mannen….!

Aardige wezens hoor mannen  ….. zolang ze niet achter het stuur van een auto zitten!
Hier op m’n logjes zie ik ze graag die mannen , er staan er ( voor een vrouwenlog) relatief veel tussen mijn linkjes .
Helaas  haken er tóch zo af en toe mannen af , vorig jaar  stopte Jeroen  en sinds gisteren is J@n gestopt,  omdat hij een beetje uitgekeken is op het bloggen.
Niet dat ik het me persoonlijk aan hoef te trekken , zowel Jeroen als J@n stoppen helemáál met bloggen en ik heb ze dus niet weggejaagd met man onvriendelijke logjes  of zo .
Maar toch ,  mannen hebben nou eenmaal een ándere kijk op een heleboel dingen dan  vrouwen en ik vind ze leuk om de boel in evenwicht te houden ik ga J@n dus zeker net zoveel missen als Jeroen.

Hoe anders mannen vaak in de auto zijn dan vrouwen bleek van de week maar weer.
Ik kom op een rood verkeerslicht  aanrijden  met drie rijstroken, één voor rechtdoor én rechtsaf , één voor rechtdoor en één voor linksaf.  Er staan al vier auto’s in de eerste baan  en niet één in de tweede baan dus kies ik baan 2 omdat ik rechtdoor wil . Logisch toch, dan ga je niet achter 4 auto’s staan waarvan er waarschijnlijk een paar rechtsaf slaan want dát geeft altijd oponthoud door fietsers !

Ik sta dus vooraan in onze   Susuki Splash keurig te wachten naast een  meneer in de rechter baan  die  een stevige BMW onder z’n gat heeft. Nou is onze Suus een automaat én ik ben een alerte rijder waar het stoplichten betreft. Ik bedoel,  ik lees geen formulieren in de auto, drink géén koffie in de auto en werkt niét m’n make-up bij tijdens het rode licht .
Kortom, ik  hou de oogjes  op het lichtje gericht als een tienermeisje op een poster van ene Justin .
Het fijne van een automaat is dat de auto al gaat rollen zodra je de voet van de rem haalt….. ik rol dus vrijwel op het zelfde moment als ik het groene licht zie,  m’n voet verhuist naar het gaspedaal en omdat ik niét hoef te schakelen valt de auto ook niet even terug door het schakelen…… en zo lig ik al gauw zóver voor op wat in de andere baan vooraan stond dat ik als keurige weg deelnemer weer netjes rechts ga rijden ……….. en dát vindt de meneer in BMW blijkbaar niet kunnen!

Ik ben al vér over het grote kruispunt heen als de BMW meneer met een gangetje van minstens 75 km.   links langszij komt stuiven en voor me invoegt.
Gevalletje verbrijzelde ego  denk ik, want in het verkeer doe ik geen spelletjes en ben ik bij verkeerslichten  uitsluitend bezig met het niet ophouden van ander verkeer en benut daarbij de voordelen van een automaat .
Zodra de snelheidsmeter rond de geldende max snelheid  hangt ben ik waar ik zijn wil en  mag wie er voorbij wil  z’n gang gaan ,  óók zielepieten die zich verschut gezet voelen door “een ouwe  tut ” in zo’n bejaarde auto ….!
Met m’n meest moederlijk blik kijk ik hem na en mompel…. pas je op jochie…. ook een BMW kan stuk!
bmw

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Jun 17, 2013 @ 13:53:28

    Goh, ook wat geleerd over ‘automaten’. Als ‘schakelaar’ wist ik deze weetjes niet.
    Voor wat betreft dit soort ‘ego’s’ denk ik altijd: ik heb ze liever voor me dan achter me! Man of vrouw. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik snap ook niet hoe een automaat aan zo’n “truttig imago”komt , in de USA rijdt iederéén met een automaat vanwege het comfort op die grote afstanden daar en juist in het stadsverkeer is het reuze prettig én snel!

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Jun 12, 2013 @ 12:08:25

    Kleine kinderen behoren geen auto te besturen. Ik vind het altijd een zielige vertoning. Als ze dan passeren zwaai ik vaak met een lieve glimlach en een ja ja geknik wat niets aan de duidelijkheid overlaat.

    Rietepietz zegt;

    😉 dát is een goeie! Inderdaad dat soort “jochies” kan beter beter et de benenwagen op stap gaan! Tja ….. kinderen die aandacht vragen kun je maar het best negeren denk ik !

    Beantwoorden

  3. cornma
    Jun 11, 2013 @ 16:08:06

    Mannen zijn nou eenmaal graag de baas en met een dure auto helemaal. Hij kan gewoon niet ingehaald worden door zo’n klein autootje en zeker niet als daar ook nog eens een dame op leeftijd achter het stuur zit. Mannen? Het zijn net kleine kinderen die niet tegen hun verlies kunnen.:-)

    Rietepietz zegt;

    Er zijn gelukkig ook wel andere mannen hoor maar het is waar, bij veel mannen werkt een dure auto erg op “het ego”. Ze denken hoogst waarschijnlijk dat ieder jaloers is op hun mooie slee. Maar ik ben toch zó blij met m’n Splash , omdat hij zo lekker hoog is, dat ik hen niet voor een BMW zou willen ruilen;-)

    Beantwoorden

  4. ♫ Mel☺dy ♫
    Jun 11, 2013 @ 13:24:40

    tja….sommige mannen blijven kinderen……dat is maar heel soms leuk, meestal niet.

    Rietepietz zegt;

    Ik amuseer er vaak mee hoor, het is vaak zó voorspelbaar dat het lollig is!
    Wél afstand houden natuurlijk want boze meneren hebben we niks aan;-)

    Beantwoorden

  5. Marion
    Jun 11, 2013 @ 09:15:37

    Kinderachtig gedoe moet je negeren.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Daar ben ik ook érg goed in al zeg ik het zelf, het is mme véél te gevaarlijk om dit soortspelletjes te trappen en laat me dus niet uitdagen. Misschien jij in je scootmobiel óók wel last van scheurende snorfietsen die iets willen bewijze;-) XXX

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jun 11, 2013 @ 00:46:24

    Het leukste vind ik altijd ze scheuren je voorbij en bij het stoplicht kom ik in het andere baantje weer rustig aan langs ze en kijk dan met een blik van, ach zo kom je er ook. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja leuk hé, onze route loopt vaak dwars door Den Haag , druk en woelig. Maar je leert er natuurlijk wel in welke banen je het best uit de voeten kunt en met oplettendheid kom je dan verder dan met zigzaggen en gassen.

    Beantwoorden

  7. RenéSmurf
    Jun 10, 2013 @ 23:54:12

    Alles kan kapot en men kan overal over loggen!
    En de inhoudt, kwestie van smaak, elke dag een mop hoeft voor mij niet, maar men doet maar. Of niet natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    Iedere blogger krijgt vanzelf de lezers die bij hem/haar passen en dat heeft zeker ook met de inhoud te maken. Ik vind het altijd erg leuk dat ik blijkbaar toch óók iets te bieden heb voor mannen want dat is een welkome aanvulling in de meningen die je in de reacties vindt.

    Beantwoorden

  8. J@n.
    Jun 10, 2013 @ 23:45:56

    Overigens wil ik nog wel opmerken dat tegenwoordig ieder duurder automerk een automatische versnellingsbak heeft en dat is heel natuurlijk, waarom anders de naam ‘auto’?

    Rietepietz zegt;

    Kijk, je laat nu meteen maar zien dat het je mines is met zelfs 2 reacties;-)
    Ach bij zoon ruud in de USA is echt iédere auto van een automaat voorzien , daar moet je speciaal vrágen om een schakelbak.

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Jun 10, 2013 @ 23:42:10

    In de reacties hier zie ik iemand die het niet helemaal meer heeft.
    Maar van mij ben je nog niet af hoor rietepietz!
    Laat verder die ouderwetse schakelaars maar voor wat ze zijn, wij zijn steeds weer het snelste, zonder er een wedstrijd van te maken. Ik ben ook al jaren een blije rijder met een pienter pookje.

    Rietepietz zegt;

    Dat zou ik natuurlijk onwijs leuk vinden, al leert de praktijk dat de bezoekjes van niet loggers toch meestal geleidelijk verdwijnen, ik stel jouw reacties altijd zeer op prijs, zéker op logjes met een serieuze ondertoon want je bent géén “meeprater”.
    Mijn voeten zijn er minder slecht aan toe dan de jouwe maar toch is zo’n automaat een zegen voor zere voeten. Ik wist na een dag staan op het werk soms niet hoe ik de koppeling ingedrukt moest houden bij het zóveelste verkeerslicht en steeds in z’n vrij zetten houdt behoorlijk op bij het wegrijden dus dat kon ook niet op die drukke route .

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Jun 10, 2013 @ 23:22:23

    Ik rij ook automaat, heerlijk vind ik.
    Wat opvalt is dat het altijd mannen zijn die kleven, inhalen en het niet kunnen uitstaan als je eerder weg bent. Zeker als ze in een dikke auto rijden.
    Pas geleden heb ik hier ook een logje over geschreven. Ik had de inhaler goed te pakken want ik wist waar ze stonden te flitsen haha.

    Rietepietz zegt;

    Dat logje herinner ik me nog ja, die had je goed te grazen. Ik ben er in principe niet uit om te pesten maar als iemand zich zó uitslooft valt het zelfs mij op natuurlijk. Volgens mij zijn sommige dames wél aan een inhaalactie bezig in hufterigheid, nog vanmorgen schoof zo’n “manwijf” haar auto behoorlijk aso voor de mijne vanuit een baan voor een andere richting.Gelukkig ben ik daar altijd op bedacht als ik door hartje Den Haag rijd.

    Beantwoorden

  11. Albert y Mara fotoblog
    Jun 10, 2013 @ 22:09:39

    In onze sportwagens, we hebben alleen two-seaters (een MGB, een MGF en een Honda CRX), is alles nog handgeschakeld. Af en toe de BMW te leen van onze schoondochter en dat is een automaat. Rijdt veel rustiger, zeker in de stad.
    Dus Jan, jij gaat ook Jeroen achterna die via zijn Belgische vlucht-log uiteindelijk zijn webloggen aan de wilgen hing. Er is nog maar weinig over van het oude clubbie 😉 . Gelukkig heb jij nog iedere keer iets zinnigs te vertellen daarom komen we graag bij jou langs. Vanuit Los Boliches aan de Costa del Sol waar het nu volop zomer is, een hartelijke groet van ons, voor jou èn Henk. Salu2 Albert y Mara

    Rietepietz zegt;

    Maar sportwagens rijd je zeker niet om het comfort dus daar past een schakelbak wel in.
    Maar voor pijnlijke voeten als de mijne is een automaat een zegen,vooral aan het eind van de dag. Ik had zelf nooit verwacht dat ze het grote voordeel van “de pikstartjes” hebben, leuke bijkomstigheid en réuze handig op onze route naar het werk met 27 verkeerslichten;-)

    Beantwoorden

  12. Suske
    Jun 10, 2013 @ 21:47:40

    ik heb nog nooit met zo’n automaat gereden en ga er dus ook niets over zeggen. Ieder rijdt met een wagen waarin hij of zij zich comfortabel voelt. En of bezitters van een BMW een volkske apart zijn weet ik ook echt niet.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , soms heeft de prijs natuurlijk óók wel wat invloed;-) Bezitters van dure auto’s ,in het algemeen” zijn vaak een beetje “pissig”als ze er door kleine autootjes uitgereden worden , extra vernederend lijkt het als er dan óók nog een vrouw achter het stuur blijkt te zitten van zo’n koffiemolen …. als ze dan óók nog op leeftijd is moet er blijkbaar iets bewezen worden;-)

    Beantwoorden

  13. tagrijn
    Jun 10, 2013 @ 20:44:37

    Hoop dat ik hier geen andere reaguurders tegen de schenen schop, maar BMW-rijders zijn per definitie mensen die menen dat zij het alleenrecht op de weg hebben. Ze duwen je nog het liefst eraf.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , de wat “grotere” wagens hebben sowieso vaak niets op met klein grut als onze Suus, eh… de bestuurders dan hé! Maar zolang ik me aan het verkeer aanpas voel ik me niet schuldig, ze doen maar! En toevállig hebben ze bij verkeerslichten geen last van ….nou ja hun ego een beetje;-)

    Beantwoorden

  14. Mirjam Kakelbont
    Jun 10, 2013 @ 20:43:55

    Ik rij ook in een automaat en lach me altijd weer rot bij het wegrijden. Soms willen ze op het allerlaatste nippertje – wanneer twee rijbanen één worden -mij nog even inhalen, maar ik ga dan altijd lekker asociaal in het midden van beide banen rijden. Maar aan spelletjes waag ik me niet. Verstand komt immers met de jaren 🙂

    Rietepietz zegt;

    Foei, dan steek ik toch even een waarschuwend vingertje op, met pesten schiet je niks op maakt ze alleen maar agressief en ze hébben het al zo moeilijk met ons automaatjes! Ik laat ze altijd, maar op wegen waar ik goed bekend ben bijten ze toch regelmatig in het stof omdat ik weet waar de knelpunten zitten. Altijd leuk om ze weer áchter me te zien nadat ze slalommend drie wagens voor me gekomen waren.

    Beantwoorden

  15. roadlaura1969
    Jun 10, 2013 @ 20:03:55

    Hoi Rietepietz,
    Het weggedrag is gewoon asociaal van sommige gasten , wij hebben geen automaat maar wel een klein maar fijne fiat pinda 😉

    Door het gedrag van spelletjes in het verkeer worden meestal onschuldige de dupe ervan dat gegeven maakt mij wel eens boos , wat ik dan doe is vooral als ze niet voorbij kunnen een slakken gangetje inzetten (voor diegenen dan ) 😛

    Rietepietz zegt;

    Ik laat me niet verleiden tot treiteren of spelletjes , ze dóen maar hoor, ik let op m’n eigen veiligheid én die van een ander voor zover dat in m’n macht ligt. Maar dat er veel aso’s op de weg zitten zie ik dagelijks, maar soms willen ze alleen maar laten zien dat ze een grotere auto hebben dan ik, maar dát kan ik heel goed zelf zien;-)

    Beantwoorden

  16. Marja
    Jun 10, 2013 @ 19:46:05

    Wij zijn ook verslingerd aan automaten. Al meer dan 30 jaar geleden hebben wij de schakelbakken afgezworen. Veel mannen snappen dat niet. Schakelen hoort bij mannelijkheid, vinden ze. Tja …. (dat pookje blijft boeiend)

    Rietepietz zegt;

    Ja en dán op het “pookje” getrapt zijn als ze even niet bij kunnen houden;-)
    Bij zoonlief in de USA rijdt iederéén automaat,daar weten ze wel wat comfort is met die lange afstanden!

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Jun 10, 2013 @ 18:58:00

    En nog een die helemaal met je mee doet. 3 Vrouw sterk.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik vind het leuke dat automaat rijden zo’n truttig imago heeft maar júist een automaat is héél snel weg bij verkeerslichten. Ik ben er blij mee want op de route naar Scheveningen hebben zo’n 27 verkeerslichten en dan is een automaat zó comfortabel! Eigelijk moeten we die mannen niet wijzer maken , laat ze maar lekker “macho” schakelbakken rijden 😉

    Beantwoorden

  18. Hanny
    Jun 10, 2013 @ 18:54:36

    Zeker met een automaat is het altijd leuk bij stoplichten. Ik doe hetzelfde als jij. Zodra ik de geldende snelheid heb bereikt, geef ik geen gas meer. Vaak lig ik dan een eind voor en als ik naar rechts heb kunnen invoegenen dus rustiger ben gaan rijden, zie ik vreselijk geïrriteerde meneren mij links inhalen. Leuke spelletjes, waarbij ik er voor waak om ze te ver door te voeren, zodat er geen medeweggebruikers de dupe van zijn.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik maak er niet écht een sport van hoor maar het is gewoon een feit dat je met een automaat snel weg bent bij verkeerslichten en daarom kies ik dus als het even kan voor een plekje vooraan ,ik ben tóch meestal eerder weg dan de anderen. Maar ik laat me niet uitdagen tot spelletjes max is max en wie er langs wil mag ….als dat veilig kan!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

