paasbezigheden…

Tweede en derde  paasdag, jawél hoor wij wel, hadden wij het druk met buitenwerkzaamheden!
Wij willen het niet op ons geweten hebben dat  mensen niet weten waar ze aan toe zijn bij strandbezoek in deze barre voorjaarstijden en onttrekken onszelf niet aan een voorlichtende taak.
De dikke winterspullen liggen gelukkig nog niet in zomerslaap en dus bezochten we maandag allereerst de boulevard van Scheveningen .
Temperatuur was niet om naar huis te schrijven  had trouwens toch geen zin want er is niemand thuis maar daar had de passerende paashaas totaal geen last van,
tip 1…. doe een flinke bontjas aan!
paashaas

De paviljoens zijn allemaal al op orde,  maar dat proberen we natuurlijk wél even uit en nemen een tosti en een kopje thee  waarna we het in ieder geval flink warm  krijgen…..€ 2,40 voor een kopje thee… dáár slaan de vlammen je van uit!
We zien toch nog een dame die de koude wind trotseert en half naakt ligt te zonnen, ik heb er geen goed gevoel over want  ze voelt ijskoud aan ……….
tip 2, ga niet liggen, blijf voorál in beweging!

ze ligt

Op dinsdag stond het strand van Kijkduin op het programma, de wind was zo mogelijk nóg snijdender,  maar de lucht was nét zo stralend blauw.
Wel lastig dat er daar minder boulevard is en er dus op het stuivende strand gelopen moet worden!
Henk raakt na een half uur zwaar ontroert door de tranen in m’n ogen en neemt me mee terug naar het kleine boulevardje alwaar we in één van de restaurantjes de tranen kunnen drogen! We zijn réuze verrast als een kop koffie al vanaf € 1,95 besteld kan worden en een kopje soep voor  € 3,25, dat zijn prijzen die echte warme gevoelens opwekken !
tip 3. Mijd de luxe strandpaviljoens( vooral op Scheveningen) als je op de kleintjes moet passen!
kijkduin  

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Apr 09, 2013 @ 14:32:43

    Hulde aan jou en Henk dat jullie jezelf zo opgeofferd hebben Rietepietz. 🙂
    Ik hoop dat Min meer heeft aan deze tips als ze weer eens op reis gaat. 😉

    Rietepietz zegt;

    Ja niéts is ons teveel om “de medemens” op de hoogte te houden en we houden ons dan toch bewonderenswaardig flink vind ik zelf;-)
    Ik heb Min inderdaad een mailtje gestuurd met zoveel mogelijk info en wat foto’s !

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Apr 05, 2013 @ 11:04:41

    Nou…ik ben soms zeer verbaasd over de prijzen die men durft te vragen voor een kop warm water met een zakje er naast hoor. Twee euri zijn al snel betaald. Ongekend. En dan is de koffie hier nog niet eens besproken. Ik drink het niet meer, maar vrouwlief wel en die moppert er aardig op los als ze weer eens een akelige smaak krijgt voor de prijs van het beste wat de koffiewereld te bieden heeft…

    Rietepietz zegt;

    Wij drinken “onderweg” ook zélden koffie , gewoon omdat ik m’n eigen koffie het lekkerst vind en toch al weinig koffie drink. Meestal neem ik dan een flesje bitter lemon als ik toch iets wil drinken onderweg.Maar vaak ook zit er wel een pakje vruchtensap in de tas;-) Ik snap niet dat men niet begrijpt zichzelf zo in de vingers te snijden, want zó kan een gezinnetje niet even op een terrasje gaan zitten!

    Beantwoorden

  3. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    Apr 04, 2013 @ 23:21:05

    Liebe Grüße von uns.
    Wolfgang

    Rietepietz zegt;

    Ook groeten voor jullie

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Apr 04, 2013 @ 21:43:27

    Dit dus in de serie Haagse Helden. Maar je waait wel lekker uit.
    Het beeld is trouwens geen dame, maar een boeddha. Hij ligt met zijn voeten op elkaar dus is het ook nog eens een dode boeddha. Een levende liggende boeddha ligt met haar vioeten gekruist. Ik heb hierover tijdens een reis door Sri Lanka uitvoerig onderricht over gekregen. Zo komt die kennis me nu toch nog een keer te pas.

    Rietepietz zegt;

    Nou zó heldhaftig was het nou ook weer niet ,tegen de kou kun je je goed kleden.
    Ik was al bang dat ik wat kort door de bocht was gegaan met het beeld! Bedankt voor de info, het verklaart natuurlijk ook waarom hij zo koud is, morsdood, dan wil je wel koud aanvoelen;-)

    Beantwoorden

  5. hanscke
    Apr 04, 2013 @ 21:10:55

    De boulevard in Scheveningen mijden zal moeilijk gaan als dochter daar dicht bij woont. Zij is dol op flaneren en dan een terrasje pakken.

    Rietepietz zegt;

    Wij mijden de boulevard zeker óók niet hoor, maar meestal maken we dan alleen een wandeling,voor het échte strandleven in de zomer hebben we wel beter plekjes;-) Maar vooral vroeg in het seizoen pakken we er wel eens een terrasje! Feit is dat ze dit jaar stervensduur zijn !

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Apr 04, 2013 @ 13:59:05

    Heerlijk uitwaaien toch Riet op het strand. Mijn favoriete bezigheid hoor.
    Elke woensdagochtend naar het strand, weer of geen weer, heerlijk.
    De cappucino na afloop smaakt dan ook voortreffelijk!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben lang niet in Noordwijk op het strand geweest, ik denk dat het nog steeds wel wat kleinschaliger is dan Scheveningen, misschien meer vergelijkbaar met Kijkduin.maar natuurlijk een heerlijke uitstap als je een hond hebt!

    Beantwoorden

  7. hartelijkehothulk
    Apr 04, 2013 @ 11:58:41

    Ja, de prijzen aan de kust
    Zijn een lieve lust
    Voor de ondernemers aldaar
    Als klant ben je er vlug klaar

    Rietepietz zegt;

    Je betaalt er écht een smak
    het geld waait zó maar uit je zak
    maar ach een keertje, op z’n tijd
    daarvan heb ik toch geen spijt!

    Beantwoorden

  8. Wieneke
    Apr 04, 2013 @ 10:44:58

    Whahahaha, een dame die ligt te zonnen……. en die dan niet goed aanvoelt.
    Prima!

    Rietepietz zegt;

    Bij nader inzien zóu de dame ook een heer kunnen zijn, ik heb niet zoveel verstand van beelden 😉

    Beantwoorden

    • Wieneke
      Apr 04, 2013 @ 17:41:56

      Het is inderdaad wel een beetje verwijfde boeddha, hoor. Ik heb in Thailand honderden boeddha’s gezien in alle denkbare houdingen en groottes en materialen. Er wordt daar wat afgeknoeid met de stichter van de gelijknamige religie. Aan het eind van de reis kon ik dan ook geen boeddha meer zien. Dus in het tuincentrum loop ik de afdeling boeddha’s lekker snel voorbij 🙂

      Rietepietz zegt;

      Een boeddha heeft voor mij een grote dikke buik dus ik zag hier geen boeddha in 😉

      Beantwoorden

      • Wieneke
        Apr 05, 2013 @ 12:17:20

        Oh, je bedoelt de Chinese ‘belly buddha’. Als je over zijn buik wrijft, dan brengt dat geluk, zegt men. Maar men zegt zoveel.
        Hier kun je lezen wat het verschil is tussen de ernstige Boeddha en die met die dikke buik.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Budai

        Rietepietz zegt;

        Nou ja bedoelen;-) Ik heb niet zoveel met bouddha’s dus weet er ook weinig van, ik ga m’n kennis dus maar eens opfrissen, Tagrijn had ook al wat nuttige info;-)

        Beantwoorden

  9. Boerin zonder Naam
    Apr 04, 2013 @ 09:50:50

    Tip 4: Neem richting het strand een thermoskan heet/kokend water mee, theezakjes, zakjes cup-a-soup en/of oploskoffie. Maak hiermee zelf een warme drank.
    Tip 5. Ruim wel zelf de rommel op die na dit recreatieproces!
    Tip 6. Rietz…..Begin een strandtentje….Ventje in de bediening en je wordt slapend rijk! En wij kunnen daar dan leuke logjes over lezen! Wij gaan in de zomer meerder malen richting Scheveningen, en worden dan zeker vaste klant bij je.

    Rietepietz zegt;

    Dat deden we inderdaad wel eens , een thermoskan met koffie meenemen.Maar tegenwoordig gaan we meestal voor “makkelijk”en we vinden het ook wel gezellig om even op een terrasje neer te strijken. We hoeven er gelukkig niets anders voor te laten als we een keer “een uitspatting” maken al nemen we voor een wat langere stranddag nog altijd een pakje vruchtensap en wat sultana’s mee 😉
    Rommel opruimen vind ik inderdaad niet meer dan normaal en als er geen afvalbakken zijn nemen we het gewoon mee terug naar huis!
    Toch maar géén strandtentje beginnen, daar zijn we niet jong genoeg meer voor 😉

    Beantwoorden

  10. Redstar
    Apr 04, 2013 @ 09:25:05

    €2,40 voor thee, en €3,25 voor een kommetje soep zijn flink aan de prijs. Ik kom niet zo snel op het strand bij jullie, en de prijzen hier liggen iets lager.
    Het gaat slecht met de horeca, dus ze moeten het geld wel uit de zakken van de mensen kloppen.

    Rietepietz zegt;

    Die soep was in de “betaalbare restaurants” op Kijkduin, bij de strandpaviljoens in Scheveningen heb je nérgen soep voor die prijs , daar begint het pas bij €4,95 .Ik kan me herinneren dat wij vorig jaar in Zeeland inderdaad voor schappelijke prijzen konden eten, maar ik ben niet aan het strand geweest!De horeca hier krijgt het met zulke hoge prijzen natuurlijk nóg moeilijker!

    Beantwoorden

  11. Marion
    Apr 04, 2013 @ 09:06:50

    Ik laat de strand tentjes voorlopig maar even links liggen, maar eens zal die snijdende wind wel over zijn en dan gaan we er weer tegen aan.
    Tot straks, XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik kan niet wáchten tot we we de boulevard weer af kunnen struinen maar helaas… voor vandaag weer géén goed plan. Zelfs de zon laat verstek gaan!Zet het scrabblebord maar vast klaar,ik ga je dit keer écht inmaken;-) tot straksXXX

    Beantwoorden

  12. Hanny
    Apr 04, 2013 @ 00:20:50

    Toen wij op de boulevard waren, hebben we het ontzettend getroffen. Wel wat koud, maar amper wind. Dat scheelt een slok op een borrel.

    Rietepietz zegt;

    Ja jullie hadden mazzel, zelfs de temperatuur was toen wat hoger!
    Nou hoort wind er wel bij aan het strand maar bij deze lage temperaturen is dat toch minder aangenaam.
    Gelukkig kan ik er makkelijk wéér naar toe als het beter weer wordt maar ook dit wil ik voor geen goud missen,het was heerlijk!

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Apr 04, 2013 @ 00:13:02

    In die tijd had ik nuttige bezigheden en wel het op orde brengen van de pc van Joke, die was namelijk gecrasht en er stond helemaal niets meer op, nou ja, dan heb je wel ff werk hoor. Maar koud heb ik het niet gehad, de vlammen sloegen mij van tijd tot tijd uit de oren. Nee, dan gaan jullie maar bibberen in Scheveningen.

    Rietepietz zegt;

    Poeh…. daar moet ik ff niet aan dénken! wat een ellende maar… inderdaad, wél een manier om het niet koud te krijgen! Joke boft maar met een man die haar te hulp kan schieten. Ik vrees dat henk me hoogstens behulpzaam zou kunnen zijn met “de zooi het raam uit donderen”;-)

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    Apr 04, 2013 @ 00:11:46

    Iedereen klaagt over het weer. Toch kreeg ik van een optimist een mailtje waarin hij stelde, “volgende week word het 21 graden ” ” 7 dagen van de week x 3 graden “. Geen speld tussen te krijgen.Wat zal het druk worden in Sceveningen.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik hoorde net nog vij de weersverwachteing zeggen dat we zondag toch heus richting 9 graden gaan….oef… dát trekt het gemiddelde flink o natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Apr 03, 2013 @ 23:20:32

    De prijzen aan het strand zijn echt niet leuk meer. Ik denk dat je als paashaas het niet slecht had dit weekend. Ik weet dat die pakken bloedheet zijn kwan dit weekend dus wel goed uit 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik begrijp bést dat ze hoge kosten kosten hebben maar zó krijgen ze natuurlijk steeds minder klanten.
    De paashaas zou het knap moeilijk gehad hebben bij een échte voorjaarsdag van rond de 20 graden;-)

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Apr 03, 2013 @ 22:37:25

    Wie geen geld wilt uitgeven doet er goed aan zijn betaalmogelijkheden thuis te laten liggen, of zelf thuis te blijven.

    Rietepietz zegt;

    Er is niets mis met geld uitgeven maar… het bedrag moet wél een beetje in verhouding zijn met wat je er voor krijgt, € 2,40 voor een kopje warm water met een thee- en suikerzakje slaat natuurlijk nérgens op!

    Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Apr 03, 2013 @ 21:42:16

    Bedankt voor de tip Riet,
    vaak rijzen de prijzen echt de pan uit, niet meer normaal hoeveel ze durven vragen
    voor een kopje water met een theezakje er bij.
    krijg het al koud bij het zien van de foto’s…..

    Rietepietz zegt;

    Ik snap wel dat men in korte tijd uit de kosten moet zijn maar als ze wat minder rekenen krijgen ze méér klanten! € 2,40 voor koffie of thee is écht te gek!
    Tegen kou kun je jezelf gelukkig wel kleden dus het was ondaks de kou tóch lekker wandelen!

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Apr 03, 2013 @ 21:07:06

    Bedankt voor de tips. Ik zal ze in acht houden.

    Rietepietz zegt;

    Je weet maar nóóit wanneer ze je van pas komen toch? 😉

    Beantwoorden

  19. Door
    Apr 03, 2013 @ 20:39:29

    Mijn vader kwam uit Scheveningen en ik heb daar dan ook vaak gelopen als kind, als we bij mijn oma op bezoek waren. In mijn herinnering was het altijd koud en waaide het.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan Scheveningen niet wegdenken uit ons bestaan ,Henk heeft er vanaf zijn 17de jaar gewerkt en tot 1988 woonden we in Den Haag. Op het strand hoort de wind erbij voor mij;-)

    Beantwoorden

  20. Marja / ram1955
    Apr 03, 2013 @ 20:00:18

    Hoe krijg je het weer verzonnen? Ik heb het al koud als ik de foto’s zie.

    Rietepietz zegt;

    Ja hallo….? Wie heeft het hier over verzinnen, het kwam állemaal op mijn pad hoor!Ik hoefde het alleen maar een beetje aan elkaar te breien 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

