fotomodel

Door het  logje “gered” van 16 maart  moest ik ineens weer denken  dat ik nog ergens  een “showfoto” op A4 formaat van mezelf moet hebben.
Jawéhel…. ik ben héus wel fotogeniek , als de fotograaf z’n vak maar verstaat!
En  ik had de beschikking over de fotograaf die voor een duur kledingmerk altijd de collectie fotografeerde en dat kwam omdat ik alwéér uitgeleend werd.
Inderdaad, aan hetzelfde bedrijf waarvoor we drie weken naar de Veluwe gestuurd werden , zoals in dat logje van de 16de .

De collectieboeken voor de kleding werden  in de drukkerij door mij vergaard en in de mappen gehangen maar….. de kleding  moest natuurlijk óók gestreken worden vóór ze , al dan niet op een model, op de foto kon. En  het kwam dus wel eens  voor dat jullie Rietepietz  tijdelijk bevorderd  (of gedegradeerd) werd tot strijk-miepje,  je hebt een uitgestreken gezicht of niet!
De fotograaf vond het  leuk om van  medewerkers aan de collectie een foto te maken op een manier waarop  je kon zien wélk aandeel je had, en zo kwam deze foto tot stand!
Gemaakt aan het eind van een  warme strijkmiddag ( ik streek nog nét niet het vaantje) voor de fotoshoot, niks niet in de “make-up gezeten” en gewoon in de werkplunje , en daarna nog bewerkt door de fotograaf “mét m’n “gereedschap”.
Ik leg het maar even uit  omdat je anders misschien denkt dat ik óók nog een zakcentje bijverdiende als een soort Jomanda  die een strijkijzer haar wil oplegt of eh….. dat iemand probeert me écht een “uitgestreken gezicht” probeert aan te meten!

strijkijzer

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. VoorHetBlogGezet
    Mrt 29, 2013 @ 21:14:07

    Yep een echte Rietepietz actie foto!

    Rietepietz zegt;

    Een mens krijgt gewoon wat hij/zij verdient

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mrt 24, 2013 @ 11:30:54

    Prachtig beeld, en vast pas geleden geschoten. Je bent tenminste degene die ik me altijd voor de geest haal als ik aan jou denk tijdens de eerste echte ontmoeting in Delft. Fotogeniek typetje hoor……

    Rietepietz zegt;

    Klopt helemaal Leo, want wat is nou 13 jaar tegenwoordig ….pppffft en het is voorbij;-)
    Maar de tand des tijds knaagt ondertussen natuurlijk braaf verder , we moesten elkaar maar niet meer ontmoeten dan hoef ik jouw illusie niet te verstoren;-)

    Beantwoorden

    • Leo's mening
      Mrt 29, 2013 @ 11:45:25

      Dat zou me zeer spijten zeg…….je bent wie je bent hoor, en tijd heelt ook alle wonden….:)

      Rietepietz zegt;

      Whahaha, je bent een dapper man Leo en natúúrlijk ga ik je niet ontlopen als onze paden elkaar zouden kruisen !

      Beantwoorden

  3. Redstar
    Mrt 24, 2013 @ 09:47:15

    Het is net of je met magie kunsten het strijkijzer lat zweven Riet. 😀
    Erg leuk, maar het verhaal er achter legt een ander beeld uit.
    Ik vind de fot erg leuk. Een leuk aandenken aan die tijd.

    Rietepietz zegt;

    Daar lijkt het wél op ja , maar zelfs áls het waar is ga ik dat natuurlijk niét toegeven, voor je het week staat men in rijen dik voor m’n deur om “strijkijzers in te laten stralen” 😉

    Beantwoorden

  4. depetvantruus
    Mrt 23, 2013 @ 21:30:45

    Hihihi Rietepietz, het is dat je uitgelegd hebt hoe en wat anders had ik echt gedacht dat je een beetje zweverig bezig was op die foto. 🙂
    Mijn moeder heeft als strijkster in een wasserij gewerkt. Ze heeft sindsdien een broertje dood aan strijken. 😉
    OT Het is inderdaad een (Amsterdamse) rondvaartboot.

    Rietepietz zegt;

    Ik dacht ik wel dat ik het beter kon uitleggen 😉
    Als kind heb ik ook wel eens in de vakantie in een wasserij gewerkt aan de mangel, warm klusje! Maar strijken is één van de weinige huishoudelijk klusjes waar ik geen hekel aan heb;-)
    Heb ik ook ooit gedaan ,een rondvaart in Amsterdam, grappig!

    Beantwoorden

  5. Ria
    Mrt 23, 2013 @ 20:24:58

    hoor je me grinniken Rietepietz.
    liefs, Ria

    Rietepietz zegt;

    Oh… was jij dat, ik dacht al “wie is die giechelkont toch”;-)

    Beantwoorden

  6. isis45
    Mrt 23, 2013 @ 14:55:33

    Je staat er uitgestreken op moet ik zeggen 🙂

    Rietepietz zegt;

    Daar is geen woord van gelogen;-)

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Mrt 23, 2013 @ 14:23:05

    Wat een leuke foto! Je staat er prima op.

    Rietepietz zegt;

    Als ik nu ga protesteren in de geest van “nee hoor ik sta er helemaal niet prima op” denk jij dat het valse bescheidenheid van me is …. maar tóch heb ik gelijk, ik sta niet ….. maar ik LIG 😉

    Beantwoorden

  8. roadlaura1969l
    Mrt 23, 2013 @ 14:16:04

    Prachtig Rietepietz ooit een project gehad op Nedcar daarna hingen collega’s en ik in het Gouvernement van Maastricht ten toon.

    Ik kan je dit zeggen jij staat er stralend op maar niet in de zin van Jomanda, als ik thuis kom en ik het niet vergeet maak ik ook een logje kun je een vergelijk trekken, ik leek net een ontsnapte gevangene uit vrouwenvleugel whahaha, wij mochten dus absoluut niet lachen op die foto’s 😀

    Heel mooi en een leuke herinnering Rietepietz
    liefs Laura 😀

    Rietepietz zegt;

    het komt dus méér voor dat men foto’s van het personeel ophangt.Deze moet ookergens in de hoofdvestiging gehangen hebben (met alle échte werknemers natuurlijk) maar dat heb ik zelf nooit gezien.
    Ik ben benieuwd hoe erg het bij jou was, zal wel meevallen denk ik want de meeste mensen vinden zichzelf er op foto’s “niet uitzien”! Ik heb van mezelf van vroeger ook weinig foto’s waar ik tevreden over ben, dit is best een uitschieter omdat tie grappig is 😉

    Beantwoorden

  9. hartelijkehothulk
    Mrt 23, 2013 @ 13:46:26

    Allemaal goed en wel maar dat al die snoeren uit je kruis lopen vind ik toch wel een beetje raar.

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, daar kan alleen het oog van de HHH weer op vallen!
    De door mij opgewekte stoom moest toch érgens afgevoerd worden;-)

    Beantwoorden

  10. Petr@
    Mrt 23, 2013 @ 11:30:33

    Hands up Riet!
    Hele leuke foto met je gereedschap 🙂

    Rietepietz zegt;

    Het wel duidelijk hé, ik had het echt niet meer in de hand hier 😉

    Beantwoorden

  11. ♫ Melody ♫
    Mrt 23, 2013 @ 09:56:58

    Inderdaad….. prachtige foto en bij uitstek geschikt als coverfoto voor jouw boek!

    Fijn weekend -x-

    Rietepietz zegt;

    Beetje lastig om dan de titel van het boek daarop aan te laten sluiten maar door Rene kwam ik al op een idee “Rietepietz strijkt (de centjes) op “of zoiets !

    Beantwoorden

  12. Blog Zonder Naam
    Mrt 23, 2013 @ 09:48:31

    …….Oeps goed dat ik je log lees…Ik zou bijna mijn tijd vergeten met al die blogs die ik even doorlees……
    Er staat nog een mand strijkgoed op me te wachten. Bedankt dat je me er op deze manier aanherinnnert! Ik ga meteen aan de slag!

    Rietepietz zegt;

    Ik weet niet of je daar nou blij van geworden bent;-) Die strijk loopt niet weg hoor! Maar volgens mij heb jij ook zonder strijk wel genoeg te doen in deze tijd op de boerderij !

    Beantwoorden

  13. Marion
    Mrt 23, 2013 @ 09:04:21

    Super leuke foto, helemaal uit geteld maar je kan nog lachen.
    Fijne dag, XXX

    Rietepietz zegt;

    Ja het was nog op een snikhete dag en op een zolder onder een puntdak…. dat was peentjes zweten boven de strijkplank! Het was nog laat geworden ook als ik me goed herinner! Maar lachen moet altijd kunnen , van chagrijn knap te uiteindelijk ook niet op !
    Ik zie jou ook lachen nu ,ondanks je verkoudheid, beterschapXXX

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Mrt 23, 2013 @ 00:09:43

    Op z’n Paasbest zou ik zeggen!

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten, hoewel…. zou ik dan niet in het paars/geel gekleed moeten zijn 😉

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Mrt 22, 2013 @ 23:39:12

    Ik vind het geniaal geslaagd! Mocht je ooit je weblog uit gaan printen om het in boekvorm te willen hebben, doe dan deze als coverfoto! Perfect!

    Rietepietz zegt;

    Goed plan alleen… hoe verbind ik daar nou een passende titel aan……misschieniets van; “Rietepietz strijkt(de centjes) op” ?

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Mrt 22, 2013 @ 23:24:13

    Deze foto had toch op zijn minst op de cover gemoeten 🙂

    Rietepietz zegt;

    SSttt… ik ben gewoon te bescheiden om te zeggen dat tie daar ook stond;-)

    Beantwoorden

  17. terrebel
    Mrt 22, 2013 @ 22:47:54

    Haha! Geweldig, Riet! Fijn weekend, trouwens!

    Rietepietz zegt;

    Wat een beauty hé … Whahaha !Jij natuurlijk ook een nfijn weekend !

    Beantwoorden

  18. Emmelinda
    Mrt 22, 2013 @ 21:24:04

    Neenee, ik geef geen complimentjes vandaag.

    Och wat, ik strijk gewoon over mijn hart: Wat een superfoto! Leuk om te zien :D. Ook leuk dat het niet zo’n standaard-foto is!

    Rietepietz zegt;

    Maar de waarheid zeggen mag toch altijd , dat is géén compliment;-)
    Pas op hé, dat je het ijzer niet té warm hebt staan, hoewel…. hartverwarmend is ook nooit weg toch?

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Mrt 22, 2013 @ 21:03:50

    Je staat er heel erg leuk op Riet,
    zo te zien was je wel een aantal jaartjes jonger….

    Rietepietz zegt;

    Klopt helemaal, ik was daar zeven of acht en vijtig volgens mij!Maar van binnen ben ik niet ouder geworden hoor;-)

    Beantwoorden

  20. Zus
    Mrt 22, 2013 @ 20:57:33

    Riet, Leuk je ook eens van een (nog) jongere kant te bekijken. Geweldig die soft focus,en dat strijkijzer maakt er een heel verhaal van. Mooi hoor!

    Rietepietz zegt;

    Ik moet tot m’n schande zeggen dat de foto tot nu toe weggestopt in een kastje heeft gelegen.Best jammer eigenlijk want hij is best leuk! De man had er lol in om net even andere foto’s te maken en dát is wel gelukt hé! Volgende week werken we weer een paar dagen en gaan we óók weer iets geks doen maar over huidige klanten kan ik natuurlijk niets schrijven, jammer, zou een héél leuk logje in zitten!
    Ik vond ook nog een foto van mezelf als 16 jarige , dát is pas jong;-) Doe ik misschien ooit ook nog wel eens iets mee!

    Beantwoorden

  21. Mirjam Kakelbont
    Mrt 22, 2013 @ 20:33:17

    AL je rimpels zijn ook glad gestreken, of was je daar echt nog piep?
    Het zal weer eens niet hylarisch zijn 😉
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij was ik daar zeven/ acht en vijftig of zoiets! Maar de fotograaf verstond z’n vak;-) Flexibel zijn heeft altijd leuke kantjes,je maakt nog eens wat mee ! Jij ook een fijn weekend!

    Beantwoorden

  22. datzalwel
    Mrt 22, 2013 @ 20:10:33

    Je staat er prachtig op! Wel een beetje griezelig dat ijzer.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Het is ook al een tijdje geleden ,ik was daar nog ruim onder de 60 !
    het ijzer hing er gelukkig niet écht boven ,dat is er met fotobewerking in geplakt gelukkig!

    Beantwoorden

  23. Marja / ram1955
    Mrt 22, 2013 @ 19:21:50

    Heel bijzonder!

    Rietepietz zegt;

    De foto heeft wel iets geleden van het scannen maar dat mag de pret niet drukken ,apart is tie wél 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

