beestenboel

Je hoort  toch wel eens dat hondenfokkers het niet zo nauw nemen met  het welzijn van de puppies, nou…..dat lijkt een understatement ontdekte ik deze week …… kijk wat ik aantrof toen ik deze week een doos opende waar ik piepende  geluiden uit hoorde komen!
DSCN2789Misschien wel 50 pups waren er in de doos gepropt, en er stonden nog véél meer dozen  die weinig aan de verbeelding over lieten !
Ik probeerde de hondjes en beetje op hun gemak te stellen  en de eerste pups kwamen aarzelend uit de doos te voorschijn!
DSCN2796Ze hebben allemaal al een halsbandje aan maar de riem lijkt te ontbreken …ach gossie, wat een lievertjes hé!
DSCN2794Ik ga natuurlijk op onderzoek uit  …. en wat blijkt….. er zitten een paar mensen aan ál die hondje  een kaartje te bevestigen, ….. dan worden ze tot m’n verbijstering in grote jute zakken gegooid,  iéks….. de Chinese maffia schiet me door het hoofd , hondjes voor de slacht ?
DSCN2795Natúúrlijk heb ik ingegrepen,  met een béétje geluk gaan al deze pups nu een goed thuis vinden , en de áller laatste heb ik zelf asiel aangeboden ,  die ligt hier nu naast me op de bank naast me lief te wezen totdat hij naar Pukkie mag!
DSCN2797

 

 

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hanscke
    Apr 01, 2013 @ 13:20:27

    Ik ben vast te laat, ik had even mijn handen vol aan mijn eigen hondje, maar er was ook nog wel plek geweest voor eentje van jouw beschermelingen. Ik vis nu waarschijnlijk achter het net.

    Rietepietz zegt;

    Tja, zo’n échte pup is natuurlijk hartstikke leuk maar daar heb je inderdaad je handen aan vol;-) Maar het klopt, je grijpt helemaal mis bij de asielzoekende pups!

    Beantwoorden

  2. Truus
    Mrt 30, 2013 @ 18:41:00

    Ahhhhhhh, wat een schatjessssss. Gelukkig hebben ze allemaal een lief en warm nestje gevonden lees ik in de reacties. 🙂
    Ik had er ook wel ééntje een thuis aan willen bieden hoor. Maar helaas, ik ben te laat… ;-(

    Rietepietz zegt;

    Ze zijn zó hartveroverend dat het helemaal geen moeite kost om baasjes te vinden!
    Het helpt natuurlijk óók dat ze niets hoeven te eten én niet uitgelaten hoeven te worden;-)

    Beantwoorden

  3. ♫ Melody ♫
    Mrt 30, 2013 @ 17:53:05

    Het mos nie moge

    Rietepietz zegt;

    Nou ja, ik greep gelukkig tijdig in;-)

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Mrt 30, 2013 @ 09:13:24

    En dat allemaal in Nederland.. HEt gaat hier hard achteruit zo te zien. Goed dat de beestjes allemaal een thuis krijgen. Die van jou heeft trouwens wat aan zijn kont hangen 😉

    Rietepietz zegt;

    Heb ik weer….;-) Wel logisch natuurlijk want, uit laten hó maar natuurlijk, en als je met z’n vijftige opgepropt in een doos zitten moet je wát! Of eh…. zou het “de lach” zijn?

    Beantwoorden

  5. powerpointgreetje
    Mrt 29, 2013 @ 22:40:29

    wens jullie hele fijne en aangename paasdagen toe,
    warme groetjes, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Ik wens jou en de jouwe hetzelfde , én natuurlijk een warm zonnetje!

    Beantwoorden

  6. VoorHetBlogGezet
    Mrt 29, 2013 @ 21:01:12

    Kijk en daar kwam gelukkig onze Rietepietz juist op tijd ten tonele. Als een ware Mega Mindy heeft ze zich ingezet. En die laatste is een heuse bof(k)hond. Fijne Paasdagen. Groetjesss

    Rietepietz zegt;

    Dierenleed, daar heb ik radar voor … het kleine ding ligt naast me mee te lezen en kwispelt instemmend 😉

    Beantwoorden

  7. Mirjam Kakelbont
    Mrt 29, 2013 @ 17:50:50

    Ach, ik had er met liefde ook een paar (dus minimaal twee…) van je willen kopen. Niet voor in de pot, nee, nee, want dan kan ik niet meer slapen. Ik ben trots op je megaprestatie. Je hebt je niet door angst voor de maffia laten leiden (lijden) maar rigoureus de publiciteit opgezocht en ze aan het kruis genageld (!). Ik ben trots op je en ga je voordragen voor de prijs voor de Vrede.
    Fijne paashazen!
    Liefs Kakel

    Rietepietz zegt;

    Deze lievertjes waren niét te koop, maar je zóu er spontaan tegenaan kunnen lopen;-) Klinkt raadselachtig hé! Maar in ieder geval had de maffia het nakijken …en zo hóórt het! Dus laat die nominatie voor de vredesprijs maar zitten, ik deed slechts m’n plicht;-)

    Beantwoorden

  8. Petr@
    Mrt 29, 2013 @ 12:46:27

    Dierenmishandeling!! Goed dat je ze gered hebt Riet!
    Je hebt een lintje verdiend.

    Rietepietz zegt;

    Ik wacht af , dan moet dan op 30 april wel goed komen denk ik 😉 Maar het zal ( als gewoonlijk) wel blijven bij “regen” i.p.v. lintjesregen!

    Beantwoorden

  9. Leo's mening
    Mrt 29, 2013 @ 11:37:38

    Die Chinese fokkers bakken er wel een beetje een rommelbroodje van! SM-hondjes? Jij vertelt wel weer een mooi verhaal hoor…..maar ja, dat zijn we gewend natuurlijk….Heel fijne Pasen Rietz voor jou en Henk….

    Rietepietz zegt;

    ja een mens moet wát hé, ik denk dat niemand erop zit te wachten dat ik schrijf;”we hebben drie dagen keihard gewerkt aan een hondenbaan “, dat mag dan waar zijn dan weet je nóg niks;-)

    Beantwoorden

  10. isis45
    Mrt 29, 2013 @ 11:24:50

    Er gaan dus inderdaad veel makke schapen…ehhh honden in een hok. Maar Rietepiets kwam to the rescue!

    Rietepietz zegt;

    Ja zeker, 50 om precies te zijn;-) Maar ze gaan allemaal een lief nieuw baasje vinden dat weet ik zeker!

    Beantwoorden

  11. hartelijkehothulk
    Mrt 29, 2013 @ 10:00:04

    Ik hou totaal niet van die beesten.
    Maar denk dat ik dit soort wel aardig vind.
    Geen geblaf, gebijt en gekak.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik ben gék op honden …..maar toch liever niet als huisgenoot want het is een hele zorg!
    maar dit soort lievertjes heb je inderdaad alleen maar plezier van!

    Beantwoorden

  12. riet(je)
    Mrt 29, 2013 @ 09:39:27

    lief dat je er ook eentje hebt geadopteerd………….fijne paasdagen met veel zon, liefs van mij

    Rietepietz zegt;

    Ik ben een wátje met speelgoedbeestjes 😉
    Jij ook fijne Paasdagen en hoe meer zon hoe beter hé!

    Beantwoorden

  13. Marion
    Mrt 29, 2013 @ 09:09:47

    Ze liggen in ieder geval lekker warm, :-).
    Groetjes XXX.

    Rietepietz zegt;

    Ik heb inderdaad géén klachten gehoord;-) Nou wij nog wat meer warmte…. nou ja, zit er niet in voor de Paasdagen, met de Kerst was het warmer! XXX

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Mrt 29, 2013 @ 00:06:33

    Ze zijn leuk en hebbem een groot voordeel, het blijven pubs/

    Rietepietz zegt;

    Of dat bij échte honden nou een voordeel zou zijn wéét ik niet zo , maar in dit geval is het natuurlijk een pré!

    Beantwoorden

  15. gewoonhanny
    Mrt 28, 2013 @ 23:49:50

    Dierenkwelling ten top! Zo opgepropt bij elkaar. Gelukkig dat je er eentje hebt gered. Het beestje zal je eeuwig dankbaar zijn. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Zielig hé! Maar we hebben ze allemaal bevrijd hoor. mevr.Tiemen zal trots op me zijn;-)

    Beantwoorden

  16. datzalwel
    Mrt 28, 2013 @ 23:49:43

    En als je het doortrekt.. alle schappen liggen vol met niet meer te herkennen dieren. Tranen trekkend eigenlijk. Ik denk dat ik ook maar eens zo’n hondje ga adopteren.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Helaas kan ik natuurlijk niet álle dieren redden maar je hebt gelijk, er zijn nogal wat dieren die in de schappen terecht komen.
    Toen al deze hondjes( een paar duizend) door m’n handen gingen moest ik denken aan een filmpje dat ik ooit zag over hoe men de sekse bepaalt van kuikentjes en ja… dan groeit er al snel een logje;-)

    Beantwoorden

  17. roadlaura1969
    Mrt 28, 2013 @ 22:58:23

    Ik schrok me rot *luchtje is weg* Maar het zijn schatjes waar Om euhhh Pukkie veel plezier van zal hebben 😉

    Rietepietz zegt;

    We zijn er drie dagen mee bezig geweest maar gelukkig, we hebben duizenden van deze hondjes kunnen “herplaatsen” 😉 Die éne heeft natuurlijk het meest bijzondere plekje gekregen!

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Mrt 28, 2013 @ 22:57:08

    Jij bent heel goed bezig. En wat zullen al die schattige hondjes jou dankbaar zijn!

    Rietepietz zegt;

    Blijft leuk hoor zo’n zacht hondje, al worden we honderd… het blijft aaibaar spul;-)

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Mrt 28, 2013 @ 22:51:27

    Wel een voordeel dat je hem volgens mij niet uit hoeft te laten 🙂 En die sardientjes van Tagrijn waren niet voor consumptie maar voor de handel.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, dit is een soort die zéér huizelijk is 😉
    De sardientjes van Tagrijn waren vast behoorlijk “in de olie” en hadden “de kop er niet bij”, heb je niks aan dus !

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Mrt 28, 2013 @ 22:41:27

    ja, goed op ze letten hoor!
    Ze hobbelen zo alle kanten op, de grote wereld ontdekken, behoed ze voor gevaar, ze leren dat snel genoeg, maar toch! Beter zonder brokken!

    Rietepietz zegt;

    Nou deze beestjes blijven wel in Nederland, ze zullen zéker allemaal “een baasje vinden” , of ze daar op den duur geen schade bij oplopen is toch maar de vraag 😉

    Beantwoorden

  21. tagrijn
    Mrt 28, 2013 @ 21:33:44

    Wat een schandalige praktijken kom je toch vaak tegen. Goed dat er een Partij voor de Dieren is en een Rietepietz. Zo had ik laatst nog een blikje waar ze sardientjes hadden in gestopt. Toen ik het blikje open maakte waren ze allemaal dood. Schande!

    Rietepietz zegt:

    ’t Is niet wáár Tagrijn,afschuwelijk…., je hebt er toch wel werkt van gemaakt hé!
    Dan hebben “mijn” hondjes nog mazzel gehad!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

