug 01, 2013 @ 23:38:52

    dat heb je weer heel goed voor mekaar gekregen Riet, toppie meid….

    Riettepietz zegt;

    Dat denk ik nou altijd bij jouw pps jes, wát een werk moet dat zijn!

    Beantwoorden

  17. gewoonhanny
    Aug 01, 2013 @ 22:18:16

    Dat je met de warmte zo aan het fröbelen bent geslagen. Hartstikke goed gelukt. Jij bent kampioen lamp in- en uitdraaien! Daar kan geen man aan tippen!

    Riettepietz zegt;

    Nou ik heb me er eigenlijk ook te makkelijk vanaf gemaakt, Ik has het mannetje natuurlijk óók nog naar beneden moeten laten vallen maar inderdaad, de laptop op schoot is nu best wel warm. Maar ik vond het toch té leuk om niet met de gekke inval in te doen en met alles tegen elkaar open is het in de avond wel te doen!

    Beantwoorden

  18. Petr@
    Aug 01, 2013 @ 19:30:42

    Hilarisch Riet!!
    En heel goed gedaan, wij vrouwen zijn toch zeker de huishoudhelden!!
    Als er een lamp vervangen moet worden ga je toch niet op je man wachten en wie zeemt er altijd de ramen????

    Rietepietz zegt;

    Precies…. zijn ze nou helemáál van de pot gerukt. Zeker in mijn tijd stonden de hande van mannen verkeerd voor de huishouding .Maar ja, de kunstenaar is een man , weet dié veel!

    Beantwoorden

  19. Astrid
    Aug 01, 2013 @ 19:22:07

    Dat heb je weer hartstikke leuk gefabriceerd!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel, het is ook zo leuk om af en toe wat te knutselen !

    Beantwoorden

  20. Marion
    Aug 01, 2013 @ 19:10:37

    Je staat daar weer griezelig te wiebelen op die hoge trap 🙂 knap gedaan.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    ja eng hoor , viel tegen ,het was knap hoog;-) XXX

    Beantwoorden

  21. terrebel
    Aug 01, 2013 @ 18:41:59

    Goed gedaan Riet!

    Rietepietz zegt;

    ja ik laat me natuurlijk niet zómaar onder de tafel schoffelen 😉

    Beantwoorden

  22. datzalwel
    Aug 01, 2013 @ 18:17:05

    Dat heb je weer knap gedaan, zowel tekst als plaatjes. Jij bent dus zowel huishoudheld als computerheld en dat ontbreekt er bij mij dus helemaal aan Ik moet toch eens wat meer zelf proberen. ’t Is ook veel gemakkelijker om te vragen hé.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    PSP is een fotobewerkingsprogramma waar héél veel mee kan ,maar je moet er een beetje lol in hebben omdat allemaal uit te vogelen.Ik ben er eigenlijk te ongeduldig voor en er mankeert altijd van alles aan maar voor dit soort grapjes is het goed genoeg. Het is écht leuk hoor!
    Inderdaad een nadeel als je altijd iemand bij de hand hebt om te dingen te vragen maar als je er écht werk van maakt lukt het je vast wel !

    Beantwoorden

  23. Marja
    Aug 01, 2013 @ 16:40:41

    Briljant. Hoe krijg je het weer voor elkaar? Mijn man is ook een fan van jouw logjes.

    Rietepietz zegt;

    Altijd leuk hoor een beetje knutselen in psp, het was me te warm om die grote man eruit te halen, dan moet je héél veel aanpassen , mazzel voor hem mag hij blijven staan;-)
    leuk om te horen dat je man ook fan is . het grappige is dat ik toch meer mannen dan gemiddeld op een “vrouwenlog” krijg, zal m’n charmante uitstraling wel zijn…..whahahaha ! Helaas vallen er de laatste tijd wat mannen uit omdat ze stoppen met bloggen, best wel jammer ,ik ben gék op mannen op m’n log omdat ze vaak een nét even andere kijk op dingen hebben.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

