beestachtig bezig….

Ze draait al een tijdje als een kat om de hete brij, stók oud is een PC van bijna 9 jaar oud!  Ze wil de put liever niét pas denmpen als het kalf al verdronken is maar steeds weer  ontbreekt haar  de moed de koe bij de horens te vatten, bij “nieuwigheden” als  Windows 8  zal ze zéker niet haantje de voorste  zijn!
Voor alle zekerheid   kijkt ze  al een tijdje de kat uit boom in de computerwinkels, zo’n beslissing neem je nou eenmaal niet als een kip zonder kop,  maar de knuppel in het hoenderhok gooien ging toch steeds nét even ver!

Maar deze week  had ze er genoeg van om op het vinkentouw te blijven zitten en dacht; “vooruit met de geit”!  Ze wist wat ze hebben wilde en dat werd gekocht…, waarna ze nog twee dagen liep te ijsberen rondom de gesloten doos   vóór ze zich met ware leeuwenmoed op “de wisseltruc” zou storten!

DSCN2914Dat werd een uurtje tijgeren onder het bureau voor stekkers  en snoertjes, als een sluwe vos ervoor zorgen dat ook echt alléén dat wat los moést los ging , en  haasje over met de stofzuiger , je hoeft niet écht een lui varken te zijn om in zo’n hoek stof te verzamelen !
Het moet gezegd, ze  voelt zich niet écht als een vis in het water,  maar wat moet… dat moét!

Ze leerde bij eerdere gelegenheden al om  niet als een olifant in de porseleinkast tekeer te gaan  maar wordt evengoed túreluurs  en hondsmoe van alle gedoe!
muisjeApetrots  is ze  wanneer  ze  beeld heeft en alles werkt maar….. met Window 8 lijkt nog even een kat in de zak gekocht te zijn.
Voor ze in krokodillentranen zal uitbarsten  besluit ze het hazenpad te kiezen,  morgen wéér een dag ….. dit muisje krijgt, behalve een snoertje,  nog wel een staartje……..

26 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    Apr 26, 2013 @ 16:14:18

    Ik gebruik allerlei systemen dwars door elkaar. Op de grote computer, de lapper, de iPad en de WinPhone. Gaat meestal met dank van zoonlief goed. Maar o wee als er zo’n ding vervangen moet gaan worden…..Ik moet er nu nog niet aan denken…

    Rietepietz zegt;

    En dan heb jij nog een “achtervanger” die je te hulp kan schieten zodra er vervangen moet worden …. heb je al medelijden met deze oudere jongere?

    Beantwoorden

  2. Boerin Zonder Naam
    Apr 24, 2013 @ 12:34:18

    Ben jij even bij de “pinken”!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, maar jij nog méér dan ik , zowel letterlijk als figuurlijk!
    ik zou niet aan de jonge koetjes gedacht hebben bij het “bij de pinken zijn” , maar jij bent natuurlijk ook nog eens letterlijk”bij de pinken!

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Apr 23, 2013 @ 17:14:36

    Ook ik bewonder je moed. Ik kan met de computer overweg, maar dan moet dat ding ook operationeel zijn. Ik zie het maar als een auto. Ik kan het besturen, maar ik hoef ook niet aan een auto te sleutelen. Dus als er iets is permitteer ik het mij om gewoon HELP!!!! te roepen en de vakgarage in te schakelen.

    Rietepietz zegt:

    Goh, en ik dacht écht dat iedereen dat met twee vingers in de neus wel even doet!
    Best fijn om te horen dat ik misschien wel minder onhandig ben dan ik dacht! Het voordeel van niemand in je omgeving hebben waarbij “hééélp roepen” ook adequate hulp oplevert is wel dat je bij stukjes en beetje toch wel van alles oppikt.
    Om even in de auto sfeer te blijven, ik leerde óók een wiel wisselen 😉

    Beantwoorden

  4. Truus
    Apr 23, 2013 @ 13:22:46

    Whahaha Rietepietz, je krijgt van mij een dikke tien voor dit logje! Super knap gedaan en Artis is er niks bij. 🙂
    Sterkte met het uitvogelen hoe alles werkt. En als dat gelukt is, veel plezier met je nieuwe beestje. 😉

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel ,ik hang hem in een mooi lijstje boven m’n bed 🙂
    Ik ben heel blij dat m’n oudje er nog naast staat , wél een beetje vol maar dat moet maar even!
    Ik ben aardig op dreef met alles naar m’n hand zetten,ik doe iedere dag wel iets! Maar wat ik écht nodig heb kan ik allemaal al gebruiken!

    Beantwoorden

  5. ♫ Melody ♫
    Apr 23, 2013 @ 08:25:26

    Kijk, dát durf ik nou niet he?
    Ben zo blij met een expert binnen handbereik.
    De mijne is bijna 5 jaar heb en ik hoop dat ie het nog lang zal doen!
    succes!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben altijd jaloers op mensen met een “deskundige” in de buurt!
    Toch heeft het één voordeel als je die niét hebt, je móet dan wel!Ik heb het altijd zelf gedaan en leer er toch steeds weer iets van. Het is ook wel veel makkelijker geworden in de loop der jaren . Mijn eerste nieuwe pc, nog met windows MI, was nog een heel gedoe met alles van schijfjes installeren, dat hoeft nu allemaal niet meer. Maar het blijft een heel gedoe om alles terug te vinden nu Windows8 zo heel anders in elkaar zit dan z’n voorganger.

    Beantwoorden

    • ♫ Melody ♫
      Apr 23, 2013 @ 19:40:13

      Nou inderdaad…. zo zijn er vele dingen die ik onder de knie kreeg door het zelf te doen maar in dit geval ‘koester’ ik een stukje gemakzucht 😉

      Rietepietz zegt;

      Ja zelf doen is heel heilzaam omdat je van je fouten het meest leert , maar als ik de kans hád zou ik óók wel een stukje gemakzucht in willen lassen;-)

      Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    Apr 22, 2013 @ 23:09:35

    En je zoon heeft niet gezegd: “Mama koop nu toch een MacBook Pro”.
    Maar dat je alles weer zelf gedaan, daar gaat mijn petje voor af, en
    nog wel Windows8. Sterkte en Suc6 Riet met je nieuwe PC.
    Salu2 Albert

    Rietepietz zegt;

    Bij de eerdere computeraanschaf heeft hij dat inderdaad wel gezegd, maar ondertussen weet hij wel dat ik de Mac te duur vind (ik doe behalve loggen niet veel met een pc) én dat ik zin heb heb nóg een keer het wiel uit te vinden, zo’n Mac werkt toch weer net even anders.

    Beantwoorden

  7. Zus
    Apr 22, 2013 @ 21:29:18

    Wat ben je toch een bezige bij ! Ik doe het je niet na…

    Rietepietz zegt;

    aggossie , je was in de spam terecht gekomen, je vroeg je vast al af waar je reactie gebleven was! Gelukkig heb ik ‘m gevonden, even afgestoft en weer geplaatst,dat is beter hé!:-)
    Ja een mens moet wát, het had allemaal nog véél lastiger geweest om te doen als de oude PC het al begeven heeft,dat ben ik nu dus voor!

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    Apr 22, 2013 @ 21:22:58

    Ik vind het beregoed dat je al zover bent!

    Rietepietz zegt;

    Ik heb wél zitten zweten als een otter hoor;-)

    Beantwoorden

  9. roadlaura1969
    Apr 22, 2013 @ 16:56:30

    Hoi Rietepietz jij blijkt een wijze uil die met voorzicht over ging tot deze ruil!
    Ik weet dat als je eenmaal aan deze Windows hecht je beslist hakt als een Specht 😉

    Respect want het is niet gemakkelijk gemaakt en toch waag jij je eraan en hebt het nodige al gedaan 😀

    Beantwoorden

  10. Joke
    Apr 22, 2013 @ 11:56:57

    Een beregoed logje, en ik kan alleen maar bewondering hebben voor je technische kwaliteiten.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben misschien meer nieuwsgierig en eigenwijs dan technisch:-)
    Ik leg me niet makkelijk neer bij “kan niet” en omdat ik toevallig ook niemand in de buurt hem om te vragen helpt dát enorm !

    Beantwoorden

  11. isis45
    Apr 22, 2013 @ 11:47:34

    Manlief heeft ook Windows 8 en had het redelijk snel door, maar ik wacht ook nog wel af hoor. Maar eens zal ook ik er niet aan ontkomen vrees ik.

    Rietepietz zegt;

    Ik doe het bewust rustig aan om mijn “oude hersenpan” niet in de stress te jagen maar échte problemen heb ik gelukkig nog niet gehad, * klopt af op ongeverfd hout*

    Beantwoorden

  12. Redstar
    Apr 22, 2013 @ 09:09:10

    En mocht je ergens echt niet uitkomen, dan weet ik het mss nog . Mailen mag.

    Rietepietz zegt;

    Weet ik toch , zou ik ook zeker gedaan hebben als het mis gelopen was!
    Ik probeer bij voorkeur er altijd zélf uit te komen ,je onthoudt dan alles veel beter juist omdat je van je fouten veel leert!Maar toch bedankt!

    Beantwoorden

  13. Redstar
    Apr 22, 2013 @ 09:07:50

    Windows 8 is zo ontzettend makkelijk. Je kunt het in een uur doorhebben. En als je eenmaal gewend bent, wil je niet meer terug hoor.
    Succes met ontdekken en zo 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ja ja , hier spreekt : de liefhebber” , Er zit al zóveel in die tegels dat ik helemaal niet wil hebben en ik kan het er volgens mij niet áfhalen.Nu wordt het een onoverzichtelijk zooitje met de dingen die ik wél nodig heb maar die staan nu allemaal op een beetje weggestopt. Het is ook érg commercieel, ik moet héél erg oppassen om niet van alles aan te klinken bij reclames die in bijna ieder venster zitten , echt bálen! Zelfs mijn site krijgt in W-8 meteen reclame mee! Toch jammer dat er geen simpele versie in de handel is voor de mensen die geen behoefte hebben aan al die toeters en bellen!
    Ik heb ondertussen het meeste wel gevonden en / of geïnstalleerd ,nu nog wat dingen overzetten. Blij wordt ik er niet van ,XP was écht prettig, W-7 ( zit op m’n laptop”) is aanvaardbaar en ben ik ondertussen aangewend maar W-8 wil ik nog ter plekke afstand van doen,het biedt voor mij geen voordelen omdat ik natuurlijk maar relatief weinig dingen gebruik .

    UPDATE Whahaha, de muts heeft ondertussen ontdekt dat je de tegels kunt slepen en dus in een voor mij handige volgorde kan zetten!!!!

    Beantwoorden

  14. Marion
    Apr 22, 2013 @ 08:48:23

    Je bent een kei, je komt er toch steeds weer uit.
    Waardeloos dat ze het altijd maar weer veranderen, het is de vooruitgang, zeggen ze.
    Sterkte er mee, XXX

    Rietepietz zegt;

    Het is allemaal een beetje zinloos, er zit zóveel op dat ik niet eens wil hebben,maar ja , kiezen is er niet bij! het voordeel is wél dat ik nu jou eventueel zou kunnen helpen als jij aan W- 8 moet beginnen;-)
    XXX

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Apr 21, 2013 @ 23:46:28

    ha, het lijkt wel dierendag, of een beestenbende, zo u wilt! Maar zoals altijd, uiteindelijk komt alles altijd wel weer goed!

    Rietepietz zegt;

    Maar het duurt helaas altijd even eer alles weer op z’n plek zit, gelukkig gebruik ik niet zo veel dus ben ik gauw tevreden!

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Apr 21, 2013 @ 23:15:21

    Ik vind het stoer! Succes met het uitvogelen van alles.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik bibber inwendig bij dit soort dingen als een juffershondje dus zó stoer ben ik nou ook weer niet 😉

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Apr 21, 2013 @ 23:06:36

    oh…oh….. krijg komende week mijn nieuwe laptop met Windows8 en Office2013…..
    dat zal uitzoeken en puzzelen worden…….
    Gelukkig kan ik op deze van waar ik nu schrijf terugvallen.

    Rietepietz zegt;

    Ik wil je niet bang maken hoor, ik ben gewoon niet zo “van de nieuwe dingen”, veel mensen hebben er totaal geen moeite mee en vinden het leuk dus het gaat bij jou ook wel goed komen!

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    Apr 21, 2013 @ 21:53:56

    Off topic, ik denk dat het via een noodverordening en of alweer een afkoopsom gewoon doorgaat. Alleen is nu definitief bij heel veel mensen de toon gezet en komen ze bij Leidenaren niet meer aan de bak.

    Rietepietz zegt;

    Toch jammer dat er zo’n dwarsligger bij zit, wat is er nou leuker dan zo’n feest !

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Apr 21, 2013 @ 21:45:59

    Pfff knap hoor. Ben gelukkig een paart jaar gelden van XP overgestapt op nieuwe PC met Windows 7 dus hoop nog even voort te kunnen.

    Rietepietz zegt;

    Op m’n lappie zit ook 7 dus ik hoop dat ik Windows 8 ruimschoots onder de knie heb vóór lappie het opgeeft! Maar het is redelijk comfortabel dat m’n oude pc op XP nu nog wél in leven is,véél minder stress!

    Beantwoorden

  20. Marja
    Apr 21, 2013 @ 20:53:36

    Beestachtig knap geschreven. Je hebt leeuwenmoed getoond. Wij durven nog niet van XP af. (stelletje angsthazen)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel;-) Kan ik me goed voorstellen hoor , ik hik er óók erg tegenaan!
    Het is allemaal véél commerciëler in Windows 8 , zit van álles in die vierkantjes waar ik niet op zit te wachten maar het kan er niet áf . Alsof je met een hele rij icoontjes zit maar dán veel groter. Bovendien is het erg zoeken waar alles dat vertrouwd is zit!
    Maar ja , XP hóudt eens op!

    Beantwoorden

    • Marja / ram1955
      Apr 22, 2013 @ 21:37:05

      Is brij niet met een lange ij?

      Rietepietz zegt;

      Zou zómaar kunnen , krijg je natuurlijk geen seintje voor omdat brei ook met ei bestaat !
      Maar je hebt gelijk , brei is niét te eten 🙂 Hoewel iedereen het al gezien heeft( en dan laat ik het meestal gewoon staan) zal ik er even fatsoenlijke brij van maken 😉

      Beantwoorden

  21. Mirjam Kakelbont
    Apr 21, 2013 @ 20:28:10

    Geweldig blog! Ik heb me ooit eens voorgenomen om een dergelijk verhaal te schrijven, maar ben nooit tot actie over gegaan. Beter als jij had ik het absoluut niet kunnen schrijven. Ik ben apetrots op je!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Ik krijg ter plekke een krul in m’n staart;-) Er zijn nog méér dan genoeg spreekwoorden over om het alsnog te doen hoor. Onze taal heeft best leuke mogelijkheden en ik mag er graag een beetje mee stoeien…. al ben ik natuurlijk géén Neerlandicus, maar zó leuk om te doen!

    Beantwoorden

  22. Petr@
    Apr 21, 2013 @ 19:42:31

    Zo trots als een pauw mag je zeker wel zijn Riet!
    Dit varkentje heb je maar weer even goed gewassen!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, helemaal top, wat zijn er véél spreekwoorden en gezegden met dieren hé!Het verbaasd me vaak dat “de jeugd” er vaak zo weinig in thuis is! Maar jij hebt voor een passende aanvulling gezorgd!

    Beantwoorden

  23. gewoonhanny
    Apr 21, 2013 @ 19:36:32

    Ook al moest je vervangen, ik bewonder je moed en ben ervan overtuigd dat het je zal lukken de 8 vensters te gaan gebruiken. Ik kijk met angst en beven uit naar de dag dat mijn lappie het begeeft.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb wél bewust nu doorgezet om te voorkomen dat de oude het zou begeven vóór ik alles onder de knie heb! Nu heb ik helemaal geen haast en doe gewoon iedere dag iéts. Ik draai al aardig , nu de hoofdpijn nog weg;-)

    Beantwoorden

  24. Suske
    Apr 21, 2013 @ 19:35:40

    ik kon ook moeilijk overstappen van mijn oude bak naar een nieuwe, maar eenmaal geproefd van de nieuwe mogelijkheden was er geen weg meer terug.

    Rietepietz zegt;

    Toch altijd een heel gedoe om alles weer aan te sluiten .Maar dit keer écht een groot verschil in Windows , ben ik ( nog) niet blij mee, zoek me een rotje naar alles! Er staat bovendien érrug veel troep op die ik niet wil hebben en er liever af zou halen in die gekleurde vierkantjes ,maar dát kan blijkbaar niet!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

