de boom in

Voordat het écht verboden wordt  zijn we op eerste Paasdag nog even op hertenjacht gegaan!  Weliswaar  gewapend met slechts een camera maar toch,  ons doel was om wat herten op de korrel te nemen!
Dochterlief had ons  nogmaals  uitgenodigd omdat   een vorige ” jacht” geen succes was en ze popelde om haar geloofwaardigheid  te “up-daten” ! Tenslotte had zij toen beweerd dat ze in dát gebied vaak veel herten zag! En ja hoor…….      hert1Ze is geheel gerehabiliteerd, we zágen herten  en dat kostte zelfs nauwelijks moeite omdat ze vrij dichtbij kwamen en rustig doorgingen met hun bezigheden zonder op ons te letten!
hert2Ze liepen zelfs in de meer open stukken waar  ze “goed geschoten” konden worden  en zelfs met mijn kleine automaatje te zien zijn!
Misschien wel door de honger gedreven want we vonden helaas ook drie dode herten …. néé joh ,  daar heb ik geen foto’s van gemaakt want dat zag er niet fris uit! Maar  er zijn er blijkbaar (te) veel  want hier liepen er ook een aantal!hert3

We struikelde nog nét niet over de herten en dan went het eigenlijk wel snel en ga je op andere dingen letten, zoals een leuk waterloopje ….
waterloopOf  je  klimt even in een boom die ervoor gemaakt lijkt te zijn ….maar die gelukkig al op de grond ligt…..  evengoed heeft dochterlief er toch weinig vertrouwen in en wil jullie Rietepietz in veiligheid brengen…….
bomen1Maar ja , eigenwijs hé,  dat wilde dus  niet  erg lukken .
Met de gedachte  “als je ze niet kunt verslaan doe dan met ze mee” klom ze ook maar op de boom ,  ze moet me hebben zien denken “je kunt de boom in”!
bomen

Altijd leuk zo’n klein sparringpartijtje maar uiteindelijk  was het toch zaak om alles “heel te houden” en dus sloten we weer vrede!
bomen2Ach,  je moet wát om warm te blijven  bij slechts 4 graden met heel af en toe een piepklein sneeuwbuitje !

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Apr 09, 2013 @ 14:38:28

    Wat een heerlijk, hartverwarmend, log Rietepietz. Lekker dollen met je dochter. 🙂
    Wij zagen gisteravond ook een ree maar vanaf een paard een foto maken is toch net even te lastig. 😉

    Rietepietz zegt;

    Het was ook een heerlijke dag en dat zie je dan terug op foto’s volgens mij!
    Lijkt me altijd heel bijzonder op te paard door de bossen te rijden, of op het strand! Dan moet zo’n foto maar wachten 😉

    Beantwoorden

  2. perikelen
    Apr 05, 2013 @ 15:03:33

    Prachtige foto’s! En wat een leuk stukje!
    Ik vind het leuk je weer gevonden te hebben Riet!
    Liefs: Wilma.

    Rietepietz zegt;

    Hé Wilma, dat is een tijd geleden ! Er is veel veranderd hé in het logwereldje, ik heb gelukkig veel van m’n oude lezers terug gevonden ( of zij mij) maar óók nieuwe zodat ik eigenlijk weer net zoveel lezers heb als in m’n beste tijd bij W-L.

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    Apr 02, 2013 @ 22:02:24

    Waar je je al niet aan kunt vastklampen 😉 Hebben jullie na afloop de boomstam nog meegenomen om thuis in de open haard te gooien??

    Rietepietz zegt; <p> breek me de bek niet ópen, ik wordt altijd zó hebberig als ik dit soort stammen zie liggen.
    Temeer omdat ons houthok nu wel ongeveer leeg is …en dan liggen dáár een heleboel stookuren voor het oprapen…… áls je sterk genoeg was dan;-(

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Apr 02, 2013 @ 21:57:14

    Leuke foto’s lekker spontaan. De enige herten die ik voor de camera kan krijgen zijn op een omheind hertenweidtje. In het wild lukt het mij nooit 😦

    Rietepietz zegt; <p> Hebben we hier ook in de buurt zo kinderboerderij met hertjes, kun je best leuke foto’s maken juist omdat je er veel dichterbij kunt komen!De “wilde”hertjes hebben ook veel meer een schutkleur waardoor je ze minder makkelijk ziet!

    Beantwoorden

  5. Annespike
    Apr 02, 2013 @ 21:20:24

    Er zijn er inderdaad genoeg te zien dat klopt zeer zeker!!!
    Heerlijk toch.
    En dan die foto’s bij de boom. Zo ken ik jullie. 😀

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk zijn er zelfs wel te voor voor dat gebied maar dat regelt moeder natuur dan wel weer even zelf.
    Grinnik, goh, dat verbaasd me nou weer, we zijn toch altijd réuze normaal;-)

    Beantwoorden

  6. roadlaura1969
    Apr 02, 2013 @ 21:13:19

    Ik heb genoten van je logje zowel over de herten als ook de warmte die jij en je dochter uitstralen♥

    Rietepietz zegt;

    Wij hebben ook reuze genoten van de wandeling én van elkaars gezelschap.Je hebt het goed gezien, onze dochter is een reuze lieve sociale meid, en echte lieverd!Leuk dat dat te zien is!

    Beantwoorden

    • roadlaura1969l
      Apr 03, 2013 @ 19:51:52

      Jaaa Rietepietz dat is te zien ook van jou 😀

      Ik ben als ik dat zo zie en een tikkeltje positief jaloers dat ik dat niet meer kan met mijn moedertje, daarom vind ik het wel mooi dat jullie het nog hebben samen xxx

      Beantwoorden

  7. riet(je)
    Apr 02, 2013 @ 19:00:30

    knus hé? ik zie hier ook geregeld herten, zal ook eens foto’s maken, leuke foto van jou en dochterlief op die boom!!!! wel sneu van die dode herten, maar dat is de natuur………misschien ook door de kou……..fijne nieuwe week, liefs van mij

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad niet leuk die dode dieren maar dat is wél de natuurlijk helaas!En ik dénk dat op die manier wel de sterkste dieren overleven.
    We hebben wel veel plezier gehad tijdens die wandeling en ja , dan moet een beetje gek doen ook kunnen!

    Beantwoorden

  8. isis45
    Apr 02, 2013 @ 11:36:15

    Leuke foto’s hoor. Herten hebben wij hier niet in de buurt helaas, wij moeten het dus ook met foto’s doen van anderen.

    Rietepietz zegt;

    Ze zitten bij ons ook niet echt in de achtertuin hoor, we moeten er toch minimaal een half uur voor rijden .Maar in de duingebieden langs de hele kust kun je ze tegenkomen al zie je ze niet overal zo veel als waar we nu waren ,in de duinen tussen Zandvoort en Vogelenzang!

    Beantwoorden

  9. powerpointgreetje
    Apr 02, 2013 @ 11:07:42

    Leuk verslag en foto’s Riet,
    fijne dag toegewenst met zonnige groetjes uit het zuiden,
    Greetje

    Rietepietz zegt;

    Het is hier in het westen óók zonnig maar helaas wél flink koud met een straffe wind!
    De groeten waaien dus vanzelf uit het westen naar het zuiden;-)

    Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Apr 02, 2013 @ 10:56:10

    Dat is toeval…….. Gisteravond komt mij man de schuur binnen:”kom gauw kijken!!”
    Wat was het geval: Er liepen een aantal reeën in de polder! Dat zien we hier niet veel. Na het onderwater zetten van de Biesbos en er een groot aantal de rivier over gezwommen bij Hardinxveld en verblijven daar in de grienden en op de uiterwaarden. En…..als het ze lukt om heelhuids de A15 en de Betuwelijn over te steken, ja lopen ze bij ons in de polder.
    Nee. ik heb er geen foto’s van. Ik was aan het melken en dat doe ik gewoontegetrouw zonder camera. Met mijn mobiel telefoneer ik alleen….. Dus bewijs heb ik niet. Maar bijzonder was het wel.

    Rietepietz zegt;

    Ik geloof je op je woord hoor, herten houden zich natuurlijk niet altijd aan hun eigen “woonomgeving” en als ze op zoek naar eten zijn duiken ze soms óveral en nergens op!
    Maar het moet bijzonder zijn ze zomaar tegen te komen! Trouwens, dat melken is ondertussen ook bijna een bezienswaardigheid .Zag je vroeger in de weide vaak een boer of boerin zitten melken gebeurd dat nu toch meestal in een aparte ruimte, jammer eigenlijk !

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Apr 02, 2013 @ 10:28:53

    Leuk Riet, daar komen wij ook regelmatig. het stikt inderdaad van de herten.
    Grappige foto’s van jou en je dochter!
    Bedankt nog voor je link naar het originele lied van Have I told you lately!

    Rietepietz zegt;

    Mijn dochter komt er regelmatig maar de vorige keer dat ze ons herten wilden laten was er niet één hert te vinden! Dit keer waren het er juist heel veel en dat was natuurlijk leuk!
    Even gek doen is altijd leuk en als het dan nog leuke foto’s oplevert vraagt dat natuurlijk om een logje;-)

    Het nummer bestond dus al in 1945, grappig dat het door moderne artiesten weer “nieuw” gemaakt werd!

    Beantwoorden

  12. Melody
    Apr 02, 2013 @ 09:36:53

    Zo kwam alles toch nog goed 😉
    Mooie foto’s !!
    Fijne dag

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad, en het was goed rusten na zo’n stevige wandeling;-)

    Beantwoorden

  13. Redstar
    Apr 02, 2013 @ 09:32:31

    Herten die komen we hier niet veel tegen. Heel sporadisch eigenlijk. Hier is het meer water dan bos namelijk.
    Slechts een uitzonderlijke keer zag ik er een hier in de inlagen. Op omgevallen bomen spelen is natuurlijk wel dikke pret. Daarmee kan iedereen zich vermaken. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Herten hebben natuurlijk ook wel water nodig maar niet zoveel als jullie daar hebben;-) Maar ik had er nooit eerder zóveel tijdens één wandeling gezien!
    En tja, bij zo’n omgevallen boom worden de dames meteen “onwijze herten” 😉

    Beantwoorden

  14. Marion
    Apr 02, 2013 @ 09:15:52

    Jullie zijn me een stel, maar leuk was het dat kan je wel zien.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Klopt, het was hartstikke leuk en best lekker wandelweer. Wel stevig doorstappen natuurlijk maar dan heb je ,ook zonder handschoenen, al gauw lekkere warme handen! Ik hoop voor jou dat het nu snel wat warmer zal worden want voor jou is het gewoon nog te koud!

    Beantwoorden

  15. J@n.
    Apr 02, 2013 @ 00:08:49

    Een leuke reportage van pasen 2013!
    Echt weer om achter de kachel te zitten.

    Rietepietz zegt;

    Nou bést lekker bij de kachel maar dan wél na een lekkere wandeling natuurlijk! Ik moet toch altijd wel even de frisse lucht in en dat hebben we ook beide Paasdagen ruim gedaan!

    Beantwoorden

  16. Joke
    Apr 02, 2013 @ 00:02:35

    Wat triest drie dode herten , maar verder een mooie reportage. Zo te zien aan dochterlief valt de appel niet ver van de boom in huize rietepietz.:-)
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk is het gebied wat overbevolkt waardoor er bij deze lange winter niet genoeg te eten is voor alle herten.Je houdt op die manier natuurlijk wél de sterkste dieren over maar het blijft een triest gezicht.
    Laat Inge het niet horen maar volgens mij lijkt ze in dit soort dingen inderdaad het meest op mij, ze houdt wel van een dolletje;-)

    Beantwoorden

  17. Hanny
    Apr 01, 2013 @ 23:31:13

    Een prachtig gebied waar je was. Dé plek om reeën te spotten. Ook al heb je ze ‘geschoten’ met je kleine automaatje, je laat ons prachtige jachttrofeeën zien.
    Na zulke inspannende sport is het goed ontspannen op de wip!

    Rietepietz zegt;

    We hebben er ook reuze van genoten, het is een groot gebied dus je ziet er niet zoveel mensen al lijken de hertjes wel mensen gewend te zijn want die gaan gewoon hun gang als je passeert!
    We vinden even dollen natuurlijk altijd wel leuk en gelukkig zijn we er niet af gevallen;-)

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Apr 01, 2013 @ 23:00:30

    Wij wandelden vandaag ook een eind. Heerlijk gewoon. Mooi die foto’s van jou en je dochter!

    Rietepietz zegt;

    Om te wandelen is het niet héél gauw te koud,lekker stevig doorstappen ej je wordt vanzelf wel warm!
    We houden wel van een dolletje;-)

    Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    Apr 01, 2013 @ 22:10:40

    haha, en dan een herrie maken op die boomstam, en daarna de hele middag geen hert meer gezien! Denk ik zo.

    Rietepietz zegt;

    Vreemd genoeg waren de herten niet erg schichtig, maar in de buurt bij die omgevallen boom waren geen herten te zien ,dat klopt!

    Beantwoorden

  20. Terrebel
    Apr 01, 2013 @ 22:02:47

    Goed dat jullie niets gebroken hebben! Vandaag zagen wij ook hertjes. Gewoon in de duinen bij Zandvoort!

    Rietepietz zegt;

    Grappig, dat was ook in de buurt van waar bij ze gisteren zagen, in de duinen tussen Vogelenzang en Zandvoort!

    Beantwoorden

  21. tagrijn
    Apr 01, 2013 @ 21:47:01

    Het was weliswaar koud, maar zeker in het bos heel goed te doen. Maar gelukkig wordt het vanaf morgen nog wat kouder met kans op sneeuw…. Hertjes op de foto maar toch interessanter: twee vrouwtjesexemplaren van de boomklever op de foto vastgelegd. Hulde aan die fotografen!

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker weten , we hebben genoten en je bent zó weer opgewarmd met een lekkere kop soep!
    Ja de grote boomklevers zijn zeer zeldzaam, wij zagen ook een boomklevertje maar dat was een gewone , zo’n kleintje 😉

    Beantwoorden

  22. Zus
    Apr 01, 2013 @ 21:13:13

    Wat een leuke foto’s. En maar goed dat jullie je eigen Hoffotograaf hadden meegenomen, konden wij meegenieten. Het waaide hier wel héél schraal ben maar lekker binnengebleven. Hoewel het zonnetje uitnodigend scheen.

    Rietepietz zegt;

    Ja gelukkig hadden we zelfs 2 fotografen bij ons;-) Het was een héérlijke wandeling ondanks dat het af en toe héél licht sneeuwde.We zijn allebei de paasdagen veel buiten geweest en vooral vandaag was het zonnetje heerlijk maar de wind toch wel weer koud!

    Beantwoorden

  23. Marja / ram1955
    Apr 01, 2013 @ 20:34:01

    Leuk! Waar was dat?

    Rietepietz zegt;

    Dat was in het duin waterwin gebied van Vogelenzang (in de buurt van Zandvoord)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

