ongewenst groen …

Hé hé, iedereen uitgelachen om het  schouwburglogje….?  Ik hoop dat niemand er blijven schade  aan over gehouden heeft!
Voor alle veiligheid ga ik maar snel weer de natuur in ! Nee wácht nou even , ik kom héus niet wéér met nestjes jong spul, al wil ik wél even melden dat er van de 7 jonge zwanen helaas ondertussen 4 verdwenen zijn…. de natuur geeft … de natuur neemt!

De natuur geeft  uiteraard ook veel groen op dit moment, soms zelfs wel méér dan waar we om vragen ….wie wil er nou al dat mos op de steentjes in de tuin…
mos

Hier hebben we óók niet om gevraagd, hangen we heel lief zaadballen voor de vogels op…. knoeien die schurken zó met het zaad dat er óveral onkruid tussen de kiezels opkomt!
onkruid

We hebben helaas nu even geen tijd om te wieden,  zijn we heus de enige niet mee hoor, men schijnt  in de openbare plantsoenen   óók andere prioriteiten te stellen dan bankjes onkruidvrij te maken ……

bankje1

En soms is het zelfs niet eens onkruid, maar is er gewoon even niet goed nagedacht, dit bankje geeft het gezegde “op spelden zitten” toch een geheel nieuwe invulling met al die scherpe jonge takjes die dwars door de gaatjes zitting steken ! Eigenlijk meer “ongewenst intiem ” dan “ongewenst groen” zou ik bijna zeggen!

bankje2

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mei 30, 2013 @ 13:31:09

    Maar Rietepietz toch, daar moet je juist trots op zijn, zo’n groen bankje. Alles moet tegenwoordig toch groen. 🙂
    Al die zon en regen maken inderdaad dat alles nu ongebreideld bloeit en groeit. Mooi maar ook lastig op die plekken waar je het niet hebben wilt.
    Blijkt maar weer dat een mens nooit tevreden is. ;-).

    Rietepietz zegt;

    Nou alles bij elkaar ben ik toch best tevreden hoor, kan ik niet op zo’n bankje zitten is dat geen probleem maar ik hou er dan wél weer een logje aan over;-)

    Beantwoorden

  2. Aukje van Rossen
    Mei 28, 2013 @ 20:04:20

    Ja, die laatste regel ……… Je moet de echte Rietepietzuitdrukkingen gaan verzamelen.

    Rietpietz zegt;

    Ik heb waarschijnlijk gewoon een kronkeltje in de hersenpan;-) Maar je zit nou eenmaal met je intieme delen in de “takkenzooi” 😉

    Beantwoorden

  3. datzalwel
    Mei 28, 2013 @ 16:26:22

    Leuk plaatje dat bankje, heel vroeger hadden wij een parkiet waarvan ik het etens ( zaden ) bakje altijd buiten uitblies voor de vogeltjes. De mooiste planten kwamen daar uit en dat was dan weer een lekkernij voor het parkietje. En zo was de cirkel weer rond.
    Groetjes.

    Rietpietz zegt;

    We hebben in de tuin ook een hoekje “aangewaaide” papavers , hartstikke leuk en dié mogen blijven. Maar dit onkruid moet weg, het groeit tussen de kiezels die ervoor moeten zorgen dat een mooi boompje in onze tuin een goede afwatering heeft! Ik ga gewoon alle kiezel er even uithalen ( die zakken tóch al steeds verder in de aarde), dan is het onkruid makkelijk eruit te gooien! Maar nu zijn we even druk,druk,druk…..

    Beantwoorden

  4. Mirjam Kakelbont
    Mei 28, 2013 @ 15:43:07

    Het kan jou ook niet groen genoeg voor de ogen zien, he? En die laatste regel weer…een èchte Rietepietz 🙂

    Rietpietz zegt;

    Helaas , toch een beetje “dirty mind” ,ik zie dan zo’n jong ding met een ministring onder haar korte rokje thuiskomen met het verhaal “mams ik ben ontmaagd door een takje dat door een bank stak” gelooft geen móeder toch!!, maar ik acht het niet uitgesloten hoor, als zomaar op zo’n bankje neerstort;-)

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Mei 28, 2013 @ 13:18:12

    Mooie reactie van je, “ik wandel altijd met mijn logbril op” heel herkenbaar 🙂

    Rietpietz zegt;

    Ja jij hebt óók een logbril,dat weet ik! Henk raakt er aardig aan gewend dat ik altijd metéén de camera uit de zak haal als ik onderweg iets “logwaardigs” zie , nou ja , er zijn érgere afwijkingen toch?;-)

    Beantwoorden

  6. powerpointgreetje
    Mei 28, 2013 @ 12:44:17

    prachtige foto’s Riet,
    de regen heeft de natuur toch goed gedaan, alles is zo mooi groen……

    Rietpietz zegt;

    Aanvankelijk was de regen ook érg nodig maar ja , dan wordt er natuurlijk metéén weer overdreven;-)
    Maar het is inderdaad wél in 1 klap overal groen!

    Beantwoorden

  7. Marion
    Mei 28, 2013 @ 10:01:45

    Staat wel leuk, dat laatste bankje, ik zou voortaan mijn hegge schaartje meenemen, als je tenminste wil zitten. Lekker weer, ben al weggeweest.
    Fijne dag, XXX

    Rietpietz zegt;

    Grappig hé! het viel ook heel erg op terwijl er een héle rij van die bankjes is in dat wijkje is dit de énige die waar het groen doorheen groeit. Ik kies dus wel een ander bankje;-)
    Wrijf het er maar in hoor, nou is het éindelijk mooi weer …. moeten we werken XXX

    Beantwoorden

  8. Redstar
    Mei 28, 2013 @ 09:04:37

    Ik vind het wel wat hebben dat bankje. Mos snij ik altijd zo snel mogelijk weg. Als dat nat wordt, wordt het glad, en we breken liever niet onze nek over moeder natuur.
    Maar alles op een natuurvriendelijke wijze verwijderen. Het kost wat meer tijd, maar het is wel een stuk beter.

    Rietpietz zegt;

    Heel apart hé dat bankje, dat vond ik ook!
    Voor mos heb ik een staalborstel op een lange steel en dat werkt prima, mist je inderdaad niet wacht tot de zooi nat is, hoe sneller het weg is hoe beter!

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Mei 27, 2013 @ 23:50:15

    Nou zeg, je hebt wel goed opgelet hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ik wandel altijd met mijn “logbril” op, je wilt niet wéten wat je dan allemaal tegenkomt;-)

    Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Mei 27, 2013 @ 22:55:39

    ja, de natuur is heerlijk overdadig alijd! Nu veel groen, in de herfst weer veel troep! En zovoort! En ook daar kan gelachen, maar vooral genoten worden.

    Rietepietz zegt;

    Vooral die regen liet alles in snel tempo groeien, in twee weken tijd werd onze tuin ongeveer een oerwoud….. nou ja , met een peipklein beetje overdrijving!

    Beantwoorden

  11. Terrebel
    Mei 27, 2013 @ 22:44:38

    De natuur haalt soms rare streken uit. Zo hadden wij vorig jaar drie vijvervissen die alledrie de winter niet hadden overleefd. Daarom kochten wij er dit jaar weer drie. Dat blijken er nu vier te zijn want waarschijnlijk was er toch eentje van vorig jaar de winter doorgekomen maar had zich al die tijd schuil gehouden in de warme modder op de bodem. Of zo.

    Rietepietz zegt;

    Ik las het al op je log, inderdaad zijn vissen héél goed in “overwinteren” als de omstandigheden een beetje gunstig zijn!

    Beantwoorden

  12. Annespike
    Mei 27, 2013 @ 22:42:52

    Er zitten gewoon te weinig mensen op dat bankje!! 🙂
    Tja genoeg groen te vinden nu! Zeker als het dan even warm wordt, dan springt het ineens omhoog.

    Rietepietz zegt;

    Ja met dat omhoog springende groen is op dat bankje zitten natuurlijk een prikkende bezigheid;-)

    Beantwoorden

  13. Suske
    Mei 27, 2013 @ 22:03:45

    het groen hier heb ik al in een log laten zien.
    overal hetzelfde dus !

    Rietepietz zegt;

    Ja ik zag het al bij je , maar bij jou was het meer het gras dat de pan uit groeit, de regen heeft toverkracht voor gras !

    Beantwoorden

  14. VoorHetBlogGezet
    Mei 27, 2013 @ 22:00:54

    Ik ga me na deze groene overvloed even naar je schouwburg blog begeven!

    Rietepietz zegt;

    het is méér dan groen hé, ! In de schouwburg was rood met goud dé kleur!

    Beantwoorden

  15. gewoonhanny
    Mei 27, 2013 @ 21:46:04

    Van dit ‘ongewenste’ groen kan ik enorm genieten. Misschien is je straatje niet zo schoon, maar mooi is het wel. Misschien is het bankje niet meer zo lekker om op te zitten, maar dan zoek je toch een ander op. Misschien knoeien de vogeltjes te veel, maar wat er opkomt kan beeldschoon zijn. Natuurlijk het groen moet een beetje binnen de perken blijven, maar niet teveel ingrijpen svp.

    Rietepietz zegt;

    Nou je ziet het , ik heb zeker niet tevéél ingegrepen;-) maar ik snap wat je bedoeld, we hebben ook niet écht een gecultiveerde tuin omdat ik je mening wel een beetje deel, het moet niet té gek worden maar zo’mos hoekje is hartstikke mooi toch!

    Beantwoorden

  16. Marja
    Mei 27, 2013 @ 20:11:42

    Ik heb eerst nog even genoten van de reacties op je schouwburglogje. Heerlijk!
    En ja, groen is prachtig, maar niet overal. Waar zouden we zijn zonder jouw camera?

    Rietepietz zegt;

    Leuk hé, ik heb er óók zo van genoten, ik kan niet váák genoeg een maf mens genoemd worden,want er zijn al zoveel “normale” mensen;-)
    Ik merk inderdaad dat ik steeds vaker logjes schrijf vanuit zelfgemaakte foto’s of fimpjes. Vroeger deed ik meer met “plaatjes” maar mijn huidige camraatje lijkt de de “plaatjes” nu liever zelf te vinden;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

