een bloemetje

Niet dat ik iedere moeder jaloers wil maken hoor,  maar ik wil toch wel graag even pronken met ál die  prachtige bloemen  waar ik vandaag , de dag na  moederdag, van kon genieten …….

Ach éigenlijk doen we niet echt aan moeder-en vaderdag ,  maar een verrassing valt  op welke dag dan ook wel in de smaak .
Het mooiste van deze onverwachte bloemenhulde is nog dat we er verder niéts aan hoeven te doen, geen water verversen, geen dood blad weghalen,  niéts in vazen zetten en alléén maar genieten van al die kleurige pracht!
Het zijn er zóveel dat je bijna zou denken dat we ze zelf met een veiling schuit zijn gaan halen……
bloemenschuit
Hoe bedoel je “het lijkt de keukenhof wel”,  …….. eh…. het is de Keukenhof  natuurlijk  waar we via de bollenvelden terecht kwamen , dat werd de hóógste tijd na minstens 15 jaar !
20130505_121317

DSCN3029

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Mei 15, 2013 @ 10:55:19

    Ik schaam mij diep. Ben er nog nooit geweest, al trouwde zoonlief daar ooit wel op het kasteel. Maar die tuinen hebben we nooit bekeken. Nu komen we regelmatig in die hoek, meestal buiten het bollenseizoen voor de drukte, kennen de plaatsjes wel, maar niet zozeer die bloemenpracht…

    Rietepietz zegt;

    Niets om je voor te schamen hoor Leo, er zijn héél veel attracties waar ik nog nooit geweest ben.
    Ik heb nooit zin om in de rij te moeten staan en de Keukenhof kán ook erg druk zijn. Maar zodra je buiten het seizoen op een weekse dag met wat minder weer kan gaan is het goed te doen. Ook weer niet te váák doen maar zo eens de 5 jaar is het toch wel aardig ,maar dat komt er óók bij ons niet van!

    Beantwoorden

  2. Truus
    Mei 14, 2013 @ 22:27:03

    Zo Rietepietz, wat ben jij in de bloemetjes gezet! Mijn moeder moest het met 1 bossie doen en mijn schoonmoeder met plantjes voor haar balkonbakken. 😉
    Hartstikke leuk, zo’n daggie uit. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Wij doen niet eens écht aan moederdag hoor, dit uitstapje zat al langer in de pen (werd al uitgesteld vanwege het late voorjaar) en werd uiteindelijk aan “moederdag opgehangen” omdat we nooit cadeautjes willen!

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Mei 14, 2013 @ 21:52:34

    Oh, oh, ben ik er toch weer ingeTUINd. Ik dacht dat je was overstelpt met bloemen…om in een vaas te zetten. Ik heb je weer met plezier gelezen!

    Rietepietz zegt;

    Wéét je toch… ik mag m’n lezers graag “om de tuin leiden” 😉
    Ik doe je graag een plezier hoor!

    Beantwoorden

  4. powerpointgreetje
    Mei 14, 2013 @ 21:00:59

    een mooie bloemenpracht Riet en een zeer mooie foto, fijne avond toegewenst

    Rietepietz zegt;

    Er was zóveel moois te zien, vooral veel bijzondere tulpen!

    Beantwoorden

  5. isis45
    Mei 14, 2013 @ 15:45:44

    Ben nog nooit in de Keukenhof geweest en het trekt me ook niet zo eigenlijk. Maar jij hebt in ieder geval een top dag gehad.

    Rietepietz zegt;

    Wij gaan ook niet jaarlijks hoor, en natuurlijk is het totaal anders dan gewoon “natuur” omdat alles zorgvuldig aangelegd is. Maar om te zien wat er allemaal aan nieuwe soorten bloemen en bollen bloeit is het toch reuze leuk om, pakweg; om de vijf jaar te zien!

    Beantwoorden

  6. ria
    Mei 14, 2013 @ 12:13:13

    bedankt Riet voor het genieten van de bloemenpracht.
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Graag gedaan hoor, jammer dat je niet kunt ruiken want dán was het plaatje compleet;-)

    Beantwoorden

  7. ♫ M e l☺d y ♫
    Mei 14, 2013 @ 10:40:24

    Prachtig….jaren geleden dat ik er eens was, krijg nu toch wel zin om weer eens te gaan 😉

    Rietepietz zegt;

    Ik hoef er niet ieder jaar heen maar vroeger ging ik toch vaker dan nu omdat ik nogal eens meeging met “de Zonnebloem” als “rolstoelduwer” !

    Beantwoorden

  8. Joke
    Mei 14, 2013 @ 00:29:57

    Prachtig, en dat met dit weer.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Het was in ieder geval béter weer dan de voorspellingen hadden aangegeven.
    Mede door die voorspellingen was het dus heerlijk rustig;-)

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Mei 14, 2013 @ 00:00:41

    Jij en Henk, dat vind ik nou een geweldige foto!
    Klasse Riet!!!

    Rietepietz zegt;

    Dochterlief heeft er wel oog voor hoe ze ons op een plaatje moet zetten;-)

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Mei 13, 2013 @ 23:31:40

    Riet je bent een geluksvogel! Weet je waarom? Vandaag zijn ze de velden aan het koppen (nog niet allemaal maar toch..)
    (je had wel langs kunnen komen, wij hadden al wel een huis vol want Man was jarig, maar er kunnen veel makke schapen in een hok :-))

    Rietepietz zegt;

    Alsnog gefeliciteerd met de jarige man! Ik zag de kamer al zó vol dat we maar doorgereden zijn;-)
    Er waren inderdaad al bedden waar geen kleur meer in zat maar er was nog bést veel te zien.Alleen mis je vanuit een rijdende auto toch de tijd om er écht van te genieten. Maar op de fiets is het me echt te ver tegenwoordig!

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Mei 13, 2013 @ 22:56:20

    ja, dat mag dan ook wel weer eens na 15 jaar, als je er schik in hebt tenminste! En dat zal best wel, want je bent wel een bloemenmens!

    Rietepietz zegt;

    Dat heb je wel goed gezien ,al denk ik dat er maar weinig mensen zijn die helemaal niéts met bloemen hebben. Maar ik heb áltijd minsten één boeketje bloemen in huis en meestal zelfs twee!

    Beantwoorden

  12. Annespike
    Mei 13, 2013 @ 22:38:55

    ik ben maar een klein beetje jaloers hoor.
    Kan ik ook niks aan doen. Ik wilde ook maar begin april had je er nog niks te zoeken… 😦 😦 😦

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, ik ben soms óók wel een heel klein beetje jaloers op jouw mooie witte bergen, een beetje gerechtigheid toch? 😉 Maar het klopt, alles is zó laat , normaal bloeit nu de gouden regen al volop , en de Lelietjes der dalen maar dat is ook allemaal nog druk doende om in knop te komen.

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Mei 13, 2013 @ 22:11:23

    En toch is het erg mooi he op het moment in de streek. Ik kwam vandaag langs een veld waar gisteren nog tulpen stonden alleen vandaag waren ze gekopt 😦

    Rietepietz zegt;

    Ja het is erg mooi nu, dat het niet echt warm is met een buitje hier en daar is voor de bloemen alleen maar goed natuurlijk! In de bollenvelden is het inderdaad van de éne dag op de andere allemaal wéér anders!
    Ik zag nog wél mooie velden maar ja , als je moet rijden kun je geen foto’s maken !

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Mei 13, 2013 @ 21:49:45

    Wat een enorme verrassing was dat! geweldig. Ook erg mooi filmpje (dat ik via YouTube wel kan bekijken) Vooral, lekker muziekje ook! Lust ik wel pap van.

    Rietepietz zegt;

    Je hoort mij ook niet klagen hoor, we hebben erg genoten!
    Soms werken de filmpjes in de site wél als je even F5 aanklikt .In muziekjes was niet zoveel keus maar natuurlijk fijn als het je smaak is, dat lukt natuurlijk nooit bij iederéén!

    Beantwoorden

  15. roadlaura1969
    Mei 13, 2013 @ 21:20:28

    Prachtig Rietepietz daar gaat je hart van open en met de beelden en foto’s kun je nog lang na genieten 😀

    Rietepietz zegt;

    Hebben ze goed bedacht hé, zo zitten we héél lang in de bloemetjes;-)

    Beantwoorden

  16. Terrebel
    Mei 13, 2013 @ 21:19:04

    Dat zijn er veel, zeg!

    Rietepietz zegt;

    Tja, ze zijn blij met je als moeder of niet hé! 😉

    Beantwoorden

  17. Marja
    Mei 13, 2013 @ 20:05:54

    Jemig, wat ben jij verwend!

    Rietepietz zegt;

    Zéker weten!

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Mei 13, 2013 @ 20:02:08

    De laatste keer dat ik daar was woonde Jessica bij mijn ouders. Was leuk! http://www.triltaal.nl/2012/06/19/gast-in-huis-deel-3-jessica/

    Rietepietz zegt;

    Ik merk zelf óók dat ik (als anti- attractiemens) soms een inhaalactie maak als er mensen uit het buitenland zijn. Zo was kleinzoon Sebastian uit de USA al de “oorzaak dat ik uiteindelijk tóch nog in de Efteling rondliep. Met de vriendin uit Ohio van kleindochter Jennifer bezocht ik het Mauristhuis waar ik ook nog nooit geweest was , ondanks dat ik geboren en getogen Haagse was;-)

    Beantwoorden

  19. Marion
    Mei 13, 2013 @ 19:50:10

    Wat fijn dat je ons mee hebt laten genieten, het ziet er prachtig uit.
    Fijne avond, XXX

    Rietepietz zegt;

    En dan heb ik nog helemaal géén totaal plaatjes neergezet, en die zijn er natuurlijk ook ,van die kleurige lappendekens;-) Het was genieten! XXX

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Mei 13, 2013 @ 19:03:03

    De velden zijn veel gekleurder dan twee weken geleden. In de Keukenhof zullen inmiddels ook in volle pracht te zien zijn. Genieten van die bloemen zonder er zorgen om te hebben, is het toppunt van geluk. Leuk dat je dat ook beleefd hebt.

    Rietepietz zegt;

    We hadden dé perfecte dag uitgezocht, het weer viel mee vergeleken bij de voorspellingen maar het was heerlijk rustig juist door die slechte voorspelling. Alles is reuze laat maar nu toch in volle bloei!

    Beantwoorden

  21. phalaenopsis
    Mei 13, 2013 @ 18:52:39

    zeg het met bloemen….:))

    Rietepietz zegt;

    Phalaenopsis…..? Het zal je kind maar wezen;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

