genieten….

ontbijtDrie keer raden waar jullie Rietepietz de laatste tijd regelmatig even te vinden was…… nee, niét aan het werk, wél op Scheveningen!
Aanvankelijk nog  “geheel ingepakt” omdat er nog steeds een frisse zeewind waaide, maar oke, op een terrasje was het goed toeven en kon de jas toch uit!
We bestellen om half twaalf een lekker ontbijtje , (dat kan tot 12 uur) en dat verandert al smikkelend in onze lunch… ze hebben daar natuurlijk geen benúl dat wij om 7 uur al ontbijten en wij maken ze niet wijzer!

Maar ondertussen is het windscherm weer van zolder gehaald en ligt, met de badlakens en de badkleding, in de auto “stanby te wezen”  voor dagen als maandag en vandaag . Ondanks de voorjaarsvakantie  is het  stuk strand aan de ándere kant van de haven nog heel rustig,
Een beetje soezerig hoor ik een hoop lawaai verder op het strand en als ik m’n ogen op een kiertje zet zie ik deze grote jonge
takel

Ik dacht nog héél even dat Henk een takelwagen had laten aanrukken om mij weer overeind te hijsen want …. tjonge jonge , wat  protesteert  zo’n lichaam dat twee  uurtjes plat in het zand gelegen heeft ,maar nee, er worden papierbakken en toiletten her en der geplaatst.
strandwacht
Als ik achter me een zwaar gehijg hoor flits me door het hoofd dat “ik er in m’n badpak blijkbaar nog best appetijtelijk uitzie” …….
Helaas  moet ik  m’n mening bijstellen als ik opkijk …. er staat een uitgeputte hond met z’n tong ver uit de bek  uit te hijgen,  weer een illusie armer!
Ach…. , ik was tóch al niet op zoek naar een rol in bay watch ,  zo ’n rol kan ik sowieso  m’n buik mag schrijven ….. ruimte genoeg uiteindelijk!
Maar  een   reclamebord met  een  gat voor je hoofd erin moet wel kunnen denk ik  ….. , knap ik écht van op hé!

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Mei 14, 2013 @ 22:52:29

    Hihihi, je hebt alles weer lekker humoristisch aan elkaar gebreid Rietepietz.
    Of was het een ouderwets badpak wat je gebreid had. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Praat me niét van gebreide badpakken , ik heb er als ooit één gehad . vréselijk! Zodra het nat werd hing het kruis tussen je knieën en het bleef héél lang nat;-)

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mei 09, 2013 @ 14:14:55

    Ik laat me graag door je redden hoor……maar dan is die takelwagen wel een goed idee wellicht…:)

    Rietepietz zegt;

    Nou als je een kléin beetje meewerkt moet ik je in de brandweergreep nog wel meekrijgen;-)

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Mei 09, 2013 @ 04:42:46

    Geniet ze!!!
    Nu het weer nog zo goed is…… Voor je het weet regent het en dan is een uitstapje Scheveningen minder leuk.

    Rietepietz zegt;

    Je gelijk is ondertussen al ruim bewezen, gisteren al een buitje in de middag en nu is het weer óók niet best!

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Mei 08, 2013 @ 18:13:17

    Ik was gister al ook op het strand te vinden. Het was er heerlijk hier aan het Zeeuwse. Nog niet druk, maar er waren meer dapperen hier en daar.
    Hopelijk gaan jullie je strandspullen veel gebruiken deze zomer. Dan kan ik namelijk ook vaak 🙂

    Rietepietz zegt;

    Bij ons waren er in hoofdzaak moeder met kinderen om te spelen , maar nog niet in badkleding, dat deed nog maar een enkeling want dan had je echt een windscherm nodig !
    Ik weet zéker dat wij elkaar van harte een zonnige en warme zomer wensen 😉

    Beantwoorden

  5. Joke
    Mei 08, 2013 @ 15:35:06

    Fijn als je de weg weet en rustige plekjes strand weet te vinden, zo houd je natuurlijk ook opdringerige fans op afstand. 🙂
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ook de weg náár het strand weten we altijd wel zonder file te vinden. Het scheelt natuurlijk ook enorm dat we niet van de weekeinden afhankelijk zijn, buiten de vakanties is het op weekse dagen meestal goed te doen , zéker als het niet héél warm is. In het weekend houden wij ons meestal rustig in de buurt op, en laten het strand aan hen die door de week moeten werken….mild hé!

    Beantwoorden

  6. Wieneke
    Mei 08, 2013 @ 13:41:45

    Whahaha, dat hondengehijg en jij maar denken…….. alwéér een teleurstelling. 🙂
    Zwart haar staat jou écht niet, maar dat flitsende rooie badpakje weer wel. Wat hejje in je handje? Een fietspomp of zo?

    Rietepietz zegt;

    Ik hád nog m’n camera willen pakken en een filmpje maken met de hond búiten beeld natuurlijk…., maar ja , daar kon het beest dan weer op wachten 😉
    p.s. Dat ding is een drijver volgens mij , als je wat minder boezem hebt als Pamela blijf je natuurlijk niét vanzelf drijven;-)

    Beantwoorden

  7. Door
    Mei 08, 2013 @ 11:51:05

    Haha, je bent preciés Pamela Anderson:-)

    Rietepietz zegt;

    Ja wat schéélt het hé! 😉

    Beantwoorden

  8. Marion
    Mei 08, 2013 @ 09:14:31

    Dat was echt genieten, mag wel, het heeft lang genoeg geduurd, hoop dat er nog
    vele dagen volgen.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    En ondertussen is het alweer afgelopen, je moet het écht direct waarnemen als het even mooi weer is en gelukkig kan dat op het moment! Nu maar duimen dat het morgen op z’n minst droog is zodat we lekker naar buiten kunnen samenXXX

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Mei 07, 2013 @ 23:27:12

    Dat windscherm is me nou net hetgeen me van de Nederlandse stranden zo tegenstaat en dan onze buren ook nog kuilen graven……….

    Rietepietz zegt;

    Begrijp ik, het staat rommelig en lijkt , net als kuilen graven, op het afbakenen van terrein. Maar ja, wil je zónder windscherm kunnen zonnen moet het toch nog wat warmer worden. Zodra het zo warm is dat je een windje als “lekker” ervaart blijft het windscherm in de auto , want het is toch altijd een hoop gedoe om alles op te zetten en weer af te breken voor die 2 uurtjes die wij hoogstens op het strand doorbrengen. Na 1 uur zul je ons nooit bij warm weer op het strand aantreffen!

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Mei 07, 2013 @ 23:07:25

    Dit is dan zeker het eerste jaar dat je geen rol meer in baywatch aangeboden krijgt 🙂 Maar het waren twee heerlijke dagen, ik heb gevaren en voel mij nog rozig dor de zon.

    Rietepietz zegt;

    Ik weet zéker dat je genoten hebt, het moet héérlijk zijn op het water bij deze zomerse dagen.Het is je gegund en dat er nog vele mogen volgen;-)
    Tussen jou en mij, ik heb de rol afgeslagen dit jaar, ik wil de jongere generatie niet in de weg zitten 😉

    Beantwoorden

  11. ria
    Mei 07, 2013 @ 22:49:40

    Op het strand liggen hoef ik niet zo nodig ,maar een lange strandwandeling maken en dan een lunch mmmmmmmmmmmm…..Geniet zolang je kunt.
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Alles op z’n tijd , zo’n wandeling vinden we ook heerlijk hoor, ook als het warmer is. Lekker met de voeten in zee van Scheveningen naar Kijkduin wandelen, daar lunchen en dan weer terug .Onderweg even uitrusten is natuurlijk geen probleem ,je kunt óveral even in het zand gaan liggen 😉

    Beantwoorden

  12. VoorHetBlogGezet
    Mei 07, 2013 @ 22:44:45

    Genieten van de zonnige dagen lieve mensen. Wij hebben onze vakantie er bijna opzitten!

    Rietepietz zegt;

    Je hebt in ieder geval niet de slechtste weken uitgekozen wat het weer betreft, geniet nog maar even van de laatste paar dagen vakantie!

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Mei 07, 2013 @ 22:40:55

    ja, nu is er nog lekker de ruimte, en lekker het zand te zien! Dat zal spoedig vast anders zijn!

    Rietepietz zegt;

    Ik had ook iets meer drukte verwacht omdat het voorjaarsvakantie is, maar op dit gedeelte van het strand is ook op drukke dagen nog wel een rustig plekje te vinden als je even iets verder door loopt.

    Beantwoorden

  14. hartelijkehothulk
    Mei 07, 2013 @ 22:15:16

    Binnenkort, als ik weer mag fietsen, kom ik die kant op en dan ga ik je watchen.
    Want dit wil ik natuurlijk LIVE meemaken!

    Rietepietz zegt;

    Ik zoek gewoon een plekje dat “Hulkveilig” is, en stop m’n “watch” in de tas;-)

    Beantwoorden

  15. Terrebel
    Mei 07, 2013 @ 21:53:47

    Fijn hoor, dat ontbijten tot 12 uur. Heb je de beheerder van de draaimolen al de groetjes gedaan van mij?

    Rietepietz zegt;

    Tja, wat is het verschil hé! Mij smaakt een ontbijtje óók om half twaalf nog wel 😉
    Nee die beheerder niet gezien, we zijn aan de onderkant gebleven van de boulevard die ene dag , en de andere dag waren we helemaal aan de andere kant van de haven waar geen boulevard is , maar alleen maar duimen.Dáár komen we het liefst als we echt op het strand willen liggen omdat het daar veel rustiger is!

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Mei 07, 2013 @ 21:02:35

    Nou, dan zal ik ze ‘ns bellen hoor. Net doen alsof je komt ontbijten. Tsss! 😉

    Rietepietz zegt;

    Néé he…. niét doen …. zeg maar wat het moet kosten om je van dat onzalige plan af te houden 😉

    Beantwoorden

  17. Mirjam Kakelbont
    Mei 07, 2013 @ 20:50:00

    Geweldig logje weer 🙂 Heb jij ook al zoveel plek op je buik, hihi? Ik ben bijna bikiniproof.
    Het reclamebord knapt er ook héél erg van op Rietepietz 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja gék hé, ik krijg steeds méér ruimte op die plek;-)
    Ik kan er nooit vanáf blijven als ik zo’n bord met een gat zie, nou ja ja , altijd béter dan een bord voor je kop toch?

    Beantwoorden

  18. Hanny
    Mei 07, 2013 @ 20:00:03

    Pure levensgenieters zijn jullie en ik geef jullie geen ongelijk.
    Met steeds zo’n ontbijtje krijg je waarschijnlijk toch niet zo’n Baywatch-buikje. Zou ik ook maar niet proberen te krijgen, want dat ziet er toch niet uit. Een Rubens-figuur is toch veel en veel mooier? Dan heb je tenminste wat. 🙂

    Rietepietz zegt;

    We zoeken het nooit ver weg maar kunnen inderdaad héél erg “van het moment”genieten.
    Ik ben héél lang veel te mager geweest dus ik koester m’n extra kilootjes.Zo’n ontbijtje als lunch is niet direct een dik maker hoor , maar het eet zo gezellig als je allemaal verschillende broodjes en beleg te kiezen hebt 😉

    Beantwoorden

  19. Marja
    Mei 07, 2013 @ 19:47:49

    Nou meid, voor zo’n lekker stuk komt geen takelwagen hoor. De mannen staan in de rij om jou overeind te hijsen. ;o)

    Rietepietz zegt;

    én ik heb Henk natuurlijk bij me 😉 ik zóu natuurlijk comfotabel in een stoeltej kunnen gaan zitten of liggen maar ik ben een échte strandliefhebber en lig graag,op m’n badlaken, in het zand !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

