pleisterplaats?

Raar maar waar , als je  “pleisterplaats” zegt….. zeg je Rietepietz !
Ja , prima  pleisterplaats voor een vampier vandaag , doordat er een héleboel  doosjes in elkaar gevouwen  én gevuld moeten worden   met  promotie materiaal  wil er wel eens een sneetje in een  vingers getrokken worden, en wel eens 2 ….of  ……. nou ja, als je een béétje op wilt schieten stoot je wel eens een nagelriem  kapot en dat soort dingen.
Geen ramp hoor maar wél lastig want als je  een bloedvat verwijder slikt bloedt  het  als een rund dat ritueel geslacht is en dát kunnen we nou net niet hebben !
Nou …. echte pleisterplaats die Rietepietz toch?

pleisterplaats

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hartelijkehothulk
    Mei 31, 2013 @ 20:36:31

    Ja met sommige klusjes loop je dat op.
    Ik herinner mij dat ik in een Daf garage kwam te werken en op de bodemplaat van die auto’s hadden ze bitumen opgespoten, dat erg korrelig van structuur was.
    Als dan je sleuten vanhet boutje gleed dan schaafde je met je hand erlangs.
    Lag ’s avonds nog net niet aan de bloedtransfusie maar dat scheelde niet veel!

    Rietepietz zegt;

    óeps…alsof je met je fiets op een grindpad onderuit gaat, dat is óók zoiets;-)

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mei 31, 2013 @ 16:19:17

    Ik weet nog wel dat je vroeger facturen vouwde en in enveloppen stopte en daarna het plakrondje met de tong bevochtigde om zo de boel af te sluiten. Deed je dat veel had je open vingers en een rauwe tong plus een mond vol bloed. Papier als scherp wapen….ongekend, onbekend….maar bepaald niet ongevaarlijk…

    Rietepietz zegt:

    Zéker weten, vooral als je “ff lekker op wil schieten” loop je al gauw kans op heir en daar een flinke jaap. Het is op z’n minst lastig omdat je natuurlijk geen bloed aan de spullen wilt hebben.

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    Mei 30, 2013 @ 22:08:14

    Ik wil niet flauw doen, maar als mensen ouder worden, wordt er wel vaker pleisterwerk aangebracht.

    Rietepietz zegt;

    Tja , “de tand des tijds” kan óók behoorlijk diepe kloven toebrengen, helaas maakt daar het pleisterwerk de zaak meestal erger;-)

    Beantwoorden

  4. riet(je)
    Mei 30, 2013 @ 17:36:30

    au, au, dat doet zeer………….ik heb ook vaak pleisters vanwege kloofjes……….calendulacreme (VSM) is fijn hiervoor…………succes met het vouwen, en alvast fijn weekend, liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Niet héél erg hoor ,het is meer lastig dan pijnlijk! Vandaag een dagje vrij dus kan alles gelukkig zónder pleisters genezen dus morgen ben ik weer vers!

    Beantwoorden

  5. ♫ Mel☺dy ♫
    Mei 30, 2013 @ 15:54:52

    arme arme arme jij…..dat zijn zulke venijnige wondjes, zeker in ‘huisvrouw’-handen, die regelmatig met water en zeep in aanraking komen.

    ken je die reclame?
    ‘kusje derop?’

    virtueel dan maar —–x x x x x

    Rietepietz zegt;

    De sneetjes zijn niet zo’n ramp maar de ingescheurde nagelriem is toch echt “minder” ! Morgen maar weer “inpakken”vóór ik aan het werk ga want die is nog niet helemaal geweldig! Het helpt écht hoor zo’n XXX erop, dankjewel!

    Beantwoorden

  6. isis45
    Mei 30, 2013 @ 14:54:12

    Waar gehakt wordt, vallen spaanders zullen we maar zeggen. Maar het lijkt me lastig met al die pleisters te moeten werken.

    Beantwoorden

  7. Truus
    Mei 30, 2013 @ 13:22:29

    Ai, dat soort verwondingkjes doen gemeen zeer, weet ik uit ervaring.
    En dan een bloedverdunner erbij. Dat is als stroop voor een vlieg voor de vampieren. 😉

    Rietepietz zegt;

    Het is meer lastig bij het werken dan pijnlijk, in dit geval had ik gelukkig geen last van de pleisters maar soms hinderen die me erg. Gelukkig kunnen vandaag de handjes een beetje bijkomen voor ze morgen wéér aan de bak moeten!

    Beantwoorden

  8. Annespike
    Mei 30, 2013 @ 11:41:10

    Doet me denken aan die tijd dat ik mijn wratten liet verwijderen.. BRRRR

    Rietepietz zegt;

    Maar dát is ook veel vervelender denk ik ;-( Ik hoop dat ze niét teruggekomen zijn zoals je wel eens hoort!

    Beantwoorden

  9. Redstar
    Mei 30, 2013 @ 09:00:48

    Kun je niet beter hele dunnen werkhandschoentjes aan doen Riet? Die zijn er namelijk wel.
    Dan kun je de pleisters thuis laten, en voelen je handen niet zo verdomt gewond aan 🙂

    Rietepietz zegt;

    Die zijn er inderdaad voldoende aanwezig maar daar kan ik niet mee werken omdat het “het gevoel” beïnvloedt . Papier zou er uiteindelijk ook makkelijk doorheen snijden , en ach ,het heelt wel weer hoor;-)

    Beantwoorden

  10. Albert y Mara fotoblog
    Mei 30, 2013 @ 00:55:20

    Toen ik de titel las, dacht ik even Riet gaat terug naar de jaren 60 toen het normaal was om op een pleisterplaats naast de snelweg te gaan picknicken. Helaas het was een verslag van een hardwerkende vrouw die door het papier regelmatig gesneden wordt. Ik neem aan dat die pleister(s) op hun plaats blijven.
    Groetjes Albert

    Rietepietz zegt;

    O ja, het”bermtoerisme” dat kan ik me nog wel herinneren ,daar moeten we nú toch niet meer aan denken hé! Ik zoek altijd met zorg de pleister uit, de elastische, die inderdaad héél goed op z’n plaats blijft, dat moet wel want éigenlijk kun je bij dit werk geen wondjes hebben!

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Mei 29, 2013 @ 23:17:50

    ojee, ojee, nee, bij 1 kans op prik zou ik er al van af gezien hebben! Naalden en prikken zijn vervelend.

    Rietepietz zegt;

    Hier komen niet eens naalden aan te pas , het is alleen maar papier. Maar ook dát kan een héél diepe snee veroorzaken die je meestal niet eens voelt omdat het zo dun is.

    Beantwoorden

  12. J@n.
    Mei 29, 2013 @ 23:14:45

    Dat zijn van die dingen, het lijkt wel of de huid hoe langer hoe dunner wordt.

    Rietepietz zegt;

    Dat telt zéker mee, maar aan papier kun je je sowieso heel lelijk snijden, vooral als je duizenden malen dezelfde handeling verricht in een hoog tempo, dan gáát er wel eens iets fout!

    Beantwoorden

  13. Spinnetje
    Mei 29, 2013 @ 22:49:44

    Ze hebben vast aandelen van elkaar…de pleister fabrikant en de pillen fabrikant. Het houdt elkaar in ieder goed in stand zo.
    Maar irritant blijft het wel, al die sneetjes.

    Rietepietz zegt;

    Daar had ik nog niet over nagedacht maar inderdaad , het zou me hélemaal niet verbazen als je gelijk hebt;-) Ik heb er gelukkig niet heel veel last van zodra de boel in de pleisters zit !

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Mei 29, 2013 @ 22:43:22

    De firma hansaplast heeft aan jou dus een goede klant 🙂

    Rietepietz zegt;

    Klopt, met vlagen ben ik grootgebruiker;-)

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    Mei 29, 2013 @ 22:25:23

    ,t Zou er nog leuk uit gaan zien als je er kinderpleisters op zou doen met clowntjes en bloemetjes. Maar ik weet dat zo’n sneetje best lastig kan zijn en minder pijnlijk met een pleistertje er op.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    De pleister is in eerste instantie ter voorkoming van bloed aan het papier maar inderdaad, als er niets op zo’n sneetje zit blijft er stééds weer een velletje papier in hangen en dat schiet niet op!
    Maar ik wil er ook nog wel eens gewoon een plakbandje omheen plakken als er niet teveel “bloed vloeit”;-)

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Mei 29, 2013 @ 22:13:15

    Dat heeft mijn moeder ook, veel wondjes op haar handen en die gaan ook moeilijk dicht door de medicijnen.

    Rietepietz zegt;

    Als je met “papier werkt” kun je er vergif op in nemen dat je bij een snee steeds wéér een velletje door de zelfde snee krijgt, die kun je dus beter afplakken.Ook met doosjes vullen sla je stééds met de zelfde nagelriem tegen de rand van het doosje …..áls je tenminste een beetje tempo wilt maken ;-)Zodra ik thuis ben gaan de pleisters eraf want dát geneest het beste.

    Beantwoorden

  17. roadlaura1969
    Mei 29, 2013 @ 22:11:27

    Dat is een nadeel met bloedverwijderraars gelukkig om propjes tegen te gaan, maar idd je blijft ook overgevoelig voor een stootje of schrammetje. Gelukkig had je genoeg pleisters 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik slik dat wegens een lastig in toom te houden bloeddruk maar oke, zolang het werkt móet het maar. Bij dit soort klussen zorg ik inderdaad altijd dat ik zélf pleisters bij me heb want ik heb wel een voorkeur voor de elastische pleisters.

    Beantwoorden

  18. Mirjam Kakelbont
    Mei 29, 2013 @ 21:51:14

    Nog een geluk dat je bloedvat verwijdt en niet verwijderd wordt 😉
    Wel een heftig karweitje. Wat voor dozen/doosjes zijn het?

    Rietepietz zegt;

    Ja die fout wordt nel eens gemaakt door patiënten, Zou niet zo best zijn áls het zo was;-)
    Gewoon soort plat A4 doosje, soort dat door de brievenbus past. De kleppen sluiten én het vullen zijn “slopertjes” maar wél gezellig hoor!

    Beantwoorden

  19. Terrebel
    Mei 29, 2013 @ 21:22:13

    Oei! Dat ziet er toch best vervelend uit! Maar ja, als het voor het goede doel is…

    Rietepietz zegt;

    Valt wel mee hoor , in hoofdzaak lastig omdat er natuurlijk nergens vlekken op mogen komen!

    Beantwoorden

  20. Marja
    Mei 29, 2013 @ 20:47:44

    Je lijkt mijn man wel. Als je naar hem kijkt, gaat hij al bloeden. Lang leve de cardioaspirine. Waarom krijg ik van die argwanende blikken toegeworpen?

    Rietepietz zegt;

    Je moet natuurlijk niét met “een scherpe blik”naar die arme man kijken, logisch dat het dan mis gaat 😉

    Beantwoorden

  21. Marion
    Mei 29, 2013 @ 19:32:06

    Ik heb met je te doen hoor.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Hoeft niet hoor , gewoon “eigen schuld”! Ik wil altijd teveel tegelijk doen;-)
    Tot morgenXXX

    Beantwoorden

  22. gewoonhanny
    Mei 29, 2013 @ 19:25:04

    Zeg dat wel. Een prachtige pleisterplaats. Kun je er ook koffie krijgen?

    Rietepietz zegt;

    ja zéker kun je er koffie krijgen , en écht krijgen hé! Het ruikt altijd heerlijk maar ik drink er zélf nooit koffie. Ik heb het liefst” m’n eigen bakkie thuis” !Onder het werk is koffie drinken alleen maar lastig;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

