sportieve nacht

Jawel, dat kómt voor  in huize Rietepietz  …néé wacht nou, het blijft  heus beschaafd hoor!
Wie hier al lang leest weet dat er af en toe logjes voorbij gaan over het  nogal “drukke” slaapgedrag van Henk  zoals dit logje uit 2008 of deze uit 2010 (voor als je tóch niet kunt slapen) .
Met enige regelmaat  gebeuren er vreemde dingen midden in de nacht waar ik ondertussen aardig mee om kan gaan. Maar het blijft oppassen om schade aan lijf en leden te voorkomen.

Hij kan in z’n slaap rázend snel uit bed duiken wat zeker niet zonder risico’s is omdat er een ladekast naast het bed staat  die niet van “hoofdvriendelijk” materiaal gemaakt is.
De reden waaróm hij een snoekduik  uit bed neemt kan variëren  maar  het resultaat is altijd op z’n minst , een keiharde knal waar ik wakker van word waarna ik  Henk weer liefdevol  in bed  probeer te loodsen. Soms mét een beetje schade maar gelukkig meestal helemaal heel!
Vorige week wás ik al wakker toen hij  aan één van zijn razendsnelle acties begon en kon ik daardoor zijn bovenlichaam binnenboord houden! DSCN2640Pppfffttt……
De oorzaak dit keer ….? Hij was judoles aan het geven ….. en ja, dan moet de leerling natuurlijk óók af toe een worp maken ……. en daar ging Henk!
Heb ik een mazzeltje dit keer  want voor hetzelfde geld denkt hij dat ik zijn  sparringpartner ben en in zijn slaap is hij reuze sterkt …. ik zie mezelf al door de slaapkamer vliegen (hij had ooit de bruine band dus dat zóu hij kunnen) … aan het neerkomen wil ik niet denken.
Tijd voor maatregelen …… zo kan hij me in ieder geval niet vinden!

27 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. VoorHetBlogGezet
    Mrt 29, 2013 @ 21:09:59

    Zoooo, dus behalve puppys redden zorg jij in de nachtelijke uurtjes dat Henk niet uit de echtelijke sponde valt. Jij komt vast wel in aanmerking voor een lintje!

    Rietepietz zegt;

    Ik vrees dat het bij m’n enige vierdaagseonderscheiding zal blijven,maar misschien moet ik die dan maar op 30 april dragen;-)

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mrt 29, 2013 @ 11:42:37

    IK herken het wel. Kan ook nog wel eens uitdelen. En heb al eens pijnlijke knokkels overgehouden aan een harde beuk op het van keihard hout opgebouwde nachtkastje. Omdat ik me verweerde in een droom of zo….Maar ja, je kunt toch moeilijk met bokshandschoenen en helm op naar bed gaan…..Gelukkig klaagt vrouwlief slechts over mijn zaagpraktijken in de nacht…dan ben ik namelijk wel een klusser van jewelste…

    Rietepietz zegt;

    Wij vrouwen nemen een heleboel voor lief hé! 😉 Maar zolang “alles heel blijft hoor je mij niet klagen , feit is wél dat er me ooit al een tand door de lip werd gedreund en dát vond Henk uiteraard héél vervelend!
    Ik zie het wél voor me hoor , het manvolk naar bed met helm en bokshandschoenen whahahaha!

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Mrt 26, 2013 @ 12:41:18

    Leg een extra matras naast het bed! (bij wijze van judomat) Duikelt Henk uit bed dan kan hij gewoon verder gaanwaar hij mee bezig was…… alleen dan tientallen centimeters lager….

    Rietepietz zegt;

    We kunnen misschien nog béter gewoon de matrassen op de grond leggen 😉 O nee …. bij het ouder worden is dát niet de manier om in de ochtend,als alle spieren nog stram zijn, makkelijk uit bed te komen, daarom hadden we nou juist 10 jaar geleden de wat hogere box spring bedden gekocht;-)

    Beantwoorden

  4. Redstar
    Mrt 26, 2013 @ 08:56:13

    Met 2 mensen in een bed, en er is altijd wel iets wat de ander wakker zou kunnen houden. Misschien is een set spanbanden wat?
    Dan is het gelijk ook een stuk veiliger voor Henk.
    Geen duikvluchten meer, geen snelle sprongen uit bed.. 🙂

    Rietepietz zegt;

    In de winter werkt het dikke dekbed wel een beetje als een “spanband” daar draait hij zichzelf min of meer in 😉 Ik kan natuurlijk óók op zoek gaan naar een bed met spijlen ( zoals je voor kinderen hebt) dan kan hij er niet uit vallen én mij niet raken ….whahahaha , ik zie het voor me!

    Beantwoorden

  5. Albert y Mara fotoblog
    Mrt 25, 2013 @ 22:51:16

    Nu begrijp ik helemaal waarom het voor jou belangrijk was om je oude weblog te redden bij web-streepje-log-punt.nl. Want als je in 2013 teruggrijpt naar 2010 en zelfs naar 2008, dan kan je niet zonder je dagboek en spiegelbeeld 😉 Nee Riet ik vergelijk je niet met Willeke Alberti. Gelukkig slaap Albert rustig, maar af en toe moet ik hem een duw geven omdat ie snurkt.
    Semana Santa lente groeten
    Mara

    Rietepietz zegt;

    Precies, het is een soort dagboek voor me! En soms link ik dan een ouder logje omdat er vrij veel nieuwe lezers bijgekomen zijn op wordpress ,die logjes zijn voor hen nog nieuw en zo kan ,wie dat wil, me weer wat beter leren kennen! Wie daar geen behoefte aan heeft leest het vanzelf niet 😉

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    Mrt 25, 2013 @ 21:44:55

    Ik herinner me inderdaad dat je wel eens over dat soort nachtelijke escapades hebt geschreven. Als hij nu maar nooit droomt dat hij kan vliegen. Of slaap je met het raam dicht?

    Rietepietz zegt;

    Ai…. daar zeg je me wat, wij slapen inderdaad altijd met een raam open …. als dát maar goed gaat!

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Mrt 25, 2013 @ 21:23:56

    Dan is mijn praten in mijn slaap gelukkig een stuk veiliger 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nou… als je met een “scherpe opmerking” komt in je slaap kunnen er toch nog gewonden vallen…o nee, iedereen ligt al dus kan niet vallen ;-)!

    Beantwoorden

  8. roadlaura1969l
    Mrt 25, 2013 @ 18:13:33

    Hahahaha moet er toch om lachen, wij wisselen ons af en als ik wakker ben en Ger de weg kwijt is rondje draait en weer terug keert *tot nu zonder schade*, kan ik een lachje niet onderdrukken zo krijg dan ook een levendig beeld over jouw Henk met zijn duikvlucht -)
    Ik ben eentje die in bed blijft maar graag stampt/schopt of tegen het voet eind of Ger krijgt eentje mee,soms is het zo fors dat ik er zelf wakker van word van de kracht die ik erachter zet hahaha maar we liggen nog trouw naast elkaar 😉

    Rietepietz zegt;

    Wij kunnen er gelukkig óók om lachen hoor, zelfs als één van beide wél schade oploopt!
    Vreemd hoeveel kracht we in de slaap hebben hé! Henk Pakt mijn pols wel eens vast en die krijg ik dan amper los gewrongen!
    Maar ja, ook hier vinden we er niets aan om de bedden uit elkaar te zetten!

    Beantwoorden

  9. ♫ Melody ♫
    Mrt 25, 2013 @ 17:03:33

    Heb ik ff mazzel dat die van mij alleen maar veel ‘beweging’ maakt in de zin van geluid…. alhoewel dat ook (nog steeds) hoooooogst-irri is.
    Hopelijk komt het bij jullie nooit tot een wand in het bed in het midden om jezelf te beschermen.

    Rietepietz zegt;

    Nou we hebben ooit wel de bedden uit elkaar gezet, maar daar kunnen we dan toch óók niet aan wennen , zó ongezellig ! Het is nu meestal wel te doen doordat we nu geen tweepersoonsbed meer hebben (dan rol je allebei naar het midden en is het al gauw bingo) maar twee éénpersoonbedden , wel aan elkaar opgemaakt maar dan met ieder een éigen dekbed.

    Beantwoorden

  10. hartelijkehothulk
    Mrt 25, 2013 @ 15:26:02

    Beloof hem maar een Hulkse nachtelijke opvoeding van mij!

    Rietepietz zegt;

    Moet hij dat als een dreigement opvatten? 😉

    Beantwoorden

  11. depetvantruus
    Mrt 25, 2013 @ 14:48:32

    Tja, als Henk dit soort capriolen in zijn slaap uithaalt zal die blinddoek weinig helpen. Hij kan beter iets óp zijn hoofd doen, tegen schedelletsel. 😉

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, ik zie het voor me, Henk met een helm op naar bed!Maar de blinddoek kwam toevallig op ons pad ,die gaan we natuurlijk niet écht gebruiken !

    Beantwoorden

  12. datzalwel
    Mrt 25, 2013 @ 14:04:27

    Het kan dus knap gevaarlijk worden in jullie veilige nestje, gelukkig blijft het bij ons bij wat gemompel of even een stevige uitroep. ( Op wat gesnurk na dan :-).
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Het is inderdaad niet helemaal zonder gevaar , er is al eens een tand door m’n lip geslagen en dat vindt Henk dan natuurlijk zélf vreselijk. Hoewel het volgens de dokter niet kán wijt ik het aan de pillen die z’n schildklier kunstmatig op gang houden , voor hij die pillen slikte had hij nergens last van!

    Beantwoorden

  13. reismeermin
    Mrt 25, 2013 @ 11:30:59

    Vandaag dacht ik eraan dat het leuk zou zijn dat ik je dit jaar op het strand zou kunnen ontmoeten i.v.m. een schrijfafspraak aldaar.
    En toeval bestaat niet, nu vraagt degene met wie ik die afspraak wil maken om hulp en daarbij dacht ik weer aan Rietepietz:

    Het verzoek is van Saskia Baardman
    Even een zomerse vraag 🙂

    Heb je een tip voor een leuke (strand)tent in Kijkduin op of aan het strand?

    Sfeer: vooral relaxt, zonder luidruchtige muziek, hoeft niet hip te zijn (mag wel).
    Locatie: goed bereik- en vindbaar als je de omgeving niet kent.
    Redelijke prijzen voor drankjes en lunch.
    (Klant)vriendelijke bediening.
    Begin juni.

    Dank alvast!

    Nou Rietepietz ik hoop dat je snel reageert, anders kan ik niet slapen ;-))

    Rietepietz zegt;

    Zet betaalbaar in een strandpaviljoen snel uit je hoofd , dat is er niet , er is hoogstens de keus tussen duur , peperduur en onbeschoft duur;-) .Kijkduin ken ik minder goed dan Scheveningen waar het de strandtenten betreft en het is in het nieuwe seizoen altijd even zoeken “wie waar zit” .
    Kijkduin is wél minder groot dus minder strandtenten en die liggen allemaal goed bereikbaar direct aangesloten aan de opgang van het strand waar je met div bussen dicht bij kunt komen! Waarschijnlijk is er wel wat te Googlen op strandpaviljoens kijkduin! Voor het parkeren van auto’s is zowel Scheveningen als Kijkduin een ramp in die tijd .
    Deze week werken we veel , maar ik wil wel even kijken op Kijkduin welke strandtenten er “leuk” zijn zodra we weer vrij zijn.Toevallig was ik vorige week nog toen werd er nog druk gebouwd dus hebben we geen strand tenten bezocht!
    Ik ga je wel even mailen zodra ik iets meer weet maar vraag gerust wat je nog meer wilt weten !

    Beantwoorden

  14. isis45
    Mrt 25, 2013 @ 11:17:08

    In huize isis ben ik degene die manlief gebruikt als sparring partner, waar hij niet blij mee is. Hij verhuist regelmatig naar het logeerbed 🙂

    Rietepietz zegt;

    Kijk, jij hebt het slim bekeken;-) helaas hebben wij geen logeerbed uit staan maar een enkele keer gooi ik maar iets op de grond!

    Beantwoorden

  15. Petr@
    Mrt 25, 2013 @ 09:58:02

    Het is dus ’s nachts uitkijken geblazen bij jullie in bed haha.
    Slaap je zelf wel goed Riet of lig je te hanewaken?
    Een broer van mij heeft vaak nachtmerries en slaapwandelt, die haalt ’s nachts ook de raarste toeren uit 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik slaap zelf meestal wel goed gelukkig , alleen als hij weer zo’n woelige periode heeft ben ik vaak “te waakzaam”om lekker te slapen. Een héél enkele keer “wandelt Henk slaap” maar dat is gelukkig niet “zijn specialiteit” zal’k maar zal zeggen 😉 Ik zou geen rustige nacht meer hebben met een trap om de hoek van de slaapkamerdeur !

    Beantwoorden

  16. Marion
    Mrt 25, 2013 @ 08:51:10

    Oh oh, het was weer bal in huize Rietepietz, gelukkig dat je hem nog op tijd kon grijpen, misschien kan je zo’n boxgeval tussen jullie in leggen, vangt die de meeste klappen op :-).
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou dit keer had ik eigenlijk geen last van hem maar had hij last van zichzelf;-) Gelukkig is hij heel gebleven omdat hij maar half uit het bed hing ! Door de aparte dekbedhoezen valt het om zich heen slaan wel mee tegenwoordig , hij slaat zichzelf vast in het dekbed 😉 Van de zomer ligt dat wel weer anders dus deze kou is voor alleen maar gunstig;-) tot bels straks !

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Mrt 25, 2013 @ 00:10:37

    ja, ik heb nooit begrepen waarom mensen bij elkaar in één bed willen slapen.
    Als het geen snurken is dan is het wel draaien, haha. tja.

    Rietepietz zegt;

    Daar kom je misschien ooit nog achter Rene !

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Mrt 25, 2013 @ 00:08:51

    Hoezo kan hij je zo niet vinden? Is jullie bed dan zo groot of heeft henk geen gevoel meer?

    Rietepietz zegt;

    ’t is dat je het zegt J@n ….. dan mag hij dat ding wel weer af;-)

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Mrt 24, 2013 @ 23:49:31

    wat zo wel mannen als vrouwen niet allemaal in hun slaap kunnen doen,
    herken dit bij mezelf haha……

    Rietepietz zegt;

    Vertel mij was, het is natuurlijk ook niet leuk voor Henk als hij onbewust voor blauwe plekken zorgt;-)

    Beantwoorden

  20. Zus
    Mrt 24, 2013 @ 23:13:36

    Vroeger toen mijn man nog sparringpartner was van een vriend, ging hij s’nachts ook vaak op herhaling. Hij heeft me nooit geraakt, maar ik was altijd wel heel voorzichtig als ik hem dan wakker moest maken. Hij mepte eerst en vroeg dan pas wie het was.(en dat voor zo’n lieverd !!!) Ja, ik moest wat over hebben voor de sport…..

    Rietepietz zegt;

    vreemd is dat hé, juist die héle rustige mensen kunnen in hun slaap behoorlijk tekeer gaan!
    Misschien is het toch een soort afreageren van spanningen op de dag! Het gaat gelukkig soms ook wel weer eens een hele tijd redelijk goed! Vooral in de winter heb ik veel minder last van zijn drukke bewegingen omdat hij dan natuurlijk een beetje vast ligt in zijn dikke donzendekbed, we hebben wel ieder een eigen dekbed om die reden ,dat helpt echt!

    Beantwoorden

  21. Astrid
    Mrt 24, 2013 @ 23:05:09

    1 onschuldig slaaptabletje en jullie hebben allebei een rustige nacht.

    Rietepietz zegt;

    Nou dagelijkse slaaptabletjes zijn toch niet helemaal onschuldig volgens mij en zouden bovendien Henk niet rustiger maken .Daar zijn wel andere medicijnen voor dat klopt, maar die moeten dan het centrale zenuwstelsel in slaap gaan sussen, en dat ik zéker niet onschuldig! We kunnen natuurlijk altijd nog de bedden uit elkaar zetten….maar dat vinden we zó ongezellig;-)

    Beantwoorden

  22. Marja / ram1955
    Mrt 24, 2013 @ 22:05:34

    (bloos) Hier ben ik degene die van alles doet en zegt en ’s morgens nergens meer van weet. (meestal tot genoegen volgens manlief)

    Rietepietz zegt;

    Hoe denk je over partnerruil…? 😉

    Beantwoorden

  23. gewoonhanny
    Mrt 24, 2013 @ 21:35:36

    Hoop ik voor je. Jan bokst en schopt heel vaak in zijn slaap. En met zijn ogen dicht weet hij me feilloos te vinden. ’t Is wat met die sportende mannen ’s nachts. 😦

    Rietepietz zegt;

    gelukkig ook weer veilig terug zie ik! Maar je hebt gelijk, dit gaat niét helpen vrees ik, ook Henk weet mme feilloos te vinden in het donker!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

