kijk dan….

Toegegeven, we hebben heus wel eens géén zin om te wandelen maar toch proberen we iedere dag ongeveer  drie kwartier te wandelen.( Puur lijfsbehoud voor de oudere jongere ;-))
Meestal hier in de omgeving want Rijswijk is voor een stad(je) bést behoorlijk groen.
Eind van de maand is het  25 jaar geleden dat we Den Haag zonder spijt vaarwel zeiden en “Rijswijkers “werden en daar hebben we nog geen úúr spijt van gehad !
Er is groen genoeg, want al laat de lente op zich wachten er is genoeg moois te zien áls je maar om je heen kijkt.
stronk

Bij dit soort stronken  ga je toch met terugwerkende kracht in kaboutertjes geloven! Maar ja, het bos wordt goed onderhouden en als kabouter zijnde moet je natuurlijk tijdig weg zijn als er mannen met grote elektrische zagen in het bos rondzwerven. Geen kabouter te zien… al dácht ik  beweging te zien in dat kleine ovale witte vlakje onder in de boomstam …! Alsof we nét te laat waren  om te zien dat er snel een deurtje dichtgeduwd werd ….maar  dat zal ik me wel verbeeld hebben! ( jawel hoor , ik heb een rijke fantasie) snoeienWe  blijven  de oogjes goed de kost geven tijdens de wandeling  en dat is ook dit keer niet tevergeefs …. kijk , een eekhoorn……
eekhoorn

Kijk dan, zie je hem écht niet? Hij is er heus maar ja, hij blijft niet wachten op kijkers natuurlijk . Wacht even, als je  stil bent zie ik  nóg een eekhoorn die wat lager in een boom zit …..

eekhoorn3Whahahaha, gefopt  maar eh…. is tie leuk of is tie leuk! We hebben de maker helaas niet kunnen betrappen maar wat moet die man een lol in z’n beroep hebben. Ik zie zo’n stoere houthakker al bezig om met de grote boomzaag een eekhoorntje  te zagen op de resterende stam van de zojuist omgezaagde boom! Met een klein beetje hulp van moeder natuur heeft het beestje aan de andere kant zelfs nog een oogje ,en ik zou zwéren dat hij me een  knipoog toewerpt!eekhoornoog

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Mrt 21, 2013 @ 15:14:11

    Hihi, je hebt er weer een leuk logje van gemaakt Rietepietz. 🙂
    Het eekhoorntje is heel goed gelukt, zeker de kant met het ‘oogje’.
    Op de Veluwe, rond het Solse gat, zijn er ook een aantal bomen te vinden met een dier op de stam. Helaas doet de natuur gewoon zijn werk en beginnen de figuren langzaam maar zeker te verdwijnen. ;-(

    Rietepietz zegt;

    Ik had dat daar helemaal niet verwacht maar vond het zó grappig! Geen idee dat het vaker voor kwam in Nederland;-) Maar natuurlijk verdwijnt het beestje als de boom opnieuw uit gaat lopen!
    Misschien is de man die op de Veluwe werkte nu van baan veranderd en werkt nu in onze omgeving;-)

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    Mrt 21, 2013 @ 08:47:43

    Allereerst, valt het anderen ook op dat overal waar je komt bomen worden omgezaagd? Het lijkt wel of we een houttekort hebben in ons land. Aan de doorgaande weg langs onze woonwijk zijn alle al decennia staande bomen omgehakt. Maar ook in andere wijken zie ik het, en gisteren in een ander stadje precies hetzelfde. Als ik nu bij jou zo kijk zie ik dat het een landelijk beeld is. Regeringsbeleid of zo? Wat het groen betreft; wij zijn gezegend met een schitterende omgveving hier. Groen genoeg, bos op fietsafstand, de heide een kwartiertje rijden en zee een half uurtje. Wat wil een mens meer zou je denken. En dan toch de stad in de rug voor cultuur en winkels. De voordelen, niet de nadelen. Het zal om die reden zijn dat we hier nu al langer wonen dan in enig ander huis uit het verleden. Zegt toch iets…

    Rietepietz zegt;

    Het meeste zal toch echt onderhoud zijn, in stedelijk gebied kun je nou eenmaal de boel niet z’n gang laten gaan want dan verstikken de bomen elkaar en hou je niets over.Inderdaad zag ik in een wijk in Zoetermeer óók hele rijen bomen plat gaan maar dat gaat dan om een wijk die 30 jaar geleden uit de grond gestampt is en dus tegelijk heel veel bomen te groot zijn geworden en zo zal er wel vaker een reden zijn om tot kap en herbeplanting te besluiten !
    Wij zitten in Rijswijk eigenlijk precies zoals jij, dorps als we willen ,met groen en natuur op korte afstand, maar de stad áltijd dichtbij voor die dingen waar je de grote stad voor nodig hebt, niets mis mee toch?

    Beantwoorden

  3. Redstar
    Mrt 20, 2013 @ 09:06:32

    In kabouters geloof ik niet, maar die stronk, dat is pure lolkunst natuurlijk.
    EN wie om zich heen kijkt in zijn eigen omgeving ziet van alles wat d emoeite waard is.
    Hier is dat wel zo iig. 🙂

    Rietepietz zegt;

    Ik geloof heilig in (tuin) kabouters 😉 En inderdaad ,voor wie het wil zien is er in de natuur van álles te zien ,zeker als je er de tijd voor kunt nemen!

    Beantwoorden

  4. powerpointgreetje
    Mrt 20, 2013 @ 01:18:12

    ik zoeken en zoeken naar die eekhoorn….. hahahaha,
    leuke humor van je.

    Rietepietz zegt;

    Tja, er zijn eekhoorns én eekhoorn natuurlijk;-) Als je een echte zoekt zie je natuurlijk die gezaagde niet , hij zit ook zo hoog die eerste !

    Beantwoorden

  5. Door
    Mrt 19, 2013 @ 14:35:04

    Ik zag ze laatst ook op de Sallandse Heuvelrug! Creatief!

    Rietepietz zegt;

    Ik wist dat het in Canada en Australië echt een sport is, maar nooit eerder gezien dat er hier ook mensen mee bezig zijn.Wie weet wat ik in de komende jaren nog tegen ga komen,ik hou de camera paraat 😉

    Beantwoorden

  6. Melody
    Mrt 19, 2013 @ 13:16:34

    JIj boft……
    Gelukkig is dat soort groen ook bij ons veelvuldig te bewonderen!

    Rietepietz zegt;

    Ja wat groen betreft kun je de randstad niet vergelijken met het Noorden van Nederland,bij jullie zijn de steden vast niet vrijwel “aan elkaar vast gegroeid” !

    Beantwoorden

    • Melody
      Mrt 21, 2013 @ 00:57:05

      In de provincie Groningen zeker niet…. die ken ik op mijn duimpje. In Drenthe, waar ik nu al weer bijna 6 jaar woon volgens mij ook niet. In Friesland ook niet, ik kan je ergens neerzetten, kan uit duizenden plekjes kiezen, waar je een rondje kunt draaien zonder ook maar een mens of huis oid te zien

      Rietepietz zegt;

      Dat dacht ik al, ik heb familie in Friesland wonen en dat daar dus ook al gezien. Om te wonen in een dergelijke omgeving ben ik dan toch weer téveel stadsmens,maar als vakantie natuurlijk een n paradijs.

      Beantwoorden

      • ♫ Mel☺dy ♫
        Mrt 21, 2013 @ 16:53:10

        Ondanks dat ik me in het westen ‘thuis’ voel ben ik toch blij dat ik er niet woon.
        Die stress vanuit de auto op de weg, daar zou ik knotsknetter van worden, althans nog erger dan dat ik al ben.

        Rietepietz zegt;

        Ik ben daar natuurlijk aan gewend en omdat we tegenwoordig eigenlijk nooit in de spits hoeven te rijden valt dat reuze mee;-)

        Beantwoorden

  7. isis45
    Mrt 19, 2013 @ 12:06:23

    Ik wilde dat wij hier zulke mooie natuur om de hoek hadden. Dat mis ik wel. Er is genoeg te zien als je het maar wil zien inderdaad.

    Rietepietz zegt;

    We hebben ook bewust gezocht naar een wat groenere gemeente in de buurt toen we vonden dat Den Haag onleefbaar werd. (Althans in de wijken die wij konden betalen) We genieter er ook écht heel erg van.

    Beantwoorden

  8. Marion
    Mrt 19, 2013 @ 10:17:23

    Heerlijk knutselen in de vrije natuur, wat wil je nog meer.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou ja , met zo’n grote motorzaag is het voor de rest van de recreatiemogelijkheden op dat moment ff wat minder;-) Maar hij zal er zéker lol in gehad hebben, zeker weten;-) XXX

    Beantwoorden

  9. J@n.
    Mrt 19, 2013 @ 00:06:55

    Hé, das raar, hier loopt er ook een rond die met een kettingzaag bezig is om boomstronken heel kunstig te bewerken. Ik heb de goeie man nog niet kunnen betrappen. Zou het misschien dezelfde zijn die er in Rijswijk bezig is?

    Rietepietz zegt;

    Spannend, en maakt die ook andere figuren dan eekhoorns? Tja , daar zou ik natuurlijk met de camera achteraan gaan! Maar jij jaagt op andere filmpjes 😉

    Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Mrt 18, 2013 @ 23:51:54

    Nou nee, ik vind kapotgezaagde bomen nooit leuk, altijd sneu om dat tegen te komen in een bos.

    Rietepietz zegt;

    Er wordt in dit bos uitsluitend gezaagd als het nodig is, tijdig uitdunnen voorkomt dat de bomen elkaar verstikken en dat kan gewoon niet anders omdat het maar een kleine oppervlakte gaat!De randstad heeft nou eenmaal weinig natuurlgebied overgehouden.

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Mrt 18, 2013 @ 23:17:44

    Leuk die onverwachte vondsten.
    Ja je komt soms bijzondere dingen tegen, je moet het wel willen zien natuurlijk!

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad, ik weet zéker dat ik 25 jaar geleden dit soort dingen niet eens gezien zou hebben.Geboren en getogen in Den Haag was een groene omgeving nieuw voor me. Hoewel Den Haag wel groen hééft was dat in de jaren dat ik er opgroeide toch tamelijk onbereikbaar!

    Beantwoorden

  12. Tril Taal
    Mrt 18, 2013 @ 22:57:16

      Oh heerlijk zo in het bos rondstruinen.

      Rietepietz zegt;

      Het is maar een bescheiden “bos”, eigenlijk niet meer dan een groot park maar in stedelijk gebied heet het dan al gauw “bos”;-)Evengoed is het er inderdaad heerlijk toeven.

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Mrt 18, 2013 @ 22:16:34

    Dit zijn nu van die dingen die ik geweldig vind (zal je niet verbazen 🙂 ) Wat zal de maker een lol gehad hebben en eer van zijn werk.
    Off topic, weet niet hoe het komt dat je elke keer alles weer in moet vullen, zal wel weer een storing zijn. Zal ze een mailtje sturen hoe het zit. Trouwens lachen telegraaf filmde zaterdag en vroeg of ze mijn sigaret even in beeld mochten brengen, dat is ietsje meer geworden staat nu onder de blog 🙂

    Rietepietz zegt;

    Nee inderdaad , dat verbaasd me niet want je maakt zelf regelmatig onwijs leuke logjes over juist dit soort “bijvangst”als je onderweg bent;-)

    Ik merk het wel als het opgelost is !
    Mooi sfeerbeeld van een tevreden roker, je bent metéén wereldberoemd in Nederland en omstreken 😉

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    Mrt 18, 2013 @ 21:56:51

    Die eekhoorn zal wel te veel gedronken hebben. Hoe komt ie anders aan een houten kop? Maar zo zie je: als er gehakt wordt vallen er niet alleen maar spaanders. Dit is best een leuk stukje huis…eh bosvlijt.

    Rietepietz zegt;

    Je bent een scherp waarnemer Tagrijn ! Ik ben benieuwd of de eekhoorns blijven of dat ze alsnog “een kopje kleiner gemaakt worden” als de rest van het snoeiwerk klaar is!

    Beantwoorden

  15. Emmelinda
    Mrt 18, 2013 @ 21:18:04

    “…..wat moet die man een lol in z’n beroep hebben” Nou inderdaad. En dat terwijl zijn familie flink zucht (minstens) wanneertie op verjaardagen ALWEER met zo’n houtsnijwerk aankomt whaahaa 😉

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk hebben die al een “dierentuin” voor dit soort werkjes op poten gezet;-)

    Beantwoorden

  16. datzalwel
    Mrt 18, 2013 @ 21:10:07

    Ja mooi hé, zo zie ik ook altijd van alles in de wolken op een mooie zonnige avond.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Daar kun je inderdaad úren naar kijken! Ik zie ook vaak “vreemde dingen in bomen”maar dit keer was er weinig voorstellingsvermogen nodig, die eekhoorn zát er overduidelijk;-)

    Beantwoorden

  17. roadlaura1969
    Mrt 18, 2013 @ 20:41:39

    Hoi Rietepietz ik had laatst ook een logje met mooie groene boomstronken helaas geen eekhoorn , , stuur de kunstenaar de volgende keer wat zuidelijker 😉

    Rietepietz zegt;

    Dat logje kan ik me nog wel herinneren , het blijven mooie plaatjes hé!
    Mocht ik de goede man tegen komen stuur ik het Zuidwaards;-)

    Beantwoorden

  18. Mirjam Kakelbont
    Mrt 18, 2013 @ 20:30:42

    Beslist een blijver ook, die eekhoorn, dat is misschien nog wel het beste nieuws! Wat heb je toch een heerlijke humor 🙂

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel,maar eigenlijk heeft “de man met de zaag” het compliment verdiend 😉
    Ja zéker een blijvertje én het spaart nootjes!

    Beantwoorden

  19. ram1955
    Mrt 18, 2013 @ 19:28:13

    Zalig om zoveel fantasie te hebben. De houthakker en jij!

    Rietepietz zegt;

    Ik doe het de houthakker niet na;-) Zoiets verwacht je in Australië maar hiér….. ik was héél verrast!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

