rustig aan…

Héérlijk weertje hé !  Kunnen we éindelijk meer buiten dan binnen zijn , zelfs eten kan buiten ….. voor de liefhebbers dan hé!
Ik heb niet zo veel met dat geknoei  met verkoold vlees in de rook opeten maar wie ben ik….. ( help me even )  !
Het strand lieten we dit weekend maar aan de werkende medemens over,  wij  gaan liever op dagen dat het wat rustiger is .
Gewoon een lekkere wandeling op bekend terrein dan maar en verder wat in de tuin pendelen tussen zonnige en schaduwrijke plekjes.
Natuurlijk  doet iederéén het rustig aan ,  ook het groepje mensen  dat ons tegemoet komt ……. die doen het wel extréém rustig als je het mij vraagt!
De bewegingen zijn zó traag  dat het lijkt alsof ik met m’n oude super acht filmcamera  per ongeluk het knopje “vertraagd beeld” heb ingedrukt ….ik  word moe van het het spul in gedachte  aanduwen!
Ze komen  op ons af alsof ze nét ergens een kraak gezet hebben en nu proberen weg te sluipen  of eh…. misschien proberen ze ons ongezien te naderen om ons te beroven ……en proberen zo min mogelijk geluid te maken . Toch maar even stiekem een stukje film maken ,  kan mooi in opsporing gezocht áls ze gezocht blijken te worden voor het één of ander ………. !

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Jul 12, 2013 @ 09:00:28

    Voor mij is dit een ultiem soort zomer. Gematigde temperaturen, je kunt dus domweg veel meer doen. Wandelen is leuk, fietsen, maar ook de auto schoonmaken (gisteren gedaan) is geen echt opgave. Ook in de tuin heb ik de handjes laten wapperen. Wat kwastwerk, de haag geschoren, wat takkken weggeknipt en gezaagd. Doe ik echt niet als het bloedjeheet is. Moet er niet aan denken…

    Rietepietz zegt;

    Nou bloedheet hoeft nou ook weer niet, maar zoals dit weekend had het best wat langer mogen zijn, een maandje of 4 ofzo! Het wel tot aan juli wel héél erg gematigd, té gematigd wat mij betreft. Dat klussen wacht wel hoor , dáár zit ik niet op te wachten ,op een zonnetje wél!

    Beantwoorden

  2. Wieneke
    Jul 10, 2013 @ 10:23:02

    Ik heb Tai Chi ook eens beoefend. Het is echt niet gemakkelijk, want je moet op een heleboel tegelijk letten en daarbij goed geconcentreerd zijn.

    Rietepietz zegt;

    Dat zal zeker waar zijn, ik heb lang aan “aerobic” gedaan en ook daar moet je goed op “coördineren” letten . Het zou niets voor mij zijn Tai Chi, véél te traag ,ik zou niet het gevoel hebben dat ik iets “doe”. Net al fietsen in de vijfde versnelling, geen lól aan, gewoon lékker je een rotje trappen in de tweede versnelling !

    Beantwoorden

  3. RenéSmurf
    Jul 09, 2013 @ 23:54:22

    Dat lijkt verdacht veel op yoga! haha, of zo, nou ja, ze doen niemand kwaad.

    Rietepietz zegt;

    Nee het is geen yoga, wél een Oosterse manier van bewegen. Niet mijn sport in ieder geval!

    Beantwoorden

  4. Mirjam Kakelbont
    Jul 09, 2013 @ 20:37:23

    Tai Chi, en das echt zo makkelijk nie 😀 Zou niets voor mij zijn, ik denk dat ik in slaap zou vallen…
    Oh, en jij bent trouwens Rietepietz ❤ Ook niet de eerste de beste!

    Rietepietz zegt;

    Voor mij is het óók niets, ik fiets altijd in een zo laag mogelijke versnelling omdat ik anders geen weerstand voel en dus, in mijn gevoel, niets doe ! Vindt Henk altijd heel vreemd !
    Dankjewel ,…. ik was het ff kwijt of misschien kon ik even niet mezelf door één deur;-)

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Jul 09, 2013 @ 20:00:15

    Ik reageerde op een te raden foto bij Wieneke. Is bij jou terecht gekomen! Sorry!

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, en ik dacht dat je zo spits was om te reageren op mijn vraag “wie ben ik, help me. “Had best gekund toch?

    Beantwoorden

  6. cornma
    Jul 09, 2013 @ 19:09:35

    Wat ze ook aan ’t doen zijn, ze hebben in ieder geval geen haast. Echt een gevalletje: langzaamaan, dan breekt het lijntje niet.:-)

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, een mens moet zich ook niet druk maken met dit heerlijke zomerweer, ijn hun geval zou ik dus zélfs geen langzaamaan-actie begonnen zijn;-)

    Beantwoorden

  7. Truus
    Jul 09, 2013 @ 18:46:20

    Whahaha Rietepietz, wat heb je er weer een leuke draai aan gegeven. 🙂
    Het lijkt me tai chi en volgens mij doe je dat juist in de buitenlucht. Je zou het anders maar warm krijgen met die razendsnelle bewegingen. 😉

    Rietepietz zegt;

    Klopt helemaal , ik zie het wel vaker als ik eens vroeg op het strand ben. Maar zo gewoon midden in het dorp bij de kinderboederij is het toch nieuw voor me, ik zou er zéker niet aan meedoen op die plek, zélfs niet om te proberen,je loopt écht voor gek;-)

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Jul 09, 2013 @ 09:55:28

    Mijn conclusie: Die mensen hebben een virus opgelopen.
    Alles wat een virus oploopt wordt trager…..
    Ik zou er even een mannetje naar laten kijken, die weet er misschien wel weer wat snelheid in te maken. Een goede anti-virus-doping wil ook wel eens helpen om wat vitesse op te bouwen. Tja, ik zou het filmpje voorlopig nog maar niet downloaden; voor je het weet heeft je hardware wat opgelopen……………

    Rietepietz zegt;

    Zou zómaar kunnen natuurlijk, dan zullen ze vroeg of laat wel vastlopen! Er hééft al een mannetje naar gekeken , Henk liep naast me en “keek” z’n ogen uit 😉

    Beantwoorden

  9. powerpointgreetje
    Jul 09, 2013 @ 09:42:32

    weer een nieuwe “mode” , voor mij hoeft dit allemaal niet,
    geniet van het mooie weertje,
    groetjes Greetje

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat het ook meer in de sportzaal thuishoort maar … ze lopen mij niet in deweg al vind ik wél dat ze voor gek lopen maar dat is niet mijn probleem;-)

    Beantwoorden

  10. Marion
    Jul 09, 2013 @ 08:38:00

    Ieder zijn meug zou ik zeggen, ik ben ze nog nooit tegen gekomen, ik hoop dat ze dit soort gein niet op het fietspad uit gaan voeren.
    Dat word vandaag weer genieten, een beetje veel wind, jammer genoeg.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou ze waren hier keurig in het gras náást het fietspad bezig! Maar op het strand van Kijkduin kun je ze vast af en toe wel bezig zien áls je vroeg bent. Op Scheveningen zien we ze ook wel eens bezig aan de rand van de zee!
    Ik dacht vandaag toch wat minder wind dan gisteren dus waarschijnlijk heb je er toch even van kunnen genieten. XXX

    Beantwoorden

  11. Hanny
    Jul 09, 2013 @ 00:17:25

    In China schijnen ze deze ‘vechtkunst’ vaker in het openbaar te beoefenen. Koddig gezicht. Mijn aandacht ging vooral naar de heer met het blauwe shirt. Heel duidelijk een beginneling in deze kunst.

    Rietepietz zegt;

    Ja hij smokkelt nog een beetje en staat er ook een beetje “in hoor er niet bij” uit te beelden . Kan ik hélemaal inkomen, in de sportzaak oke, maar hier in het openbaar zou ik niet zo voor joker gaan staan 😉

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Jul 08, 2013 @ 23:54:32

    Het is op het moment inderdaad even heerlijk genieten. Dat filmpje komt me aardig zweverig over 🙂

    Rietepietz zegt;

    Verrek… dat is het , ze proberen te zweven … maar hebben het nog niét onder de knie!

    Beantwoorden

  13. Astrid
    Jul 08, 2013 @ 23:51:00

    Wanneer ik zo’n groepje mensen bezig zie met Tai Chi werkt dat altijd op mijn lachspieren maar het schijnt erg goed te zijn voor lijf en geest!!!

    Rietepietz zegt;

    Nou dat werkt dan mooi naar twee kanten … lachen is toch óók gezond? Dus jij en ik (want ik moet er óók om lachen) worden er dus ook gezonder van;-)

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Jul 08, 2013 @ 23:37:04

    Goed dat je ze gefilmd hebt! Je hebt je burgerplicht gedaan!
    Het zijn vast die bankrovers die 34 miljoen hebben gestolen! 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou dát denk ik niet , dan lagen ze nu toch op de Bahama’s bij te komen denk ik 😉
    Maar het kan toch geen zuivere koffie zijn die vreemde bewegingen;-)

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Jul 08, 2013 @ 23:35:34

    Dat is die rare mode, overgewaaid van China of Japan, weet ik veel.
    Voor mij hoeven die rare fratsen niet, ik ben meer voor: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

    Rietepietz zegt;

    Op het strand zie ik het vaker als we er vroeg zijn. Werkt altijd op m’n lachspieren.
    Maar in het grasveldje langs de kinderboerderij is het nieuw en énig lef kan ik ze niet ontzeggen want je hebt natuurlijk wél bekijks 😉

    Beantwoorden

  16. hanscke
    Jul 08, 2013 @ 22:46:21

    Zou dit na de flash mob de nieuwe rage worden?

    Rietepietz zegt;

    áls wij naar het strand gaan doen we dat meestal vroeg en dan zie je soms óók dit soort “staand tijgeren” aan de rand van de zee, het zál weg gezond zijn…..dat is lachen ook dus zijn beide groeperingen gezond bezig denk ik. !

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Jul 08, 2013 @ 22:31:03

    Haha het lijken wel aliens. Ik zou er maar niet te dicht bij komen als ik jou was. 😦
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Beetje dreigend hé! En dat op klaarlichte dag…. dat wil je toch zéker niet in het donker tegenkomen!;-)

    Beantwoorden

  18. Marja
    Jul 08, 2013 @ 22:06:25

    😀 Heel verdacht.
    Met bbq hebben wij ook helemaal niets. Manlief kookt gewoon in de keuken en we sjouwen ons bordje naar de veranda. Niks mis mee.

    Rietepietz zegt;

    Ja éng hé! Zodra ze me in de gaten hadden ben ik gestopt met filmen ,je wéét maar nooit!
    Ik eet bij voorkeur binnen, krijg je niet onbedoeld extra vlees op je bord;-)

    Beantwoorden

  19. tagrijn
    Jul 08, 2013 @ 21:11:36

    Audrey hepburn

    Rietepietz zegt;

    Nee ik kán Audrey niet zijn … die beweegt al een hele tijd nóg langzamer dan deze mensen;-)

    Beantwoorden

  20. tagrijn
    Jul 08, 2013 @ 21:06:10

    Die mensen hebben eigenlijk het zelfde als jullie. Ze zijn onderweg naar Scheveningen maar hebben er geen zin in.

    Rietepietz zegt;

    Verhip… zou zómaar kunnen 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

